Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2454
1. Hva er best og bruke da jeg skal lage dem, skal jeg kjøpe hasj, og mixe den som jeg ville gjort med en joint, og så heller smulene oppi deigen, eller funker det best med pot?

2. skal jeg ha det oppi deigen før jeg setter det inn i ovnen til steking, eller skal jeg stappe det inni miffinsene etter de er ferdige?

3. vil det lukte noe hasj i rommet mens det steker? da jeg lager kake, fylles hele leiligheten med en god kakelukt, men siden jeg leier en sokkel leilighet, og eierne bor rett over meg, vil jeg nødig at det skal lukte som amsterdam i hele leiligheten.

4. hvor mye sånn ca trenger jeg? hvis jeg for eksempel skal lage sånn ferdigmix, som gir 12-15 muffins?
Det enkleste er vell å løse opp greiene i varmt smeltet smør.
også drukle du bare det smøret i selve kakedeigen.

og ja... det vil nok lukte litt

-papa
Det finnes poster om det meste av dette fra før av. Søk! Hadde vanligvis lagt opp linker til deg men er full for øyeblikket så jeg orker ikke.
kenny's Avatar
Trådstarter
hm.. låter ikke så vanskelig...
men får vel teste det en gang naboene er bortrest da... har jo sitti her og røyka mens de har vert hjemme, men da luftet vi ut hele tiden, og røyka vanlig røyk ved siden av for å døyve lukta...

Sitat av Sinister
Det finnes poster om det meste av dette fra før av. Søk! Hadde vanligvis lagt opp linker til deg men er full for øyeblikket så jeg orker ikke.
Vis hele sitatet...


ja jeg vet, men jeg har tatt meg en dram eller 2 i kveld, så er ikke helt i hundre selv.
kvern det opp og dryss i røre/deig, eller smelt sammen med smør og bruk det i røre/deig..
Hvis du regner ca 3 muffins pr menneske, så bør du vell ha 1g(eller mere ikke mere en 2,5 pr menneske vil jeg mene)
og da vill ca en femmer (5g) bli bra på 12-15muffins.

det vil jo variere med kvatlitet og tidligere bruk da.

ta heller lite hasj og spis flere muffins ( blir sterk smak,hvis du ikke liker den smaken da)

jeg liker også og blandet det i rett i koppen eller supper.

PS Har selv spist en femmer en gang, har ikke planer å gjøre det igjen.
Du blir skakk tar litt tid bare. kommer sigende
Sist endret av Ivle; 19. august 2006 kl. 06:12. Grunn: skrivefeil
1) Smelt det sammen med smør og følg oppskriften.

2) ^^

3) Ja, det vil lukte litt, men jeg ville ikke vært bekymret for at naboene finner det ut, det er ikke så intenst.

4) Kjøp en femmer, så blir du godt skev.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har bare laga bakevarer med hasj før. Smelter hasjen i smør før jeg har det i deigen.
Men nå har det seg sånn at jeg har komt et bra parti med pot.
Hvordan skal jeg gå fram for å lage kaka mi da?

Gammel trå men fant denne mest passende.
Erowid har en FAQ ang. emnet. Står om hvordan man kan tilberede pot der også.
Sitat av Ivle
Hvis du regner ca 3 muffins pr menneske, så bør du vell ha 1g(eller mere ikke mere en 2,5 pr menneske vil jeg mene)
og da vill ca en femmer (5g) bli bra på 12-15muffins.

det vil jo variere med kvatlitet og tidligere bruk da.

ta heller lite hasj og spis flere muffins ( blir sterk smak,hvis du ikke liker den smaken da)

jeg liker også og blandet det i rett i koppen eller supper.

PS Har selv spist en femmer en gang, har ikke planer å gjøre det igjen.
Du blir skakk tar litt tid bare. kommer sigende
Vis hele sitatet...
Hvis du har støff jeg er vant med og du spiser 1g, så brenner hjernen i minst ett døgn. Personlig ville jeg holdt meg til 0.3 - 0.4 hvis du har brukanes stæsj.
ja jeg hadde faktisk tenkt å lage meg en hasj-brownie på valentinsdagen bare for morro skyld,
Jeg har regnet med at jeg kjøper i pot for ca. 800 kr, så jeg og ''vennen'' eller hva jeg skal kalle han blir litt godfjerne. jeg syntest det hørtest veldig hyggerlig ut, men vil det virke? kan jeg bare klippe det opp og putte inn i deigen??
Hvis du leser 2 poster opp så ser du link til hvordan du baker med pot..