Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 1692
Master of Disaster
Laivindil's Avatar
hehe sjekk ut www.geocities.com/kiniwash_aurige ... den er ikke helt ferdig ennå men men... mekker litt med frames nå...

he web page you are trying to access doesn't exist on Yahoo! GeoCities.
http://www.geocities.com/kiniwash_aurige
Try a search or visit our help area for more information.
Ble ikke akkurat sjokkert over bra side.
Den var rett og slett ille.
Dårlig utseende og rotete layout.
Også bør du sjekke rettskrivingen din rundt omkring, mye skrivefeil.
Se på dette som konstruktiv kritikk.

But who am I to speak?
Vel....
Rotete. Prøv å ha litt tabeller slik at ting kan stå ved siden av hverandre istedenfor nedover
Master of Disaster
Laivindil's Avatar
Trådstarter
vet men ... den er ikke ferdig... vet den er rotete... den blir mykje bedre... må fikse frames å sånn...
bare rettogslett not leet hp.
slemt å si det, men jeg lo når jeg gikk inn på den. ikke bare pga "design", men også innhold/tekst. såwwy mac.

tilogmed min første site var bedre enn den der ;> høhø.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
beklager, men den var dårlig
Master of Disaster
Laivindil's Avatar
Trådstarter
vet men har ikke lest noe html... har bare prøvd meg fra,mm.... innholdet blir beire etterhvert... men siden er ikke kjempebra... hva synes dere om denne ? www.ajweb.tk ???
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
kremt host huff da, det var desverre ikke bra Hvor gammel er du? Tips lær deg html, du kommer så utrolig mye lenger enn bare å prøve seg frem. Min første side var ikke rå, men den så bedre ut enn den der Men, lær deg html og gjør ett nytt forsøk. Kombiner det med litt vakkert photoshop arbeid og du vil få hits in no-time! Løkke te!
Totto

<edit> Fanken ble litt mange smileys her. *fjerne noen*</edit>
Master of Disaster
Laivindil's Avatar
Trådstarter
er 14,5.... ja skal lære meg html...

Foresten Kan Nudler Brenne??
Sorry, men det finner ikke design der
fjern altmulig som heter animerte gifs, og prøv å bruk farger som passer sammen.. prøv som nevnt over å sett ting i tabeller, gjerne uten borders osv. bruk gjerne også en annen font, feks verdana.

se hvordan andre sider gjør det, feks denne

ajweb var bedre, men fortsatt ikke pent. oppsettet er dåg mye bedre der


sier ikke dette for å være slem ellerno bare for å hjelpe deg et hakk videre
Virkelig ille.
Jeg tror ikke du vil vite hva jeg syns:P
tip på ajweb... liten vits med thumbnails når du bare resizer store
bilder, det tar like lang tid å downe...
men... den første vil jeg ikke kommentere , og den andre var ikke helt på topp den heller...veldig frontpagen00b liksom...
sorry ass, men den var så sugen at jeg ikke gadd og se mer enn 25% av siden eller.no
Typisk første hjemmeside for en som ikke har peil..
Kan leve med amatør sidene jeg, for jeg har jaffal ikke peil..
Xerexes: FluxXx ?
Better than thou.
na1t: fluxXx.sytes!?
ja seff!!!!!!!!!!! du og?
Better than thou.
Nja.
nicket ditt a?
Better than thou.
cpawke & cpåke. cpåke gikk visst til helvete så jeg regga meg på nytt med cpawke.
sorry ass..dette var ikke bra..
syntes du bør gjøre noe med den siden... couse _DAMN_
Opprinnelig postet av Shub
sorry ass..dette var ikke bra..
Vis hele sitatet...
enig, ikke det at jeg skal snakke så veldig høyt siden jeg ikke er veldig god med gfx, men gjør et eller annet med siden..
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Du behøver ikke være god med gfx, du kan lære
Hehe, vel... Personlig liker jeg ikke frames, i alle fall ikke slike som du hadde. Er vel egentlig en grei førstegangsside.

Men jeg også har ei side jeg kunne tenke meg at noen så på, http://stxonline.cjb.net - Det er også min førstegang sim webmaster...
Opprinnelig postet av STX
Men jeg også har ei side jeg kunne tenke meg at noen så på, http://stxonline.cjb.net - Det er også min førstegang sim webmaster...
Vis hele sitatet...
du kan jo foreksempel lage en ny tråd... er så kjedelig å blande sammen 2 tråder, det blir rotete og kjeeempe langt!

tatt ned siden xerxes?
Xerxes, tror du heller skal satse på curling
gutten er 14,5 for f. trenger ikke henge han ut heller.
jeg hadde knapt nokt lagd en side da.. når jeg tenker etter vet jeg ikke om jeg hadde lagd noen side i det hele tatt.

noen tips:
- fjern animerte gifs. like gjerne lære det nå som senere, det er fy fy. (spesielt de terningene og det blodet)

- noen spesiell grunn til at du bruker forms til linkene? bedre med vanlig tekst tror jeg.

