Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 9926
Jeg sluttet med sigaretter (ca. 5 røyk om dagen) og snus (1 boks pr. 2 dag) for ca. 1 måned siden. Men jeg røyker hasj. Problemet mitt er at jeg føler meg tiltrukket til å røyke fordi jeg blir avhengig av nikotin igjen.
Er det noen som har noen gode alternativer til tobakk i jointen?
Brennesle *massevisavtegn*
Evt lage deg en vaporizer så slipper du tobakk
Hemphouse.no selger noen urteblandinger, aka Knaster.
Kan nok funke fint de.

Kan jo bruke water-cured persille :P

Leonotis (leonurus/nepetifolia/sibericus) aka Wild dagga/Klip dagga/Marihuanilla,
er urter som jeg har hørt kan forsterke virkningen av andre urter,
så en eller flere av de kan jo være kjekke å legge til.

Tagetes Lucida, skal vist ikke smake så værst.

Urter i mynte-familien.

Har hørt mye skryt om noen planter i Pedicularis familien.
Pedicularis Densiflora f.eks. (aka Indian Warrior).
En annen kalt Elephants's head (ellernoe i den duren),
har også fått mye skryt.
Skal vist være gode røykeurter,
men de er ikke voldsomt tilgjengelige utenfor usa.

Calea zacatechichi går under kallenavnet drømmeurt.
Kunne muligens vært en artig kombo det.

Har dessverre gått mindre en jeg har snakket, så jeg vet nå ikke helt.
Men det er da noen forslag i det minste.

Felix_poker har hagen full av ymse urter har jeg fått inntrykk av..
Har du noen råd felix?
Sist endret av okaminaru; 20. februar 2006 kl. 00:45.
du kan jo teste Oregano? ;D
Drømmeurt er noe av det mest avskyelige jeg noensinne har smakt, så jeg tror ikke det er tingen til å blande ut hasj med
Te kanskje? eller finn den sigarettypen som har MINST nikotin og bruke den?
hva med å røyke reint? det foretrakk jeg når jeg holdt på
Fest en nål et bord så den står vertikalt med spissen opp. Fest hasjen til nålen og varm opp hasjen til det begynner begynner å ryke av den. Skynd deg å sette et glass over og vent mens glasset fyles opp av røyk. Så løfter du forsiktig på glasset og innhaler, evt. bruk et sugerør.
Burot fungerer jo også som(quoter Erowid) dream potentiating herb og røykmiks... Er verdt et forsøk!
Viss du må røyke joner så kan du jo røyke grønt reint. Viss ikke kan du jo røyke reint på flaske
Sitat av okaminaru
Felix_poker har hagen full av ymse urter har jeg fått inntrykk av..
Har du noen råd felix?
Vis hele sitatet...
Hehe Mitt råd er å røyke rent i vaporizer eller spise.
Men skal man absolutt lage joints, og nekter å røyke rent, er nok tagetes lucida, som du
nevner, et greit alternativ. Alle planter som har blitt brukt som tobakkserstattning, eller
til å blande ut tobakk i harde tider, er sikkert godt egnet. tagetes lucida er en av disse.
Både peppermynte og brennesle blir litt for kraftige saker for mitt vedkommende.
Røyken brenner i halsen når man trekker...
du kan:
mekke hasjen i pot
skyte hasjen..
honning og pot gir god te
røyke reint på lum eller pipe
eller knaster. det er et fint alternativ til tobakk
Sitat av HellToPay
skyte hasjen..
Vis hele sitatet...
Og nøyaktig hvordan går du frem når du skyter hasj?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Haha, godt spørsmål!
Skulle jeg gjerne likt og vite og.. :P

Kanskje den endelige forklaringen på snutens stadige funn av "hasjsprøyter"?? :P
Du kan nu røyke hasj`n din med jord og da! Vet ikke helt hvordan d funker men noen her som kan forklare det for deg kanskje
PNuT: jeg ruller med te! funker drit bra. teen brenner veldig sakte. det virker som teen nøytraliserer cannabisen, og jointen smaker ingenting! men, fjeeern blir du!
anbefaler helt vanlig grønn te. helst fersk som du kjøper på type "frukt & tobakk" sjapper.

nb: teen brenner ikke på samme måte som tobakk, så det kan ta litt tid før du får ordentlig fyr på jointen, men når du først gjør det er det konge!
ffs kjøp marlboro lights, ell prince gull ell noe:P beste tipset jeg har, for finnes ikke noe ordentlig erstatning for tobakk...=/
Mr.Fantastic: Får man ikke vondt i hue av te a? Det fikk jeg når jeg skulle teste om man blei fjern på te :P
Sitat av felix_poker
Og nøyaktig hvordan går du frem når du skyter hasj?
Vis hele sitatet...

