Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 10082
Kort For:
- Zalo er fettløselig, thc ligger i fettvevet ergo Zalo fjerner fettvevet og thc samtidig.

Kort Mot:
- Fettvevet skal ikke fjernest med fettløselige midler, men det skal erstattes med nytt fett som danner ett nytt fettvev og dermed fjerner det fettvevet som thc ligger i (var det for langt?)



En dypere innsikt i zalos virkemåte er vel kun interessangt for jævler med kjemiprøve på mandag så jeg kutter ut snikksnakket, men tar kun med hovedtrekkene.
zalo: en fettete, basisk løsning som løser opp upolare ting som fett.
magesekk: en pose i enden av øsofagus, der maten får sin første kjemiske dose av behandling før fordøyelsen tar over.
fordøyelse: opptak av næringsstoffer og andre ting kroppen tror den trenger. råstoff går inn ene enden, i dette tilfellet drikkes det zalo. det brukbare tas opp i kroppen. resten faller ut i andre enden.
thc-metabolitter: stoff som lagrer seg i fettvevet og som det tar lang tid (relativt sett) før kroppen skiller ut. thc-metabolitter drar fra fettet, via blodet til nyrene, der de skilles ut som avfallsstoffer.

Når man da drikker zalo får man en massiv dose av basisk middel i magesekken. miljøet her skal være skikkelig surt. man blir nok ikke kritisk dårlig, men takke faen for at man blir syk. det er som å rense hornhinnen med grovt dasspapir. det skjer garantert mange rare ting i møtet mellom saltsyre, slim og zalo. etter at denne blandingen får godgjort seg vil da zaloen dra ut av magesekken og over i tynntarmen. her skjer det morsomme: fettstoffer blir behandlet med galle og bukspytt slik at det spaltes i små, små deler. zalo er fett (upolart). zalo vil da bli spaltet i små, små upolare deler. disse delene blir absorbert av tynntarmen og ved hjelp av masse hokuspokus går fett delen av zalo over i lymfeårene, der de små små upolare delene blir bearbeidet av lymfen - som i natur også er upolart. lymfen gnager og gnager på zaloen til de små delene er umulig å kjenne igjen. deretter vil lymfe og den forhenværende zaloblandingen bli tømt ut i vena cava - den store hulvenen like før dens inngang i hjertet. nå blandes lymfe og f.h. zalo med blodet og blir kjørt ut i kroppen - til thc-metabolittene i fettet. hva skjer? jo - fett - for her er allt fett fett og ikke noe annet - svisjer rundt i kroppen til der man trenger fett. brytes ned? kanskje noe går over som kolesterol og blir lymfe, kanskje noe deponeres, kanskje noe forbrennes umiddelbart. men en ting er sikkert: thc-metabolitter vil ikke være truet av molekyler som en gang var zalo.

At man mener at zalo vil fikse saken fordi det er fettløselig og thc-metabolitter er fett, bør man ta seg et grep. om dette skulle være sannheten bør da olivenolje gjøre akkurat samme effekt som zalo -men dette er i motsetning til zalo fordøyelig.
saken er den at likt løser likt. for å løse fett må man ha fett. polart løser polart (vann løser vannløselige ting) og upolart løser upolart (fett løser fettløselige ting). gå ut på kjøkkenet og kjenn litt på zalo. ta det på fingrene - er det ikke oljete? jo, det er det. da ser vi at fett løser fett. olivenolje er også fett. ta en fettete ting og gni det inn med olivenolje. olivenoljen skal da løse det fettete. man sitter selvsagt igjen med olivenolje med noe fettete dritt i, men den skal rense dritten fordet.
om man drikker zalo bare for å være på den trygge siden så kan dere like godt ta halvlitersglass med olivenolje.
om ikke annet vil dere bæsje veldig godt dagen etterpå.
I et håp om å begrave zalomyten once and for all ringte jeg giftinformasjonen og spurte om zalo kunne brukes positivt ved inntak og om det kunne rense giftstoffer fra fettvev. svaret var et entydig nei. zalo har ingen positive egenskaper ved oralt inntak. du dør ikke, men bieffekter kan være fra oppkast, diare, lokal irritasjon i slimhinner og om det skulle begynne å skumme i munn eller spiserør kan dette skummet inhaleres med påfølgende kjemisk lungebetennelse - noe som er svært skadelig!
Ergo: Olivenolje eller zalo kan brukes som slankemiddel?
tomiz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fase^
Ergo: Olivenolje eller zalo kan brukes som slankemiddel?
Vis hele sitatet...
Tror ikke jeg vil anbefale det nei
Fin måte å få et par ukers sykemelding på ivertfall. Flott at du tok bryet med å sjekke så nøye om dette forresten.
tomiz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fase^
Fin måte å få et par ukers sykemelding på ivertfall. Flott at du tok bryet med å sjekke så nøye om dette forresten.
Vis hele sitatet...
Det er det helt sikkert, og google er din venn
Fabelaktig post, veldig interessant, og intelligent, lettfattelig og oversiktlig skrevet. Takk for denne.
Hvordan er tran i forhold til olivenolje? fungerer dette på samme måte? fin slankemetode da. drikk en halvliter olje om dagen og bli tynn på rekordtid....
IKKE drikk zalo. En venn av meg mista en venn av seg igjen, han drakk en flaske zalo og døde. Å drikke litt gjør deg sikkert syk, men når dere er så lure at dere drikker en gift for å få ut en annen så er det best å advare dere litt. Vær forsiktig. Den ekstra friuke dere får er vel neppe verdt det?
Sitat av Stormen
Åja.. Nå tror jeg at jeg skjønte.. Du anbefaler Zalo til bruk for å fjerne THC fra kroppen i forkant av urinprøver, f.eks ved militærinnrullering og slikt? Hehe... Snedig.
Vis hele sitatet...
Var det kødd? Her prøver tomiz å rydde opp i en potensielt skadelig myte, og du fyrer opp under den for moro skyld?
..eller mente du det? I såfall anbefaler jeg deg å lese gjennom førsteposten en gang til.



