Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1032
Jeg har bestilt en mengde bokser med koffeinmints. Dessverre glemte jeg å sjekke om dette var lovlig i Norge. Nå ser det ut til at jeg kan ha ett STORT problem. Ettersom en del søking på nettet kom jeg frem til at dette er medisin i Norge. Ops, og at det ikke kan importers uten videre. Hva skal jeg gjøre?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av zeronz
Jeg har bestilt en mengde bokser med koffeinmints. Dessverre glemte jeg å sjekke om dette var lovlig i Norge. Nå ser det ut til at jeg kan ha ett STORT problem. Ettersom en del søking på nettet kom jeg frem til at dette er medisin i Norge. Ops, og at det ikke kan importers uten videre. Hva skal jeg gjøre?
Vis hele sitatet...
Ta imot dei. Eg har bestilt slike mange gonger (om du referer til dropsa, og ikkje rein koffein o.l), og har aldri fått det stoppa i tollen. Har hatt bestillinger over 200kr, og har hatt pakkar som tydleg har vore opna av tollen, utan at noko meir har skjedd.
Mine har aldri stoppet i tollen.
zeronz: Hvis de blir stoppet i tollen så bare si som sant er, du visste ikke at det ble regnet som et legemiddel, og be dem sende det tilbake til avsenderen. Verre er det ikke.
Trådstarter
Sitat av felix_poker
zeronz: Hvis de blir stoppet i tollen så bare si som sant er, du visste ikke at det ble regnet som et legemiddel, og be dem sende det tilbake til avsenderen. Verre er det ikke.
Vis hele sitatet...
vis jeg kan få sendt dem tilbake til avsender, så håper jeg saken løst nå ble jeg litt mer lettet.
Gjelder det også for disse koffeintyggisene?
http://www.thinkgeek.com/caffeine/candy/5b96/

vurderer disse til TG.. ^^
***

Vi beklager, men vårt forrige svar er feil da vi leste feil og trodde forespørselen gjaldt kodeintabletter.

Det er ingen restriksjoner på å medbringe koffeintabletter fra utlandet.

Vennlig hilsen
Infosenteret
Tollregion Oslo og Akershus
Telefon: 0 30 12
Telefax: 22 34 68 30
E-post:
www.toll.no


-----Opprinnelig melding-----
Fra: Tollregion Oslo og Akershus
Sendt: 7. februar 2006 07:31
Til: '*******'
Emne: SV: Koffeinpiller

****

Koffeinpiller inneholder narkotika og er derfor forbudt i medbringe som reisende.

Vennlig hilsen
Infosenteret
Tollregion Oslo og Akershus
Telefon: 0 30 12
Telefax: 22 34 68 30
E-post:
www.toll.no


-----Opprinnelig melding-----
Fra: ******* [mailto:*******]
Sendt: 7. februar 2006 01:07
Til: Tollregion Oslo og Akershus
Emne: Koffeinpiller

Er det lov til å ta med seg koffeinpiller til eget forbruk med fra reiser til utlandet?
Vis hele sitatet...

Dette er riktig nok når en reiser til utlandet da.. sikkert andre regler da;P
Kjøpte med meg 288x50mg fra England. (3 pakker for prisen av 2 xD), Anbefaler å kjøpe mer... tok 8 tabs uten å merke noe :S
spankingguru
Worner's Avatar
Er det lov å ta med seg koffeinpiller inn i landet? Var sikker på at man måtte ha resept jeg.
Pokker heller. Jeg som stressa så med å få legen min i Spania til å skrive et papir på at det var kjøpt reseptfritt