Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2388
Heisann

Jeg lurte på om det er noen som veit om noe fint noe, som ikke har mye musikk i seg, og man kan høre på hvis man vil sove. Et godt eksempel er Oblivion soundracket. Gjerne litt middelaldersk.

Tusen takk på forhånd.
Max-Mekka
Hva med noe av Enya?
Hva med en tråd i musikk-subforumet?

Når det er sagt.. Tja, rolig og litt middelaldersk.. Moondog? (neida)
Jeg hoerer veldig ofte paa minor majority om kvelden. f.eks. "up for you and i", "she gave me away" og "let the night begin" for aa nevne noen sanger. knallbra musikk som du fint kan sove til hvis du setter det lavt.
Miles Davis, ganske rolig jazz. Hører ofte på det når jeg slapper av og er trøtt. I tillegg kan Jeff Bukley og Nick Drake nevnes. Det er dog ikke middelaldersk, men det er rolig og avslappende musikk.
Hmm, anbefaller vel egentlig alt av Lifehouse, har bare rolige og kos sanger ligger ofte å hører på mens jeg sovner...
Kan begynne med å skaffe deg "You and me" , "Storm", "Hanging by a moment" osv ;p
Snow patrol - run
Snow patrol - somewhere a clock is ticking
Fabolous - breath

Kan prøve de først hvis du vil, kan evt. gi deg flere tips om du likte de ;p
drQ
Egendefinert
Det spørs jo egentlig hva slags type musikk du vil ha, men Ulrich Schnauss (elektronika) synes jeg funker. Ellers kan du jo prøve Gustav Holst med "The Plantets", er vel ikke så fjernt fra klassisk (hele greien er på en time, men du kan jo skaffe forskjellige spor).

Begge deler er musikk jeg kan ha på uten å merke at jeg hører på, og funker avslappende.
Kent kan også funke som sovemusikk, prøv du & jag döden albumet
Era har en del rolig musikk. Keltisk.
Jeg sier bare en ting

Pink Floyd!

Av sanger jeg sover til er det Comfertably numb, Wish you were here, shine on you crazy diamond, Mother, Time, echoes, Learning to fly. Og endel andre
shine part I-V er genial
hm, du har du jo både LOTR1 OST og Gladiator OST iogmed at du var ute etter noe middelaldersk. Fine og rolige soundtracks som mang en kveld har fått meg i seng.
Tusen takk for mange ideer her! :d
mvh¨
Max-Mekka
Era?
Som tidligere foreslått. Noe keltisk? Og Enya? (Deilig sove-musikk..)

Ellers kanskje noe chillout?
det jeg hører på når jeg skall sove er bob no rolig reagee helst bob marley.
Hvis du tenker på chillout vil jeg anbefale deg en CD som jeg kjøpte her om dagen på impuls (vill&gæern vet dere)

"Bossa trés... Jazz"

Japansk, euopeisk elektronisk jazz chillout. Skikkelig deilig musikk, er ikke vant med sangene enda, men denne fikk meg til å sove på bare minutter. Har deilige interludes mellom sangene som. LItt rytmisk, men samtidige er det bare dype ambiente toner som pusher meg inn i drømmeland. Og siden sax kanskje er det aller beste instrumentet er det perfekt.

Ellers er jo Cafe dél Mar Vol - 7&9 og anbefale, samt å sette seg inn i nummer 6&8, de to sistnevnte føler jeg trenger litt mer lytting og tålmodighet for å like, men når sangene har satt seg er det som en drøm.

edit: det var post 400 det.. smud!
Sist endret av el_bamso; 4. april 2006 kl. 11:22.
Prøv noe av Jimi Hendrix om du har litt sansen for blues.
Om ikke, prøv likevel, blues slår som oftest an.

Supergrass, det er en mulighet til kinky og rolig musikk.
Mye Opeth er også rolig, prøv Windowpane, in my time of need, death whispered a poem eller no,
reqiuem og mange flere derifra.
Prøv three doors down, The streets, Ozzy Osborune eller Black Sabbath.

Det er kanskje ikke rolig nok for deg når det kommer til ozzy og black sabbath,
men velger du riktige sanger blir det bra. =)

Så kan du også prøve å høre på klassisk musikk, som noe av Johann Pachelbell, Mozart eller Beethoven og de guttene. Mye fint fra den sida og.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Gheorghe Zamfir spiller deilig panfløytemusikk. Anbefales.
Sol Latino er kanskje litt mer middelaldersk. Pøv deg frem.
Oh.

Vivaldi - Four Seasons

Genial å sove til.. Hørt på denne siden jeg var i barnehagen :P
Anbefaler meget sterkt

Svengali / Sven Van Hees

Garantert noe av den beste chillouten som er å få - kreativ chillout med blanding av mange sjangre, herlig!
Sjekk gjerne ut nyeste albumet til Biosphere (Dropsonde) Nydelig ambient som i alle fall luller meg i søvn.
Tenacious D! Helt herlig å sove med(:
Whitesnake anbefales også på det sterkeste. I hvert fall Unplugged albumet live i Tokyo.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Secret Garden, alle sangene i Earthsongs albumet er mega chill. Har sovent med det på øret flere ganger.
skal bare nevne en enkelt sang; death cab for cutie - i will follow you in to the dark! helt fantastisk....