Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2550
Har nettopp fått tilgang på Yopo frø som skal inneholde N,N-DMT, 5-MeO-DMT og 5-HO-DMT.
Prøvde å toaste og røyke innmaten til 6 frø igår og fikk en merkelig pot aktig feeling og litt CEVs, men ikke noe sinnsykt. Fikk også noen fysiske symptomer som jeg tipper det er bufoteninen som står for, altså 5-HO-DMT.
Det jeg lurer på er om noen her har personlig erfaring med disse frøene.
Rusen jeg vil oppnå er den man får av 5-Meo/N,N-DMT, noen som vet hvordan jeg lettest kan få til det? Har lest litt på erowid og sånn og det ble blant annet nevnt at man burde blande det med noe basisk når man skal lage snuff av det hvertfall. Så at "Limestone paste" skulle være best, men er det det samme som kalkstein? Bakepulver skal også hjelpe så jeg lurer på om ikke jeg tester det etterpå.
Men best funk får man så klart hvis man blander i en form for MAOI.
Noen som vet om noe MAOI inneholdende som er lett å oppdrive i Norge?
Juno: På norshroom er det en tråd ang yopo. Den finner du her:
http://www.norshroom.org/ubbthreads/...0&fpart=1&vc=1

I denne tråden http://www.norshroom.org/ubbthreads/...ge=0#Post54181
diskuteres det om Solbærjuice kan brukes som MAOI. Jeg bare nevner
det siden du lurte på MAO-hemmere som var å oppdrive i Norge.
Tror kansje du bør lese litt mer, maoi bør ikke/skal ikke blandes sammen med 5-meo-dmt, dette blir frarådet på grun av bad endings/happenings har ikke kilde på det men check opp erowid og lyacrum, sammen med n,n-dmt derimot bør du benytte en maoi, men dette gjelder for oralt opptak altså at stoffet hovedsaklig blir tatt opp gjennom magesekken.

Skal du lage snuff behøver du ingen maoi pga dmtet da blir tatt opp gjennom slimhinner innen for nesen/svelget. Vi brukte vanlig kalk til og lage yopo snuffen, limestone er kalkstein ja, poenget er og gjøre snuffet basisk, noe som gjør at tryptaminen lettere frigjørs og blir tatt opp av slimhinnene. Samme tingen som skjer nor du bruker bakepulver da er det Natron som gjør det basisk.

Røking forholdt til snuffing er to helt forskjelige ting, og lage snuff anbefales men er ikke serlig behagelig nor det gjøres det river noe veldig i nasen. Desto hardere du trekker det ned desto mer tryptamin vil frigjørs og nå sine reseptorer i hjernen. Indianere fikk somregel noen til og blåse det inn i nasen for di me enormtrykk noe som ville fått di fleste til og gå direkte i dmt trance mens blodet fosser ut av nasen, dette vil du ikke oppleve av selv dosering og hjemme ekspirmentering av yopo men gøy og intressandt er det.

En annen ting som er viktig det er blandings forholdet mengde frø masse forholdt til mengde kalk, 1/3 er blandings forholdet, der 3 deler frø 1 del kalk, blir det for mye kalk minker effekten samme vist det blir for lite kalk da minker og effekten. Tror du må belage deg på litt trail and error her for og finne det optimale blandingsforholdet. 1/3 er veiledene og bruker du bakepulver så ville eg godt for samme delingsforhold første gang og prøvt og endret litt til neste gang, lage en batch me litt mer natron og en me litt mindre. Så finner du fort ut vilken retning du bør bevege deg

en liten ting til i yopo og cedil seed er main virke stoff 5-oh-dmt altså det samme du finner i padder som di slikker seg høye på i amerika, det er kun mindre mengder n,n,dmt i yopo og cebil seeds, litt mer n,n-dmt i yopo forholdt til cebil men alike vel så er det fortsatt bufotenine som er hoved virkestoff og det du finner mest av i begge typer...
Sist endret av modsuck; 6. desember 2005 kl. 21:08.
modsuck: Å bruke MAOI sammen med yopo er jo noe jeg lærte av Erowid da.. selv om det egentlig sier seg selv fordi MAOI har en tendens til å gjøre det meste mer potent, og det er litt tydeligvis litt vanskelig å få til en skikkelig DMT tur til andre enden av galaksen med yopo. Er klar over at det kan forsterke det litt for mye hvis man gjør det feil, men jeg får vel bare prøve meg fram med forskjellige MAOIs og doseringer.
Vet desverre ikke hvilken type frø det er bare at det er Yopo, men forskjellen er vel ikke så stor..? vet det er mest 5-HO-DMT i Yopo, det var det jeg kjente mest til virket det som.

felix: Solbærjuice som MAOI har jeg aldri hørt om men det er herved notert.
Norshroom var vel litt sløvt av meg å ikke sjekke, er jo medlem der liksom men jeg tenkte rett og slett ikke over det.
Sjekker ut videre jeg og kommer nok med en triprapport når jeg får det til skikkelig.
Men jeg tror jeg venter til imorgen med å prøve mer fordi jeg har tatt blåvalium idag så jeg regner med at det demper effekten ganske kraftig slik som det som regel gjør med psychedelics.
Men kom gjerne med mer info folkens, blir aldri utlært vettu..
5-MeO-DMT and MAOIs :
Although 5-MeO-DMT is present in some plants used in ayahuasca and in some ayahuasca brews, Erowid has received several reports of very troubling physical reactions in people who have ingested 5-MeO-DMT with MAOI harmala-alkaloids. There appears to be the risk of severe hypertensive symptoms, overheating, serotonin syndrome, etc. It is important to note that the profile of these risks are not fully understood, because the long history of use of brews containing some amount the two in combination.
Vis hele sitatet...
tatt fra erowid
link her http://www.erowid.org/chemicals/5meo...t_health.shtml

maoi bør behandles som det det er det er ikke et stoff som booster andre stoffer, men det hemmer kroppens forsvarsystem mot giftige substanser. Og Mange tryptaminer og phentylaminer blir direkte farlig i kominasjon me maoi. tilogmed mange matvarer blir direkte farlige i samenheng me maoi..

