Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 8236
Hei! Har noen sørsmål jeg helst skulle hatt svar på.
Jeg var inne på rommet til broren min for noen dager siden for å hente en cd han hadde lånt av meg. Da kom jeg over noe som jeg tror må være et slags narkotisk stoff... Det var pakket inn i do-papir, og det lå flere slik "pakker" oppi et rundt papp-rør (ligner litt på en pringles boks bare mye mindre). Det som var pakket inn var noen ganske små, runde "kuler", med brun farge (men litt av papiret hadde litt rosa-farge i seg , helt vanlig do-papir har jo ikke farge i det hele tatt, så det var litt merkelig). Jeg fant også en boks som du bruker til å blande f.eks. milkeshake i, og oppi der var en sånn do-papir pakke med disse små "kornene" inni, men her var den våt og litt presset sammen. Luktet litt spesilt oppi, har aldri kjent den lukten før, og det var ikke en veldig skarp lukt. Det stod også en 1.5 liters cola flaske en annen plass på rommet, og her var toppen av flasken skåret av, og den var tapet rundt kantene, ellers var den helt fin.

Etter å ha oppdaget dette ble jeg litt skremt, for jeg hadde ingen anelse om at broren min brukte narkotika (hvis det er det da!). Men etter å ha sett dette oppdaget jeg de neste dagene at han var ganske ofte innom toalettet (mer enn normalt), og hver gang han hadde vært der var søppelbøtten flyttet inn til kanten av vasken, sånn at du enkelt kan "koste" noe nedi fra vaske-benken. Skjekket litt om det lå noe spesielt oppi søppelbøtten, og der var en god del sånne bommuls-ting man bruker til å renkse ørene med, og på noen var der noe svakt grønnfarget stoff (ikke noe fra ørene til folk, LoL), kunne nesten se ut som snue (men det var det ikke), og det var helt stivt.

Ok, nå har jeg forklart hva jeg har oppdaget, hadde vært knall om noen av dere har noe peiling på HVA det faktisk er jeg har sett. Er vel egentlig ikke så veldig bekymret for broren min, men det hadde vært veldig greit å få greie på hvilke stoff han evt. kanskje bruker? Har ikke tenkt å "buste" han på noen som helst måte, men vil jo seff prøve å hjelpe han hvis han har et rusproblem, evt ta det opp med han selv! Han er russ dette året, har kanskje merket at han har forandret litt måten han er på. Egentlig ikke noen negativ forandring, men han snakker ganske mye, og av og til sier han endel som ikke har helt mening... Han snakket også med noen kompiser her om dagen, og de (kompisene) hadde visst prøvd noe kalt "Magic dragon", som visstnok var rimelig "heftig". Noen som har peiling på hva dette er!?!?

Tusen takk for alle seriøse svar!
Sitat av gOmpen
Han snakket også med noen kompiser her om dagen, og de (kompisene) hadde visst prøvd noe kalt "Magic dragon", som visstnok var rimelig "heftig". Noen som har peiling på hva dette er!?!?
Vis hele sitatet...
Det er vel standard hasj, "puff the magic dragon" betyr å "hasje", hvis jeg ikke er helt på jordet.
Sist endret av Doc. Lester; 4. januar 2006 kl. 18:59.
Høres sansynlig ut. Er vel sikkert best om du tar det opp med han, i stedet for å gå rundt og ha mistanker om det ene og det andre, og egentlig ikke vite noenting.

NB: "Trenger noen svar" alene er uakseptabelt som trådtittel. Jeg endret den her nå, men skriv noe mer fornuftig neste gang er du snill.
Han har brukt en bucket-bong

|''''/\''''|
|~| |~|
|~~~~|
|-------|
Flasken er i midten, søppelbøtten utenfor og vann i bunnen - sett fra siden

