Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1089
Til høsten flytter jeg bort fra alle kjente og kjære. Skal gå på folkehøyskole på en linje som heter Digital Foto & Design. Så jeg tenkte jeg skulle mekke en nettside med blog og galleri o.l så venner og familie kunne holde seg oppdatert på hva jeg driver med, er jo ett lite eventyr jeg skal ut på

Så jeg bare lurte på om det kjære folket i freak forum hadde noen ideer og synspunk på alt som innebærer å lage noe slikt. Design, scripting og lure løsninger Har endel erfaring med web-design da, men har ikke laget noe lignende som dette før.

Arbeid: BBT og BUT (ikke helt færdig) tror jeg er det eneste som ligger ute for øyeblikket.

Kan nevne at jeg ikke har erfaring med php for øyeblikket

Linker til løsninger og eksempel er supert
Sist endret av Elliott; 7. juli 2006 kl. 02:57.
Jeg vil ihvertall bare si at du bør ha et lite mellomrom mellom veggen av menyen og teksten på BUT linken.
Elliott's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bob Saget
Jeg vil ihvertall bare si at du bør ha et lite mellomrom mellom veggen av menyen og teksten på BUT linken.
Vis hele sitatet...
Ja jeg vet det dær:P Men siden er enda ikke færdig
Skal du ha tilbakemeldig på sidene ? Slik jeg forsto det så ville du ha tips til blogg løsninger ?!

Det finnes flere ferdige script som du kan laste ned (aj-fork, wordpress osv..) og finnes løsninger som ligger på nette. Da er det bare å registrere seg så har du en ferdig blogg med et greit design. (feks www.blogger.com)
Sist endret av Bekks; 7. juli 2006 kl. 13:12.
ser du endte opp med å høre på meg på bbt-headeren hyggelig
http://www.b2evolution.net
Lett å sette opp - masse muligheter
Elliott's Avatar
Trådstarter
Sitat av atomet
ser du endte opp med å høre på meg på bbt-headeren hyggelig
Vis hele sitatet...
hehe klart Virket som du hadde litt mere peiling enn meg da Takker

Sitat av SkiM
Skal du ha tilbakemeldig på sidene ? Slik jeg forsto det så ville du ha tips til blogg løsninger ?!

Det finnes flere ferdige script som du kan laste ned (aj-fork, wordpress osv..) og finnes løsninger som ligger på nette. Da er det bare å registrere seg så har du en ferdig blogg med et greit design. (feks www.blogger.com)
Vis hele sitatet...
Går det ann å lage eget design dær? Tenkte jeg skulle designe bloggen selv da, sånn at jeg kunne ha galleri som jeg kunne vise det jeg har lært på skolen. så blir det også mere personelig. Ville bare har forslag om hvordan jeg kan ha siden og effekter osv
Usikker på hvordan de Online-bloggene er, men de fleste som du setter opp selv kan du lage eget design til ja.
Elliott's Avatar
Trådstarter
har mekket Bakrund

Ingen som vet noen templates jeg kan bruke?
Elliott's Avatar
Trådstarter
http://www.elliott.frac.dk/ så langt har jeg kommet til nå. Skal prøve å lage siden i PHP, driver å leser litt om det atm

Men tankene faller på galleriet som jeg vill skal være sinnsykt kult, noen ideer?

Noe kritikk på det jeg har laget til nå?