Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1148
Jeg har to maskiner hjemme. En stasjonær og en bærbar. Jeg har fått internetten til å funke på begge (trådløst). Jeg har kjørt wizarden for å sette opp nettverk, og har gått på properties på hd'ene og valgt "share med andre i nettverket". Har gjort det samme på begge maskinene. Men problemet er at når jeg sitter på laptopen, og skal prøve å komme inn på den stasjonære, får jeg "access denied". Men når jeg sitter på den stasjonære kommer jeg inn på laptopen uten problemer.

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få dette til å fungere? Har stresset i snart to døgn og begynner å bli desperat

Her er screenshot av erroren
Prøvd å sette opp FTP da?
prøv \\lokalip

eks. \\192.168.1.102
Jeg hadde det samme problemet, det jeg måtte gjøre var:

Administrative tools -> Local Securitypolicy.

trykk på Local Policies -> security options.
find policyen:
network access: sharing and security model for local accounts.
endre denne til:
Classic - Local users authenticate as themselves.

du skal ikke trenge å reboote etter dette, men gjør det for sikkerhetsskyld
Hvis du bruker Norton, så må du legge inn til iprange e.l.
Altså fortelle norton at det ikke skal være redd for noe på f.eks. 192.168.0.1-192.168.1.254
Har prøvd ftp og det går, men det går så sykt tregt. Får heller ikke tilgang igjennom \\lokalip.
Endret på det du sa reallife, men funket ikke for det
Toaster: Jeg har deaktivert norton sin firewall, men kan prøve for det:P Men finner ingen plass jeg kan skrive inn iprange. Hvor gjør man det? (norton 2005)
Hvis det gjør det noe lettere, så har jeg eksakt det samme på en maskin i nettverket mitt. På den maskinen er det ingen som helst form for brannmur, men beskjeden er eksakt den samme (om enn bare på norsk). Jeg kan kole meg til både med ftp, vnc og alle andre ting som settes opp, jeg kan til og med portscanne den, det er bare det å kople seg til via windows sin fildeling som feiler.

Yay! Fant en måte som fungerte for meg!

Samme liste som reallife, men et annet sted: Under "tilordning av brukerrettigheter"

"Nekt tilgang til denne datamaskinen fra nettverket" fjern "gjest" fra den listen og det fungerer!
meitemark: Prøvde å oversette det der til engelsk, og kom frem til "local security" - "User rights assignment" - "Deny access to this computor from the network". Under der står det bare "SUPPORT_3889a0". Er det en mulighet for at det bare er det som står der, eller er jeg på feil plass?:P
Jeg har også litt problem med å få en laptop her hjemme. Jeg vet ikke om det har noe med det å gjøre, men den kjører altså XP Home... Så jeg gidder ikke tenke på det engang. ^^
Sitat av GeirBauer
meitemark: Prøvde å oversette det der til engelsk, og kom frem til "local security" - "User rights assignment" - "Deny access to this computor from the network". Under der står det bare "SUPPORT_3889a0". Er det en mulighet for at det bare er det som står der, eller er jeg på feil plass?:P
Vis hele sitatet...
Kan du ikke legge til brukere der da?
Men tingen er jo at jeg skal fjerne den:P

edit: Hva står det hos dere der? Kan vel ikke være krise å slette den for å se hva som skjer? Gir vel bare ett eller anna tilgang på dataen min?:P
Sist endret av GeirBauer; 3. september 2006 kl. 02:09.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hos meg står det: Guest og SUPPORT_388945a0
håper det hjalp deg noe