Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 7189
Det var en fyr som snakka om et program som gjør at man kan blokke andres msn adresser, og åpne dem igjen når man vil.
Hadde vært litt kult å blokke kontoen til noen du er sur på, og si at du åpner den når vedkommende sier unnskyld og bøyer seg på sine knær
Noen som vet hvilket program han snakka om???
Går det ikke ann å bare gjøre det på vanlig MSN da?
Eller var det noe jeg ikke fikk med meg ?
Hvor gammel er du egentlig?
"program som sperrer msn og er veldig lett å bruke kan lette fjerne sperringen også. Er ikke lett å få tak i denne fikk det av en kamerat for en stund siden.
Programmet sperrer ikke msnen for altid bare en god stund."

Sånn skrev han.

Sitat av Nichotin
Hvor gammel er du egentlig?
Vis hele sitatet...
Mente du meg?! Hæ????
det de mener er at å sperre andre sine kontoer er vel litt fjortiss og umodent?
og tuxeren det han mente var ikke den vanelige "block" knappen i msn han mente å blokere msn slik at de ikke kan logge inn på den. Lissom gjøre kontoen inaktiv, akkurat som om han hadde byttet passord på de sin msn =)
Jobb og les masse så kanskje om 10 år når du er voksen så kan du få deg jobb som MSN admin slik at du kan få utløp for din trang til å sperre kontoer for folk. Ikke det at du beholder jobben så lenge da... :-)

Programmet du leter etter heter forresten iptables. Her kan du matche pakker blandt annet ved hjelp av strenger slik at du kan blokke alt av pakker med f.eks. i. Vil tro at man ved hjelp av dette kan blokke en enkelt konto... så lenge klient maskinen befinner seg bak din linux boks... og du finner en binær / ascii sekvens som kan matches mot som er unik for den brukeren du vil sperre.
Det har seg sånn, at jeg nettopp har dette gjellende programmet(ikke det at det er så veldig aktivt i bruk) Heter Icecold Reloaded. Man skriver inn E-mail adressen, trykker på Freeze og vips så er "target" kontoen fryst ut av msn, og kommer ikke på før du åpner den igjen.
Sist endret av Dice; 29. desember 2005 kl. 16:10.
Visstnok går låsen opp automatisk etter 24 timer. Det icecold reloaded benytter seg av er at en konto blir låst i 24 timer etter et visst antall innlogginger med feil passord. Det samme kan man med andre ord få til med en vanlig MSN-klient.
Noen her som vet hvordan IceCold ReLoaded fungerer, teknisk altså?
Tipper den logger på med feil brukernavn mange ganger slik at brukeren blir stengt ute i 24 timer slik fuzzy76 skrev...
Sitat av neurotor
Tipper den logger på med feil brukernavn mange ganger slik at brukeren blir stengt ute i 24 timer slik fuzzy76 skrev...
Vis hele sitatet...
Naj, for med en gang man trykker Defreeze åpnes accounten igjen.
Fant ikke programmet på nett... Men dersom noen sender meg en link/kopi kan jeg fortelle dere hvordan det funker... Ble litt nysgjerrig på det selv nå... :-D Har sett en del på MSN protokollen selv til et jobb-prosjekt for en stund siden.

Mulig det er noe i selve MSN protokollen som gjør det mulig å stenge en konto... Men rart at det ikke er mere eksponert på nettet...Kan ikke huske å ha lest om noe slikt da jeg leste meg opp på protokollen. Det ville jo gitt mange morsomme muligheter. Vet noen om brukerens hotmail konto / passport også blir sperret eller om det bare har innvirkning på MSN?
Sist endret av neurotor; 29. desember 2005 kl. 18:22.
Akkurat. Tar selvkritikk for den. Enten hadde han en skriveleif i posten eller så var øynene mine å tur men jeg søkte etter "icecol reloaded"... En liten d for lite... :-D
Sitat av neurotor
Fant ikke programmet på nett... Men dersom noen sender meg en link/kopi kan jeg fortelle dere hvordan det funker... Ble litt nysgjerrig på det selv nå... :-D Har sett en del på MSN protokollen selv til et jobb-prosjekt for en stund siden.

