Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 4745
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
hahaha genialt hvor får man kjøpt sånne?
er det noen som har sånne her? hvordan synes dere det funker?

velkommen til forumet!
Trådstarter
4 0
takker=)

man får kjøpt det på den siden, se menyen på venstre side..

har ikke testet det, men vært moro vist andre som har kunne gitt ei lita tilbakemelding=)

tenk et videokamera og en times walk on the beach=)
fyfaen, hvordan skal dette være lovlig ? :P
Nå vil ikke jeg bli filmet av noen mer :S
Sitat av mirax
fyfaen, hvordan skal dette være lovlig ? :P
Vis hele sitatet...
Tviler på at det er lovt
Hvorfor skulle det ikke være lovlig?
Er bare et 'vanlig' IR-filter.
Får ikke åpnet den siden her jeg sitter,men vet at http://arngren.net/ har solgt en linse du setter på videokameraet som skal kunne filme gjennom klær ol. Så det er jo ikke akuratt en nyvinnign :P
Hahah, makan til dårlig scam skal du lete lenge etter.

http://www.kaya-optics.com/images/without_PF.jpg - paint?
Ser artig ut det der, finnes noen kule webcam som er ganske skjulte også:

http://www.microplex.no/category.aspx?cat=555&mcat=c555
http://www.kaya-optics.com/images/ka...sh_gss_01.mpeg <-- wth, er ikke det der barn ?

Sitat av Deezire
Hahah, makan til dårlig scam skal du lete lenge etter.

http://www.kaya-optics.com/images/without_PF.jpg - paint?
Vis hele sitatet...
hahha ser ut som bikinin er tegna på ja, haha
Si meg, (av spekulative årsaker, er hetro) hvorfor kan man i det ene klippet der den "nakne" jenten går ov veiver med armene... hvorfor er bare hun naken, og ikke kisen ved siden av?
bra observert, MannY (setter din legning under tvil )

Noe mer scam har jeg aldri vært borti
Godt observert MannY, men så kan det jo være at det bare funker igjennom tynne plagg?
Uansett får vi ikke vite det sikkert før vi ser det selv på et sted hvor vi både kan se personen via et videokamera og direkte uten
(kanskje jeg skal kjøpe meg en sånn linse? )
Kikket litt på How it works avdelingen og en ting der kan jeg bekrefte:
Infrarødt lys(f.eks fra en fjernkontroll)kan ikke ses direkte, men derimot ser man lyset hvis man ser på det via et videokamera.
(noe er sant der altså hvis noen lurte, om resten stemmer får noen med mer peiling enn meg avgjøre)
Jeg trodde sånne infrarøde kameraer funka sånn at du "ser" kroppsvarme, jeg..? Da er det i tilfelle rart at den prøvedokka synes..
Enda et bevis på at dette er scam: Du ser på den øveste linken din, der du ser blekket.

Vel, her er det lett å avsløre at man kun har tatt bilde av boken, klippet inn blekket, og på bilde to har man bare justert opacityen (gjennomsiktigheten, eller hva det burde hete på årntli norsk) og skrudd ned lysstyrke på selve boken.

Hvordan?

Jo, hvis du ser på bildet, så er bildet før blekket akkuratt det samme som bildet etter blekket. Se på skriften, det er helt samme bilde.

Skal litt til for å få nøyaktig samme bilde to ganger av en tilfelig bok det er blitt sølt på
Sitat av Deezire
Hahah, makan til dårlig scam skal du lete lenge etter.

