Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 6772
Jeg fant et hvitt pulver i dag på skolen. Noen som har noen tips til hvordan jeg finne ut hva det er? pulveret er helt fint (uten klumper) og lukter nøyralt, det lå i en mistenksom zip lock pose.
Bland en knipe av det med vann og gni det utover genseren din, skummer det litt, er det nok Omo ultra

edit: [16:32:02] <Tierrawrk> color er jo og en sterk kandidat
Sist endret av cokeloop; 26. januar 2006 kl. 16:31.
Det første man gjør er iallfall ikke å smake på det eller snorte det. Søk på eztest, send det til testing et eler annet statlig sted (husker ikke hvor, men du får det nok ikke tilbake), eller skaff deg tilgang til en kromatograf.

Edit: Finnes sikkert et par enkle tester man kan gjøre med husholdningskjemikalier, men de vil ikke gjøre annet enn å utelukke enkelte ting.
Sist endret av bread; 26. januar 2006 kl. 16:33.
Trådstarter
15 0
Med mindre man kan ruse seg på Omo ultra så gidder jeg ikke..
ta en bit da? litt på fingern? Kanskje noen bare har blanda seg litt kreatin på skolen? Det er helt hvitt fint pulver som lukter og smaker nøytralt
Trådstarter
15 0
tviler på at noen blander kreatin i en liten zip lock pose. Bruker kreatin selv btw, og dette er mye finere, som melis liksom. har sett speed et par ganger før og det var det første jeg tenkte på når jeg så dette.
Hvor hen lå det på skolen din? Kanskje litt tvilsomt at det er no å ruse seg på om det lå i skrivebordsskuffa til læreren din f.eks
Trådstarter
15 0
lå på gulvet.. tror nok det hadde vært større sansynelighet for at det er et kraftig psykoaktivt stoff hvis den hadde ligget i skuffen til læreren min
Hehe.. Heftig lærer du har
Har ikke peil på hva det kan være.. Kanskje gipspulver?
Blir ikke gipspulver oppbevart på papppose da pga. kondens og greier? Hvilken skole var dette på?
usertitle import
bleh's Avatar
Bare sånn at det er klart: flere av mine venner har kreatin i zip-lock poser, mye enklere å ta med seg i fks oppladningsfasen der man skal ta 5 ganger daglig.
Høres spennende ut! Du kan jo sende en e-post og eventuellt en prøve til Labforum og/eller Norsk Matanalyse.

http://www.labforum.no/
http://www.matanalyse.no/
Skal du sende det til en lab, så ikke send alt sammen i tilfelle det er noe godsaker
Den er jeg enig på, IKKE send alt.
King of Spooning
Acidous's Avatar
ville tvila sterk på at det er noe skikkelig godsaker..
Er vel bare noen som har vært på forumet her og funnet ut at de kan tørke mel for å lage flammeeffekter :P he he..
Eller kreatin :P
Husker jeg knuste slike små hvite piller(knott tror jeg det heter) når jeg var mindre, og putta det i en ziplock pose, tok det med på skolen og fikk folk til å sniffe det :P
Var jo dødsmorsomt det da!
hoho du er ikke god acidous medn det kan jo vert nokken som har køddet seg og malt opp kritt for at det skal se ut som stoff....
du kan jo finne ut ganske mye om du bare putter et par korn av det på tunga.
Om det er krit/mel/knot/sukkertøu/melis så finner du jo ut dette også.
Har du vert borti amf før så kjenner du nok lett igjenn smaken med bare litt på tunga.
burde kansje spytte det ut igjenn da kan jo være kjemikalier fra naturfag rummet på skolen din også...
kan jo hende at du kjenner noen på skolen din som bruker Ritalin og som har knust dette veldig godt.
Jeg tror fortsatt på teorien min om kreatin, hvem skal ta med seg stoff på skolen? hvor mye var dette? var det ca 5-10 gram er det enna større sjangs for at det er kreatin!

edit; post nr 400
Sist endret av Sokkull; 28. januar 2006 kl. 16:05.
Åssen kan du si noe sånt? Hehe, dopselgere tar med seg dop på skolen for å selge! Hva tror du a?

Siden han har funnet det i en klips-pose, er det nok mest sannsynelig at han har funnet dop.. Pepper, cola, heroin, speed whatever..Men er ikke MANGE som har kreatin, protein, melis osv i klips-poser! Og tviler på at de hadde hatt det med seg på skolen i en slik en... Smak bittelitte grann på tunga, ikke svelg og spytt det ut igjen.. Har du prøvd amfetamin eller kokain før, merker du kanskje om det er det samme...?
Sist endret av Hundre_Kroner; 28. januar 2006 kl. 16:25.
Sitat av Hundre_Kroner
Siden han har funnet det i en klips-pose, er det nok mest sannsynelig at han har funnet dop.. Pepper, cola, heroin, speed whatever..Men er ikke MANGE som har kreatin, protein, melis osv i klips-poser! Og tviler på at de hadde hatt det med seg på skolen i en slik en... Smak bittelitte grann på tunga, ikke svelg og spytt det ut igjen.. Har du prøvd amfetamin eller kokain før, merker du kanskje om det er det samme...?
Vis hele sitatet...
Heroin er det iallefall ikke, da det er brunt.. Men pepper eller kola høres riktig ut ja-