Sitat av tomiz
Kort For:
- Zalo er fettløselig, thc ligger i fettvevet ergo Zalo fjerner fettvevet og thc samtidig.

Kort Mot:
- Fettvevet skal ikke fjernest med fettløselige midler, men det skal erstattes med nytt fett som danner ett nytt fettvev og dermed fjerner det fettvevet som thc ligger i (var det for langt?)
Vis hele sitatet...
"Kort for:"-avsnittet får det til å høres ut som det faktisk fungerer. Kanskje endre overskriften til "Myten:" e.l.?
Sitat av Lille My
IKKE drikk zalo. En venn av meg mista en venn av seg igjen, han drakk en flaske zalo og døde. Å drikke litt gjør deg sikkert syk, men når dere er så lure at dere drikker en gift for å få ut en annen så er det best å advare dere litt. Vær forsiktig. Den ekstra friuke dere får er vel neppe verdt det?
Vis hele sitatet...
Man er nå ikke en gjeng med retards da.
tomiz's Avatar
Trådstarter
Sitat av bread
"Kort for:"-avsnittet får det til å høres ut som det faktisk fungerer. Kanskje endre overskriften til "Myten:" e.l.?
Vis hele sitatet...
Vel, når du drikker zalo dreper du det fettvevet som er alerede i bruk, samt som du dreper THC'en som ligger der. Men det er ikke til og anbefale om du leser hele posten.
Zalo skader organer som har stor betydning for kroppen.

Sitat av Stormen
Åja.. Nå tror jeg at jeg skjønte.. Du anbefaler Zalo til bruk for å fjerne THC fra kroppen i forkant av urinprøver, f.eks ved militærinnrullering og slikt? Hehe... Snedig.
Vis hele sitatet...

Nei nei nei

Jeg anbefaler ikke og drikke Zalo. Med tanke på hvilke skader kroppen får.
hvilke tips har man da til fjerning av THC?
tomiz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Stormen
Men du sier at dersom du er desperat nok til å gjøre det for å rense kroppen for THC, så er det i hvert fall mulig? Isåfall burde du kanskje oppgi hva som er en teoretisk sett stor nok dose for å drepe all THC'en, slik at vi ikke får masse freakere som i ren desperasjon skyller i seg en hel flaske zalo...
Vis hele sitatet...
Det er mulig. Men jeg fant ikke noe om hvilken dose som er teoretisk sett stor nok dose for å drepe all THC'en . Det er vel så og si en kritisk løsning på og fjerne THC fra kroppen ja, men ikke til og anbefale.
Om folk leser gjenom posten så ser de vertfall hvilke skadevirkining det kan ha!

Og den som legger planer om og drikke en flaske Zalo før en urinprøve bør vel heller tenke konsekvenser ved et såppas rent og stort inntak.
Sist endret av tomiz; 15. februar 2006 kl. 22:13.
Zalo er faktisk både polart og upolart btw. Molekylet har en polar side og en upolar side, det sa ihvertfall kjemi læreren min i forigårs siden vi drev med "kjøkken forsøk" siden kjemi rommet ikke er ferdig enda
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har et spørsmål; Er zalo den aller beste måten å fjerne THC på? Jeg har hørt at hvis man drikker rikelig med vann og trener en del går det fort ut, men hva er den absolutt raskeste måten å fjerne thc?(som ikke dreper deg eller gjør deg syk)
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Leste du artikkelen Croch? Nei, zalo er farlig å innta og vil nok ikke hjelpe deg særlig.
Et glass olivenolje til frokost og en joggetur/treningsøkt før skolen/jobb er i hvert fall ikke negativt.

