Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 4277
Leter etter ny musikk, innen sjangerene metall & rock.

Noen som har tips ?


Mine favoritter er vel; Lamb Of God, Trivium, Atreyu, AFI. Noen jeg kan anbefale dere


Alle tips tas imot med stor takk
Sist endret av Pumpkin; 3. februar 2006 kl. 21:34.
Jeg anbefaler følgende grupper i regi av djevelen!

Mortician.
Grave Digger.
Children Of Bodom.

Ingenting er som en aften i musikkens sus og dus, enjoy!
Nå kommer du til å få tusenvis av forslag som alle går i samme spor

Om du vil høre noe virkelig spennende metal i gata støy, sjekk ut KILL(L). Ligger tre videoer på http://b-o-r-g.org

og ja når jeg tenker meg om.. Atreyu, da kan du sjekke ut noe tøff tøff hardcore som f.eks Converge eller noe mer emo som Funeral Diner eller Van Johnson
Jeg vil anbefale å prøve ut flere band som yndlingsband på www.pandora.com (reigstrer deg, skriv inn random 5sifret zip), der kom jeg bla. borti "Machine Head" sinnsykt bra, anbefales!
Left Unfinished, Seasons Wither, Imperium, og ikke mins White Knuckle Blackout!
Band jeg hører på:

Metall: Finntroll, Dimmu Borgir, Cradle of filth, Apocalytica, Gåte, Turboneger

Rock: Rancid, The Distillers, Carpark North, Muse, The Clash

Er ikke helt sikker på om det er riktig sjanger. Men Gode band som er sånn cirka litt like.
Gåte er vel ikke akkuratt metal. De er mer folk-rock. Turbonerger er metalrockpunkaktig.

Jeg hører på mesteparten av det som er vært å høre på av metal og rock. Du bør sjekke ut God Inc. Det er meget hardcore grindcore metal. De er bare et lokalt band som har spilt noen få ganger live (sett dem to) Det er ikke noe på fildelingsprogrammer men hele demoen kan lastes ned på http://www.godincrocks.com (jeg kjenner vokalisten )

Det folk flest forbiner med "metal" er jo: Metallica, Iron Maiden osv. De har du jo sikker hørt masse av fra før av.

Hvis du vil ha noe black (Antageligvis ikke, man liker ikke BM sånn helt uten videre) så anbefaler jeg: Mayhem, gammel Dimmu (fra Stormblåst albumet spesielt), Burzum og Satyricon.

Noen ikke så kjente metalband som er vært å sjekke ut er: Finntroll, Waylander, Scyclad, Windir, Dragon Force. (Du har sikkert hørt om noen av disse. De er ikke så kjente som mange men de er bra hele gjengen)

Ellers er det jo klassikere innenfor rockens sjanger: Led Zeppelin, Pink Floyd, Rolling Stones, Deep Purple, AC/DC, Aerosmith og Accept er bare noen.

Erik
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av Waffel
Nå kommer du til å få tusenvis av forslag som alle går i samme spor

Om du vil høre noe virkelig spennende metal i gata støy, sjekk ut KILL(L). Ligger tre videoer på http://b-o-r-g.org

og ja når jeg tenker meg om.. Atreyu, da kan du sjekke ut noe tøff tøff hardcore som f.eks Converge eller noe mer emo som Funeral Diner eller Van Johnson
Vis hele sitatet...
Borg var kult. Spessielt den delen med veldig mye... lyd.

(http://b-o-r-g.org/borg_media/KILL/KILLL_RIX_01.AVI)
Kalmah kommer med ett nytt album (The Black Waltz) den 22. feb,
Opeth - Ghost Reveries,
In Flames - Come Clarity,
Wintersun - Wintersun,
Swallow The Sun - Ghosts of loss.

Noen nye ihvertfall.
selv om jeg ofte liker de gamle litt bedre.
Black Sabbath best ever, ellers har du jo mange gode gamle judas priest, motörhead, metallica, megadeth, iron maiden children og bodom er også bra. Disse er vel noen av mine favoritter og hvis du vil høre litt punk er misfits genialt horror punk og så har du jo å ramones og sex pistols.
Sist endret av Bomber; 5. februar 2006 kl. 22:19.
Noen av der som vet om noen grupper som spiller musikk ala AFI, spessielt noe som ligner på det man finner på "Sing the sorrow" og "The art of drowning"? Og det er ikke meningen å ta over tråden her nå, men det passet bare så fint å spørre når man først var inne på temaet...
Om du liker atreyu som er emocore, så kan du også prøve andre band i samme sjanger. Hardcore/Metalcore (gidder ikke ta med undersjangere): Underoath, Killswitch Engage, 36 Crazyfists, A Static Lullaby, Bullet For My Valentine, Beloved, Shai Hulud, Torch og Desperado. De to siste er to underground band fra trondheim. Ganske bra

Skader vel ikke å skrive ned litt punk heller: Anti - Flag, Coheed & Cambria, Me First And The Gimmie Gimmies, Misfits, Millencolin, NOFX, No Use For A Name, Pennywise, Rancid, Randy, Rise Against, Sum 41, The Exploited, The Ramones<3 og Yellowcard.