(ikke det at metoden har så mye å si men jeg ble litt opphengt i beskrivelsen av bevis materialene, måtte bare finne det ut)
Sist endret av loopback; 4. januar 2006 kl. 19:43. Grunn: fæl ascii og liten skrive-dummhet
Kan også være så enkelt som at han snuser, snus harder jo etter tid og det er ganske vanlig å pakke det inn i papir og gjemme det (Om ikke foreldrene hans vet om det da såklart.)
Trådstarter
9 2
Sitat av drwho
Kan også være så enkelt som at han snuser, snus harder jo etter tid og det er ganske vanlig å pakke det inn i papir og gjemme det (Om ikke foreldrene hans vet om det da såklart.)
Vis hele sitatet...
Det var nok ikke snus nei Han har aldri snust...
det kan jo alltids hande han skjuler det for deg også. Om du er lillebroren hans vil han kanskje ikke være et dårlig forbilde.
Disse brune runde kulene du nevner, vil jeg putte en 10kroning på at det er hasj.
Men hva gjør det om bror din røyker litt hasj? Han har ikke gjort noen noe vondt?
Jeg prøver ikke å si at hasj er flott eller noe, bare sier at dersom han vil forsøke å prøve litt hasj burde han få lov. Jeg vil ikke anbefale deg å gå å "bese" til foreldra dine, men dersom du er bekymret for han så burde du forsiktig komme innpå samtale emnet med han (les: IKKE foreldre)
Han blir muligens sint av den grunn at du har snoket rimelig godt i hans privat ting, men dersom du absolutt vil ta opp dette med noen så vær forsiktig å ta det opp med han.

Så til denne flaska du fant, så er nok denne brukt til å røyke hasjen på en mer "spennende" og effektiv måte en å rulle den som en vanlig joint. (ligner på en vanlig røyk)
Ser nok ut som han iallefall røyker hasj ja. Men syntes ikke teorien over om at han røyker bøtte på badet er særlig sansynlig. Det hadde vel vært smartere for han å fyre den opp på sitt eget rom? Hasj lukter trossalt ganske sterkt. I tillegg så forundret det meg at du fant bomullsdotter i søpla. Bomullsdotter brukes til veldig mye, bl.a på sår, men ikke til hasjrøyking. Dessuten så sikter sangen "Puff The Magic Dragon" ikke til hasj/cannabis/marijuana, men til heroin.

Dette er da det VERSTE som kan ha skjedd med broren din. Ville nå trodd at dere hadde merket store forandringer i hans væremåte og utseende hvis han plutselig hadde begynt på heroin. I tillegg tror jeg ikke heroin avgir en grønn farge, slik som den på bomullsdottene. Derfor så er det vel heller lite sansynlig at dette er tilfellet, men det skjer faktisk. I tillegg kan det være de kompisene hans snakker om en type hasj eller marijuana når de nevner "Magic Dragon". Så du må for all del ikke bryte sammen nå og gå utifra at broren din har begynt med noe slikt, fordi det er sikkert ikke tilfelle her!
Sist endret av Thysanoptera; 4. januar 2006 kl. 20:49.
ikke gå bak ryggen hans... gå rett til han å spør om han faktisk tar drugs... Det er vel det beste, tenk om du var i situasjonen hannes... tilby deg å hjelpe han!
Det kan også hende det bare er det at han har tatt en vaksine med bommulsdottene og tenke på
Tviler på at det er herion broren din er ute å tester, men det kan selfølgelig hende. En måte å røyke heroin på er jo å bruke en do-rull til å trekke igjennom mens man varmer det opp. Mest sannsynlig er det nok hasj som er de brune klumpene. Antar at bomullspinnene er såkalte Q-Tips? Kan uansett ikke forklare grunnen til at det lå mange slike der, men det grønnfargete stoffet kan ha vært marijuana (de tørkede blomstene fra cannabis planten).
For meg høres det ut som broren din har begynt å sminke seg. Og ja, røyker nok hasj også.
Bare spør på en forsiktig måte. Og for all del, ikke tyst til noen, skaper bare faenskap. Spesielt hvis foreldre er gale når det gjelder "narkotika".. :P

Cannabis er et ok rusmiddel så lenge det ikke misbrukes..
Noe det selvfølgelig er fare for. Så ta det opp med han og pass litt på han. Bare godt å se at lillebrødre(søstre?) bryr seg om storebror.

Er ikke så uvanlig for en 18-19?-åring å prøve hasj..
Sist endret av Forconin; 4. januar 2006 kl. 22:14.
Hvis flaska var helt fin utenom at toppen var skjert over så er det ikke sikkert denne flaska er blitt brukt til å røyke med. Når man røyker bøtte vises det jo som oftest på flaska ettersom "skrapet" legger seg langs siden og gjør den brunlig. Og hvem pakker hasjen inn i dasspapir? Kan jo hende det er hasj, men bomullsdåtter med grønt på? Hvis du lukter på de brune klumpene og det minner deg litt om barnåler er det hasj.
grønn veske... eneste jeg kommer på da er green dragon, thc oppløst i alkohol ;> da ville du nok ha luktet alkoholen tho? så det funker ikke