A case of a 17-year-old male was reported to us in December 2002. He ingested an extract of Syrian Rue and then smoked an unknown (but large) dose of powdered, chemical 5-MeO-DMT. He quickly became non-responsive and fell to the ground, began convulsing (myoclonic jerking), and his sitter called an ambulance for help. He was found to have had a pulse of 180, blood pressure 200/125, and temperature 106.0 F. These levels are dangerously high. He was minimally responsive but became wildly agitated upon stimulation (even just speaking to him). He was treated with diazepam and transferred by helicopter to a Boston area hospital. The patient may have suffered lasting damage to his kidneys and rhabdomyolysis.
Vis hele sitatet...
We have also received some reports from groups experimenting with making pharmahuasca using 5-MeO-DMT who have said that they had much higher incidence of bad reactions with 5-MeO-DMT than with N,N-DMT. They discontinued using the 5-MeO-DMT.
Vis hele sitatet...
In December 2004, we received an unconfirmed report of a death related to the ingestion of 200mg of 5-MeO-DMT with some amount of "yage" and are currently looking for corroboration.
Vis hele sitatet...
yage er en mao inhibitor
Sist endret av modsuck; 6. desember 2005 kl. 22:08.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
modsuck: Jo, men dette er i såkalt pharmahuasca, altså 5-MeO-DMT blandet med MAOI, ikke urt blandet med MAOI. Tar jeg ikke helt feil så inneholder de fleste DMT-holdige planter også 5-MeO-DMT, uten at jeg klarte å rote frem noe tall på det akkurat nå.

Men ja, vær forsiktig med MAOI.
en urt inneholder samme chemiske bindingene som eventuelt isolerte crystaller eller en syntese av samme stoffet, og dermed er det nærligende og tro di samme problemene kan oppstå med en blanding av maoi og diverse tryptaminer som blir omtalt her. Det skal ikke bety vilken form stoffet er i, det er fortsatt samme molekylene det er snakk om...
Sist endret av modsuck; 7. desember 2005 kl. 00:27.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hmm, jeg lurer på om du missforsto. Casene du henviste til var pharmahuasca, altså komboen MAOI og 5-MeO-DMT, ikke urt som inneholder BÅDE 5-MeO-DMT, n,n-DMT og eventuelt 5-HO-DMT. Det er derfor sansynlig å anta at pharmahuasca inneholder en sterkere konsentrasjon av 5-MeO-DMT enn n,n-DMT (dvs. i praksis bare 5-MeO-DMT og ingen n,n-DMT), og dermed vil være noe annerledes som følge av dette.

Det trådstarter eksperimenterer med er derimot ikke pharmahuasca, men Yopo frø og MAOI, og vil derfor også inneholde n,n-DMT(som du nok vet er sett på som noe mer "behagelig", om et slikt ord kan brukes om disse tryptaminene), i motsetning til pharmahuasca.

Men uansett så sier jo du at Yopo og Cebil inneholder i all hovedsak 5-HO-DMT (noe jeg ikke var klar over), og det vil vel kanskje derfor være lurt å fraråde folk å eksperimentere med MAOI og denne miksen. Mulig det var det du mente hele veien?
Sist endret av Tias; 7. desember 2005 kl. 00:35.
modsuck: "Yage" er da et annet nanv på ayahuasca, ikke en MAO-hemmer?
Brukes litt om hverandre, men er egentlig det engelske navnet på Banisteriopsis caapi.
Tias: ja stemmer det...

felix_poker: jo Yage er en maoi, og som bread riktig påpeker planten banisteriopsis caapi, men at ayahuaska går under navnet yage enkelte steder er nok og riktig, denne planten inneholder harmala alkaloier(maoi) og er veldig ofte brukt i tradisjonelle ayahuaska brygg sammen med foreksempel psychotria viridis eller andre potente dmt holdige planter...
OK. Takk for oppklaringen. Jeg har bare kommet over at ayahuasca og yage
har blitt brukt synonymt mange steder i litteraturen.

Forøvrig forferdelig spennende tema, ayahuasca altså...
Noen som vet om det er mulig å gjennomføre en N-N/5-MeO-DMT extraksjon av Yopo? 5-HO-DMTen kan jeg klare meg uten selv om det gir en fin form når man røyker det. Får en fin høy, pot-aktig opiat rus hvis jeg skal dele min personlige mening.
Men folk reagerer forskjellig og spesielt med dette stoffet virker det som..
Noen som kan raskeste vei til DMT Land med Yopo forresten..?
Eller går det ann å lage en slags Pharma/Ayahuasca ut av dette..?
da beveger du deg inn på vanskelige ommråder, vist du skal klare og ekstraktere nok til at du sitter igjen me rene n,n-dmt molekyler, dette er advanced kjemi
Juno: Hvis jeg skulle eksperimenter med DMT ville jeg gått for en tradisjonell
ayahuasca oppskrift. Enten bestillt ingrediensene på nettet eller dyrket
plantene selv.

Men, smak og behag...