Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3982
hei!

er det noen som vet om det er noe digg å ete fluesopp?
Både Ja og nei! Bra hvis man får en god tripp..men har du ikke testa,ville jeg heller dritt i det
Men man ser selv..hehe..flue sopp ville jeg vel ikke akuratt spist.trodde du mente flein
sigg: Velkommen til nFF! Her på forumet har vi, som på de fleste forumer, en søkefunksjon.
Jeg søkte på "fluesopp" og fant masse. Blant annet denne: http://www.freakforum.nu/forum/showt...light=fluesopp

Neste gang du skal poste noe, SØK først. Da slipper vi masse tråder om samme tema.

Enjoy your stay!
Trådstarter
46 0
hei! er det noen som vet hvor mye fluesopp man må spise for å bli sånn passelig borte?
Sist endret av sigg; 17. februar 2006 kl. 09:16.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
2-3 stekte av medium størrelse. Men fluesopp er ikke noe å ruse seg på, en annen måte og oppnå rusen på er som følger:

Slå hode i veggen. (For å oppnå hodepine)
Få en sprøyte med influensa. (For å oppnå feber, svette og kvalme)
Og så ta drikke 3 liter vann. (For å oppnå og gå på do for å pisse ut giftstoffene hele tiden)
Til slutt ta en sovepille. (For å oppnå trøttheten som kan forekomme).

Med andre ord så synes jeg det var noe å ruse seg på. Hadde absolutt ingen positiv erfaring med det.

www.erowid.org Amanita Muscaria ~ Fluesopp. Les.

*edit*

Prøvde det 3-4 ganger for jeg ga opp.
Sist endret av Alphanio; 17. februar 2006 kl. 10:27.
Trådstarter
46 0
men er det likt på flein på noen måte?
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av sigg
men er det likt på flein på noen måte?
Vis hele sitatet...
Nei, ikke akkurat. De fleste erfarne brukere som gjør det av ritual får frem halliser o.l av det.. Men uten om det så ser jeg ikke noen likheter uten om att det er en sopp.
Trådstarter
46 0
jeg har tengt på flein, men jeg vet ikke hvor jeg finner den, og så kan den vel forveksles med andre sopp?
Disse soppene inneholder flere giftstoffer som gir et ganske komplekst bilde Hodepine, hemning av det parasympatiske nervesystem (økt spyttsekresjon, hjertebank) og hallusinasjoner som er ganske spesielle. De stimulerer visse nevronsystemer i hjernen, som GABA-systemet (altså motsatt av selsnepe; det blir en slags Valium-rus) og glutamat-systemet som gir mer eksitasjon, dvs stimulering av sentralnervesystemet)
Hvis politiet ser at du har flein med deg, så får du nok bot. Flein kan ikke brukes til noe, untatt å ruse seg på.
▼ ... noen uker senere ... ▼
mos masse fluesopp gni det på leggene når det begynner å varme så bør du få det av ei syk fart :P da kan du få hallisser :P hehe
Sitat av iCe_TeA
mos masse fluesopp gni det på leggene når det begynner å varme så bør du få det av ei syk fart :P da kan du få hallisser :P hehe
Vis hele sitatet...
Har du noe imot å vise til en kilde som støtter opp om dette utsagnet?
har inge kilder desverre :P men du kan jo prøve? :P hehe kjenner en som har prøvd d da.. han ble jævli rar i hode sa han :P
hehe, Du har jo muskatt nøtt?
det er vel ikke så vansklig å få tak i, tror det er noen her som kan forklare noe om den..^^
tror du får fram noen lange diskusjons artikler omdu søker på "Absinth" på forumet.
Sist endret av Arthond; 12. mars 2006 kl. 17:35.
Muskat nøtt fører vel bare til dårlighet. Magesmerter, kvalmhet etc.
Hvilket stoff inneholder muskattnøtt som vil gi deg en rus Arthond?
fluesopp er no dritt syns det er vanskelig og få en onkelig tripp av det har bare fått det et par ganger,resten av gangene har jeg blit dårlig så fluesopp er ikke å anbefale (spis det på egen risiko)

muskat får man kjøpt i butikken det kan gi en fin fin rus det bare man spiser en 20-30g ganske så raskt men man må huske på at det varer opp til en uke
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
bjerkreimruler: Muskatnøtt inneholder blant annet myristicin (som man kan utvinne MMDA fra), elemicin (brukes til å lage TMA), safrole (som man lager MDA av) samt en del andre stoffer. Så ja, muskattnøtt inneholder MASSE . Også bra å bruke ved muskelsmerter, diare, kvamle mfl., men da i mindre mengder.
Sitat av nemesis86
muskat får man kjøpt i butikken det kan gi en fin fin rus det bare man spiser en 20-30g ganske så raskt men man må huske på at det varer opp til en uke
Vis hele sitatet...
ehh.. kan du dokumentere det der?.. At du får rus av muskatnøtt, bananskall etc. er vel stort sett bare myter.. Og at det varer i en uke er vel å ta litt hardt i..

