Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1724
Hey,
nå begynner det endelig å likne på noe her. Noen som har noen videre forslag/generell feedback? Skal bli portfolio++ etterhvert.

www.rightbrainboy.no/index.php

Åja, det kan jo sies: Grubler spesielt på hva jeg skal gjøre utav menyen.
Syntes det var en spesiell side
Hva du kan gjøre med menyen vet jeg desverre ikke Veldig vanskelig den oppgaven der.

Lykke til, håper du får ordnet det
Du sliter litt med css'en din. div main ligger over copyright greine i FF.

Sånn rent generalt syntes jeg det ble liksom litt for mye. Litt for "freshet".
Må si jeg likte den gamle siden din mye bedre.

Det i headeren din var utrolig tøft, med at tekstene forandret seg. Gode sitat.

Edit: Fatal skriveleif.
Sist endret av Luric; 16. juni 2006 kl. 17:47.
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
Skjønner ikke helt hva du mener med at main overlapper footeren? mulig det kan skje hvis du har veldig liten skjerm, men... nå slang jeg på gul bakgrunn på div main bare for å være 150% sikker, og det overlapper da så definitivt ihvertfall ikke med "normale" oppløsninger på skjermen?

Håpet er jo at den skal bli ganske fresh, siden jeg skal bruke den til folio og litt sånt.

Mary-jane: Takker, men spesiell som i... bra? eller FOR spesiell, så det blir negativt?
Sist endret av atomet; 16. juni 2006 kl. 17:32.
Jeg kjører 1024x768 og det overlapper her. (Og ikke kom å si at det ikke er "normal" oppløsning.)
Veldig orginalt, faktisk. Siden din har noe du kan bygge på. Er egentlig litt skeptisk til denne gule bakgrunnen, det kan bli slitsomt å lese på. Men så kommer spørsmålet: Hva skal dette være til? En personlig side eller?
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
wtf... ja det er da ganske normalt... ok, her må det sjekkes nærmere. Sånn ser det ut her nemlig, må være en eller annen forskjell mellom FF på mac og win da? Faan i heiteste også da...

Matthisen: det gule der var bare for å gjøre det enkelt å se veldig kjapt om noe overlappa, som folk her nevnte
Syntes da dette ser veldig overlapping ut jeg: www.home.no/aslak98/overlapping.JPG

har også på 1024x768

Edit: En ting jeg lurte på var hvorfor når du skriver www.rightbrainboy.no i addresselinja kommer det ikke opp sida men en annen side. Du har jo kalt sida index.php
Sist endret av Luric; 16. juni 2006 kl. 17:50.
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
Hm, fyrte opp virtual pc for å sjekke litt, og det ser jaggu ut til at 1024x768 rett og slett ble bittelitt i minste laget, det hadde jeg ikke trodd. Jaja, det skal fikses pronto.
Oftopic: Den bakgrunnen du har på toppen, er ikke det den samme som stormen lurte på hvem som eide i en annen tråd her for litt siden? Er du den hemmelige annonsøren på biip.no?
Bob Sacamano
John B's Avatar
Scrollbaren din fungerer ikke for meg i FireFox 1.5.0.4
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
Hæ? Nei, så definitivt ikke, hvilken post? Faan, håper virkelig ikke den er alt for lik?! (det der var altså til no remorse)

@luric: det er fordi jeg bare har slengt inn en (nesten) tom index.htm-fil der, så ikke folk som dumper innom skal se noe halvferdig ræl. Bedre med en tom side enn en halvferdig.

john b: hm, ok, fixen var visst litt for kjapp... men hvorfor "overflow: auto" ikke funker hadde jeg vært glad om noen kunne fortelle meg. Det snodigste er at det ser ut til å funke hvis man bare trykker på piltastene øverst og nederst på scrolledingsen, men ikke hvis man bare tar tak i selve dingsen, som vanlig... Ikke er det bare i ff heller, både safari og ie har samme problem.
Sist endret av atomet; 16. juni 2006 kl. 18:07.
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
Ok, da skal det funke også for de med 1024x768 og nedover. Scrollehælvetet har jeg ditcha inntil videre, får heller prøve å begrense meg litt i lengden på skribleriene inntil jeg finner ut av hva det er som krangler.

