Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2562
Har ikke hatt noen badtrips ennå(kun spist 3ganger, og bare milde doser). Lurer på hvor ofte dere andre her på forumet har fått det, og isåfall grunnen til det.
Jeg har aldri bæda "ordentlig", dvs. en full-on badtrip. Men jeg har vært sammen med folk som har hatt det, og har vært godt på vei dit selv.. Hva som helst kan være grunnen. Et sjokk du opplevde tidligere på kvelden, generelle bekymringer som ligger og kverner i underbevisstheten, osv.. Tror ikke det er så vanlig å få det, man tar jo generelt hallusinogener for å få en bra opplevelse, og man gleder seg gjerne til det.

Det er også fullt mulig å snakke en person ut av en badtrip (har gjort det selv, mens jeg var på tripp), såfremt dere ikke er så tura at dere ikke kan snakke og skjønne hva folk sier.. Men er man først helt der oppe er det ikke mye å gjøre annet enn å passe på personen til han/hun kommer ned av seg selv.

Når det er sagt, en badtrip må være helvete på jord. Kameraten min lå og så at kjøttet hans råtna og smelta bort, og det kom folk med motorsag etter ham osv..
aldri testet men det er vel ganske viktig å være i godt humør etc når man skal ta syre. bad trip på hallis må suge ganske mye!
Har aldri hatt en badtrip selv, men jeg tror noe som ofte får folk til å bæde, er selve frykten for å bæde!
Det virker alltid som om det er mye fokus på dette med bæding, særlig med nybegynnere, og det har i flere venners tilfelle ført til bæding.
Sier ikke at det er eneste grunnen, men jeg dror vi ville fått færre folk som bædet hvis ingen hadde visst det var noe som het det.
Men mens man samtidig satt pris på en perfekt setting da seff..
Jau.. Andre dop kan man ofte med hell bruke til eskapisme, men på tripp funker ikke maskene. Da nytter det ikke å sette opp et modig smil gitt.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Har hatt et par bad-tripper på forskjellige stoffer, blant annet (min værste ever, uansett stoff) på sopp der jeg rett og slett fikk panikkangst etter å ha inntatt en heroisk mengde copelandia. Trippet med en (dvs. han var sitter) som akkurat hadde komt ut av en psykose, og tror kanskje det var med på å tippe meg over planet. Sinnstilstander og frykt smitter lett under en tripp, f.eks. katten som var med på samme tripp ble hysterisk redd etter hvert som jeg/vi begynte å bade.

Ellers har jeg hatt en temmelig sprø 2c-e tripp der closed eye visuals på veien ned igjen stort sett besto av skarpe, kuttende ting, babyer med spikrer gjennom hodet og andre utrolig ubehagelige syner. Men 2c-e gir ikke samme slags tankegang som sopp, så en eventuelt bad trip der har for min del helst bare vist seg i form av syner og lignende, ikke frykt og urasjonelle tanker.

Ellers veldig enig med mxyzptlk og Juno, overdreven frykt for bad tripps fører til bad tripps, og man ser godt hvis noen bader, selv om de sier det går bra . Dog, det faktum at folk begynner å spørre de om det går bra er heller ikke særlig til hjelp, og gjør ofte ting veldig mye verre.

Respekter stoffene dere bruker, men ikke frykt de. Vær var for potensielle problemer og vit hva dere skal vike unna, men IKKE gå å vær redd for at det skal intreffe; det fører bare til en selvoppfyllende profeti. Knowledge is power, fear is not.
Sist endret av Tias; 17. mars 2006 kl. 19:00.
VELDIG riktig og viktig det Tias sier om oppførsel. Å spørre om det går bra, og, gud forby, å sitte og gi råd til en på tripp om at "Det du iallefall ikke må tenke på er at du aldri kommer ned" (så det selv en gang, jeg bare dro fyren ut etter nakken og låste ham ute av rommet) virker jo helt mot sin virkning. Da er det bedre å roe ned, sette på noe rolig, snill og lett psykedelisk musikk, og heller prøve å komme med positive ting uten å overdrive.

