Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2574
Noen som kan fortelle litt om bivirkningene av såkalte lykkepiller eller cipralex som de og kalles..
Bivirkninger: Bivirkninger er vanligst i første eller andre uke av behandlingen og avtar vanligvis i intensitet og frekvens ved fortsatt behandling. Svimmelhet, hodepine og kvalme er observert hos noen pasienter etter brå seponering av escitalopram. De fleste symptomene var milde og forbigående. For å unngå seponeringsproblemer anbefales en gradvis nedtrapping over 1-2 uker. Hyppige (>1/100): Gastrointestinale: Kvalme forekommer svært hyppig. Diaré, forstoppelse. Hud: Økt svette. Luftveier: Sinusitt, gjesping. Metabolske: Redusert appetitt. Psykiske: Nedsatt libido, anorgasme hos kvinner. Sentralnervesystemet: Søvnløshet, somnolens, svimmelhet. Urogenitale: Ejakulasjonsforstyrrelser, impotens. Øvrige: Tretthet, feber. Mindre hyppige: Gastrointestinale: Oppkast, munntørrhet, anoreksi. Hud: Utslett, ekkymoser, kløe, angioødem, svette. Lever: Avvikende leverfunksjonsprøver. Metabolske: Hyponatremi, utilstrekkelig ADH-sekresjon. Muskel-skjelettsystemet: Leddsmerter, muskelsmerter. Neurologiske: Kramper, tremor, koordinasjonsproblemer, serotonergt syndrom. Psykiske: Hallusinasjoner, mani, forvirring, agitasjon, angst, depersonalisering, panikkanfall, nervøsitet. Sentralnervesystemet: Smaksforandringer, søvnforstyrrelser. Sirkulatoriske: Postural hypotensjon. Syn: Synsforstyrrelser. Urogenitale: Urinretensjon. Galaktoré, seksuelle bivirkninger inkl. impotens, ejakulasjonsproblemer, anorgasmi. Øvrige: Insomnia, svimmelhet, utmattelse, tretthet, anafylaktisk reaksjon.

Kilde: http://www.felleskatalogen.no/defaul...F3CCB4513E.asp
Sist endret av Corrupt; 7. januar 2006 kl. 15:33.
Oi da... det var litt av en liste
Ja men det betyr ikke at du får alle effektene. Det er ikke sikkert du får noen. Velidg usansynlig at du ikke får noen men. Det er det som kan skje. Er ingen expert på dette men du ska få et godt tips av meg les nøye på alt fakta du finner før du prøver nye stoffer og medesiner.

www.erowid.com er et fint sted og begynne.
Du kan ete så mange du vil av de Cipralex pillene uten rus bare kvalme
seksuelle bivirkninger inkl.
Vis hele sitatet...
Sist endret av thomaseh; 7. januar 2006 kl. 15:45.
Ja for spiste en når jeg kom hjem igår.. dog var dum full som vanlig og tenkte jeg skulle prøve å spise en.. så sovna og idag dagen derpå er jeg drit dårlig form og kvalm som f...
Sitat av MysterialPhysco
Ja for spiste en når jeg kom hjem igår.. dog var dum full som vanlig og tenkte jeg skulle prøve å spise en.. så sovna og idag dagen derpå er jeg drit dårlig form og kvalm som f...
Vis hele sitatet...
Er ikke det temmelig normalt? :P
Waddafåkk? Du spiser ikke SSRI's for å oppnå rus. Gjør du? Dette er medisin, ikke et rusmiddel.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hahaha.... Lykkepiller gir ikke rus. Det tar tilogmed flere uker før den humør-løftende virkningen ved dem begynner.

Vanlige bivirkninger er: Kvalme/metallsmak/senket spyttproduksjon/svimmelhet.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Jeg tygde 4 stk og spiste masse av de ellers. Spiser du mange får du "Utvidede pupiller, Vanskligheter med å puste/svelge, Uro i kroppen, vanskligheter med å sove fordi du bare ligger å sparker med beina, rykninger.

Er ikke noe rus i dem.

Følte meg normal etter hvert faktisk. Psykisk normal.
*edit*
Stemmer det, hver gang jeg gjespa så føltes det som jeg ble kvalt:S
Sist endret av Alphanio; 29. januar 2006 kl. 16:49.
huff huff og huff. I mine yngre dager var vi en gjeng som gumla en 2 - 5 efexor per nese. Resulterte i disse rare spy-gjespene og kvalme i mange timer etterpå. Bruk www.felleskatalogen.no og www.interaksjoner.no før du dytter i deg noe. SSRI er giftig og selvfølgelig ikke bra å overdosere.
æsj cipralex er no dritt! fikk det av legen den gang jeg gikk på ungdomskolen,fikk bare kløe helle tiden og ikke nok med det,jeg kasta nesten opp vær dag også pga den cipralexen..ikke bra pille i det helle tatt..men når jeg gikk over på noe som hetter effexor så merka jeg bedring dagen etterpå.følte meg mere happy,og jeg går fortsatt på effexor fordi jeg syns de har så god effekt...