Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 836
Jeg har en line 6 spider II 30 W forsterker. På den er det en jack record/cd mp3 in utgang/inngang. Så har jeg en kabel som er sånn her. På den ene sia er det vanlig minijack og på den andre er det to minijacker, En rød og en hvit, SOm jeg har videre kobla sånn at det er er enkel minijack, Altså kabelen er mini jack til minijack. Så det hullet på forsterkern er jack så da tar jeg en mini jack til jack greie på minijacken, Så den gårinn, Etter det har jeg og putter den andre siden av kabelen(Minijack) inn på mic inn på pcen. Og Whisj! Da kan jeg spille inn.
Men uansett hvem program jeg bruker osv, kommer det etter ca 5-6 sek etter jeg har begynt og recorde, at lyden blir sånn rar. Gitar lyden er skikkelig "reverb" og den suser no immari, Hører ikke gitaren så bra heller. Dette er bare når jeg recorder. Når jeg ikke gjør no på pcen og spiller så er det vanlig digg lyd Men men, Noen som skjønner problemet? Kan det ha no med koblinga? (At kablen har 2 skjøter?)
Prøv å sta lengst mulig unna pc/høytaler/øreklokker.
kansje det er det.

bør jo spandere på deg bedre egnet ledninger
(måtte bare nevne det)
Sitat av Ivle
Prøv å sta lengst mulig unna pc/høytaler/øreklokker.
kansje det er det.

bør jo spandere på deg bedre egnet ledninger
(måtte bare nevne det)
Vis hele sitatet...
Ja tenkte på det å. Men tror ikke det skal ha no med saken å gjøre, For som sagt når jeg bare spiller uten å recorde da er det greit, Og dessuten når jeg recorder kommer det ikke lyd fra ampen.
Først, skaff mer passende ledninger. Minijack til rød/hvit minijack? Skjønner ikke helt dette? Har du en stereo-minijack til 2xRCA (Rød/hvit)? Og en Stereo Jack/Minijack overgang? Som du har kobla i ampen?

Kan uansett se fordelen med å koble kablene dine inn på "line-in" i stedet for "mic", if such a thing på lydkortet ditt.
Sist endret av maedhros; 3. september 2006 kl. 14:19.