Mulig det er noe i selve MSN protokollen som gjør det mulig å stenge en konto... Men rart at det ikke er mere eksponert på nettet...Kan ikke huske å ha lest om noe slikt da jeg leste meg opp på protokollen. Det ville jo gitt mange morsomme muligheter. Vet noen om brukerens hotmail konto / passport også blir sperret eller om det bare har innvirkning på MSN?
Vis hele sitatet...
Sitat av nfo fila
MSN Messenger Account Freezer, with latest protocol support! Disables a person from accessing his mailbox, messenger etc.. by using this utility..
Vis hele sitatet...
Den stenger også tilgangen til mailboksen, så hotmailkontoen blir også sperret.
Det er virus i fila deres, så ikke last den ned..
Sitat av Smoked_Salmon
Det er virus i fila deres, så ikke last den ned..
Vis hele sitatet...
Nei, noe du kan lese på de andre treffene på Google. Pga programmets art som hackeverktøy blir det gjenkjent som trojaner av noen antivirusprogrammer.

Alle hackeverktøy som lastes ned fra slike nettsteder bør scannes før bruk, men man må også være kritisk til hva antivirusprogrammet rapporterer.
Vet ikke om det funker nå i disse "fix, fix, fix" tider, men for omkring 1,5 år siden funket IceCold ReLoaded som bare det Husker godt jeg satt å blokka msnen til opptil flere kompiser Så ringte jeg dem 2 min. etterpå å ber dem komme seg på msn, ganske artig på den tia ja:P
Sitat av fuzzy76
Alle hackeverktøy som lastes ned fra slike nettsteder bør scannes før bruk, men man må også være kritisk til hva antivirusprogrammet rapporterer.
Vis hele sitatet...
Helt enig! Sånne virusmeldinger er vel litt for og skremme brukeren etter min mening
Virka som om den hadde effekt iallefall på en person her inne
Bare meg eller var det ikkje allverden med liv i icecold_reloaded.zip ? Får bare pakke ut ei readme-fil(til ingen nytte!) og ein link som ikkje har noke godt med seg forsåvidt.

Hadde vert arti å testa om programmet faktisk fungerer.

.. eg ser no at det meste fra den siden er sånn. Wazzup? Eg som er lost eller?
Sist endret av Kripos; 2. januar 2006 kl. 00:58.
^ Samme skjedde meg meg. Fikk beskjed om at Norton hadde funnet et virus på maskinen med en gang jeg unzippet mappen, og slettet det, og kun readme og en link igjen. Funker sikkert hvis du deaktiverer antivirus før du åpner mappen.
*Kripos* det er for antivirus proge ditt slettet exe fila (tipper jeg..)
slå av virus beskyttelse for 2 sek så last ned på ny..
pleiere å gjøre det når jeg laster ned ting norton ikke liker..
Edit du fikk den før meg.. hehe
mener og kødde med andres kontoer?

da bruker du msnfunmaker du kan restarte dataen til andre og skrive meldinger fra deres msn når du sitter hjemme :P har prøvd det selv;
Eg hadde vell forsåvidt heve heile Norton-familien ned trappa, men det greiene biter seg vell fast. Får prøve å kvitte meg med det engang til då
Sitat av Nubeland
mener og kødde med andres kontoer?

da bruker du msnfunmaker du kan restarte dataen til andre og skrive meldinger fra deres msn når du sitter hjemme :P har prøvd det selv;
Vis hele sitatet...
Her er det snakk om å midlertidig blokkere msn-kontoen til en person, uten hjelp av trojanere, backdoors eller lignende, kun ved å skrive inn adressen.
ok daså, men ellers er msnfunmaker perfekt!
Sitat av Kripos
Hadde vert arti å testa om programmet faktisk fungerer.
Vis hele sitatet...

jeg prøvde det, å det funker fjell
Jepp, funker fint her og. Skummelt med sånt, alltid noken som fucker opp. Funka ikkje å låse kontoer uten hotmail-adresser. Føler meg ganske sikker med min online.no
Etter jeg leste dette er jeg glad for at jeg har gmail. fungerte iallefall
Sitat av Fluffy
Etter jeg leste dette er jeg glad for at jeg har gmail. fungerte iallefall
Vis hele sitatet...
Kan fortsatt blokke MSN-kontoen din selv om du bruker en annen mail enn hotmail til den.
Må dette gjøres når vedkommende er frakoblet eller kan en gjøre det når h*n er pålogget også
edit: Funker dette evig ikke kun i et døgn?
Sist endret av InTrance; 2. januar 2006 kl. 03:02.
Sitat av InTrance
Må dette gjøres når vedkommende er frakoblet eller kan en gjøre det når h*n er pålogget også
Vis hele sitatet...
Kan gjøres når han er pålogget, men han blir ikke kastet ut av MSN. Neste gang han vil logge på, kommer han ikke inn.
Sitat av Nubeland
ok daså, men ellers er msnfunmaker perfekt!
Vis hele sitatet...
Hva kan gjøres med msnfunmaker?