bare spør han, og som de andre sier for all del ikke snakk med foreldre eller noen andre først (feil å komme hit kanskje
Han røyker "bøtte".....
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Du har vel ikke mulighet til å knipse et lite bilde av dette? Hvis sjangsen byr seg, mener jeg. Høres i grunn ut som hasj, men hvorfor han skal begynne å missbruke bommulsdotter av den grunn skjønner jeg ikke helt. Kanskje Schizoma er inne på noe ? Hehe
La meg gjette litt, du pleide ikke å sjekke søppelbøtten på badet før du fikk mistanke..? vel, sannsynligheten er STOR for at moren din er den skyldige når det gjelder bomullen. Hjemme hos mamma og dem er det også masse "bommullspinner"(qtips) i søpla uten at jeg tror at dem har begynt med sprøyter av den grunn.. Jeg bruker jo en gang iblant sprøyter selv da men det ligger ikke fler qtips der av den grunn. De fleste som skyter er også VELDIG påpasselig på å fjerne sporene sine, er dem/han ikke det så hadde du merket allt for leenge siden.. Ang "grønnfargen" så kan jeg ikke la vær å tenke på annet enn hyppere, selv om jeg syns det ser blått ut da.. har hatt flere diskusjoner om dette..
Nei, jeg tror broren din røyker hasj,og er du i tvil så spør han! bare sørg for å være alene med han da.. Noe annet TVILER jeg på han driver med.
Jo mer du leter etter bevis, jo fler finner du..!

Og til dere som ikke skjønte det; man finner bevis på ALLT bare man leter etter det, de som fortsatt detter utfor får ha det så godt..
Sist endret av Juno; 5. januar 2006 kl. 12:15.
Sitat av Vomitpuke
Du kapper jo faen ikke toppen av flaska hvis du røker bøtta da for faen.
Du kapper av bånn lager sølvfolie kork stikker hull i sølvfolien å fyller den med hasj å tobakk.
Får jo ikke no trekk hvis du kapper av toppen???
Å jeg skal love deg hvis det er storebroren din å du tyster til foreldra dine på han kommer han til å jule deg :P
Vis hele sitatet...
OT: Fin førstepost. Fortsett slik...

Det er jo bare å spørre han. Hvis du er en slik storebror som jeg har hatt vil dine meninger sikkert ha mye å si for han. Kanskje du kan få han på bedre tanker...
Sitat av DarkStaar
Dessuten så sikter sangen "Puff The Magic Dragon" ikke til hasj/cannabis/marijuana, men til heroin.
Vis hele sitatet...
Åneidu. Sangen handler faktisk ikke om rusmidler i det hele tatt: Klikk.

Den har sjølsagt blitt knytta til det etterhvert, men det var ikke låtskrivernes intensjon.
Sist endret av forever_k; 6. januar 2006 kl. 13:58.
Ut i fra det du sier gompen om "små brune korn" som ligger inni vått toalett papir, det kan bare være en ting.. cannabis frø som han spirer!Altså han dyrker cannabis, er meget store odds for at han røyker det også da;P

hvem i allverden deler opp hasj i små klumper og legger det i vått toalett papir liksom?:P
Det er fullt mulig at han røyker hasj, iom at du fant brune klumper.

Nå ahr jeg ikke lest alle trådene her, men en ting som falt meg inn med tanke på bommulsdottene osv. er at, kanskje han går på bol? Trener han mye, og er han nøye med spisingen sin?



edit: Foresten så er det et stort og ganske respektert medikament firma som heter Black Dragon og de broduserer også anabole steroider.
Sist endret av iDark; 6. januar 2006 kl. 15:07.
Sitat av The Wizz
Ut i fra det du sier gompen om "små brune korn" som ligger inni vått toalett papir, det kan bare være en ting.. cannabis frø som han spirer!Altså han dyrker cannabis, er meget store odds for at han røyker det også da;P

hvem i allverden deler opp hasj i små klumper og legger det i vått toalett papir liksom?:P
Vis hele sitatet...
Hva er det for en påstand å komme med? Regner da med at trådstarter har vett nok til å gjenkjenne et frø....

Spesielt da Cannabisfrø absolutt ikke alltid er brune..

