Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1803
Jeg beklager så MEGET, Golder, for at jeg poster "søppel" her, men jeg finner ingen andre steder jeg kan poste det. Bare så dette er sagt...

Dette er vel helst aktuelt for de som bor i Akershus/Oslo.

Jeg har ikke så mye problemer med å få kjøpt alkohol og tobakk her og der som regel.
Blir ikke 18 før i januar, men jeg har funnet en løsning på legitimasjons-problemet som virker nå og da.

Rett og slett gå inn på www.minsl.no og registrer deg der.. Når du velger fødselsdato, velger du at du er et år eller to mer enn du egentlig er. Du vil få dette kortet i posten etter noen dager.
Jeg vet dette ikke er gyldig som leg, men når personen i kassa spør om du er 18, så kjenner du bare på lommene og sier: "Oi, jeg glemte visst lommeboken i bilen, men.. Jeg har da busskort som du kan få se." Spør personen om du kan gå i bilen og hente lommeboken, sier du bare at du har dårlig tid. De gangene jeg har prøvd, har dette vært greit.

1. Finn et speil og se litt på deg selv. Er du babyface, så IKKE prøv å kjøp med busskortet. Finner Storolso Lokaltrafikk ut at det er mange som gjør dette, vil de helt sikkert fjerne muligheten til å gjøre dette.

2. Aldri bruk dette kortet som leg på polet og egentlig ikke i butikk heller. (Helst kun i småkiosker eller bensinstasjoner for å kjøpe tobakk) I butikker har de ofte vektere som går rundt og de er lettere tilgjenglige enn i en kiosk. Vekterene kan sjekke opp fødselsdatoen din og finner de ut at du har fake leg, blir dette en politisak. HELT SIKKERT..
Du kan bli tiltalt for dokumentforfalskning og dette er IKKE bra!