Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1278
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Hei!

Jeg tenker å kjøpe meg en ny ekstern harddisk...
Det er hovedsakelig er ute etter er noe lite... altså lett å ta med seg rundt...
Og så tenker jeg rundt en 100gb lagring
Men det er altså viktig at den er liten og portabel!!!

Noen som har noen knakende bra forslag??
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Trådstarter

Er det vanskelig å få dette sammen, sånn at det virker for en som ikke har alt for mye teknisk innsikt??
Tror du skyver harddisken inn i den bare.. Så kobles det sammen "av seg selv"
du setter den inn, skrur fast ( ikke alle som du må det på), og så setter du i to ledninger. Aldri gjort det før, men åpna pc'n og tok en titt inn og det virket som det bare var det man trengte å gjøre.
Edit: det var ekstern det var snakk om ja Da er det vel bare å koble den rett inn.
Sist endret av BigFigWasp; 8. februar 2006 kl. 16:08.
Sitat av ChS
Er det vanskelig å få dette sammen, sånn at det virker for en som ikke har alt for mye teknisk innsikt??
Vis hele sitatet...
Dette er ekstremt enkelt, bare å plugge i og skru.
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Trådstarter
Jeg har nå kjøpt meg denne...

Koblet den i og goe greier.... men, disken kommer ikke opp på Pc'en... får den "dingdong" lyden som kommer når man kobler til noe nytt... men ikke noe mer.

Noen som vet hva dette kan skyldes??
Høyreklikk på "Min datamaskin", velg "Behandle". Så klikker du på "Diskbehandling". Ser du disken der?
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Trådstarter
ja der kommer den opp...
Ser du om den har fått tildelt stasjonsbokstav? (C:, D:, E: osv...)
Hvis den ikke har det, høyreklikk og velg "Endre stasjonsbokstav og -baner". Så tildeler du en bokstav til den manuelt.

Disken må vel da også formateres. Det gjør du ved å høyreklikke på disken (i diskbehandling eller under Min Datamaskin) og velge "Formater...". Gi den et navn hvis du vil, velg NTFS, kryss av for hurtigformatering, og trykk Ok.
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Trådstarter
Får liksom ikke det valget når jeg høyreklikker....
Det som kommer opp er:

- Update drive
- Disable
- Uninstall

- Scan for hardware changes

- Properties
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Trådstarter
Er det virkelig ingen som kan hjelpe meg med dette problemet??
Kan vi få se screenshot av alternativer? Hjernen min fungerer bedre da
Bare ikke velg Maxtor, de har ødelagt mange liv.
Sitat av mxyzptlk
Bare ikke velg Maxtor, de har ødelagt mange liv.
Vis hele sitatet...
-hvis du kikker litt opp så ser du han ikke har det, men ikke kom med noe maxtor r drit _wannabe VIF_ maxtor er helt topp sitter med en selv her funker fjell
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Trådstarter
Screenshot av meldingen som kommer
http://www.freakforum.nu/forum/attac...tid=2902&stc=1
melding.gifmer...
Sitat av ChS
Screenshot av meldingen som kommer
http://www.freakforum.nu/forum/attac...tid=2902&stc=1
melding.gifmer...
Vis hele sitatet...
Les det du skulle gjøre en gang til du...
Diskbehandling, ikke enhetsbehandling
Sitat av Kent
-hvis du kikker litt opp så ser du han ikke har det, men ikke kom med noe maxtor r drit _wannabe VIF_ maxtor er helt topp sitter med en selv her funker fjell
Vis hele sitatet...
En jeg kjenner fikk hele samlingen sin slettet tre ganger på rad, av tre forskjellige Maxtor-disker, i løpet av et års tid. De bare daua. De hadde ikke blitt flyttet på eller noe, de bare døde av seg selv. Disse het OneTouch, jeg vet ikke om dette er et generelt problem med alle Maxtor-disker. Jeg leste også en tråd på Hardware.no en gang hvor en hel haug mennesker beskrev lignende opplevelser.
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Trådstarter
Sitat av CoDEmASTeR
Les det du skulle gjøre en gang til du...
Diskbehandling, ikke enhetsbehandling
Vis hele sitatet...
Joda... av og til kan det være en fordel å følge med på hva folk prøver å fortelle

Driver å formaterer disken nå... så da satser jeg på at det ordner seg!

Thank you...
Ah, der trodde jeg at jeg måtte trå igang og lage tut om hvodan komme inn på det

Finfint!