Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  94 21520
Og vips, så var alle vanlige låser ubrukelige:
http://www.youtube.com/watch?v=7Uv45y6vkcQ

Helt utrolig, vil gjerne høre om noen prøver det hvordan det gikk. Det er en ting jeg lurer på.. i Finland hadde de noen rare låser/nøkler hvor nøkkelen var en halvsylinder, med fordypninger på det flate området. De sa disse var sikrere enn andre låser.. ville disse vært sikre mot dette trikset tro?

Edit:
PDF om teknikken:
http://www.toool.nl/bumping.pdf
Sist endret av Skyfex; 6. august 2006 kl. 11:23.
Det ar jo sykt lett da. Nå kan alle bli innbruddstyv.
Noen som vet hvilken innternettside disse nøkklene kan bestilles fra?:P

Edit: Sjekk denne: http://www.youtube.com/watch?v=FQjADSCFt3M&NR En sånn skulle jeg hatt...
Sist endret av kinaputt; 6. august 2006 kl. 11:50.
kanskje denne siden er det noe å finn?

http://www.toool.nl/blackbag/

mvh D
På tide å skaffe en hengelås med nøkkel og teste med baufila gitt. Hvis dette virker, så tror jeg nok jeg vil revurdere låsmekanismen et par steder... Uansett er det ikke så ille som det virker, siden dette ikke gjør noe for å hindre en alarm går av - men svært, svært ille er det uansett
en sånn hadde vært rått å hatt da

er ikke noen i norge som lager slike da ?
Det må være toppen av dumskap.. Her er det en metode å åpne 90% av alle låsene i verden, og hva gjør vi? Jo, vi legger den ut på internett...

Får gå til innkjøp av vaktbikkje
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Tja, Trioving Twin er nøkler med to låsekammer på. Sylinderen har dobbelt sett med stifter, en for kvar del av nøkkelen. Dei ligg ved sidan av kvarandre på nøkkelemnet, illustrert i vedlegget. Har ikkje prøvd å dirke desse, men kan tenke meg det er en ekkel opplevelse siden du må ha to dirker inne i holet samtidig...
Sitat av slashdot
Tja, Trioving Twin er nøkler med to låsekammer på. Sylinderen har dobbelt sett med stifter, en for kvar del av nøkkelen. Dei ligg ved sidan av kvarandre på nøkkelemnet, illustrert i vedlegget. Har ikkje prøvd å dirke desse, men kan tenke meg det er en ekkel opplevelse siden du må ha to dirker inne i holet samtidig...
Vis hele sitatet...

hva med hvis man sliper ned en vanlig trioving nøkkel og bruker den da? da funker det ?
Har jeg skjønt det riktig at dette funker på samme måte som en pick-gun, bare i nøkkelform?
edit: never mind, leste pdf'en
Sist endret av nitrous; 6. august 2006 kl. 15:09.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Zer0z
hva med hvis man sliper ned en vanlig trioving nøkkel og bruker den da? da funker det ?
Vis hele sitatet...
Nei. Det er to nøkkelkammer, litt tjukkere en en vanlig nøkkel, og med heilt andre spor på sida.
Nitrous:

Likevel, jeg vil si at det er stor forskjell på Pick-Gun og en Bumpkey... Når det plutselig bare blir en nøkkel og ett lite slag tenker jeg at flere kanskje begynner med innbrudd? Og om de ikke begynner med det, så iallefall gjør det en eller annen gang?..

Kan forstå hvorfor mange på forumet "gleder seg" over dette, men dere har da vel låser hjemme hos dere og? Og etter den låsen er det vel ikke så vanskelig å komme til dataen din osv? Ikke like gøy når det skjer med deg..? Bare en tanke..
Sist endret av Coldfire; 6. august 2006 kl. 15:20.
Noen som vet hvordan man kan lage an slik bumper key?

Edit: fin tanke coldfire.
Sist endret av kinaputt; 6. august 2006 kl. 15:25.
Det står i pdf filen som filmen linker til helt på slutten.. Noe med å slipe alle hakkene på dybde 9...
Ja, se på filmen DrD.O.C ga link til, der lager han en bump key i slutten.