http://www.kaya-optics.com/images/without_PF.jpg - paint?
Vis hele sitatet...
Haha.. Når du sier det.. La jo ikke merke til det før du sa det jeg.
Sist endret av connubialis; 3. mai 2006 kl. 17:07.
og røntgen skapes jo av RØNTGENSTRÅLER - så jeg syntes at hele tråden egentlig er litt lam.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Snakk om IR. Ein god del ting slepp gjennom IR men ikkje synleg lys. Var tråd på slashdot for eit års tid sidan. Ta eit stk vanleg webcam, og ta vekk ir-filteret som sitter foran linsa. Google finner det sikkert.
Sitat av http://www.itavisen.no/php/art.php?id=253699
Nattfilteret lager bilder ved å oppdage varmeforskjeller. Siden kropper er varmere enn klær, vil derfor bildene få det til å se ut som om kroppen ikke har klær på seg.
Vis hele sitatet...
Her er noen interresante bilder
Syns også å huske at et asiatisk kamera som var spesielt ment for å ta bilder gjennom klær, med filter og en spesiell type blitz ble forbudt og måtte trekkes fra markedet.
Altså, alle dere som sitter her og kaller bullshit vet tydeligvis ikke hvordan dette fungerer.
Og fikk tydeligvis ikke med dere saken om sony-kameraene som sputch nevner. Var dette bare et PR-stunt fra sony sin side kansje?

Har modda en webkamera slik slashdot nevner, og med litt IR lys i tillegg kan den se igjennom litt diverse plagg, hvis det er tynt nok.

Vær så snill folkens, ikke svar hvis dere ikke har peiling.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Drar opp denne igjen siden jeg har litt ny info;
Virker som Sonykameraene fortsatt kan se igjennom tynne plagg.
Kikket litt på en test av videokameraer på DinSide.no og der sto dette:
Jenter i tynne kjoler må også passe seg litt med disse Nightshot-kameraene - hjemme i stua "forsvant" plutselig gitteret foran høyttalerne slik at høyttalerelementene syntes tvers igjennom.
Vis hele sitatet...
Tror dette burde fjerne den siste tvilen.
(løper og kjøper sånn linse )

http://www.dinside.no/php/art.php?id=303022
Klart det er scam - en dårlig en. Jeg klarer å lage en bedre falsk video enn det der (bare jeg får en frivillig naken jente) anyone?

Bortover hit:
http://www.kaya-optics.com/products/voyuerism.shtml - her ser vi to identiske bilder. Hvis det ble tatt med to ganger (et bilde med filter og et uten) - hadde personen hatt en annen bevegelse/stilling. En av de dårligste forsøk på scam jeg har sett...
Sitat av marsboer
Klart det er scam - en dårlig en. Jeg klarer å lage en bedre falsk video enn det der (bare jeg får en frivillig naken jente) anyone?

Bortover hit:
http://www.kaya-optics.com/products/voyuerism.shtml - her ser vi to identiske bilder. Hvis det ble tatt med to ganger (et bilde med filter og et uten) - hadde personen hatt en annen bevegelse/stilling. En av de dårligste forsøk på scam jeg har sett...
Vis hele sitatet...
VEL, Webcammet mitt ser iallefall mellom tynne t-skjorter. bloårene mine er også ganske mye mer tydligere og synligere en in-real-life.
så NEI at du kan se mellom badedrakt med IR lys er ikke en scam.. derimot at siden ikke har giddi å tatt ekte bilder er en annen sak.
Snakket iallfall om siden jeg henviste til. Bildene var iallfall falske. Videoen også. Jeg driver med videomanipulasjon sjøl - og den her var en dårlig en. Videoen har ikke vist et sammensatt klipp hvor fyren tok på "ir-linse" så ble de nakne med en gang. Istedet ble det flere klipp innimellom "skip-skip". Typisk dårlig forsøk på scam / som reklamene er kjent for...

Men IR-linsene dere snakker om, vet jeg ikke noe om. Dem har jeg aldri prøvd. Men siden jeg henviste til viser iallfall ikke ekte varer.
Noen som har en link til arngrens ir linse? :P
Jeg skal ikke bli veldig påstålig, men kan ikke skjønne hvordan et filter skal få til det der.. Det kan jo umulig gjøre om synlig lys til IR lys ved å sende det gjennom et glassfilter..? Hva en som skal ta det imot (CMOS-brikke eller whatever) vil jo fortsatt bare registrere synlig lys..?

Man kan derimot kjøpe IR-film til analoge kameraer.. Det lager utrolig spennende effekter og bilder, selvom det blir noenlunde sorthvitt..
Stakkar mennesker...

