Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 4024
Jeg har nå laget et program som gjør det mulig å sende mailer fra hvem du vil til hvem du vil. Det finnes sikkert tusenvis av sånn programmer ute på internett, og det er veldig lett å sende mailer fra ledeteksten(cmd), men jeg trengte å lære meg litt windows gui så da endte jeg opp med å lage et litt *bling* program som skulle gjøre det lett selv for noobs å kødde litt med vennene sine. Hadde vært gøy om dere gadd å prøve programmet ihvertfall

programmet krever .NET framework 2.0 (MSVS 2005 piss, er for lat til å gidde å fikse det. De fleste programmer kommer sikkert til å kreve 2.0 fremover uansett, så dere kan bare skaffe det først som sist...)
Det skaffes her: http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=no

Selve programmet er her:
MailSender.zip

PM meg for kildekode
Jeg får opp "Invalid e-mail address" når jeg trykker send.
Why?
Jeg får akkurat det samme!
Funket fett her, Kjekk program

Edit: innlegg 200
Sist endret av kinaputt; 21. juli 2006 kl. 15:13.
Trådstarter
89 4
Jeg får opp "Invalid e-mail address" når jeg trykker send.
Why?
Vis hele sitatet...
hmm, regner med at dere har skrevet inn mail-adressene:P
jeg har aldri opplevd no bugs med akkurat det. Sikker på at dere skriver inn mail-adresser som faktisk finnes?
Skriver inn epostaddresser som finnes ja.
Noe er galt
Funker det bare med *@hotmail.com adresser, eller?

Hva slags adresser bruker dere som får det til å funke?

Kan dere gi eksempler?
Trådstarter
89 4
Jeg bruker for eksempel:
to:
from:
eller
to:
from:

disse skal funke...

edit: si fra hvis det funker/ikke funker a, sprøtt om det ikke funker...
Sist endret av gunvar; 21. juli 2006 kl. 16:53.
Sitat av gunvar
Jeg bruker for eksempel:
to:
from:
eller
to:
from:

disse skal funke...

edit: si fra hvis det funker/ikke funker a, sprøtt om det ikke funker...
Vis hele sitatet...

Nei, fungerer selv ikke med disse addressene.

Det er ikke slik at det er kun de som har online som sin ISP som kan bruke smtp.online.no da ?
Trådstarter
89 4
hmm, smart tenkt. Online styres av telenor gjør det ikke?
jeg har ihvertfall telenor...

skal se om jeg finner en annen "åpen" mail server
Det er ofte slik at SMTP serverrene er litt restriktive på hvem som kan bruke dem til å sende..
F.eks kan man vel bare bruke ip-adresser i nextgentel sitt nett til å sende mail med deres SMTP tjener. Men det finnest servere som er litt mere åpne. Mener at jeg har brukt den gamle portalen.no sim smtp til slikt tidligere
Jeg bruker NTE (Nord-Trøndelag E-verk) sin linje, de leier utstyr og båndbredde fra telenor. Altså er det telenor's linje, bare at det er NTE som administrerer den.

Jeg får ikke de adressene du oppga til å funke.

Er det mulig at det har noe med instillinger på maskinen å gjøre, i forhold til .NET Framework osv?
Trådstarter
89 4
Det er ofte slik at SMTP serverrene er litt restriktive på hvem som kan bruke dem til å sende..
F.eks kan man vel bare bruke ip-adresser i nextgentel sitt nett til å sende mail med deres SMTP tjener. Men det finnest servere som er litt mere åpne. Mener at jeg har brukt den gamle portalen.no sim smtp til slikt tidligere
Vis hele sitatet...
ja, ser ikke ut til at jeg finner noen heelt åpne smtp servere, dere får finne smtp serveren til de forskjellige ISP'ene deres virker det som... jeg kommer ikke på noen bra løsninger.

Er det mulig at det har noe med instillinger på maskinen å gjøre, i forhold til .NET Framework osv?
Vis hele sitatet...
tror nok ikke det, da ville dere ikke fått starta programmet i det hele tatt, da ville det nok ha kommet sånn "programkonfigurasjonsfeil, vennligst prøv å innstaller programmet på nytt". Synes det virker rart at det ikke funker for deg Blomsen, men jeg har ikke noe peil på hvorfor dessverre :S
hva med å bruke mx1.hotmail.com ?
den jeg bruker i MS ledetext
Har du sett på maken

Jeg gikk ned til min mors maskin(gammelt skrot) der sjekket jeg opp noen instillinger på Outlook kontoen hennes og jeg fant smtp serveren hun kobler seg opp på for å sende epost!

smtp.nteb.no : 25

Skrev den inn i programmet og vips!