Men er enig med deg i at hvem i allverden deler opp hasjen og putter det i vått papir? Er ikke noe sjakktrekk for kvalitet og mekkbarhet akkurat..
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Tror han driver med noe, men ikke nødvendigvis dop. Det er så mye rare ting å tang men ingenting av det er helt 100% logisk.
*edit*

Har han forandret litt på personligheten sin ? Siden du er broren hans så er du en av de som merker det best. Ikke det att han nødvendigvis har gjort det men de som holder på med dop har en tendens til å forandre litt personlighet. Kansje bare små filleting som småe synspunkt på forskjellige ting. Jeg mener ikke att han er en annen person på noen måte så ikke ta dette feil.

hvem i allverden deler opp hasj i små klumper og legger det i vått toalett papir liksom?:P
Ja?. Hvem gjør det ;P.
Sist endret av Alphanio; 6. januar 2006 kl. 15:40.
Synes også det høres ut som han prøver å få cannabis frø til å spire. ivertfall visst han er mye inne på do. dere har kansje varmekabler på toalettet ? da er det naturligvis litt varmere på dassen din og frøene får spire. hadde jeg vert deg hadde jeg tatt en liten personelig razzia på toalettet deres når du er hjemme alene å se mellom håndklær osv finner du kansje frøa som liger i vått papir og spirer :P
Håper ikke broren din bruker freakforum også
Kan nok høres ut som han dyrker ja! Bra for han!
hvis flasken har avkappet TOPP og ikke noe mer, så kan den ikke ha vært brukt til å røyke med... kan hende han har fått en stikling fra en plante i den flasken, og røtter og jord blir liggende oppå toppen... smart måte å sende stiklinger i posten på!
men er litt usikker på om det er nok å bare ha "beskjært" toppen av flasken, kanskje bunnen må vekk og. men det vet jeg ikke.

finn ut om de klumpene er frø eller noe annet! du klarer sikkert å se forskjellen på et frø og noe annet..
Hvis toppen av flaska er kuttet av og det er bunnen som ligger igjen så har han nok ikke brukt den til fyring... Hvem er det som lager kuler av hasjen sin og legger dem i pakker med dopapir? Det jeg tenkte på var at han kanskje lagde fyrverkeri eller noe sånt.. Kuler av krutt eller noe. Q-tipsene kan jo være fordi han boler. Meget mulig at han setter sprøytene på dass. Prøv å tenne på en av disse kulene. Lukter det skog så er det hasj, sier det pang så er det krutt. Lukter det rart så er broren din gal og lager små kuler av bæsjen sin og legger det rundt på rommet sitt. o_O
det finnes egne rustelefoner og websider der du kan spørre proffesjonelle personer som ser dette daglig og har jobben som og lete etter symptomer.

bedre det enn å gå hit og spørre en haug med synsere (fordi om det finnes endel som kan litt/endel her)
Dark: Forresten, har aldri hørt om noe legemiddel firmat med det navnet. Aldri hørt om steroider med den navnet trykket på seg heller.
Jeg har derimot hørt om et Undergrunds lab merke ved navn British Dragon. De er ikke respektert på noen som helst måte. Det er tilogmed hemmelig hvor de lager sakene sine(rykter skal ha det til at de ikke lager dem selv heller, bare tapper på glass og presser piller)
Forresten, jeg tror de er godkjent i thailand eller noe, men i den vestlige verden regnes det som skittne undergrunns kjemikalier som kun lager stoffer for det illegale markedet.

Offtopic ferdig.
Jeg skjønte lite og ingenting av broren din holder på med.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
broren din røyker hasj ja...helt sikkert.

mest sannsynlig har han en pipe liggende også som han bruker bomull til å rense pipa med.

Se også om du finner noen sammenrullede aviser.

han legger med sannsynlig hasjen i cd-plate cover. eller i en fyrstikkeske med plastikk rundt selve stoffet.

Hasj er ikke skadelig i seg selv. men man kan bli avhengig av rusen og det er en inngangsportal til miljøet som også har andre stoffer med seg....

Snakk med han og begynn med at du vet om harsjen men har ikke sagt det til noen enda.

LYKKE TIL!!
Ja, og det har han gjort i et halvt år allerede................... GAMMEL TRÅD
Sitat av DarkStaar
Dessuten så sikter sangen "Puff The Magic Dragon" ikke til hasj/cannabis/marijuana, men til heroin.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer ikke, jeg quoter wikipedia på denne:

Sitat av Wikipedia
Believed by many people to refer to smoking marijuana (a rumor later incorporated into the film Meet the Parents), it became a hippie anthem. The authors of the song have repeatedly and vehemently denied any intentional drug reference. On stage, they have often asserted their innocence by comparing it to other songs like The Star-Spangled Banner that could be construed as a drug song if the listeners had a mind to make it that way.
Vis hele sitatet...