Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1043
Finnes det en liste over narkotiske stoffer/kjemiske sammensetninger som er ulovlig eller er definisjonen veldig løs, f.eks. "alle berusende stoffer bortsett fra de godkjente"

Jeg fant legemiddel listen nyttig;
http://www.lovdata.no/for/sf/ho/to-1...-1565-0.html#2
Er det noen som vet hvorfor bare "Ipomoea reptans" er nevnt der og ikke andre arter av ipomoea, f.eks. violacea?

Edit: I Norge
Sist endret av loopback; 4. desember 2005 kl. 23:19.
Narkolista

Vet ikke når den sist er oppdatert...
Sist endret av mentalmelt; 4. desember 2005 kl. 23:43.
Hva med å kontakte Statens legemiddelkontroll?
Edit: Ok, så nå at det var et browser problem, beklager ;>
Sist endret av loopback; 4. desember 2005 kl. 23:56.
rart. funker for meg her. søk på lovdata narkotikaliste i google så finner du et .doc dokument

Lista

Prøver igjen.
Sist endret av mentalmelt; 4. desember 2005 kl. 23:52.
Takk, akkuratt hva jeg lette etter. Prøvde å google lovdata men fikk ingen brukbare resultater.
Sist oppdatert 12. okt 2001
Desverre..
Si gjerne ifra hvis du finner en senere oppdatering av lista.. Er interessert i det selv. Sikkert mye rart som er ført opp på den de siste 4 årene.

Fant lista på Lovdatas egne sider også. Har ikke sjekka men det kan jo hende den er nyere.
http://www.lovdata.no/for/sf/ho/to-1...-0008-001.html
"Sammensatte preparater med mindre enn 100 mg/dose, eller med innhold av mindre enn 2,5% av stoffet krever ikke særskilt inn- og utførselssertifikat."
Står det i narkolista. Betyr det at om man blander e.g. kodein og vann i en tank til Norge vil det være lov??
Sitat av adrian nor
"Sammensatte preparater med mindre enn 100 mg/dose, eller med innhold av mindre enn 2,5% av stoffet krever ikke særskilt inn- og utførselssertifikat."
Står det i narkolista. Betyr det at om man blander e.g. kodein og vann i en tank til Norge vil det være lov??
Vis hele sitatet...
Nei, det er kun de stoffene som har et lite 1-tall oppe i hjørnet(fotnote).
Den lista linken er til ble forøvrig sist oppdatert 15 april 2004, så vidt jeg kan se, tror ikke de har ført opp noe mer etter det.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Litt OT men jeg foretrekker å postbumpe fremfor å lage en ny tråd.
Jeg bestilte litt mye fra utlandet i det siste, de første tingene jeg mottok var fullstendig lovlige men tydelig feilmarkert og da forsøkt sneket forbi tollen. Etter det virker det som om jeg har blitt svartelistet på ett eller annet vis da de to forsendelsene jeg skulle motta noen dager etter de første ikke har kommet, men derimot brev om mangel på resept etc.

Er det noen her som kjenner til reglene rundt en slik mistenkeliggjøring basert på indisier?