Og.. En person på tripp, nesten uansett hvor tura han/hun er, kan se rett gjennom deg og skjønner dethvis du sitter og egentlig ikke selv tror på det du sier, eller selv er engstelig og beklemt og prøver å finne på bra ting å si..
Galactoid
Sinister's Avatar
Trådstarter
Skjønner. Har brukt alt for mye tid på erowid så jeg er ganske godt kjent med hva man bør gjøre om man selv eller en du er sammen med bader. Men har aldri opplevd det eller vært sammen med noen det har skjedd med så jeg har ikke førstehåndskunnskap. Er veldig bevisst på å spise med sopp med folk jeg liker, og på steder som jeg føler meg trygg i. Skal spise etterpå. Min hittils største dose. 3g med en sopp jeg ikke er helt sikker på hva er(fikk det av en safe kar som ikke bøffer). Skal starte rolig for så å spise mer om det trengs. Er keen på å komme på lvl. 4, men får se hvordan det går. Vet ikke om det holder til lvl. 5, men det vet jeg ikke om jeg er klar for enda.
lvl 4? lvl5??? kan du forklare nærmere sinister..?
Galactoid
Sinister's Avatar
Trådstarter
Soppen vi hadde ordna het Ban Hui Thanon. Jeg spiste 3g og vennen min spiste 1,5g. Det holdt til en lvl 4 trip for oss begge. Mektig opplevelse. De andre gangene er ingenting iforhold til denne. Jeg og Nilsern fikk skikkelig oppheng i vår eksistens og hvorfor vi er her.
Skal prøve å komme med en triprapport etterpå, men jeg får se hvor jeg husker.
Ja, men hvorfor kaller du det lvl 4, lvl 5 osv..? hva kjennetegner forskjellige levels, og hvordan/hvorfor har du funnet (på) det?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Juno: http://www.erowid.org/psychoactives/...e_faq.shtml#4f

Syns forøvrig det var litt merkelig at din venns halve dose nådde like langt som din Sinister.... Du har vel ikke et latinsk navn på soppen? Har aldri hørt om Ban Hui Thanon.
ok takk Tias. Aldri hørt om den måten å måle effekter på jeg, hvis vi da såklart ser bort i fra Shulgin skalaen og platåene til DXM..
Galactoid
Sinister's Avatar
Trådstarter
Ja, synes det jeg og. Vi spiste første 1,5 hver, men det kicka inn mye tidligere hos han. Så etter 40min har jeg ikke blitt så tura som jeg ønsker så jeg spiser 1,5g til. Er jo ikke helt sikker på at vi følte det likt, men det var hvertfall ikke stor forskjell på oss. Vet ikke hva soppens latinske navn er. Har søkt en del etter Ban Hui Thanon, men finner veldig lite. Vet bare at den er fra Thailand.
Har hatt noen bædtripps på sopp, og har rapport på en av de! Så siterer bare fra min post på norshroom.

Sitat av Jeb
Hvor?

Hos en god kompis av meg.

Hvem?

Meg og en annen kompis på sopp. 3 andre kompiser på ghb og kokain..

Hva?

Jeg spiste 3 g med hjemmedyrket P.C Orissa India.



Det hele startet med at vi hadde planlagt en liten tur i en ukes tid.. Dette skulle da være på mandagen, men da mandagen kom så fant jeg ut at jeg var veldig sliten, så jeg måtte stå over.. Så derfor fant jeg og en kompis ut at vi sku ta en tur på tirsdagen..

Vi startet med å hive i oss 2 g.. Satt å slappa av, og merket at oppturen begynte etter en stund.. Merka omtrent ingenting på det visuelle, så kastet inn på 1 g til etter en time.. Etterhvert begynte turen å bli skikkelig heavy.. Vegger pustet og rørte seg, ting skiftet farge og alt.. Jeg merket soppen mest i tankegangen,og energien min hadde økt noe sinnsykt.. Så vi drev å fløy rundt og hoppa rundt i leiligheten til kompisen min, og fløy inn og ut av badet! For på badet, der var det en vifte som lagde en utrolig kul lyd og hver gang vi gikk inn på badet så føltes det ut som om vifta gjorde oss enda mer tura..

