Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 828
Hei, skal en tur til Hellas i sommer og har lyst til å ta med bærbaren min dit, men da lurer jeg på om det er trådløst nettverk der som det er her, slik at jeg kan koble meg til der nede også.

Noen som vet?

Takk for svar
Du mener om de har like standarer som oss? Trådløse nett er trådløse nett. Dog, det finnes ulike typer trådløse nett (802.11g/G osv.). Spørsmålet er bare hvilket type kort du selv har, som muligens er støttet av de trådløse nettene.

Eller mente du spesifikke steder hvor de har trådløse nett i Hellas?
Trådstarter
Det jeg lurer på er om min pc som kommer på trådløse nett her i Norge også vil gjøre det i Hellas. Regner med de har den samme støtten av kort der, som her!?

Siden det funker her, funker det også der? Samme måte å koble seg på osv?
De bruker akkurat samme type utstyr der som her.
Som skrevet ovenfor, det blir brukt Wi/Fi standarden, så de bruker mest sannsynlig "a" eller b/g. Så hvis du har et kort som kjører med standarden "g" vil den mest sannsynlig være bakkompatibel med "b".

Er ikke mange som kjører med "a", i mindre nettverk, så er ikke store sjangsen at de bruker dette der nede.

WiFi sine sider
Wikipedia: Wi-Fi Norsk
Wikipedia: Wi-Fi Engelsk
Ta med deg pcen din du. Om det er wlan der kan du regne med at det har støtte for b og/eller g, om kortet ditt støtter 802.a er det bare et plus. Kanskje de bruker kanal 14, men tviler.
:P
Europa bruker så godt som kun B\G, så du kan trygt ta med deg PCen. Har selv surfet på flere nett jeg har funnet i Spania..

A er derimot ganske utbredt i statene. Og ja, det er ikke alle wlan-kort som støtter A-standarden.