Det går vel an å skyte hasjolje?
skulle du prøvd å skyte hasjolje tror jeg dette kunne resultert i ting du ikke vill skal skje med deg..=/ tar vell ikke helt feil når jeg sier at dette er minst like tykt og seigt som olje..altså noe man ikke vill ha spruta direkte inni blodet sitt..
Sitat av Lasse
Mr.Fantastic: Får man ikke vondt i hue av te a? Det fikk jeg når jeg skulle teste om man blei fjern på te :P
Vis hele sitatet...
jeg fikk ikke vondt i hodet.. jeg synes det funker drit bra!
Tror jeg vet hva som kan funke for deg.
Bor du i Oslo kan du stikke innom Shangri-La der det selges en urteblanding som kalles Chinick-Chinick....Helt uten Nikotin!
Jeg brukte denne en stund, og vil si at den er til å anbefales!
Eller du kan søke etter den på google for å finne shops som selger den
PNuT's Avatar
Trådstarter
Mye fine råd her. Takk takk.
Røyket meg akkurat en oregano-rev Funket ganske greit, luktet/smakte ikke på langt nær så mye som jeg hadde regnet med.
Sitat av panda_aksel
Tror jeg vet hva som kan funke for deg.
Bor du i Oslo kan du stikke innom Shangri-La der det selges en urteblanding som kalles Chinick-Chinick....Helt uten Nikotin!
Jeg brukte denne en stund, og vil si at den er til å anbefales!
Eller du kan søke etter den på google for å finne shops som selger den
Vis hele sitatet...
Hmmm. Jeg kjøpte Kinnick-kinnick på Shangri-la og den var noe av det jævligste jeg noen gang hadde innhalert og jeg kan umulig se for meg at man skulle orke å røyke en hel joint med den infernalske blandingen. Yuck!
▼ ... flere år senere ... ▼
Ikke bruk burot! Bladene er loddne, og brenner veldig dårlig. Det blir som å røyke bomull! :P
Man før kjøpt nikotinfri tobakk mange forskjellige steder i Oslo. Jeg vet de har det på Scorpius og Shangri-la, men du kan også prøve spesialliserte tobakksutsalg, det finnes flere av de i byen.
Sitat av Flying Pee Vis innlegg
Fest en nål et bord så den står vertikalt med spissen opp. Fest hasjen til nålen og varm opp hasjen til det begynner begynner å ryke av den. Skynd deg å sette et glass over og vent mens glasset fyles opp av røyk. Så løfter du forsiktig på glasset og innhaler, evt. bruk et sugerør.
Vis hele sitatet...

Funker den metoden ? :
Lag te,Salater,Panekakker kjempe gott med jorber
Sitat av Forconin Vis innlegg
Brennesle *massevisavtegn*
Vis hele sitatet...
Funker brennesle bra?
For alt i verden, ikke bruk te! Føles ut som om du blir voldtatt av en kuk med ståltråd i halsen din.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av Mr.Fantastic Vis innlegg
PNuT: jeg ruller med te! funker drit bra. teen brenner veldig sakte. det virker som teen nøytraliserer cannabisen, og jointen smaker ingenting! men, fjeeern blir du!
anbefaler helt vanlig grønn te. helst fersk som du kjøper på type "frukt & tobakk" sjapper.

nb: teen brenner ikke på samme måte som tobakk, så det kan ta litt tid før du får ordentlig fyr på jointen, men når du først gjør det er det konge!
Vis hele sitatet...
Tøff bump btw..

Røyke te smaker mildt sakt helvete. nuf said
På div sjapper som Scorpius og Shangri-la får du kjøpt en urteblanding som heter knaster..
Prøvd jonaser med knaster et par ganger, kan vell dog ikke si at den mixen jeg prøvde, smakte direkte himmelskt

Men men, du får jo xx forskjellige knaster mixer(Cherry, vanilla, menthol) etc etc, kanskje du finner noen du liker =)