Plutselig ringer telefonen min, og jeg følte meg klar til å snakke med noen så jeg tar opp telefonen og ser navnet "Pappa".
Jaja, tenker jeg og tar telefonen, og prater litt smått og sier jeg har fått i meg noen pils.. Plutselig nevner han at mamma har funnet noe i skapet mitt.. Hårene reiser seg på ryggen, for i skapet mitt så hadde jeg nemlig utstyr og ingredienser til å foreta en ghb syntese! Og dette er ikke så kult at foreldrene dine finner, og i tilleg er det ikke noe kul nyhet å få på en sopptur..

Jeg for noia, og prøver og prater det bort at det har noe med soppdyrkingen min osv osv. Men pappa nekter å tro meg og sier han skal gå til politet i morgen med det..

Nå raste verden.

Han legger på, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Jeg kjenner hele kroppen blir fylt opp med en helt jævlig følelse av noia og uro.. Blir dritredd, og føler at nå går alt til helvete..
Tankene flyr rundt i huet mitt og alt blir kaos.. Nå begynner jeg å tro at jeg blir gæren, og at jeg aldri kommer til å lande etter turen.. Turen gikk fra og være en heavy, men morsom tur, til å bli en heavy bad tripp.. Jeg kan huske at jeg satt inntil en vegg mens jeg slo bakhodet mitt bakover, samtidig som jeg sa "jeg har blitt gæren"

Dette varte da i noen timer, og når jeg begynte å lande, så var jeg helt sinnsykt utslitt.. Merket at all den gode energien jeg hadde fått var blitt rivd ut av kroppen.. Jeg møtte virkelig meg selv i døren!

Jaja.. Nå sitter jeg her, kastet ut hjemmefra, etter de har fått vite om at jeg lager ghb, spiser e'r, har ett tidligere kokainmisbruk og gomler sopp.. For når jeg hadde kommet meg hjem, så hadde de nemlig snoket litt på pc'n min og funnet en msn logg med en kompis..

Menmen, ting ordner seg vel! Vet bare at neste gang jeg turer sopp skal jeg ha noen forhåndsregler.

1. Slå av telefonen.
2. Ikke ha ghb og utstyr for å lage det i huset til foreldrene dine.
Vis hele sitatet...
Sheisse, det hørtes kjipt ut ja..

Det nærmeste jeg har kommet badtrip selv var når jeg og et par kamerater spiste en kvart Fat Freddy's Cat hver, bare for å få litt funkis. Jeg var vel 18 på denne tiden, og bodde i en adskilt leilighet hos foreldra mine. De to jeg spiste sammen med hadde aldri gjort det før, og for å gi dem noen kule tanker satt jeg og fortalte gøyale historier om mine tidligere tripper.

Dette hørte fattern gjennom døra inn til leiligheten min fra huset som alltid var låst. Han gikk da rundt huset , låste opp og gikk inn hoveddøra, sto og rista av sinne og kasta ut venna mine. Så måtte jeg bruke tjue minutter på å overbevise ham om at jeg ikke hadde tatt noe. Dette skjedde vel ca. en halvtime etter at bitene var spist.

Når jeg omsider fikk kasta ham på dør kom tankene, og jeg merka at jeg begynte å bli tura veldig fort, og dette var mye sterkere enn jeg vanligvis ville fått av en kvart en. Jeg prøvde å ringe vennene som ble kasta ut, men fikk ikke noe svar. Så jeg ringte en venninne av meg som hadde en del trippeerfaring, hun var på bowlinga i Sandvika sammen med noen streite venner. Men jeg måtte komme meg ut, så jeg gikk ut og dro bortover til bussholdeplassen.

