Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 1879
Jeg tror det er lenge siden jeg har blitt mer fasinert en dette.

Meditert i ti måneder
Banjan har sittet med kryssede ben og øynene lukket under et tre i jungelen siden 17. mai 2005. Tilhengerne hans hevder at han verken har inntatt mat eller drikke i denne perioden.


Noen som har noe mer informasjon om dette?

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/03/11/460433.html

http://www.cnn.com/2006/WORLD/asiapc....ap/index.html
Jada jada, dette er garantert like mye bullshit som at det vært jævla år er en eller annen meksikaner som ser jomfru marias ansiktet i ett kakestykke og at jesus figurer i Roma plutselig begynner å blø...
Sitat av ztaale
Jada jada, dette er garantert like mye bullshit som at det vært jævla år er en eller annen meksikaner som ser jomfru marias ansiktet i ett kakestykke og at jesus figurer i Roma plutselig begynner å blø...
Vis hele sitatet...
ztaale - du skal ikke tvile på slike mirakler! Du må rett å slett innse at han er en hellig gutt, ihvertfall til de trekker for duken

Nei - ikke spist eller drukket på 10mnd. Sist jeg sjekket så dør mennesker etter 12 dager uten vann. Så det holder hardt!
Sitat av ztaale
Jada jada, dette er garantert like mye bullshit som at det vært jævla år er en eller annen meksikaner som ser jomfru marias ansiktet i ett kakestykke og at jesus figurer i Roma plutselig begynner å blø...
Vis hele sitatet...
tja, jeg vet ikke helt. HAr selv sett objektive dokumentarer angående den blødende figuren og ufrivillig "korsfestelser" i senga (hvor merkene dukker opp) - og vet helt ærlig ikke hva jeg skal tro (Må sies at jeg er en person som er veldig godtroende)

Edit: men han budda-boy tror jeg de mater!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hmm, han så jo ganske oppegående og frisk ut. Høres noe suspekt ut ja, spessielt siden de ikke lar folk se han om natten. Eneste realistiske her er at hvis han faktisk har oppnådd en skikkelig dyp transe så får han mat intravenøst.

Tho det hadde vært skikkelig kult om han hadde oppnådd en slags dvaletilstand. Hvis dette kunne læres bort så kunne vi levd... vel, soo long winter!
Mushy: Det er rart hvordan folk får stigmata på hendene, når korsfesting med feste i hendene visstnok skal være et helvete å få til (mye greiere å kjøre inn boltene et annet sted i armene).

Forøvrig, hvis jeg gjør ingenting i 10 måneder blir jeg stemplet som lat, ikke en religiøs skikkelse. :P
Sitat av ivioyner
Mushy: Det er rart hvordan folk får stigmata på hendene, når korsfesting med feste i hendene visstnok skal være et helvete å få til (mye greiere å kjøre inn boltene et annet sted i armene).

Forøvrig, hvis jeg gjør ingenting i 10 måneder blir jeg stemplet som lat, ikke en religiøs skikkelse. :P
Vis hele sitatet...
Stigmata var det jeg var ute etter. Jess, men igjen, jeg ser bare det kameraet viser meg, og jeg vet _ikke_ hvordan Jesus ble korsfestet, noe som fortsatt er usikkert.
Godt poeng ivi banet, dette blir litt offtopic men hey det er lørdag:

23:39:17 <ztaale> http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/03/11/460433.html
23:39:19 <ztaale> sykinger
23:42:27 <zeth> jeg har sittet 10 mnd foran pcer, ingen som tror jeg er den neste bill gates
Problem, officer?
thomasf's Avatar
haahhaha. meget treffende kommentar av zeth

Men altså, om det skal vise seg at de mater han så er det fortsatt imponerende å sitte stille i 10mnd lissom.. han skal ha litt creds for det syns jeg

Men 10mnd? Hvorfor har vi ikke hørt noe om dette før? Husker jeg las om ei eller anna kjerring i Russland som hadde "røntgen-syn" kan ikke huske å ha hørt noe mer om henne siden. Dysser de ned avsløringer dersom de skjer? Det må da være en gullgruve for media i seg selv dersom det var en bløff :-]
Sist endret av thomasf; 12. mars 2006 kl. 01:26.
Det er tydligvis umulig å sitte uten vann e mer enn tre dager, så dette virker litt rart. Pluss, folk sier at han er en gjenfødt Buddha, men er det ikke egentlig Dalai Lama som skal være det? Jeg skjønner ikke åssen Buddha kan bo i to kropper!
Nå er buddapojken borte forresten. Stod i VG i dag
BattleProud: Du overlever lenger enn 3 dager uten vann.. Har du ikke peiling så hold kjeft.. Og hvis buddah/gud/allah/bill gates/kjell magne skapte verden så kan han være i 2 kropper samtidig regner jeg med..