Bør vel også nevne Audioslave, Chimaira, Deftones, Dope, Foo Fighters, Glueciffer, Godsmack, Johndoe, Jokke Og Valentinerne, Kaizers Orchestra, Less Than Jake, Mötley Crüe, Pantera, Queens Of The Stone Age, Red Hot Chilipeppers, Slayer, Slipknot, Span, system of a down, Turboneger (selvfølgelig)

Det er ikke sikkert du liker Prog. Rock, men jeg anbefaler TOOL, A Perfect Circle og The Mars Volta.

Du har kansje hørt om noen av disse før, men jeg bare kommer med forslag
skal du ha skikkelig aggresjons metall må du prøve Grimfist!!!

jææævla bra

ellers kan eg anbefale Hatebreed i agresjons sjangeeren.. husk å prøve Meshuggah og.
Musikken på min Mp3 spiller: Iced Earth, Children Of Bodom, Opeth, Slayer, Dumdum Boys, Guns 'n' Roses, Tubonegro, Rammstein og Finntroll. Kongeband alle sammen.
*Wintersun kom i 2004 - sorry..feberfantasier*
Men... Hvis vi bare skal slenge opp smørbrødlister her...

Svenske:
Opeth, In Flames, Soilwork, Meshuggah, The Haunted, Amon Amarth, At The Gates, Dark Tranquility, Finntroll, Dissection, Hammerfall.

Finske:
Kalmah, Ensiferum, Eternal Tears of Sorrow, Sonata Arctica, Children of Bodom, Sentenced, Graveworm, Wintersun, Swallow the sun.
Last ned nå av Black Label Society du Espen....
Ser det er nevnt ganske mye her nå, men i kategorien emocore så bør dere og absolutt sjekke ut Funeral for a friend og Silverstein. Sjekk ut cden Casually dressed og in full coversation til F.F.A.F....den er helt genial :-D
El Caco og Stonegard er mine favoritter om dagen! Anbefales på det sterkeste.

Stonegard kan minne litt om en mer hardcore versjon av metallica hvis det gir dere en pekepinn
Sitat av okaminaru
*Wintersun kom i 2004 - sorry..feberfantasier*
Men... Hvis vi bare skal slenge opp smørbrødlister her...

Svenske:
Opeth, In Flames, Soilwork, Meshuggah, The Haunted, Amon Amarth, At The Gates, Dark Tranquility, Finntroll, Dissection, Hammerfall.

Finske:
Kalmah, Ensiferum, Eternal Tears of Sorrow, Sonata Arctica, Children of Bodom, Sentenced, Graveworm, Wintersun, Swallow the sun.
Vis hele sitatet...
Er ikke Finntroll Finske? Vet dem synger en del svensk, men er jo allmenn kunnskap at Finner kan svensk.
Sitat av erikutt
Jeg hører på mesteparten av det som er vært å høre på av metal og rock. Du bør sjekke ut God Inc. Det er meget hardcore grindcore metal. De er bare et lokalt band som har spilt noen få ganger live (sett dem to) Det er ikke noe på fildelingsprogrammer men hele demoen kan lastes ned på http://www.godincrocks.com (jeg kjenner vokalisten )
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner trommisen
Glittertind, Tristania, In Flames, Otyg og The Kovenant er det jeg hører på for tiden innfor den sjangren der.
Sitat av MartinB
Er ikke Finntroll Finske? Vet dem synger en del svensk, men er jo allmenn kunnskap at Finner kan svensk.
Vis hele sitatet...
Ja de er finske! Definitivt!
Sitat av MartinB
Er ikke Finntroll Finske? Vet dem synger en del svensk, men er jo allmenn kunnskap at Finner kan svensk.
Vis hele sitatet...
Oisann, du har selvfølgelig rett.
Beklager.

Jeg surrer så mye at det er skummelt.
Graveworm er heller ikke finske, men fra italia eller tyskland ellernoe -_-
Sist endret av okaminaru; 6. februar 2006 kl. 15:02.
Opeth, Children of bodom, Cradle of Filth, AC\DC, Hammerfall, Dio, Sputnik, Satyrikon osv.
Jeg laga en lignende tråd som dette en gang, ligger masse-masse musikk der.
Sitat av DarkStaar
Glittertind, Tristania, In Flames, Otyg og The Kovenant er det jeg hører på for tiden innfor den sjangren der.
Vis hele sitatet...
Siden dere driver å snakker om hvem dere kjenner rundt om kring kan jo jeg bare si at vi hadde en av medlemmene i Tristania til lærer.. OK, vikar da..

