Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3165
Jeg trenger litt hjelp. Det har seg nemlig sånn, at på skolen, der hvor jeg går, så er noen få internett-sider sperret, sånn at man ikke kommer inn på dem. En av dem er f.eks. Norbits. Finnes det en måte å fjerne den "blokkeringa" på?
Har du prøvd med proxy-server?

*redigert av administrasjonen*
Dette er quotet fra norbits:

De fleste fylkeskommuner har en felles proxy som all trafikk ut på internett går via. Herfra går trafikk fra grunnskoler og de fleste videregående skoler. Disse proxyene husker informasjon knyttet til siste bruker noe som utgjør en stor sikkerhetsrisiko ved at en tilfeldig person på en rekke skoler altså kan få tilgang Norbits og informasjon ment internt.
Vis hele sitatet...
Hvis blokkeringa ligger i routern må du nesten kommerei inn i den og fjerne blokken.
Kjør gateway ipen i internettlesern din, og vhis du er utrolig heldig har den ikke passord på.
Sjansen er nok utrolig lav, men for all del, du kan jo prøve.

Hva faen skal du på norbits på skolen?
Sitat av gæærn

Hva faen skal du på norbits på skolen?
Vis hele sitatet...
Lese på forumet, og finne ting jeg skal laste ned når jeg kommer hjem da...

Men samtidig; det går ikke ann å laste ned på skolen heller. Er det noen lettvind måte å fjerne den blokkeringen på også? Kun så jeg får lastet ned selvfølgelig, ikke alle andre også.
drQ
Egendefinert
Ikke (egentlig) ment som en moralpreken, mer ett tips. Jeg synes i hvert fall at det her kanskje er på sin plass med en vurdering;

Nytten av å kunne lese på et forum/laste ned på skolen
vs.
Faren for/risikoen ved å bli tatt

Hvor mange timer tilbringer man ved skolen for dagen og hvor mye tid har man til å skulle laste ned? Skulle det være fritimer i et slikt antall at det er noen vits kan man vel gjøre en hel del andre ting (som å gå hjem og gjøre det?).
Sitat av drQ
Ikke (egentlig) ment som en moralpreken, mer ett tips. Jeg synes i hvert fall at det her kanskje er på sin plass med en vurdering;

Nytten av å kunne lese på et forum/laste ned på skolen
vs.
Faren for/risikoen ved å bli tatt
Vis hele sitatet...
Nyttig og nyttig. Det kommer ann på. Men jeg blir ikke tatt! Og hvis jeg blir tatt for å lese på et forum, så er det ikke noe problem.

Sitat av drQ
Hvor mange timer tilbringer man ved skolen for dagen og hvor mye tid har man til å skulle laste ned? Skulle det være fritimer i et slikt antall at det er noen vits kan man vel gjøre en hel del andre ting (som å gå hjem og gjøre det?).
Vis hele sitatet...
Jeg gjør ikke alt mulig annet rart når jeg har noe å gjøre i timene osv, men det er som regel noen timer i måneden, som vi sitter der og glaner bare, og da er det greit å ha noe å gjøre. Men uansett, det her blir off-topic...
last ned Torpark og surf fra den
Hvordan kan jeg få lastet ned ting på skolen, når alle programmer er sperra a? F.eks. med Limewire eller laste ned torrents med Utorrent? Kan det funke på en måte?
i korte trekk, nei. her må du selv finne work arounds for systemet skolen din har. Noe (no-offence) jeg er ganske sikker på ikke du har. Det er sjelden noe fasit svar på sånt, da de fleste skoler har noe forskjellig system
Kan være jeg bæsjer på leggen nå, men er det ikke en mulighet til å sette opp en tunell til en pc som står hjemme og surfe via den?
Sitat av Hallgeir
Kan være jeg bæsjer på leggen nå, men er det ikke en mulighet til å sette opp en tunell til en pc som står hjemme og surfe via den?
Vis hele sitatet...

Er vel innebygd et slikt program i windows, så du bajisa ikke på leggen :P
Skolen vår har også en nedlastingssperre. Denne er det utrolig lett å unngå. Når du har adressen til det du skal laste ned legger du bare til et lite spørsmålstegn bak. Dette funker som smurt hos oss hvertfall. Nå er det jo sommerferie, men du kan teste til høsten...
Sitat av simaune
Skolen vår har også en nedlastingssperre. Denne er det utrolig lett å unngå. Når du har adressen til det du skal laste ned legger du bare til et lite spørsmålstegn bak. Dette funker som smurt hos oss hvertfall. Nå er det jo sommerferie, men du kan teste til høsten...
Vis hele sitatet...
Det funker å laste ned med Mozilla Firefox. Jeg får også lastet ned torrents, men jeg får ikke lastet ned innholdet av torrentsene med torrent-klienten. Dermed får jeg ikke innholdet av torrenten. Det går heller ikke å laste ned med nedlastingsprogram, kun med det "programmet" som starter automatisk med FireFox, når man laster ned direkte fra en internettside.
Hvorfor skal du laste ned på skolen mitt i sommerferien?. Detter er jo spørsmål som må komme til høsten når skolen er i gang
Sitat av Remy
Hvorfor skal du laste ned på skolen mitt i sommerferien?. Detter er jo spørsmål som må komme til høsten når skolen er i gang
Vis hele sitatet...
Jeg skal ikke laste ned på skolen i ferien. Jeg skal ikke gjøre det før til høsten. Men jeg vil vite det nå, sånn at jeg kan fikse det til den tid kommer.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Kamma
Det funker å laste ned med Mozilla Firefox. Jeg får også lastet ned torrents, men jeg får ikke lastet ned innholdet av torrentsene med torrent-klienten. Dermed får jeg ikke innholdet av torrenten. Det går heller ikke å laste ned med nedlastingsprogram, kun med det "programmet" som starter automatisk med FireFox, når man laster ned direkte fra en internettside.
Vis hele sitatet...
Har ikkje slått deg at BitTorrent er avhengig av diverse opne portar, og fungerer særs dårleg bak NAT'd maskiner? Samt at skulen neppe har anna enn port 80 ope ut?
Sitat av slashdot
Har ikkje slått deg at BitTorrent er avhengig av diverse opne portar, og fungerer særs dårleg bak NAT'd maskiner? Samt at skulen neppe har anna enn port 80 ope ut?
Vis hele sitatet...
Jo, det har slått meg. Kan prøve å åpne porter jeg, men tviler på at jeg har tilgang til det der. Det gikk ann å laste ned alt mulig der før, men i vinter var det noen som hacka seg inn på nettverket med keylogger, og etter det, så ble det lagt inn diverse sperrer på nettet og på alle skole-pc`ene. Jeg har fått fjernet noen av sperrene på pc`en.