Ta en bitteliten smak på tungen. Smaker det "etsende" / surt er det speed, og blir du bedøvet i tunga er det kola.
Finnes jo hvitt heroin å.. Sjekk ut erowid.org
Sitat av mxyzptlk
Ta en bitteliten smak på tungen. Smaker det "etsende" / surt er det speed, og blir du bedøvet i tunga er det kola.
Vis hele sitatet...
Lol.
Begynner det å bruse/"røyke"/svi no jævlig, da er det hva? Natriumhydroksid?
Ja, for all del ta det på tunga først, for om det er kaustisk soda så vil det jo bare etse... :P

Teste med litt vann først ville jeg gjort.
Hehe, sikkert bare kalk :P
Send det inn en liten prøve til sånn test-ting du.
Så er du helt sikker.
Viss du får svar om at det er noe narkotisk,
kan du sende det til meg. Så kan jeg..eh..kaste det!
Trådstarter
15 0
Hadde vært gøy om det var 1gram cola eller pepper. Men må nok desverre skuffe dere. Det var melis eller noe sukkergreier. noen som har hatt det gøy..
Sitat av Apegutt
Hadde vært gøy om det var 1gram cola eller pepper. Men må nok desverre skuffe dere. Det var melis eller noe sukkergreier. noen som har hatt det gøy..
Vis hele sitatet...
hehe,den suger hehe...
Jeg har tatt kreatin nå en god stund. Og hvor fint kornet det er er helt forskjellig fra produsend til produsent. Noen ganger kan kornene være så store som sukker, andre ganger kan de være fint som melis, eller finere.

Jeg selv har faktisk hatt kreatin i en ziplock pose på skolen, dette grunnet at jeg skulle sammenlikne hvor fint mitt var i forhold til en kompis sitt. Da han slet med at han ikke fikk løst det opp
Sitat av Apegutt
Hadde vært gøy om det var 1gram cola eller pepper. Men må nok desverre skuffe dere. Det var melis eller noe sukkergreier. noen som har hatt det gøy..
Vis hele sitatet...
Betyr dette at du faktisk smakte på det? Isåfall: Det burde ikke vært lov å være så dum.
Hehe, planen er klar gutter og jenter, finn fram litt kaustisk soda og putt i zip-lock poser. Gjem det på en plass dere noen dere ikke liker finner det. Skriv gjerne "Kewlt dope azz!" på en liten lapp som du klistrer utpå. Gjem dere en plass hvor dere ser vedkommende sniffe / smake på det og flir. (Eventuelt ring 110)
Sitat av Apegutt
Jeg fant et hvitt pulver i dag på skolen. Noen som har noen tips til hvordan jeg finne ut hva det er? pulveret er helt fint (uten klumper) og lukter nøyralt, det lå i en mistenksom zip lock pose.
Vis hele sitatet...
Siden tråden er stengt(!) Så starter jeg en ny tråd.

Jeg fant noe lignende her på skolen min, det første jeg tenkte var at det var dop, men etter nærmere undersøkelse viste det seg at det var gips.
Det anbefales derfor IKKE å snortes

Edit av mod: Merget med den orginale tråden.
Sist endret av Tias; 30. januar 2006 kl. 17:42.
er vel en grunn til at den er stengt også da? :P
Stjerne i boka...

Bare det å snorte noe du ikke veit hva er. Er et bevis på dumskap av en annen verden. Det kan jo være alt fra cola til miltbrann for hva du veit. Nå er ikke gips så jævla farlig da, men det er nok ganske ubehagelig...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
nohope: Tråden ble stengt fordi den førte med seg så mye spam, og siden fyren allerede hadde funnet ut hva det var så... men siden du og andre tydligvis har bruk for den så lar jeg den stå åpen og merger din tråd med denne, med FORBEHOLD om at det BARE kommer vetuge poster fra nå av.

Går du videregående å lurer på hva et pulver du finner er så oppsøk en 3KJ klasse. Der er analyse av ukjent salt pensum
Trådstarter
15 0
Jeg smakte ikke på det.. Jeg hadde ikke rørt det om det var amfetamin engang..

EDIT: ok, vet at nicket mitt er Apegutt, men det var i mangel av fantasi..
Sist endret av Apegutt; 30. januar 2006 kl. 21:31.
pulveret i pose kan være tull (ikka at du juger), men at noen har pakket f.eks. mel i en ziplock pose. vi tok mel i en ziplock pose og så la vi den utenfor døra til lærerværelse. det ble fult styr på skolen da lærerne fant det
putt alt i munnen og svelg det hvis det smaker søtt er det melis, hvis ikke får du håpe gud liker deg
Jeg fikk p-piller (hvite sukkerpiller) av ei i klassen, knuste de på et lite speil vi har hvert-sitt av i klasserommet og la speilet med 2 striper av p-pillene oppi en skuff

Det ble ikke noe drit når dem fant det, hun læreren som fant det bare lo og vaska det av
Kanskje hun fatta det ikke var så seriøst iom. at jeg hadde skrevet Mekkespeil på speilet.. Men uansett..

Jeg og ei annen i klassen ble også mistenkt for narkotikaoppbevaring når vi løp rundt på skolen med poser med omo og vanish for å vaske en genser vi hadde malt på som ingen skulle vite om