Derimot har jeg prøvd å søke litt på forumet her, og har ikke klart å finne den bakgrunnen du snakker om noremorse. Hadde vært knall om du klarte å finne den igjen, for er den alt for lik, så finner jeg på noe annet.

Er det noen som har noe å si i forhold til tekststørrelsen? Jeg er litt fan (fra gammelt av) av faste størrelser på fonter, men det er klart det har sine negative sider også, var en som klagde litt på at det var litt smått, og at det ikke gikk å endre for brukerne. Er det flere som syns dette er plagsomt?

Har fått et forslag om å slenge inn noe mer i headeren, siden den kan bli litt tom (kan godt forstå det, ihvertfall i store oppløsninger) og skal titte litt på det også.
Har prøvd å finne den igjen jeg også, men tror uansett ikke det er noe problem. Det finnes jo tusenvis av bakgrunner som ligner hverandre på internett. Og uansett så er det bare en enkel bakgrunn, så skal vanskelig gjøres å kalle det en rip.

Edit:
Fant det faktisk nå
http://www.freakforum.nu/galleri/sho...&searchid=5746
Sist endret av NoRemorse; 16. juni 2006 kl. 20:31.
Litt off-topic: hvordan fikk du .no-domene? har du et organisasjonsnummer eller?
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
Sitat av NoRemorse
Har prøvd å finne den igjen jeg også, men tror uansett ikke det er noe problem. Det finnes jo tusenvis av bakgrunner som ligner hverandre på internett. Og uansett så er det bare en enkel bakgrunn, så skal vanskelig gjøres å kalle det en rip.

Edit:
Fant det faktisk nå
http://www.freakforum.nu/galleri/sho...&searchid=5746
Vis hele sitatet...

Ah, se der ja. Nei, den var jo litt lik, men absolutt ikke for mye, syns jeg. Jaja, Skulle det vfære noen som er uenige,s å får dere bare si fra. Det er godt mulig at ddet vil bli tatt hensyn til (beklager litt skriveleifer, har vært på sommerfest med skolen)

Ang. .no-domene, så er det så enkelt som at jeg har et enkeltmannsforetak, og dermed et org.nr ja.
God start! Jeg ville droppet den stjerna på siden. Den gir rett og slett et useriøst inntrykk. Headern bør du også gjøre noe med. Helt greit at du har sitater oppi der, men det blir alt for mye tomrom. Lag en stilig logo eller noe som kan fylle ut litt.

Ang. meny synes jeg du bør prøve deg på noen tabs som overlapper headern en smule. Tror det kunne blitt stilig.

Siden du har valgt å strekke siden helt ut, tror jeg det kunne vært fett om du hadde lagt teksten i to eller tre kolonner, dersom du har nok tekst.
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
Hm, kanskje det ja... (menyen altså)

Den stjernedingsen på sida kommer ikke til å være et fast element, har lurt på å bruke den til spesielle ting jeg vil gi litt oppmerksomhet... hehe, f.ex. "prosjekt: skaffe sommerjobb"

bredden er en ting jeg har fundert veldig på.... på den ene siden, så er jeg veldig tilhenger av å sette ting til faste størrelser, for å ha bedre kontroll på hvordan det ser ut, men samtidig så har jeg lyst til å la endel ting dukke opp utover i bredden, dvs omtrent som du sier, med flere kolonner. Får bare pusle litt med det nå i helga, så blir det vel en ordning på det.
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
Ok, en god del endringer her nå, tror jeg skal ha tatt med ganske mange av forslagene også, er igjen veldig takknemlig for tilbakemeldinger, spes fra de som hadde litt kluss tidligere

Skjønner dere ideen/symbolikken i den dingsen jeg har lagt i headeren nå forresten? Det er faktisk opptil flere av sitatene som går på akkurat det...?