Der røyka jeg, lur som jeg var, en joint, og når en gammel mann sykla forbi meg på andre siden av veien og kastet et uinteressert blikk på meg, ble jeg overbevist om at han hadde lukta at det var noe rart med rullingsen jeg røyka fra andre siden av veien, og ville ringe snuten når han kom hjem.

Jeg klarte heldigvis å slå dette fra meg, og fast forward to bowlinga. Der er det discobowling med drittmusikk og fulle mennesker. Jeg prøvde å bare synke ned i en stol og gli mest mulig inn i omgivelsene, men jeg ble stadig tynt av fulle kjipinger som lurte på hvorfor jeg så så sur ut.

Hadde som sagt bare spist en kvart bit, så jeg ble heldigvis ikke så¨utrolig tura. Men egoet tok av, og jeg brukte all min energi de neste åtte timene på å ikke bade..

Tror nesten det er mer vanlig med sånne tripper (enn full-on badtrips), kjipe tripper hvor man egentlig ikke bæder ordentlig, men må holde bædnga på avstand hele tiden.

Til slutt fikk jeg kontakt med vennene mine igjen, og de hadde spist en kvart en til hver i mellomtiden.. Vi dro hjem til meg igjen utpå natta og hørte på psytrance så lavt som mulig. Alt endte bra, men jeg var sinnssykt sliten etterpå, og dette var faktisk siste gangen jeg spiste syre. Jeg følte rett og slett jeg hadde fått dosa mi og ikke hadde noe særlig mer å hente i syrens verden..
Greia med trippeverden, er at den fungerer baklengs.
Jo flere demoner man prøver å bli kvitt, jo flere demoner er det å kvitte seg med.
Man må ikke nødvendigvis prøve å lure seg selv til å elske demoner,
men det er mulig å akseptere dem. Å la dem få leve sitt eget liv.

Noen som har lest Lazy Man's Guide to Enlightenment?
Den kan muligens hjelpe litt.
Skal se om jeg finner den.

Edit: http://www.aa12steps.com/enlightenment.html
Sist endret av okaminaru; 18. mars 2006 kl. 17:05.
▼ ... noen uker senere ... ▼
6 stk sitter har spist sopp, 2 av dem er søsken, En bror og en søster.
Broren og søsteren har hatt vanskeligheter i barndommen og sånne ting er kjipt å tenke på når man er på Trip.
Altså Broren så at søsteren begynnte å bæde, hun hadde det ikke bra.

Søsteren gikk ut , Broren fulgte etter for å passe på. Han snakket med henne og de gikk en tur rundt i nabolaget.
Broren snakket om possitive ting hele tiden (viktig å være troverdig overfor en person som bæder; som nevnt over her en plass, De ser rett igjennom deg)

De trodde de hadde gått rundt om kring i en halvtimes tid og at de var bare et par kvartaler bortenfor huset de var i. De snakket sammen og søsteren begynnte å føle seg bedre igjen.

Ettervært fant broren ut at de faktisk hadde gått rundt i 6 timer og befant seg nå i andre enden av byen.

Da hadde de gått å snakket lenge, han hadde fått oppmerksomheten hennes og fått henne til å tenke mer på hva de snakket om...

Det er iallefall ett tips å gjøre sånn i et slikt tilfelle, Men det er ikke altid det er så lett,kommer ann på hvor på tur den som bæder er.

1.oppmuntre personen som bæder.
2.vær troverdig.
3.vis at du bryr deg og forstår ossen personen har det kjipt.
4.ikke gi inntrykk av at du ikke vet hva du snakker om selv om du ikke vet det.

En badTrip går som regel over, det er bare å passe på mens personen bæder, så det ikke skjer noe galt.


Mvh Han fra skauen.
Når jeg tura på sopp engang..var sånn ganske passene skremmende tripp, så syns jeg bare det var ekkelt å høre på folk som ikke tura...de snakka så fort og vasete..=/ hørte alt de sa..men forsto ikke noe:P