Whey.. Innlegg nr. 100
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av MysterialPhysco
ehh.. kan du dokumentere det der?.. At du får rus av muskatnøtt, bananskall etc. er vel stort sett bare myter.. Og at det varer i en uke er vel å ta litt hardt i..
Vis hele sitatet...
Bananskall er kanskje ikke aktivt, men muskatnøtt er en helt annen historie! Muskatnøtt ble brukt aktivt av arabiske leger allerede tilbake i det syvende århundre etter kristus, og har enda en viss rolle i naturmedisin samt i land som India, hvor det enda brukes aktivt. Dessuten er safrole (en av stoffene i muskatnøtt) hovedingrediensen i mange oppskrifter på mdma/ecstasy.

Effekten av muskatnøtt kan vare opp til 24 timer, med ettereffekter opp til 72 timer (eller mer).

http://www.erowid.org/plants/nutmeg/nutmeg.shtml
Noen venner av meg spiste seks rå fluesopp (husker ikke hvilken farge, ikke de giftigste iallefall) hver, og satt og lo i seks timer.. Men det er visst veldig forskjellig hvor heldig man kan være, etter det jeg har fått med meg er det ingen sammenheng mellom beliggenhet og mengde gift, altså man kan ta en med masse hallusinogen og lite gift, og en annen med motsatt ratio rett ved siden av...
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av hairball Vis innlegg
Disse soppene inneholder flere giftstoffer som gir et ganske komplekst bilde Hodepine, hemning av det parasympatiske nervesystem (økt spyttsekresjon, hjertebank) og hallusinasjoner som er ganske spesielle. De stimulerer visse nevronsystemer i hjernen, som GABA-systemet (altså motsatt av selsnepe; det blir en slags Valium-rus) og glutamat-systemet som gir mer eksitasjon, dvs stimulering av sentralnervesystemet)
Vis hele sitatet...
Tråden her er kankje ikke av nyeste dato? Pruker kunn mobil på nettet så gidder ikke å sjekke det. Måtte se meg nødt på å rette på det utsangnet att fluesopp inneholder flere giftstoffer som virker på kroppen. Det er nervegiften muscarin, er ikke heldt sikke på stavelsen, som angreper nervesytemet. Muscarin er iogforsei også virkestoffet til trippen.
Vikingene bruke fluesopp for å få en slags kamprus før de dro ut på markene for å kjempe. Men de spiste det ikke fluesoppen rått, nei, først fikk de noen av de svakeste, syke og gamle, trellene til å spise menger med fluesopp, om trellene døde veit jeg ei. Med fluesoppen fikk trellene riktig store mengder mjød, for det var av trellens urin de kampklare fikk sin styrkedrikk. Nordens barbarer blandet trellens urin med de edleste varer de hadde i sine krus, for så å få en herlig lyst til å drepe!
Sist endret av DerComment; 14. august 2009 kl. 03:43.
Sitat av NotToSmart Vis innlegg
Tråden her er kankje ikke av nyeste dato? Pruker kunn mobil på nettet så gidder ikke å sjekke det. Måtte se meg nødt på å rette på det utsangnet att fluesopp inneholder flere giftstoffer som virker på kroppen. Det er nervegiften muscarin, er ikke heldt sikke på stavelsen, som angreper nervesytemet. Muscarin er iogforsei også virkestoffet til trippen.
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe å rette på her. Muskarin er bare ett av de bioaktive stoffene som finnes i Rød fluesopp. Det er flere andre, og spesielt utmerker ibotensyre seg, et stoff som er ganske mye giftigere enn muskarin. Ved varmetørking omdannes ibotensyren til muskimol, et psykoaktivt stoff som igjen er litt snillere mot kroppen vår, og som derfor foretrekkes av de aller fleste brukere.

Sitat av DerComment Vis innlegg
Vikingene bruke fluesopp for å få en slags kamprus før de dro ut på markene for å kjempe. Men de spiste det ikke fluesoppen rått, nei, først fikk de noen av de svakeste, syke og gamle, trellene til å spise menger med fluesopp, om trellene døde veit jeg ei. Med fluesoppen fikk trellene riktig store mengder mjød, for det var av trellens urin de kampklare fikk sin styrkedrikk. Nordens barbarer blandet trellens urin med de edleste varer de hadde i sine krus, for så å få en herlig lyst til å drepe!
Vis hele sitatet...
Vår tegnefilmaktige og antageligvis feilaktige oppfatning av berserkerne kommer spesielt godt fram når man begynner å blande hallusinogene rusmidler inn i bildet. Det kan ikke utelukkes at berserkerne brukte fluesopp i en eller annen sammenheng, men det kan heller ikke bevises. På grunn av manglende forståelse for alle de rare, små ordene i sagalitteraturen, vil det også bli svært vanskelig å noen gang kunne fremlegge et slikt bevis.

Med mindre du sitter på noen enormt spennende historiske tekster som ingen andre har sett tidligere, så er og forblir påstanden din intet mer enn en antagelse som den svenske professoren Samuel Ödman gjorde seg i 1784. I avhandlingen, Forsök att ur naturens historia förklara de nordiske kämpars berserks-gång, baserer han teorien sin på det faktum at sibirske sjamaner brukte Rød fluesopp i sine ritualer, og trekke derfra konklusjonen at berserkerne antageligvis også gjorde det.

Men noen henvisning til sagalitteraturen i denne sammenhengen, som åpenbart er den relevante kilden her, foreligger altså ikke.
Sist endret av mentalmelt; 7. desember 2009 kl. 01:41. Grunn: skrev muskarin istedenfor muskimol