Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 888
Min Bios blei oppdatert feil og jeg har hørt at den kan tas ut av hovedkortet og flashes på nytt er det noen som vet noe om dette ev hvordan det gjøres ???
▼ ... noen måneder senere ... ▼
har det samma problemet...noen som kan hjelpe?

Kommer ikke lenger enn der hvor man skal velge bruker...

Hovedkortet mitt: Intel pendleton d845ept2
Det spørs om du kan ta ut eeprom (chipen) som biosen ligger på. ikke alle hovedkort det går på, men du kan jo prøve og lasta ned bios på nytt fra en annen data og legge den på en floppy. kan hende det funker, hvis ikke må du kjøpe ny som kan være like dyrt som og kjøpe et nytt hovedkort.. spørs på hvor gammelt det er.
Det skal være en sånn liten reset pin for biosenen, tipper det står CMOS under den, bare flytt pinnen til en av sidene, skru pcen på, av, flytt tilbake, så er biosen resatt, kan noen utdype dette? syntes ikke jeg forklarte meg helt bra nok:P
Hmm The Wizz: du snakker vell om clear cmos jumperen. Denne hjelper bare for å resette instillingene i bios.
Jeg trot att nyere hovedkort har en ekstra ROM der orginal biosen ligger lagret, det skal vere en jumper instilling for og laste denne vist hovedkortet ditt støtter det vist sånn som dette har skjedd i ditt tilfelle fullgass.
for å resette bios kan du også bare ta ut batteriet, vente til kortet er tomt for strøm (10 sek elns) og sette det inn igjen...

Det med at brikken kan tas ut og flashes stemmer forsåvidt, men det forutsetter at du har et identisk hovedkort med samme oppsett, starter opp det, og bytter brikken mens maskina går, sånn at du kan flashe den.. det er risky, for da har du lett to stk blåste hovedkort
http://www.quepublishing.com/article...&seqNum=7&rl=1

guide til korleis fixe feila flashing av bios.
Fulgte guiden din Reff, men uten noe resultat...Pcèn har ikke forandret seg noe...irriterende!!
Noen som har noen andre forslag?
Sitat av mr_burn
Det med at brikken kan tas ut og flashes stemmer forsåvidt, men det forutsetter at du har et identisk hovedkort med samme oppsett, starter opp det, og bytter brikken mens maskina går, sånn at du kan flashe den.. det er risky, for da har du lett to stk blåste hovedkort
Vis hele sitatet...
Har prøvd dette en gang, og det fungerer. Bare vær forsiktig når du jobber og maskinen er i gang.
Jeg kjenner desverre ingen med samme hovedkort
Finnes det ingen andre måter å gjøre det på?:S

Er veldig sint nå..Har sittet uten pc på ca 2 uker
Sist endret av madano; 13. desember 2006 kl. 21:54.
Sitat av madano
Jeg kjenner desverre ingen med samme hovedkort
Finnes det ingen andre måter å gjøre det på?:S

Er veldig sint nå..Har sittet uten pc på ca 2 uker
Vis hele sitatet...
Du kan sikkert kontakte produsenten av hovedkortet og høre om de kan sende deg ny bios. Burde ikke koste så mye.
nå vurderer jeg å sende dataen til en som kan reparer pcèn min...Noen som vet noen bra firmaer som kan gjøre dette for en billig pris, hurtig levering osv...?
Jaja, vet at dette var den enkleste løsningen, men har gjort absolute alt dere har sagt uten resultat!
Selvfølgelig er det en annen måte å gjøre det på. Gjøker ass .

#1 Skru av data
#2 Ta ut bios chip
#3 Bind hyssing rundt bios chip
#4 Sett inn bios chip
#5 Skru på data og napp
#6 Skru av dta og sett inn bios igjen

Så burde det være mulig å flashe med ny bios!
takk...skal prøve det nå

men, jeg vet ikke hva dere mener med bios chip?!?:s