Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1476
Ok, nå har det seg om jeg drar til Spania om 3 uker. Å det er en negativ side med dette, og det er at jeg ikke blir 18 før 9 dager etter jeg kommer hjem, så jeg har vurdert å bestille et fake kort hvor jeg har 24.06.88 som fødselsdato istedenfor 24.07.88 , noen som vet hvor jeg kan få bestilt et id kort som virker nokså ekte.
Slik at jeg har noe å dokumentere at jeg er "over" 18, for opplevde forrige sommer at jeg og en kompis ble spurt etter legitimasjon, men da hadde kompisen min et av broren sin og dem er nokså prikk like.
Noen som vet om det er noen plasser i norge dette er mulig å bestille?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Hørt om søkefunksjonen? Er ørten tråder om samme tema.
www.photo-id.co.uk kjempe bra opplegg. fyll inn hva du vil skal stå på kortet på sia, deretter får du en kode som du skriver bakpå et passfoto og sender dette til adressen som du får opplyst på sia + 140k (£10) og du får da ditt nye id kort i posten 2 uker senere hvor det da står at du er 18, eller 20 eller hva du nå vil...
Trådstarter
65 0
Ingen som vet om noen bedrifter i norge som gjørdet / privat personer her på nff?
det du gjør er at du skraper kortet ditt, 88 blir lett 86 om du skraper bort litt øverst til høyre på 8-tallet. etter dette er kan du smelte litt stearin i kortet og pusse ned med sandpapir, funker som fjell om du ikke er tett.
jeg regner med at du skal dra alene... siden i spania trenger man ikke legg...
du kommer ikke gjennom passkontrollen på flyplassen i norge eller spania med kun id-kort.... Du MÅ ha pass.. å fake ett pass er ganske umulig iogmed at opplysningene om ditt navn og pass ligger i databasene i passkontrollen. Det blir fort mistanker i kontrollen når navn og personnr ikke stemmer overens med andre...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av MysterialPhysco
jeg regner med at du skal dra alene... siden i spania trenger man ikke legg...
du kommer ikke gjennom passkontrollen på flyplassen i norge eller spania med kun id-kort.... Du MÅ ha pass.. å fake ett pass er ganske umulig iogmed at opplysningene om ditt navn og pass ligger i databasene i passkontrollen. Det blir fort mistanker i kontrollen når navn og personnr ikke stemmer overens med andre...
Vis hele sitatet...
Hørt om schengen? Nokensinne opplevd at dei sjekker pass-nr?
Eg har hørt om schengen, og eg har aldri opplevd at passet har blitt meir enn sett på. Dei har definitivt ikkje sjekka det opp mot nokon database.
Sitat av slashdot
Hørt om schengen? Nokensinne opplevd at dei sjekker pass-nr?
Eg har hørt om schengen, og eg har aldri opplevd at passet har blitt meir enn sett på. Dei har definitivt ikkje sjekka det opp mot nokon database.
Vis hele sitatet...
Nye pass er elektroniske og blir sjekket opp mot database ved å bare scanne de i passkontrollen.
Hva skal du bruke leggen til da?
kreativ nerd
devotio's Avatar
Hmm, når jeg reiser hjem og tilbake sjekker de Passet, men så er ikke UK med i Schengen da. Har ikke opplevd dette på andre destinasjoner i Europa.
Trådstarter
65 0
HALLO, asså hvem som har sakt at jeg skal bruke fake legg på flyplasser... er i tilfelle at jeg har ID hvis jeg blir stoppt på utesteder o.l
Men ingen utesteder i spania operere med leg kontroll på utestedene.. når jeg var 14 spaserte jeg glatt inn på alle utestedene i benidorm, det samme på mallorca og alcudia.. handla sprit og tobakk butikkene til den store formue.. du trenger ikke legg der nede.. tilogmed broren min på 11 år fikk røyk i butikken..
Jeg var også i Spania når jeg var ca 14. Ble aldri spurt etter legitimasjon verken på utesteder eller i butikk når jeg skulle kjøpe røyk/alkohol. Så tviler på at dette er noe problem.
Trådstarter
65 0
er benidorm eg ska nå, tenkte meg på KM Disco. men vil gjerne ha legg in case, var der ifjor og men ikke på utestedene. får kjøpt alkohol / tobakk over alt, men på en restaurant (cafè) ble vi spurt om legg når vi kjøpte pils.

Edit :
Dem har btw.. økt aldersgrensen noen steder til 18 fra 16. Noen steder er det 16 andre 18 på bar.
Nå er det vel sånn at dem egentlig har 18-års grense på alkohol og tobakk, men siden verken politi eller andre kontrollører(hvis dette finnes) bryr seg om det, hvorfor skulle da utestedene bry seg
Trådstarter
65 0
Er lov å drikke i spania fra du er fyllt 16år, men kjøp av alkohol er "aldersgrensen" 18. Grunnen til at jeg vil ha fake id-kort er for å ha et i tilfelle jeg en gang blir spurt om legg der nede, pga det hendte ifjor på en cafè. Eller bare eg ska gro skjegg ?