Manowar og Hammerfall er det det går i hos meg for det meste. Gamma Ray, Children of Bodom og Sonata Artica er også kule..
"Nye" til Dimmu Borgir ruler. For ikke å snakke om nye til In Flames. For å gå litt tilbake i tid er Arch Enemy - Anthems Of Rebilion skikkelig fett.
▼ ... noen uker senere ... ▼
nedlast Behemoth - As above
The All-American Rejects, The Academy Is... og Marty Casey & Loverhammers er verdt å sjekke ut
Thrice.
Angels and Airweves.
Ting man må ha for å redde dagen;

(*trekker pusten dypt*)

Entwine.
Slayer.
Children Of Bodom.
In Flames.
Where Angels Fall.
Dimmu.
Arch Enemy.
Kittie.
Marilyn Manson.
Dream Theater.
Pain Of Salvation.
Deftones.
Eternal Tears Of Sorrow.
Adema.
OPETH.
Silverchair.
Pantera.
Lacuna Coil.
ILLDISPOSED.
Deathstars.
Before The Dawn.
Blackfield.
Atreyu.
CELLDWELLER.
Dark Age.
DISHARMONIA MUNDI. (vokalisten fra Soilwork var det vel her i ja)
Divercia.
GOTHMINISTER.
Finntroll.
Leaves' Eyes.
Mercenary.
Raunchy.
SOILWORK.
A Life Once Lost.
Scar Symmetry.
Sybreed.
Unloco.

Coldplay.
Travis.
Foo Fighters.
Queens Of The Stone Age.
Cradle Of Filth.
Cypress Hill.
Dope.
Enya.
Evergrey.
Jack Of Jill.
Garbage.
Kamelot.
Godsmack.
Guns'n'Roses.
Pink Floyd.
Madrugada.
Oasis.
Porcupine Tree.
Radiohead.
Smile Empty Soul.
Theatre Of Tragedy.
Three Days Grace.
Velvet Acid Christ.
VNV Nation.
Infected Mushrooms.


Jeg har bred musikksmak, men sant nok den aller beste. ^^;
Ingen som har anbefalt Nine Inch Nails enda?
el caco
(fintjuetegnsregel)
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
DAMN Anniii ;D takker
1349
Ensiferum
...paster bare lista mi :P

Nightingale
Behemoth
Bathory
Rhapsody
Burzum
Clandestine Blaze
Sykdom
Deathspell Omega
Stabat Mater
Musta Surma
Mgla
Exordium
Death to Earth
Idvarp
Totenkult
Hagl
731 Urkven
Wolfschrei
Necrolust
Funeral Forest
Erhabenheit
Cultus
Deathgate Arkanum
Naglfar
My Dying Bride
Stratovarius
Kalmah
Old Mans Child
Motörhead
HIM
Dreamscape
Einherjer
Immortal
Iron Maiden
Type O Negative
Infernum
EverEve
Nahar
Black Astrology
Hammerfall
Grave Digger
Megadeth
Mnemic
Mirror Of Deception
Ensiferum
Entombed
Dark Sanctuary
Axewitch
Darkthrone
Ajattara
The 69 Eyes
Opeth
Theatre of Tragedy
Obitary
Dryland
Thee Plague of Gentlemen
Dusk
Berserk
DragonForce
Rainbow
Amon Amarth
Sons of Jonathas
Kovenant
Cradle of Filth
Lordi
Fairyland
Evoken
Corrosion Of Conformity
Therapy
Samael
Mournful Congregation
Gorgoroth
System of a Down
Thunderstone
Tidal
Elvaron
Torian
Edenbridge
Arch Enemy
Elvenking
Slayer
Gnarkill
Graveworm
Turboneger
Iommi
cKy
Bloodsimple
Kamelot
Medusa
Pantera
Wintersun
Baron Rojo
W.A.S.P
Arise
Arkona
Katatonia
Moonsorrow
Kayser
Aquaria
Swallow the Sun
Tenhi
Unearth
On Thorns I Lay
Dark Tranquillity
Ildjarn
Korpiklaani
Soilwork
Wood
Kreator
Firewind
Kremate
Rebellion
Finntroll
Doctor Butcher
Pain
Order of Nine
Pagans Mind
Hatesphere
Lacuna Coil
Children of Bodom
Morgion
Meshugga
Morgana Lefay
Borknagar
Jag Panzer
Ivory Moon
Anaal Nathrakh
Asgaard
Bal-Sagoth
Behemoth
Emperor
Forgotten Woods
Glittertind
Immortal
Kampfar
Kvist
Lumsk
Manegarm
Marduk
Therion
Windir
Wyrd
Carpathian Forest

håper det hjelper ;p
Det varmer mitt hjerte å se at In Flames er nevnt over hele tråden=)
Personlig så har jeg alle albummene!

