Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 837
For tiden driver jeg med å lage en animert musikkvideo til en av arbeidsprøvene jeg skal gi til noen av høyskolene jeg har søkt på. Jeg har valgt sangen Idioteque av Radiohead, og har jobbet mye igår. De fleste tegningene har jeg laget i påskeferien, og satt sammen de fleste igår.

http://www.trianglestudio.net/idioteque/idiottest.mov - 3.25 MB | 37 sek

Den er ikke ferdig enda. Jeg skal iallfall gjøre videoen mer "hyperaktiv" med tempo - og legge noe inni mellom scenene. En sanger (trolig et spøkelse) skal være med og. Men jeg vil ha litt tilbakemelding som hva jeg kan forandre, legge til osv...

Kom gjerne med ideer hva jeg bør ha med i videoen. Dere kan godt bidra med noen tegning hvis dere vil - da bør det være i vektorformat - og dere får æren ved å være med i rulleteksten, hehe. Sangen er ca 3:40 minutter lang - så trenger jeg mye mer å legge til
Hmm... må si at den var bra... keep up the good work!
Ikke at jeg har så mye peiling på hvordan man lager sånt osv, men ble imponert over denne videoen!

Godt jobba
Handlingen er iallfall en fyr midt i krigssonen - hvor begge sidene taper. Det blir også en del tegninger som er "oversatt" fra teksten i sangen. Hovedpersonen skal være en ekte person (som skal bli manipulert til et spøkelse).

Brukte Photoshop til å tegne tegningene - og After Effects til å sette dem sammen (med noen gamle videomatrieller). Tar fortsatt gjerne imot tegninger - som kunne passe til videoen.
Sist endret av marsboer; 29. april 2006 kl. 17:55.
Om du skal bruke videoen til arbeidsprøver så må du vel lage den selv og ikke få andre til å sende inn bilder til deg?
Da skal jeg gjøre klar for dem hva jeg har laget og ikke laget - som feks rulletekst?

Når man lager en video, er det svært vanlig å samarbeide iallfall dem jeg kjenner som driver med slik, og jeg pleier heller ikke å arbeide alene...