EDIT: det virker som om den froze tingen prøver å logge på med
feil passord så mange ganger at kontoen blir sperret.
Sist endret av Stigern; 2. januar 2006 kl. 03:42.
Sitat av Kripos
Bare meg eller var det ikkje allverden med liv i icecold_reloaded.zip ? Får bare pakke ut ei readme-fil(til ingen nytte!) og ein link som ikkje har noke godt med seg forsåvidt.

Hadde vert arti å testa om programmet faktisk fungerer.

.. eg ser no at det meste fra den siden er sånn. Wazzup? Eg som er lost eller?
Vis hele sitatet...
Programmet fungerer! Meg å en annen har testa
Menne kontoene ble ikke fryst så lenge da jaja
Har du antivirus eller? Slått den av?
Finnes det noe som gjør at man blir "immun" mot dette ?
Slik er det vettu tuxeren, er du med på leken må du tåle steken.
Sitat av tuxeren
Finnes det noe som gjør at man blir "immun" mot dette ?
Vis hele sitatet...
Går vel egentlig ikke ann å gjøre seg imun. Programmet prøver jo bare på passord hele tiden og til slutt vil kontoen bli sperret fordi det er prøvd for mange ganger.
Sitat av devotio
Går vel egentlig ikke ann å gjøre seg imun. Programmet prøver jo bare på passord hele tiden og til slutt vil kontoen bli sperret fordi det er prøvd for mange ganger.
Vis hele sitatet...
Ehm, hvis den bare prøver et passord hele tiden og kontoen blir sperra, hvordan forklarer du da knappen "unfreeze" ???
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
det der va no tull..
Sitat av mainer
Slik er det vettu tuxeren, er du med på leken må du tåle steken.
Vis hele sitatet...
Du ser meg ut som en stek du!
Noen som vet hvor man kan laste ned msnfunmaker? Søkte litt på google, men fant ikke noe spesielt bortsett fra en og den var det satt passord på.. rar.fil
og da treng vi et program som logg av den bestemte personen på msn ??? (A)
Sitat av Bang_Master
og da treng vi et program som logg av den bestemte personen på msn ??? (A)
Vis hele sitatet...
I second that!

Noen som vet om en enkel og grei måte for å få folk til å logge av? Blir så mistenkelig å spørre om de kan gjøre det hele tiden...
Sitat av ZrP
I second that!

Noen som vet om en enkel og grei måte for å få folk til å logge av? Blir så mistenkelig å spørre om de kan gjøre det hele tiden...
Vis hele sitatet...
Jeg sa til flere i klassen: "Logger dere av nå får dere nyttårs smilefjes!".. Dette var da på nyttårsaften, og det var ikke få som gikk på den for å si det sånn

Eller så kan du først be de logge av, og kalle de pingle om de ikke gjør det, det er mange som ikke tåler å bli kalt pingle, dermed logger de av Den har funket flere ganger den også..
Sitat av Nubeland
mener og kødde med andres kontoer?

da bruker du msnfunmaker du kan restarte dataen til andre og skrive meldinger fra deres msn når du sitter hjemme :P har prøvd det selv;
Vis hele sitatet...
har noen lyst til å legge ut en link til dette programmet, jeg sliter med å finne noe på engelsk... finner bare tysk
Fant ut siden hvor msnfunmaker kan lastes ned.. http://picturecentre.com/index2.htm

Har ikke testet det selv enda.
takker og bukker

nå skal det nok bli festelig og ha meg på MSN
Si i fra hvis du får det til da!
defreeze gjør bare at den -slutter- å prøve å logge seg på med den kontoen ;> (den holder på ca en gang i sekundet ellers)
loopback, det tviler jeg litt på... Prøvde med min egen konto, virket ikke å logge seg på etterpå. Men da jeg skrev inn adressen igjen og trykket på defreeze, så kunne jeg fint logge meg på igjen.