Tror jeg skal lage meg en slik en i nærmere fremtid
Hvor dyp er et hakk på 9?
Kan man bare gå til en låsesmed og be om at han lager en sånn nøkkel? Kan han spørre hva man skal med den? Det hadde vært litt stilig å ha en bumpkey til skolen
Oioioi! Nesten så jeg bruker 1100 dollar på en slik blå maskin kinaputt linka til. Dette er genialt, og likevel så enkelt. Blir nesten for enkelt. All æren og kunnskapen bak dirking forsvinner, sammen med dirkesettet mitt
Hvis jeg skulle dirket meg inn en plass så ville jeg heller brukt den gode gamle metoden siden denne 'nye' er kjedelig.

Edit: Sånn key puncher vil jeg ha.
Sist endret av TanteSpiker; 7. august 2006 kl. 03:27.
Nå som slik begynner å bli kjent så er det vel bare et tidsspørsmål før alle låser har en chip med verifiseringskode.

Dette er jo standardutstyr på de fleste nye biler - så jeg kan ikke helt se problemet med å fikset det i en dør på et hus.
Sitat av Skyfex
Helt utrolig, vil gjerne høre om noen prøver det hvordan det gikk. Det er en ting jeg lurer på.. i Finland hadde de noen rare låser/nøkler hvor nøkkelen var en halvsylinder, med fordypninger på det flate området. De sa disse var sikrere enn andre låser.. ville disse vært sikre mot dette trikset tro?
Vis hele sitatet...
Ja, de låsene (Abloy-låser) kan ikke dirkes opp, vi brukte de i militæret for å låse inn kryptomatriell.
http://www.klinkmann.com/lat/images/48497_classic.jpg
Sist endret av mariux; 7. august 2006 kl. 12:20.
Deezire: http://itavisen.no/php/art.php?id=313036

Er ein bakdel med alt som er digitalt, det er mulig å utnytte det uansett kor sikkert det lages. Forsikrings selskapene jubler sikkert over dette...

Slashdot, på filmen "bumpa" dei ein 15 pins lås med 3 sett med pinner, oppe på siden og nede....
Sitat av grever
Deezire: http://itavisen.no/php/art.php?id=313036

Er ein bakdel med alt som er digitalt, det er mulig å utnytte det uansett kor sikkert det lages. Forsikrings selskapene jubler sikkert over dette...

Slashdot, på filmen "bumpa" dei ein 15 pins lås med 3 sett med pinner, oppe på siden og nede....
Vis hele sitatet...
At tyver får tak i sikkerhetskopien av nøkkelen din fra bilfabrikken sier vel mer fabrikken enn om systemet. Er bare svikt i rutinene.

Jeg ser for meg chips som du lager en random key (for de som har testet SimpWay, så vet de at det finnes mange fiffige måter å lage random seeds på) når du selv får nøkkelen. Og at ingen andre har tilgang til en "reservenøkkel" slik det er med biler i dag.

Med tyverisikker bil så tenker man jo ofte på selve bilen - ikke utstyret inni. Det er jo skitlett å fange opp signalet fra en trådløs døråpner til biler. Det kan krypteres så mye det vil - vil ikke hjelpe noen plass.
Ligger en artikkel, og tegninger av hvordan man skal lage bumpkey
på dette nettstedet.

http://dpcproductions.com/bumpkey/

Er det noen her som har prøvd dette? Noen som vet hvor man kan få skjært en slik nøkkel i Bergen, helst ikke så langt fra Sandsli-området? (har en blank nøkkel).
Har skjønt det skal være dybde 9. Men hvor dypt er det egnetlig? og hvor langt skal vet være i mellom hvert "kutt"..