En forresten til: jeg kommer nok til å la folk få lov til å justere tekststørrelsen selv også, men nå tror jeg jeg skal ta kvelden Manyana manyana
Sist endret av atomet; 19. juni 2006 kl. 02:00.
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Likte siden mye bedre nå, ja.
Må bare pirke litt på den grønnfargen du har som bakgrunn, som etter min mening ble noe skrikende. (mulig det bare er meg, og øynene mine som er litt trøtte nå though..)
Ikke like ille som den stjerna du har fjernet, men fortsatt..
Ellers synes jeg det begynner å se bra ut. Liker den sitat-saken i headeren.
Jeg likte fargene og fargekombinasjonen veldig godt. Ble utrolig friskt og fint å se på!

Stusser litt over hva alle de ikonene øverst til høyre egentlig skal forestille... Når det gjelder teksten blir det litt smått og konsentrert, hva med mer linjeavstand og hvit bakgrunn bak teksten så den blir lettere å lese? Logoen din er stilig, synes ikke det gjør noe at den kan være vanskelig å lese. Gleder meg til å se hvordan det blir med litt mere innhold, og hvordan du vil vise frem porteføljen osv.

Meget bra
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
Takker Tenkte jeg skulle ordne en liten mouseover på de ikonene (blir en enkel liten en på menyen også), så forklaringen kommer hvis man snuser litt rundt der oppe. Er egentlig litt enig med det om teksten, tenker jeg kommer til å prøve å dele det litt opp, og da også muligens gi det en liten ramme.

Hehe, hvordan jeg skal ordne det med framvising av folioen ja... har en ganske sweet løsning på gang !!
Sist endret av atomet; 19. juni 2006 kl. 17:44.
Vil bare understreke det de med peiling har uttalt seg om så langt, veldig bra side! Som Octavarium sier er det gode fargekombinasjoner, og synes spesielt den borderen helt til høyre fungerer veldig bra! Gleder meg til å se ferdig resultat.
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
Takker igjen

Er endel nye oppdateringer der nå, bl.a. en test av systemet jeg har tenkt til å bruke til å vise folioen, en oppdatert meny, og en liten endring på ikonene på toppen (her krangler SELVSAGT ie, så den må jobbes mer med). Dessuten ble slideshowgreia litt for stor for 1024-folket, så det må også justeres litt, men det er ihvertfall enkelt.

Dessuten ser jeg helt klart at jeg må gjøre noe med footeren, for det der funka heller dårlig.
Lekte meg litt med portefølje systemet du har slengt sammen, og det jeg synes er mest irriterende er at du må flytte pekeren over selve bildet for å kunne få opp beskrivelsen. Det hadde vel holdt i massevis om den bare kom opp når man holdt musen over alt annet enn menyen i bunnen? Ellers var det ikke helt logisk at + og - tegnet bladde deg frem og tilbake, kanskje det hadde vært bedre å heller bygge videre på de pil-symbolene som du har for bytting av kategori(?). Til sist mener jeg at det er bedre om kategorimenyen kommer opp først, slik at man raskt finner fram til de verkene man faktisk er ute etter. Liker forresten veldig godt hoover bildene som kommer opp, selv om de kunne vært enda mer responsive, og "knappene" kunne vært bredere slik at det alltid var en tumbnail synlig så lenge du har pekeren over menyen.

Bare min raske personlige vurdering
Når det gjelder det bakgrunnsbildet jeg fant frem til tidligere, så synes jeg ikke det lignet for mye på det du bruker nå som jeg endelig kunne sammenligne. Er jo uansett bare et helt enkelt mønster.
Sist endret av NoRemorse; 21. juni 2006 kl. 00:42.