Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 4059
Så et innlegg for noen dager siden om en som hadde en lyd på mobilen som gjorde folk kvalme og uvelle,fant ikke denne på nytt på forumet,lurer på om noen vet hvor man kan få fatt i denne?
hahaha, über fett!

Er noe som kalles "grisehyl" da, er helt jævlig lyd, men vet ikke hvor du får tak i det til mobiltelefonen...
Hvis du har en mobil som kan spille lyder i frekvensbåndet 20-20000 så kan du kanskje klare å lage en liten hodepine, ikke stort mer. Dessuten så spiller de fleste mobiler kun av 15000 - 18000 hz hvis jeg ikke husker helt feil.
Sitat av Deezire
Hvis du har en mobil som kan spille lyder i frekvensbåndet 20-20000 så kan du kanskje klare å lage en liten hodepine, ikke stort mer. Dessuten så spiller de fleste mobiler kun av 15000 - 18000 hz hvis jeg ikke husker helt feil.
Vis hele sitatet...
Du husker helt feil...
Regner med at en mobil vil klare å gjenngi frekvenser ca. fra 100 hz til 17-18 khz.
Jeg heiv i alle fall over en 18khz-tone på min mobil og jeg klarte ikke å høre den.
(Men så er jo jeg noenogtyve så hørselen min er ikke hva den en gang var...
Har denne lyden ja. en lys høyfrekvent lyd som spilles hele tiden i klasserommet. Spilles av en k750i til en jente i klassen, kan legge den inn på pcen hvis noen vil ha den!
Heter noe så dypt som "lyden", og fungerer fint på min k750i (LES: ikke den samme telefonen som spiller den i klasserommet ).
Er en mp3fil, du bare legger den til i egen spilleliste på medieavspilleren, og setter det på loop/repeat
Ta å sleng den ut da det blir bra:P
Ser gjerne at du hiver den ut jeg også. Virket gøyalt dette.
Kan jeg spille den av på f.eks anlegget og kjenne "effektene"?
nå snakker vi vel om det samme temaet som bwgen???
Ja MannY lemp den over på pcn og få den på weben...
yesyes, laster opp nå på putfile, har ingen FTPprogram som fungerer :/
Har vært vekke i går og i dag, så sorry for treigt svar! legger ut link så snart den er ferdig

edit: her har du linken!

for å ta opp lyden fra putfile, så kjører du så enkelt opp Windows Movie Maker, og trykker på mikrofonen nede i høyre hjørne. Så setter du "Stereo Mix" på "inndata for lyd", og kjør i vei. Legg lydfilen i "filmen" uten å ha noe video, og lagre prosjektet.
Dette blir da en .wmv fil, du trenger et program for å konvertere dette, men hvis du ikke har det, PM meg mailen din, så sender jeg lyden

Sorry for tungvinnt metode, men sånn går det...
Sist endret av MannY; 5. februar 2006 kl. 19:07.
MannY send den på www.yousendit.com a.. litt enklere'
Haha, har en slik høy lyd på mobilen... Ingen kan høre hvor den kommer fra, så jeg satt den på i timen..
Alle begynnte å klage, å så sa en at det kanskje var noe med lyset, så når de slo av lyset, så slo jeg av lyden :P
Slik fortsatte det hele tiden :P Vi satt noen timer med lyset av tillog med :P
Ekstra gøy var det når læreren begynte å snakke av "ærfaringer og kunnskap" om at det var elektrisiteten som gjorde dette osv ^^
Det er kun jeg og 2 andre i klassen som vet at det er lyden på mobilen, kallt "peep", som lager bråket :P

PS: de har raporter dette til rektor, og dem vil sikkert skifte lysrør eller noe ^^ Tror du dem kommer til og lure, når det fortsatt piper, etter at de nye lysrørene er der :P
ingen som har kortet den lyden ned til 300kb sånn at den går ann å sende på mms=?
Jeg har lyden på pc'en.
Vi spilte den i tysk-timen på skolen i dag, og fikk gå ut fordi læreren mente det var noe galt med prosjektoren. Den laget "slik en fæl pipelyd"... Herlig...

Til informasjon er lyden på 16kHz...

Edit: her finner du lyden
Sist endret av Khazeth; 7. februar 2006 kl. 17:21.
hvordan får vi den inn på mobilen? hvordan laste den ned?
Høyreklikk på linken og velg "Lagre mål som..." eller "Save link as..." hvordan du får den til mobilen er opp til hver og en... noen har datakabel, og noen får sendt som e-post...
ingen som kan kutte den ned til 300kb å legge den ut her?
Noe jeg glemte og nevne er at alle av de voksne som var i klasserommet, kunne ikke høre lyden, siden de eldre har som oftest dårligere hørsel enn de unge..
får ikke sendt større en 100kb via telenor sine sider
jo 300kb vist du går på avasert og sletter bildet
da er filen fortsatt for stor jeg fyrte den opp på anlegget men merket ikke noe uvell, annet at lyden var plagsom/kjedelilg, og syntes synd på fisken
Sitat av bjerkreimruler
da er filen fortsatt for stor jeg fyrte den opp på anlegget men merket ikke noe uvell, annet at lyden var plagsom/kjedelilg, og syntes synd på fisken
Vis hele sitatet...
Word! *20 karakterer*
hm, folk i klassen min fikk hodeverk og mageverk:S
Har sendt denne filen på mail til maaange nå... hvis det er noen flere, PM meg med mailadressen din!

Er flere som er blitt "dårlige" av denne lyden, har brukt den selv som bidrag til "vondt i hodet" slik at jeg måtte gå hjem
Haha, eid MannY :P
En i klassen mente han fikk vondt i øyet ? Lattis :P
Ble fælt bråk hver gang jeg satte den på i timen, dem klagde over at dem fikk vondt i hodet av det :P
Prøvde den på anlegget, men stilte jeg det for høyt så vrengte alt så heter høytalere seg.
Hahaha, rektor kom med elektriker inn i timen idag og skulle sjekke lysene:P
noen her som kan kutte den ned til 300kb å legge den ut her.?
Kan kutte den ned til 300kb, men det får bli i morgen, har en stil som skal inn i morgen, skammer meg for å sitte her og kaste bort tiden...

Da blir pipingen varende kortere, vet ikke om det går utover effekten, menmen.
Takk for at du sendte lyden, MannY
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Er denne lyden skadelig for hørselen?
Damn. Hører ikke lyden engang. Spilte den av på jobb pc'n på full styrke, ikke sus engang. Hmm...enten er høytalerne for dårlige, eller så har jeg for dårlig hørsel. Noen andre lignandes sånne lyder rundt omkring?
Denne lyden er litt out of date, i og med at halve skolen driver å spiller av den med mobilen. Er litt smålei lyden, hørern over alt i gangen. Men det var gøy så lenge det varte.
BTW: http://www.nch.com.au/cgi-bin/dld.ex...on/tnsetup.exe
Demo rigtignok, men det finnes serials...

Denne bruker jeg. Kan lage lyder ifra Hz til KHz...
Er ganske tøft å teste Subwoofere med 60Hz, da buldrer det godt!