Også hvis du drar til en lås smed og spørr om han kan lage en nøkkel ned 6 dybde 9. Tror du han vet hva han lager da?
Har egentlig veldig lyst til og høre med en låsesmed om han kan lage en slik nøkkel.
Noen tips om hvordan jeg kan ordlegge meg litt "uskyldig"?
Dra til en gammal lås smed og pørr om han kan lage en nøkkel for deg.. en tr4 med 99999 hakk.. ta tuppen og litt av skuldra det kan du jo gjøre selv.. han gamle mannen er det kanskje størr sjans for att han ikke har hørt om Bump Key før..
http://www.bt.no/btv/index.jsp?file=...h.asx?pid=2503 sjekk denne, ser ikke ut til at det skal være like lett i norge, dessverre
Det er nok ikke dessverre for folka som slapp å få stjelt tinga sine mens dei var på jobb
Hehe, var ikke slik jeg mente det... hadde mer lyst til å kunne åpne låser på den måten. Men skal prøve uansett, har ingen kriminelle tanker med det, hehe...
Dette er omg det. Testa det på 4 dører i nabolaget. Og det funka med en helt vanlig SWEDOOR SK1880.

Sier meg enig med ivioyner om å skaffe seg hengelås her i gården. Geez!
∮ F dr = 0
tomiz: Hvordan fikk du tak i nøkkelen?
Det er vel ikke nødvendigvis at det kommer en digital løsning på slikt. Men at låsebransjen finner på en ny vri angående nøkler og låser. Burde ikke være umulig å "bygge" om en mekanisk lås.
Så på et bump key sett som var på 11 forskjellige nøkler for og åpne låser til de forkjellige produsenter!? Er det slik det funker eller passer en bump key med 5 hakk på de fleste låser med 5 hakk?
Og tomiz, var det forskjellige merker på låsene du prøvde deg på? Hva er "swedoor sk1800"??
Sist endret av BeWee; 16. august 2006 kl. 22:12.
Jeg også lurer litt på hvordan du fikk tak i en sånn nøkkel. Kunne tenkt meg en slik en ja:P
Sitat av MagicalTrevor
Har egentlig veldig lyst til og høre med en låsesmed om han kan lage en slik nøkkel.
Noen tips om hvordan jeg kan ordlegge meg litt "uskyldig"?
Vis hele sitatet...
[Basert på egne erfaringer]

Butikk: Jernia
Ekspeditør: Mann 50-60 år

Dra til Jernia og si at du har hatt innbrudd hjemme. Så forklarer du ekspeditøren at det ikke var noen spor etter innbrudd og at dere har en teori om at låsesylinderen i 1-3 av ytterdørene (for å få flere nøkkler kopiert) er ødelagt.

Deretter snakker du om at du tror sylinderen i en av låsene er ødelagt, dvs 'pinnene' ikke virker slik de skal, og at man derfor kan låse opp døren med en nøkkel som egentlig ikke passer i låsen (nå blir ekspeditøren litt skeptisk og sier at det ikke skal gå ann men du fortsetter å snakke om at du må prøve ut denne teorien, du kan også blande inn forsikringsselskapet osv, da et innbrudd uten spor av innbrudd ikke gir noe tilbake på forsikringen.)

Så forklarer du at du trenger 1-3 nøkler som går i låsene uten at de egentlig passer, dvs noen nøkler som er filt ned på maks. Hvis du ikke rødmer veldig, begynner å stamme eller spyr så begynner sannsynligvis ekspeditøren å file ned noen brukte nøkler til deg, når du gir ham nøkklene som skal brukes som referanser. Tror det koster ca 50kr for hver (ny) nøkkel han filer.

