Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 622
Hei !

Etter endel fra og til har jeg endelig fått meka meg til og ta med meg en gammel Smartstation 200 hjem. For og så sette den opp som en Ventrilo server!
Jeg har nå forsjøkt i over 1 uke, men pga min ruter ( Thomson 516i ), som gir både min maskin og vtserveren samme ip (dhcp fra Nextgentel).
Jeg har derfor prøvd og rute alle connections fra 3784 porten på den bestemte ip adressen, in til 10.0.0.3 (vtserveren)
Dette fungerte i akkurat 1.2 timer, da ville han ikke mer !

Jeg prøvde med en standard version av ventrilo 2.3.0, men har byttet til 2.1.3 fordi det da ikke er en limit på antal brukere !

Noen som har en ide på hvordan jeg kan få dette til og fungere ? (note: har vært innom endel steder hvor de viser en stepbystep guid. Men menyen på min thomson ruter er anderledes en den som vises på disse guidene)


Takk på forhånd !
Sett statisk IP på vtserveren til f.eks 10.0.0.40 og forward port 3784 til den IP-en. Min Thomson 516i som jeg fikk fra NGT var forresten full av bugs pga norsk oversettelse, det var mange bugs i forwardingsdelen også.. Så du må kanskje gjøre en del forsøk før ruteren samarbeider, min klikket vel totalt 4-5 ganger før den endelig forwardet slik jeg ville.
Pyre's Avatar
Trådstarter
hmm satt ip på servern da. Til det den fikk fra Rutern, altså 10.0.0.3, men det er vel det samme om det er 10.0.0.3 eller 40 !
Det er jo da logisk umulig at du kan få samme ip ifra en router, på to klienter? Eller har allemen kunnskapene mine sviktet her?
Pyre's Avatar
Trådstarter
Vel er ikke det som er problemet, problemet er og få alle pakker som kommer utenfra til port "3784" og ip: XXX.XXX.XXX.XXX til og gå til ip (innenfor ruteren) 10.0.0.3 og port "3784". Men vil den ikke =\
Som jeg sa, gjør flere forsøk vist du ikke får det til. Ruteren min (516i) hadde flere bugs pga elendig oversettelse og enkelte ganger når jeg gjorde en enkel forwarding gikk ruteren i en uendelig loop som førte til at all trafikk stoppet, andre ganger fungerte forwardingen rett og slett ikke. Jeg ser vi har identiske rutere (516i), så fjern forwardingen og prøv på nytt. Det fungerte for meg
Pyre's Avatar
Trådstarter
ok skal prøve når jeg kommer hjem
Pyre's Avatar
Trådstarter
Det fungerte dårlig Noen andre idèr ?