Knall program
Blir å bruke dette til ørene blir blå


Beklager at jeg tvilte på deg gunvar!
Trådstarter
89 4
Med mx1.hotmail.com får jeg mail(s) sendt, men mailen kommer aldri fram... jeg får ihvertfall ikke no mail...

Når jeg prøvde smtp.nteb.no så bare klikka programmet:S:S:S saiko, men utrolig digg at det funka for deg Blomsen.

*puster lettet ut*
Sist endret av gunvar; 21. juli 2006 kl. 18:03.
det du kan gjøre, er å skrive om programmet, slik at den sender via en maskin. F.eks. at programmet hadde koblet mitt maskin opp mot din for så å sende det jeg skrev, via din maskin. Vet slik er blitt gjort med en webside, der du skrev inn på websiden hva som skulle sendes, så ble det sendt via pc'n siden lå på.
Sitat av gunvar
Med mx1.hotmail.com får jeg mail(s) sendt, men mailen kommer aldri fram... jeg får ihvertfall ikke no mail...
Vis hele sitatet...
Jeg får fram mail med denne hosten
Kom i junk-mail mappa though, kanskje din gjorde det og?
Trådstarter
89 4
hmm, det virket ikke så dumt, bortsett fra at det krever at pc'en min står på hele tiden som en slags server... men jeg har ikke server, og vet ikke om jeg gidder:P

edit: gikk fra pc'en en liten stund og sjekka ikke om det var kommet ny post, denne var et svar til dice...

Kom i junk-mail mappa though, kanskje din gjorde det og?
Vis hele sitatet...
nei, lå ingenting der. skjer tydeligvis mye rart med programmet mitt:P
Sist endret av gunvar; 21. juli 2006 kl. 18:40.
Sitat av gunvar
nei, lå ingenting der. skjer tydeligvis mye rart med programmet mitt:P
Vis hele sitatet...
Sendte 5 forskjellige mails til meg selv, bare 3 kom fram
Den første kom fram, de to neste gjorde ikke det, og de to siste kom inn (alle i junk mail såklart).
▼ ... noen uker senere ... ▼
utgående mailserver for din gjeldende isp - alltid
Hvordan sender mann mailer fra cmd?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av kinaputt
Hvordan sender mann mailer fra cmd?
Vis hele sitatet...
Du gjer ikkje det. Du nyttar eit anna verktøy som kan opprette TCP-sockets, t.d telnet eller netcat. For å finne ut korleis, er kanskje ikkje RFCen som beskriv epost så dum å lese...
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Noen som har linker til andre sende e-mail sider?
vet det ligger en som kjører på nettet.
GENIAL PROGRAMM!!! Tror jeg elsker deg<3 hehe
Trådstarter
89 4
tror jeg elsker meg jeg også:*
*kanskje litt offtopic*

edit: takker for alle kommentarer...*litt mer ontopic*
Sist endret av gunvar; 7. august 2006 kl. 00:32.
programmet funka fint her, får bare håpe at ISP'en ikke sender noe mail(sendte ut 200 mail til en kuk) =p
Trådstarter
89 4
husk at ip'en din står i "egenskapene" til mailen...
og ikke bruk programmet til noe slemt:P jeg lagde det som et leketøy kun for å tulle med kameratene mine, ikke til noe ulovlig eller no...

men det er jo uansett så lett å sende fake mailer med telnet at hvis man skulle no ondt hadde man ikke trengt programmet mitt. jeg tar uansett ikke no ansvar for hva folk bruker programmet til...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
E-post er uansett relativt lett å spore, problemet er at ein gidd aldri. Sjølv om det er relativt konkrete truslar. Einaste trygge i såmåte er å finne en trygg remailer, noko det er få av, grunna slikt misbruk...
Genialt program! Jeg sendte 6000 emails til en fyr som jeg spillte med før
Trådstarter
89 4
Dumt at e-mail systemet er så lett å utnytte. Det er rart at det fortsatt finnes open mail relay servere som smtp.online.no, de burde jo bli lagt ned. Så vidt jeg vet var det et poeng å ha open mail relay servere før, men at det er helt unødvendig nå... kan hende jeg er helt ute å kjøre nå, men jeg mener jeg leste det et sted mens jeg lagde programmet.

uansett burde åpne mail servere legges ned... kan da ikke være en så veldig nyttig bruk for dem, de utgjør bare en trussel
Det funka hos meg, genialt pogram :lol:
Funka hos meg også..