Det finnes privatliv. Kult uansett
Vanquish: digital teknologi har ingen problem me og behandle ir lys informasjon tenk på feks hubbel teleskopet som tar neste utelukkene ir bilder tror du di har rom missions der di reiser opp for og skifte film :P
Sist endret av modsuck; 13. mai 2006 kl. 14:37.
Sitat av Vanquish
Jeg skal ikke bli veldig påstålig, men kan ikke skjønne hvordan et filter skal få til det der.. Det kan jo umulig gjøre om synlig lys til IR lys ved å sende det gjennom et glassfilter..? Hva en som skal ta det imot (CMOS-brikke eller whatever) vil jo fortsatt bare registrere synlig lys..?

Man kan derimot kjøpe IR-film til analoge kameraer.. Det lager utrolig spennende effekter og bilder, selvom det blir noenlunde sorthvitt..
Vis hele sitatet...
Har du et digitalt kamera? (stillbildekamera, videokamera, webcamera osv.)
Ta en fjernkontroll, f.eks den til tven.
Den sender infrarødt lys til en infrarød mottaker på tven som du kanskje vet.
Trykk på en knapp på fjernkontrollen og se på de infrarøde lampene på fjernkontrollen.
Du ser ikke at de lyser.
Hold så fjernkontrollen forran det digitale kameraet mens du ser på bildet det sender ut på en skjerm. Der kan du plutslig se lyset som fjernkontrollen sender ut.

Hva linsen har med alt dette å gjøre vet ikke jeg men vanlige ccdbrikker som jo sitter i digitale kameraer kan altså se litt infrarødt.
Funker vel best for små fjortisser som ikke har intellekt nok til å få seg noe selv

Men det var jo litt kewlt egentlig.
Hvis du blir tatt med dette så regner jeg med (og håper) at du ryker rett i kasjotten.
Sitat av Henriken
Har du et digitalt kamera? (stillbildekamera, videokamera, webcamera osv.)
Ta en fjernkontroll, f.eks den til tven.
Den sender infrarødt lys til en infrarød mottaker på tven som du kanskje vet.
Trykk på en knapp på fjernkontrollen og se på de infrarøde lampene på fjernkontrollen.
Du ser ikke at de lyser.
Hold så fjernkontrollen forran det digitale kameraet mens du ser på bildet det sender ut på en skjerm. Der kan du plutslig se lyset som fjernkontrollen sender ut.

Hva linsen har med alt dette å gjøre vet ikke jeg men vanlige ccdbrikker som jo sitter i digitale kameraer kan altså se litt infrarødt.
Vis hele sitatet...
Det sitter et IR fileter på de fleste kamera som skal filtrere bort dette lyset. Jo dyrere kameraet jo bedre filter, og du ser mindre fjernkontrollen.
Finnes oppskrifter på nett på hvordan du fjerner denne fra en webcam. Har gjort dette selv og kan fint lage "night vision" ved hjelp av IR dioder fra f.eks. fjernkontroller (disse er da litt svake men...)
Den ser og igjennom tynne plagg bare så det er sagt...
Grantax: hvorfor skulle du det det er jo lovlige dvd kamera fra sony bla.
En annen test:
Du trenger: Et digitalt kamera (mobilkamera fungerer), en IR-sender f.eks. fjernkontroll til TV

* Skriv noe tekst på en lapp
* Opphold deg en plass der det er helt mørkt så du ikke ser hva som står på lappen
* Hold inne en knapp på fjernkontrollen og pek IR-dioden mot teksten
* Sikt med kameraet mot lappen og du kan lese teksten.

Du må holde fjernkontrollen ekstremt nært lappen fordi det er så svakt IR-lys som blir sendt ut fra den, dette for å spare strøm osv. Men du får kjøpt IR-lyskastere på nettet med ganske god rekkevidde, da blir det mer som en lommelykt du kan bruke, men som de fleste andre ikke vil merke noe til. Med et digitalt foto- eller videokamera har du da billig night-vision
Er no sånn IR-kaster på www.spyshop.no
Direktelink:
http://www.spyshop.no/index.php?page...t=48&pID=16620
Sist endret av Mazter_Man; 13. mai 2006 kl. 23:37.