LOK er et svensk rocke band, prøv det!
Liker best In Flames' akustiske sanger, utenom det har de to-tre hørbare sanger
Ingen som nevner GG Allin. My Chemical Romance. MC Lars, Odroeir, NOFX, Black flag, Suicidal tendencies, Murderdolls, wednesday the 13.Band du burde sjekke ut pumpkin.
mer punk det da? (tjuetegnihelvete)
Sitat av Paniel
nedlast Behemoth - As above
Vis hele sitatet...
Sikter du til låten As above so below fra platen Zos Kia Cultus? Beste Behemoth-album i nyere tid, men få også med deg Grom og Sventevith(Storming near the baltic) som er mere tradisjonell black.
hei, liker godt, slipknot, stonesour, soulfly, kittie, disturbed, otep og er jævli kult.
mudvayne er kult, sjekk ut jan ove ottesens solo album hvis du liker akustisk, kongecd.
funereal for a friend og goo goo dolls er jo litt roligere igjen, men kult , avril lavigne akustisk og er kult ()har jævli roen gitaristen hennes rart at ingen har nevnt noen av disse
Sist endret av andreas-stvgr; 1. mars 2006 kl. 20:06.
Sitat av Pumpkin
Leter etter ny musikk, innen sjangerene metall & rock.

Noen som har tips ?


Mine favoritter er vel; Lamb Of God, Trivium, Atreyu, AFI. Noen jeg kan anbefale dere


Alle tips tas imot med stor takk
Vis hele sitatet...
Jeg hørte akkurat på de bandene før... Nå har jeg gått over til Slipknot og Marilyn Manson. Som VIRKELIG er Metall, Heavy, Speed, Hard og alt innen den stil.
Kanskje det er noe for deg òg? Siden vi er ganske like når det gjelder musikk-smak.

Og sist, men ikke minst: Rock! Ja, da vil jeg anbefale The Rasmus.
Sist endret av Same i Skauen!; 5. mars 2006 kl. 00:20.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Boys and girls! Last ned Zebrahead å Bullet for my valentine !

Dere vil neppe bli skuffa
MÖTLEY CRÜE, Skid Row, Guns'n Roses, Iron Maiden, Kiss, Ratt.. er jo superbra da!
sier bare en ting..STONEGARD
Mine favoritter er: Slipknot, In Flames, Children of Bodom, Stonegard, Soilwork og DAGOBA (elsker disse gutta)
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Det varmer å se at så mange liker In Flames <3
Black-Metal/Symfo:
Sirius
Tidfall
Windir
Arcturus
"Dumme Birger"

Death-metal:
Death
At the Gates
Opeth
Lamb of God
Gojira

Prog./Doom/Drone:
Isis
Tool
Pelican
Knut
Sunn O)))
Earth
Old Man Gloom
Cave-In

Annet (Rock osv.):
Muse
Gamle SOAD
Deftones
Mastodon
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Et navn: JR Ewing!
Uten tvil norges feteste band ved dags dato, aktuelle for Roskilde i sommer og med så masse bra materiale bak seg at det er umulig å anbefale en spesiell låt.
Noen som kan gi tips til noen gode band/sanger med metal der de ikke skriker. Liker best når det er litt toner i vokalen. Noe ala In Flames - Come Clarity, The Quiet Place o.l.

edit: Ingen har nevnt POD da...
Sist endret av Nimrad; 9. mars 2006 kl. 20:26.
Gryxor:
Det meste innen sjangeren powermetal.

Tja, du kan jo sjekke:
Dragonforce, Stratovarius, Sonata Arctica, Kamelot, Hammerfall, Angra, Dark Moor,
Nocturnal Rites, Edguy, Nevermore, Divine Fire, Raintime, Oceans of sadness.
Vel jeg skulle akkuratt til å poste, så kom okaminaru meg i forkjøpet mht powermetal og da spessielt Kamelot, Stratovarius, Sonata Arctica og Hammerfall.
Legger vel til Symphony X også .
Må spesielt da trekke frem Kamelot sitt nyeste album (The Black Halo), muligens et av de beste albumene jeg har. Forresten, de (Kamelot) kommer snart med live-dvd fra konserten de hadde på rockefeller tidligere i år.