Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3066
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Hei folkens

Driver på med en webside for noen russehøner her, og de er helt desperate etter å få opp et galleri og en gjestebok.

Så... Jeg trenger tips til hva jeg kan bruke...

Jeg har prøvd å sette opp gallery (både 1.5 og 2.0), men dette virker ikke på webhotellet mitt (surftown), pga. at safe_mode er på. Jeg har også funnet en "hacket" versjon som skulle virke selv med safe_mode, men det gjorde det ikke for meg.

Jeg har MySQL på serveren, så om det bruker SQL bør ikke det være noe problem, så lenge skiten ikke er for vanskelig å sette opp (noen år siden jeg drev med dette nå).

Er det noen som har et lite tips eller to til noe jeg kan bruke her?

-

De må selvfølgelig også ha en gjestebok der de kan skrike og flame hverandre osv.
Kan være fint med en sak med støtte for å logge IP (wow.. for DET er vanskelig og uvanlig, dere? ), og gjerne mulighet for å banne enkelte IP-er.

EGENTLIG kan jeg sikkert bruke en teit webtjeneste, men jeg har lyst til at det skal se passe greit ut osv.

Så derfor.. Forslag her mottas også med store takker.

YOU GUYS ROCK! (*smøre*)
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Trådstarter
Jeg kan sikkert gi dere linken til siden med bilder av jentene om dere kommer med noe forslag.
Her er noen linker til bra scripts http://norskwebforum.no/viewtopic.php?t=21098

Ellers har jeg brukt Rabook som gjestebok. http://home.no.net/phpgeek/
Coppermine skal fungere med safe_mode.
Jeg anbefaler deg å ta en titt på SimpleViewer for galleriet.
Sitat av ProZhen
Jeg anbefaler deg å ta en titt på SimpleViewer for galleriet.
Vis hele sitatet...
Oj... Lekkert, den skal bookmarkes..
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Trådstarter
SimpleViewer er for jalla.. Blir nok noen hundre bilder, og da er den ganske uaktuell.

Coppermine får jeg installert, men jeg får ikke lagt inn filer med batch add (dvs først laste opp alle bildene til FTP).
Feilmeldinga jeg får da er Unable to create thumbnail or reduced size image.
Å laste opp ett og ett bilde funker greit.

Plogger var -egentlig- et genialt galleri, bortsett fra at det kræsja hver gang jeg skulle importere store bilder ellerno.

RAbook fikk jeg til å virke litt, men det var noe som ikke ville helt. Husker ikke hva det var.

Nå skal jeg prøve Minigal også. Håper det funker bra.

Trenger fortsatt anbefaling til en kurant gjestebok.
Sjekk ut xp_publish.php til coppermine. Enkel og grei måte å publisere mangen bilder på hvis du kjører windows. Sjekk coppermine forumet hvis du får problem, der får du som regel raskt svar.
Ministry of Love
sptz's Avatar
kaldblod er det vanlige jpeg bilder du skal batche? har aldri hatt noe problemmer så lenge jeg lastet opp bildene til riktig mappe ja webhotellet mitt bruker safe-mode (b-one). alt gikk knirkefritt under installasjonen?
Vi bruker gjesteboken til Morten Daniel Fornes på russesiden vår.

http://mortz.tjokk.net/phpscripts
Jeg skrev ett galleri script i php (ikke noe DB behov, dermed uten mulighet for kommentarer). Jeg kalte det v0.6, som har noen bugs og kjører litt tregt på noen servere og som ikke liker at warning level i php er satt til max. Jeg har begynt på v0.8 men har ikke hatt tid til å gjøre det ferdig. Ta kontakt hvis du er interessert (scriptet er selvfølgelig gratis)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
SimpleViewer. Har sett på demoen men har ikke sett noe på scriptet. Er det mulig å ha meny for "mapper", liksom en mappe får vært emne før du kommer inn på visningen av bildene?

sorry at jeg er litt dårlig å forklar
http://www.promosi-web.com/script/guestbook/

Grei og enkel gjestebok som ikke trenger sql
Photoshop CS sitt webgallery? Tror det er flashbasert, og det er vel for jalla for noen
Sitat av Chubby
Photoshop CS sitt webgallery? Tror det er flashbasert, og det er vel for jalla for noen
Vis hele sitatet...
Når man spør etter anbefaling synes jeg det er ganske genialt å komme med en anbefaling på et program du ikke er sikker på hvordan fungerer.
Sitat av boohaze
Når man spør etter anbefaling synes jeg det er ganske genialt å komme med en anbefaling på et program du ikke er sikker på hvordan fungerer.
Vis hele sitatet...
Det er flash-basert.
Sitat av Chubby
Det er flash-basert.
Vis hele sitatet...
Du måtte bare skjekke først ja. Kan du svare på om det funker bra?
Sitat av Elliott
Du måtte bare skjekke først ja. Kan du svare på om det funker bra?
Vis hele sitatet...
Idioter...
Du kan både lage flash-basert og ordinær html - uten at jeg er ekspert på noen av delene. Jeg har selv prøvd ut samtlige av galleri-layoutene, og de funker godt etter mitt behov. Ikke alt for ulikt hva jeg kan tenke meg Mr. KaldBlod trenger.

On topic ffs.
Idioter ja
Når jeg kommer hjem skal jeg teste ut galleri i photoshop for det har jeg ikke testet enda, er på jakt etter ett galleri så. Kan jo takke deg litt
kreativ nerd
devotio's Avatar
Bruker selv PS sin automater til å lage galleri, men har brukt versjon 7 og ikke cs. Ikke fancy og det ser bra ut, jeg er fornøyd i alle fall...
jeg har hørt at piczo eller noe sånt er veldig bra