Jeg kan umulig tro på dette siden han ble dekket til om natten..
Sist endret av Cybergasm; 13. mars 2006 kl. 17:50.
Han må jo uansett sitte stille fra soloppgang til solnedgang og det blir jo noen timer hver dag.
Det faktum at han er forsvunnet har folket ikke fått med seg.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=137480

--

Ifølge landsbyens innbyggere skal han ha vært i dyp meditasjon uten å ha spist eller drukket i det hele tatt. Han skal heller ikke ha vært på do de siste seks månedene. Yes indeed! Det må jo være sant! Det går jo ikke å ikke tro på noe så fantastisk! Woooow, det er vilt med en ny religionsperson nå, akkurat hva verden trenger. Enda mer å lage krig av :d
Hvis du sitter i ro i 10 måneder, uten mat og vann, og uten å gå på do, så ville jeg nok sagt at du er død, og ikke noen religiøs skikkelse. Problemet er nok bare det at de derre munkene er så sterke i troen at de aldri merka at han er dau. Det forklarer jo også hvorfor han bare plutselig er blitt borte; de fant etter hvert ut at han var død, og syntes det hele ble litt flaut. Det sier seg selv at det var mye enklere å si at han var borte enn å si at han har vært død i 10 måneder
Thedeeq at han er forsvunnet sto i den første artikkelen. Alle vet dette! Les litt før du går og sprer gårsdagens nyhet!
Men hvis han har vert død i rundt 10 mnd, hadde han ikke begynnt å råtne temmelig godt nå?
Problem, officer?
thomasf's Avatar
hehe.. jo han hadde nok sett betydelig verre ut enn det han gjør på det bildet der iallfall :P er det ikke litt typisk at han bare forsvinner 3 dager etter at media har blitt gjort oppmerksom på ham?

I en liten landsby i Bara-jungelen har «tenårings-buddhaen» sittet under et tre med bena i kors og meditert i ti måneder.
Vis hele sitatet...
noe som faktisk ryster meg er at VG påstår at han har sittet der i 10 måneder. de burde være mer forsiktig med å henvende til kilder som de gjør andre steder i artikkelen. f.eks:

Ifølge landsbyens innbyggere skal han ha vært i dyp meditasjon uten å ha spist eller drukket i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
bagateller<3
Sitat av Croch
Men hvis han har vert død i rundt 10 mnd, hadde han ikke begynnt å råtne temmelig godt nå?
Vis hele sitatet...
De kunne jo ha balmasert han og fikset på han på natten. Også stilt han opp slik at han satt pent på dagen. Kansje de ikke klarte å skjule at han var død lenger så de kvitta seg med han?
Siden folk ikke fikk komme nærmere enn 25 meter _kan_ det feks være ei voks dukke
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av fappaggagga
De kunne jo ha balmasert han og fikset på han på natten. Også stilt han opp slik at han satt pent på dagen. Kansje de ikke klarte å skjule at han var død lenger så de kvitta seg med han?
Vis hele sitatet...
Hehe.. etter 10mnd så har stort sett alt gått i forråtnelse Å balsamere han om natten hadde hjulpet svært lite. Se Henning Mankell's "Ett skritt etter". De har vært nedgravd i 9 mnd... Ikke mye hud igjen på de der :P
Sitat av Proxick
Hehe.. etter 10mnd så har stort sett alt gått i forråtnelse Å balsamere han om natten hadde hjulpet svært lite. Se Henning Mankell's "Ett skritt etter". De har vært nedgravd i 9 mnd... Ikke mye hud igjen på de der :P
Vis hele sitatet...
Ok, tok vist feil da. Kan ikke så mye om foråtnelse.

Tenkte bare på at når faraoer er noelunde bevart etter 3000 år så kansje de klarer å få det til å se ut som en unge er i live i 10 måneder. Støtter voksdukketeorien. Kansje noen elektroder som får dukka til å bevege brysten osv.

Eller så kan det hende fyren bare er Ûber til å meditere og spiser/drikker/sover når teppet er trukket for. Og ikke gadd mer derfor stakk.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Grunnen til at faraoer ikke råtner er vel at liket ikke er i kontakt med oksygen i det hele tatt? eller? er ikke helt sikker selv, men det høres logisk ut at man ikke kan råtne dersom oksygen ikke kommer inn :P og skulle man balsamere denne gutten om natten hadde nok forråtningsprosessen tatt av når det ble dag og "balsameringen" ble fjernet :P
Nå var det vel sånn at de satte skjermer foran denne gutten om natta så "fansen ikke skulle forstyrre han", hvem vet om han spiser og drikker da?
Jeg tviler meget sterkt på at han kunne overleve i ti måneder uten å spise, drikke eller bajse. Det skal meget meget godt gjøres.. Men om han hadde vært død, tror jeg man hadde merket lukten og utseendet, iallefall etter ti måndeder, med mindre de jevnlig steller liket og erstatter div. organer med andre komponenter (jeg leste en artikkel om en mann som jobbet på likhus som gjorde dette med en kvinne som døde).

Støtter også voksdukketeorien, eller kanskje han våknet opp fra sin dvale og mislikte at det kom turister for å glo på ham, derfor stakk.
Sist endret av mrscox; 13. mars 2006 kl. 19:59.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Helt ærlig så tror jeg at dette bare er oppspinn. Han skal ha creds for å ha sittet stille i de 3 dagene media var til stede, men noe annet tror jeg ikke han skal ha æren for Hvorfor skulle de satt en skjerm foran han om natten forresten? Er vel like mye folk til stede om dagen?
Finnes det en film eller lignende ute på nett hvor du ser han puste osv? Hvis han var en voks dukke, kunne man jo strengt tatt zoome gått inn med et kamera for å så se om det var/er en dukke? Man ser jo ganske lett når man er nærme om det er en dukke eller ikke.
Haha, altså, den kommentaren min om at han har vært død var bare noe tull jeg fant på i farten da Jeg har ikke engang lest artiklene det henvises til.

Det er _umulig_ at han har klart å holde seg i 10 måneder uten mat, drikke og gå på do. Det er rett og slett ikke fysisk mulig å få til noe sånt.