Fett. Fettet ligger og disser rundt låret ditt mens du spiller CS og røyker flaske mellom rundene. La oss nå stoppe et øyeblikk. Hva er fett? Hva gjør det? Hvorfor spiser folk som trener mye store mengder mat, men klarer å holde seg tynne? Fett er ditt reservelager. Når du utfolder deg fysisk vil kroppen i første rekke ta av den energien den finner fra sjokoladeplaten du nettopp spiste. Etter en stund vil kroppen imidlertid ikke ha så mye mer å ta av, og begynner dermed å tære på fettet - den henter ut energi fra reservelagrene rundt om på kroppen. Etter en god og lang joggetur har fettnivået i kroppen din gått ned. Vel hjemme slenger du kyllingen i ovnen, og snart er du i gang med å bygge opp nye fettlagre. Kroppen bruker det den trenger, og lagrer det overflødige. Ditt gamle, THC-holdige fett har du brukt opp ved trening, og nytt fett kommer til. Hurra!
Jeg har ikke snøring, men sunn fornuft er fint.
Men det tar tid å bruke opp det fettlaged som ligger rundt omkring på kroppen.
I teorien blir det slik, men det er ikke altid det fungerer slik i virkeligheten...

Bare en måte å finne ut det på ^^
Øh, ja, for all del - fettlageret er ikke byttet ut etter én treningstur. Jevnlig trening er det som må til.
▼ ... noen uker senere ... ▼
tomiz's Avatar
Trådstarter
Trening, sunt kosthold, vitaminer(C, K og B) å aktiviteter på fritiden hjelper mye på og bytte ut det "nåværende" fettlageret på kortere tid.
Sitat av comicz
Et glass olivenolje til frokost og en joggetur/treningsøkt før skolen/jobb er i hvert fall ikke negativt.

Fett. Fettet ligger og disser rundt låret ditt mens du spiller CS og røyker flaske mellom rundene. La oss nå stoppe et øyeblikk. Hva er fett? Hva gjør det? Hvorfor spiser folk som trener mye store mengder mat, men klarer å holde seg tynne? Fett er ditt reservelager. Når du utfolder deg fysisk vil kroppen i første rekke ta av den energien den finner fra sjokoladeplaten du nettopp spiste. Etter en stund vil kroppen imidlertid ikke ha så mye mer å ta av, og begynner dermed å tære på fettet - den henter ut energi fra reservelagrene rundt om på kroppen. Etter en god og lang joggetur har fettnivået i kroppen din gått ned. Vel hjemme slenger du kyllingen i ovnen, og snart er du i gang med å bygge opp nye fettlagre. Kroppen bruker det den trenger, og lagrer det overflødige. Ditt gamle, THC-holdige fett har du brukt opp ved trening, og nytt fett kommer til. Hurra!
Jeg har ikke snøring, men sunn fornuft er fint.
Vis hele sitatet...
THC ligger vel i fettvevet i hjernen, så regner med det ikke blir forbrent ved trening..
Smud. Har lenge trodd at Zalomyten var falsk, men nå vet jeg hvertfall det. Tusen takk Tomiz. Bra jobba
▼ ... over et år senere ... ▼
Røyket 4-5 ganger i uken, og dette virket.. Vet ikke om det kan funke for bønnehuer som tar trekk på trekk fra bongen, men det hjelper på vei hvertfall!

-1,5 liter vann, 1 liten dråpe zalo (Annahver dag i 5 dager!)
-deretter 2-3 spisesjer olivenolje daglig i 5 dager.
-prøve å holde seg unna vanlig røyk hvis det er mulig(snus kan virke som alternativ b).
Kan også være smart å trene litt for å hjelpe blodsirkulasjonen.

THC'en vil være borte etter 4-5 dager.
Testet selv og tatt Urinprøve, CLEAN!

Folk som drikker en flaske med Zalo må være virkelig DUMME i hodet. Men anbefaler ikke denne metoden! det er for desperate
Gammel post, men hører stadig spørsmål om dette, så slang det ut..
Da jeg måtte på urinprøve pga. at mutter var mistenksom på meg og ba meg pisse i et syltetøyglass hjemme som vi senere leverte på legekontoret,tok jeg og pissa bare en liten skvett og tok en liten sprut zalo oppi og rista det,og venta til skummet hadde lagt seg.Det hjalp,men det slo ut på at jeg hadde 0,2 i promille,og det her var på en onsdag morgen så hverken legen eller mutter ble ikke særlig begeistretXD........det her funker bare hvis du får lov til å pisse hjemme men....nyttig å vite......bedre å bli tatt for å drikke enn å røyke bønne!!
jeg prata med en fyr som hadde tatt mye urinprøver før,han sa at man skulle spise masse youghurt
Sitat av magnor_mafia
jeg prata med en fyr som hadde tatt mye urinprøver før,han sa at man skulle spise masse youghurt
Vis hele sitatet...
Fordi det er godt eller fordi det hjelper mot hva?

Btw hvorfor bumpe en 2 år gammel post?
Sitat av Sigurd4u
Fordi det er godt eller fordi det hjelper mot hva?
Vis hele sitatet...
Vet ikke helt, men yoghurt er syrnet av en rekke forskjellige bakterier. Kan ligge no i det?

Sitat av Sigurd4u
Btw hvorfor bumpe en 2 år gammel post?
Vis hele sitatet...
Sometimes we do meaningless things because they show us meaning at that point '-
han sa ikke hvorfor man skulle spise youghurt men det går vel kjappere ut av kroppen tenker jeg,