Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1877
hei jeg har altid hat lyst til og lære meg litt i photoshop...men når jeg har lastet det ned (adobe photoshop CS) har jeg ikke sjønt en dritt av hvor jeg skal begyne osv...har set folk som har laget fete bannere og styla/fin pussa på bilder...

det jeg lurer på er om noen har noe tips til hvor jeg kan starte....en link til et eller annen side..som er bra for nybegynere osv...

takker på forhånd.
Jeg starta med å bare føle meg fram litt.. Trykke litt her og litt der... Lage en sirkel, fylle den med farge og så trykke på en knapp og se hva som skjer også plutselig: Oi det var kult, det må jeg huske osv... Annet enn det bruker jeg mye av nettsidene ztaale refererte til. De er kjempe bra

Lykke til
du kan også lese litt i hjelp funksjonen til photoshop, og lese om hvert enkelt verktøy. Lærer litt av det vil jeg tro.
Det er bare begynne å være kreativ. Jeg har også drevet med forskjellige tutorials. Det beste er å prøve å lære deg de grunnleggende funksjonene og etterhvert så bare leker du deg fram. Min mening om photoshop er at så lenge man kan de grunnleggende og er kreativ så er dette et veldig lett program til å lage bra design. Lek og lær!
Bare ikke gå i fella ved å kopiere nøyaktig det som står i tutorials. Skal de være noe nyttige, så må du virkelig fordøye det som står der, skjønne hvordan du kan bruke det på andre måter, og i nye kombinasjoner, ellers lærer du deg bare å kopiere. Gå gjerne gjennom det, mer eller mindre rett fram, først. Så prøver du å gjøre ting på litt andre måter, bruke teknikkene som står der til noe annet, osv osv.
www.xg-design.net (norsk photoshop side med norske tutorials)
www.pixel2life.com (tutorial side med engelsk språk)

men du burde høre på han karen over her også
xg-design.net og pixel2life.com er personlige favoritter(Spes. Pixel2Life!)

Startet og med basics, lagde meg et dørskilt(Oval med to skruer på hver side og tekst), lagde litt skygger og strokes osv. lagde meg noen krusseduller elns og prøvde meg fram med layers, når du først har ser noe du liker i Photoshop glemmer du det ikke med det første
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hva er egentlig prisen på photoshop?
eller kan man laste det ned fra nett ?
Prisen er altfor høy til enhver dødelig. Heldigvis kan du finne det overalt på nettet. Bare søk på torrentsider og diverse.
Hvor stor pleier photoshop å være? har fått det fortalt en gang men jeg er ikke sikker.
Skal laste ned fra LimeWire... Tar sikker en dag eller to

Ligger ikke den på rundt 400MB? Zippet...

EDIT: Skal til å begynne med Photoshop, siden alle sier at et er bra! Er den på norsk?
Sitat av fulloggal
Hvor stor pleier photoshop å være? har fått det fortalt en gang men jeg er ikke sikker.
Skal laste ned fra LimeWire... Tar sikker en dag eller to

Ligger ikke den på rundt 400MB? Zippet...

EDIT: Skal til å begynne med Photoshop, siden alle sier at et er bra! Er den på norsk?
Vis hele sitatet...
Den er overraskende liten. Min CS2 er på hele 362 MB. Noe jeg syntes er lite
På piratebat og mininova er det en dvd ute som jeg synes er veldig bra som heter Adobe x2 eller noe der du har alle programene til Adobe på en dvd, følger med en key-generator så det er ikke no spress og instalere.
her er også noen gode tutorials (filmer) på norsk.

http://www.haraldbjellvag.com/photoshop.html
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av fulloggal
Hvor stor pleier photoshop å være? har fått det fortalt en gang men jeg er ikke sikker.
Skal laste ned fra LimeWire... Tar sikker en dag eller to

Ligger ikke den på rundt 400MB? Zippet...

EDIT: Skal til å begynne med Photoshop, siden alle sier at et er bra! Er den på norsk?
Vis hele sitatet...
det skal jeg si, jeg lette på limewire å der fant jeg bare tull, men jeg aner ikke om du leter kort eller lenge...brukte et kvarter på søke på forskjellig ord(adobe,photoshop,imageready,0sv...)

gratulerer,fulloggal hvis du finner noe eller har funnet noe