Det gjelder å være kreativ...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dette er testet og resultatet ble 3 nøkkler hvorav 1 er en 'blank'. pris: 45kr
Nøkklene mine ble kanskje filt ned for mye, men jeg har ikke hatt tid til å teste dem ennå.
Skal komme med oppdatering hvis det virker
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://imageshack.us][img=http://img46.imageshack.us/img46/5150/nkklerzf4.jpg
SWEDOOR SK1880 er vel typen på låsen. Dvs at de jeg prøvde ut dette hos har samme lås som meg. Og det funker. Men det funker ikke på andre typer låser som ikke er levert av SWEDOOR.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
Herregud da.. bare gå til en sånn nøkkelbod med noen chippere () i og spør etter en nøkkel med bare nivå 9, og fil kantene selv.. Merkelig forespørsel, sure.. men hvorfor skulle de nekte deg det?
Jeg var innom Jernia idag... Var en unggutt der, jeg forklarte han hva jeg skulle ha. Han skar den ned til nivå 9, men "taggene" var litt ulike, og nøkkelen passet ikke i låsen vår hjemme... Var ikke gjort noen god jobb... så det ble ingen nøkkel på meg. Fyren var usikker på hva jeg egentlig skulle ha men jeg kunne komme tilbake så skulle jeg få peng tilbake eller ny nøkkel.
Alle stedene jeg har vært hos har fortalt meg at de ikke hadde lisens til å file nøklene til spesifike "mål". Men jeg har ikke prøvd hos Jernia. Får ta en tur og høre en dag.
Er jo mulig og bestille bump key's på nett også. Til drøye 1,5k.

Her er link til de bortskjemte barna
Noen her som bor i Oslo som har lyst til å selge meg en fungerende bumpkey? Betaler 50,-

Orker ikke stikke på Jernia og risikere at fyren sier "Ikke faen lille drittunge" ^^
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Mm. Bor i Bergen, kan sende deg én fungerende bumpkey (du kan selv velge type) for 1500,-. Pluss porto. Forhåndsbetaling er påkrevd.
Hvorfor er de så jævlig dyre?
Sitat av eriksb
Hvorfor er de så jævlig dyre?
Vis hele sitatet...
Nei si det du.. selv skjønner jeg godt hvorfor de er så dyre..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Tias
Mm. Bor i Bergen, kan sende deg én fungerende bumpkey (du kan selv velge type) for 1500,-. Pluss porto. Forhåndsbetaling er påkrevd.
Vis hele sitatet...
Har 5 blanke trioving nøkkelemner... er du villig til å ta imot dei og sende meg en av dei filt til bumpkey?:P
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av slashdot
Har 5 blanke trioving nøkkelemner... er du villig til å ta imot dei og sende meg en av dei filt til bumpkey?:P
Vis hele sitatet...
Hehe, du skjønte at jeg spøkte right? Planen min er å ta imot 1500KR for én nøkkel, bestille settet fra siden tomiz linket til og så sende videre en utvalgt nøkkel til kjøper - og beholde resten selv, såklart. Vinn-vinn situasjon :P
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Tias
Hehe, du skjønte at jeg spøkte right? Planen min er å ta imot 1500KR for én nøkkel, bestille settet fra siden tomiz linket til og så sende videre en utvalgt nøkkel til kjøper - og beholde resten selv, såklart. Vinn-vinn situasjon :P
Vis hele sitatet...
Jepp - ettersom kvart av dei blanke nøkkelemna kosta meg 15,-, så hadde du hatt sjans til å drive deg sjølv opp ei timelønn på 3-6000 på å leike deg med fil...
Det hørtes jo positivt ut!

Disse Abloy låsene det snakkes om, de er helt sinnsyke. Vi har en slik en på døra til øvingslokalet til bandet mitt.

Det har ikke kommet noen polakker inn dit å tatt småting lenger, etter vi bytta til en slik lås.

(Ja, polakkene tok en 15watts drittforsterker, en gitarreim og _en_ sigg en gang de gik inn i øvingslokalet vårt midt på natta)
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av iDark
Det hørtes jo positivt ut!

Disse Abloy låsene det snakkes om, de er helt sinnsyke. Vi har en slik en på døra til øvingslokalet til bandet mitt.

Det har ikke kommet noen polakker inn dit å tatt småting lenger, etter vi bytta til en slik lås.

(Ja, polakkene tok en 15watts drittforsterker, en gitarreim og _en_ sigg en gang de gik inn i øvingslokalet vårt midt på natta)
Vis hele sitatet...
Egentlig så aner du vel ikke hvir det faktisk var noen polakker idet hele tatt
Kanskje..nei..det er ikke mulig..en nordmann?
Nei, hva er det jeg sier, det kan ikke være mulig, unskyld meg.