Jeg elsker deg gunvar<3
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av gunvar
Dumt at e-mail systemet er så lett å utnytte. Det er rart at det fortsatt finnes open mail relay servere som smtp.online.no, de burde jo bli lagt ned. Så vidt jeg vet var det et poeng å ha open mail relay servere før, men at det er helt unødvendig nå... kan hende jeg er helt ute å kjøre nå, men jeg mener jeg leste det et sted mens jeg lagde programmet.

uansett burde åpne mail servere legges ned... kan da ikke være en så veldig nyttig bruk for dem, de utgjør bare en trussel
Vis hele sitatet...
Det blir færre og færre opne relays, og telenor sin mailserver er ikkje en open relay... Dei som er, blir somregel lista på t.d spamhaus.org sine blacklists i løpet av et par timer fordi en spammer bruker dei...
Trådstarter
89 4
bra det blir færre og færre, men hvorfor må telenor sin være åpen(eller hvorfor må alle isp'mail serverne væreåpne?)?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av gunvar
bra det blir færre og færre, men hvorfor må telenor sin være åpen(eller hvorfor må alle isp'mail serverne væreåpne?)?
Vis hele sitatet...
Dei er ikkje opne. Garantert. Men en e-postserver må ta imot epost _til_ dei domena den står som MX-handler for, uavhengig av kor det kjem i fra. Den vil altså sjå ut som et opent relay mot @online.noadresser, fordi den _må_ ta imot slikt.

ISPer sine tar også imot fra _sine_ kunder, men ikkje fra andre sine kunder til 3. part.
Trådstarter
89 4
ok, da forstår jeg litt bedre takk
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
89 4
Her har dere noen utgående mail servere:

* BaneTele: mailrelay.banetele.com
* Bluecom: smtp.bluecom.no
* Catch: smtp.catch.no
* Enter VG: smtp.enter.vg
* Eunet: smtp.eunet.no
* KabelTV.No: mail.ktv.no
* Mimer: mail.mimer.no
* Monet: mail.monet.no
* Netcom: smtp.netcom.no
* Nextgentel: smtp.nextgentel.no, mail.broadpark.no
* Nextra: mta.online.no
* Nordkom NKTV: mail.nktv.no
* NSN ASA: mail.nsn.no (krever godkjenning)
* SenseWave/FreeWave: mail.sensewave.com
* Smartcall: mail.smartcall.no
* Software Solutions: mail.software.no
* Song Networks: mta.songnetworks.no el. smtp.songnetworks.no
* Start.No: smtp.start.no
* Tele2: mail.c2i.net
* Tele Danmark (tdcnorge.no): relay.tdcnorge.no
* Telenor ADSL/Online: smtp.online.no
* Telenor Frisurf: smtp.frisurf.no
* Tiscali World Online: smtp.tiscali.no
* Trollnett: smtp.trollnett.no
* UPC (Chello): smtp.chello.no

mail.broadpark.no var den som fungerte for nextgentel her =D
▼ ... over et år senere ... ▼
Funker fantastisk, har tullet litt med en venn nå, får se hvor godt han takler å få mail far Kripos. Haha.
KP!
Sitat av Haaknes Vis innlegg
Jeg bruker NTE (Nord-Trøndelag E-verk) sin linje, de leier utstyr og båndbredde fra telenor. Altså er det telenor's linje, bare at det er NTE som administrerer den.

Jeg får ikke de adressene du oppga til å funke.

Er det mulig at det har noe med instillinger på maskinen å gjøre, i forhold til .NET Framework osv?
Vis hele sitatet...
http://www.ntebb.no/ er LYSE / altibox.
nte leier fiber par av telenor, men fibern går til nix og andre altibox kunder. (ikke noe med telenor isp og gjøre.

smtp er sperret ut fra lyse/altibox sitt nett. du MÅ bruke dems smtp server. som er smtp.lyse.net eller mail.lyse.net
Sitat av ranvik Vis innlegg
http://www.ntebb.no/ er LYSE / altibox.
nte leier fiber par av telenor, men fibern går til nix og andre altibox kunder. (ikke noe med telenor isp og gjøre.

smtp er sperret ut fra lyse/altibox sitt nett. du MÅ bruke dems smtp server. som er smtp.lyse.net eller mail.lyse.net
Vis hele sitatet...
Sjekk datoen på innlegget Tror ikke det var så mye fiberutbygging for privatmarkedet på den tiden.
Sist endret av danielsk; 3. april 2009 kl. 21:49.
ja så dato, ja dem bygget ut på den tiden. det var helt i starten.