Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 4498
Er det noen som har noen goe forslag til en urt som jeg kan blande med cannabis isteden for tobakk? Må være lett å inhalere(Røyker ikke vanligge sigaretter), altså ikke være for harsk og helst ikke skadelig for kroppen. Dvs. ingen gift stoffer å og slikt.

Har sett litt på Kattemynte, noe så har noe å si om det?
Vet Cropshop brukte å selge en hamp-basert urte"tobakk" ved navn Knaster som ifølge mange skulle være eminent til nevnte formål! Har ikke testet selv da røykinga mi er ganske sporadisk for tida...
Knaster er er helt jævlig.. Gikk på Hemphouse og spurte etter noe annet enn tobakk som skulle smake minst mulig og de ga meg grønn Knaster. Værste jeg har vært borti, da er faktisk tobakk bedre.. Har lett litt selv men har ikke funnet en tilfredsstillende erstatning. Fant til slutt ut at en skikkelig vaporiser er det beste. For helsa og ganen..
Brennesle! Det kan du dyrke selv enkelt å
Er det noen som har noen erfaring Med brennenesle? Hvor får jeg tak i frø, eller hva nå enn du bruker av planten?
Sitat av Malakian
Er det noen som har noen erfaring Med brennenesle? Hvor får jeg tak i frø, eller hva nå enn du bruker av planten?
Vis hele sitatet...
På "plantasjen" har de det.
Les om det på www.norcan.org .. Du må regge deg på forumet der.
Kikk på NorCan ja...
Og brennesle er visst anbefalt..
Det beste er jo seff å få tak i pot og røyke rent...
Har hørt at peppermynte skal være bedre, går det ann å kjøpe frø til peppermynte også på Plantasjen?

ps: liker best å dyrke urtene selv, en å kjøpe noen år gammle tørka urter.
Sitat av Malakian
Har hørt at peppermynte skal være bedre, går det ann å kjøpe frø til peppermynte også på Plantasjen?

ps: liker best å dyrke urtene selv, en å kjøpe noen år gammle tørka urter.
Vis hele sitatet...
Tja, kanskje peppermynte fungerer, aldri prøvd. Blir sikkert "frisk" smak iallefall. Du får prøve med litt peppermyntete før du begir deg ut på et dyrkeprosjekt. Og ja, du får kjøpt peppermyntefrø på plantasjen, hadde et lite prosjekt med peppermyntedyrking selv i sommer. Gikk dårlig pga manglende lys.

Menmen, dyrke selv er bra. God instilling.
Wild dagga, kattemynte, tagetes lucida, damiana, passiflora, blå/hvit lotus, calea zacatechichi, kanskje sinicuichi, hmmm....

Sett deg til rette og les den tråden her:
http://entheogen.com/Forums/viewtopi...ghlight=0.html
Sist endret av okaminaru; 27. desember 2005 kl. 13:12.
Mye å lese der jah, men takk allikevell, var bra lesestoff.
Tror jeg har kommt frem til at jeg skal blande peppermynte og Kattemynte, peppermynte for smaken, og kattmynte for det brenner godt.
For mye peppermynte tror jeg ikke er så godt... Heller fint som en smakstilsetning. Brennesle tror jeg vil funke ... Så Adrians røykemix: En dæsj tørket peppermynte og reten brennesle...

PS: Holdt på å glemme hovedingrediensen!! Cannabis!
Har hørt at brennenesle er litt ukomfotablet å røyke....mener at kattemynte og mynte er bedre, men kan ikke være sikker, har jo ikke prøvd brennenesle.
Men er det noen som vett hvor jeg kan få tak i Kattemynte og peppermynte frø, helst fra e norsk internett siden eller noe, for jeg var på både Plantsjen og et annet gartneri, og det er veldig lite frø for tiden siden det er vinter.
Jeg har har prøvd ut: Knaster, brennesle, peppermynte og kløver.

Konklusjon: Røyk rent. Det smaker bedre, er lettere å innhalere og mindre skadelig (da
du innhalerer mindre røyk). Røyker man mye vil jeg annbefale å gå til innkjøp av, eller
lage seg en vaporizer, slik som mentalmelt nevner. Ellers kan man røyke både grønt og
brunt rent i pipe, og grønt går fint i joint.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg fikser bare ikke å røyke ren hasj lengre :-/. Er nok delvis både nikotinkicket og det faktum at det brenner evig mye bedre som mekk som holder meg igjen (pot er forøvrig fantastisk vanskelig å få tak i disse trakter, men når det er å oppdrive så er jo saken biff - rent!), men jeg skulle også ønske det fantes et skikkelig alternativ til tobakk å mekke med, noe som brenner på omtrent samme måte, og ikke smaker så mye at det gjør noe.

Hva vil du si er det beste du mekket med, felix_poker?
Vist du skulle hatt noe som smaker minst mulig å brenner godt, ville jeg gått
for å blande med brennenesle eller kattemynte( smaker litt mint da)
Er man komrortabel med mintsmak av forskjellige typer er jo både peppermynte, kattemynte og andre varianter helt greie. Brennesle blir for mye klorofyll og for tjukk røyk for min smak.

Kan ikke skjønne at du ikke digger ren hasj Tias! Jeg synes det er helt herlig, jeg
Trepipe, god hasj, finmasket metallrist, lighter/fystikker er alt som trengs for min del.
Det er bare å smuldre hasjen godt nok, så brenner det fint også. Mmmmmm....

Det beste jeg har mekket med må nok være tobakk. Nå røyker jeg imidlertid aldri tobakk
lenger og er fortrolig med rent, så da blir det det.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Malakian: Muchos gracias

felix_poker: Ikke sant? Joa, jeg kan til nød røyke rent, meeen, huff. Foretrekker en bong av litt større størrelse, eller jointer, og ingen av de lar seg kombinere så godt med ren hasj imo. Men, det er vel en vanesak... Takk for svar i alle fall, peppermynte og kattemynte it is
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Fant en bra guide til vaporiser her om dagen: http://www.overgrow.com/growfaq/1376

Kaffe er ivertfall ikke å anbefale å blande med
Dodecha: HAHAHA! har du blandet med kaffe?

Tias: Prøv det du, jeg syner også Brennenesle blir litt for tjukk røyk, så jeg hadde gått for kattmynte ja.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
funker vel å blande med tee?
Få deg noe bra pot og skikkelig god flis, så hakker du opp pot'en og knar ut flisa i det, garantert til å gi deg en måne tur
Har prøvd brennesle, men syntes det ble litt vel hardt for halsen i lengden... Epletobakk i svær vannpipe derimot ville nok være en fin opplevelse
Jordbærplante (blader) er faktisk en veldig nøytral og fin urt som kan benyttes som substitutt for tobakk.