- for mange farger(på teksten) grønt gult blått. prøv å hold deg til en, og en gjennomgående stilsort/størrelse.

- fjern for all del de standard-borderene på tabellen slik som det står forklart i framesetet, skrevet av en eller annen Tobias.

- finn sider og sjekk kilden deres, beste og raskeste måten å lære html

- endre høyden på øverste rada. eller endre innholdet. den bør ikke være scrollbar.

husk. minimalistisk er oftest best når det gjelder websider.

si fra hvis du trenger hjelp med noe spesifikt.
lykke til.
Heisan,

Kult at du vill vise deg frem på webben, men har et par saker jeg vil anbefale..

- les deg til basic html + litt css
- jobb mer med tabeller for bedre layout.
- bruk forumer som feks: Sol og Start
- bruk tid på bra navigasjon.

Ellers have fun!
original reprint
xaff's Avatar
Opprinnelig postet av Metz
...prøv å bruk farger som passer sammen..
Vis hele sitatet...
Høye kontraster er nice.
Araziel: Jeg er også 14 komma... øøøhh... Er nå alle fall fjorten.
det var ikke noe mot alderen fjorten altså. var bare det at de færreste har særlig erfaring med web i så ung alder. og vanligvis heller liten kunnskap om standarder etc etc etc.

sier ikke at ingen har det. men man kan jo ta hensyn til alder og erfaring før man begynner å dumpe bare negativ dritt uten noe hensiktsmessig kritikk, alt må læres..
det er ikke vits i å poste sin "første" hjemmeside på et forum for å få kritikk. det er en selvfølge at den suger. du har ikke laget noe grafikk eller hard html-saker/skripting.

jeg mener ikke at mine første hjemmesider var noe bedre enn den her, men jeg postet den ikke på et forum for å få kritikk.

sorry, men den var dårlig/elendig/ubrukelig.

jeg var 9 år eller noe sånt når jeg lagde min første webside, nå er jeg 15. jeg synes at det er kjedelig å lage websider.
En sak var vis han hadde spurt etter konstruktiv kritikk om hva som er bra/dårlig og hva han kunne gjort for og forbedre siden sin.. (noe som han ikke gjorde),,

men, jeg er enig med Araziel.. vi har alle vært nye, gjelder bare og formulere sitt spørsmål slik at man kanskje ikke bare får replies som "drit stygg side" osv..

Jeg vil si at det er et poeng med og poste sin første hjemmeside på et forum for kritikk.. hvor ellers kan man poste en side for og få bra kritikk av ulike mennesker med delt mening om layout?
original reprint
xaff's Avatar
Blitzer: Må nok si meg uenig. Jeg pleide (riktignok et annet sted) å poste mine første web sider for kritikk.

Og nei, svar som "Drittside" hjelper ikke hvis du vil bli bedre å lage sites. Men det jeg vil anbefale deg er å rett og slett se på andre sider og tenke "Hvordan/Kan jeg/Det vil jeg prøve". Let litt rundt, se på proff'er sine sider (Min personlige favoritt http://www.carbonfour.com) og les noen tutorials og artikler om site utviklig, administrasjon og bildemanipulasjonsprogram. Og ikke bli skuffet om de første tingene du lager i Photoshop/Paint Shop Pro ikke ser utrolig imponerende eller om det beste noen har å si dårlig om noe du har laget er "dritt" eller lignende.
jeg har lært så og si alt jeg kan om photoshop, dreamweaver, frontpage på egenhånd.

nå i det siste har jeg sett på tutorials for å bli litt mer kreativ og lære nye ting.

jeg har sikkert 20 elendige websider liggende ute på geocities.com/ andre gratis-hoster fra min "nybegynnertid".

saken er at når man har laget et par elendige sider og sammenligner med profesjonelle websider så finner man selv ut at sin egen side suger. da begynner man på en ny en og finner ut at den kanskje er litt bedre, men den suger den også. slik holder man på helt til man får et resultat som er fint. slik gjorde iallfall jeg.


det er altså ingen vits i å spørre her på forumet om hva folk synes når man ikke har laget en profesjonell webside.

hvis jeg absolutt må si noe konstruktivt:

fjern frames. putt en meny på toppen eller siden.
lag noe grafikk selv. hvis du har brukt gratisgrafikk så er det ikke vits i å spørre om kritikk. jeg vet dette godt. mine 5 første websider hadde masse gratisgrafikk fra www.thefreesite.com osv.
gratisgrafikk = vekk
hjemmelaget grafikk = inn

jeg likte STX sin side bedre. den var ikke profesjonell, men den var bedre.
Sist endret av Blitzer; 9. mai 2002 kl. 10:52.