Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1277
Hei.
Jeg kjøpte åtte litt vel billige engangsbatterier (LR6/AA størrelsen) til kameraet mitt slik at jeg skulle ha nok strøm til å ta masse bilder en hel kveld.
De leverte så ugjevn strøm til kameraet at det tilslutt ble en feil på CF kortet
Nå får jeg ikke hentet ut bildene

Noen som vet om en måte jeg kan redde bildene ut av kortet?
Har prøvd PC Inspector smart recovery uten hell.

Kameraet dukker opp som en usb disk på maskinen.
Har prøvd både med usbkabel i kameraet og via kortleseren i skriveren min.
Begge steder får jeg kortfeil.
Har et annet cf kort, det virker uten problemer, får tatt bilder og lagt inn så ikke kameraet det er noe feil med.

Ja, jeg burde nok søke på google og dette forumet men akkurat hvilke ord skal jeg søke på?
Formater det (quick format) og bruk GetDataBack For Fat.

http://www.runtime.org/gdb.htm
Sist endret av klovnen_; 3. desember 2005 kl. 22:50.
Hvilke merke var batteriene, og hva slags kamera har du?
Løser ikke akkurat problemet, men kan være greit å vite...

Ang. google bør du søke på 'cf card recovery'
Tredje treff så ut som det kunne være noe ( http://faq.arstechnica.com/link.php?i=1017 )
Sitat av CoDEmASTeR
Hvilke merke var batteriene, og hva slags kamera har du?
Løser ikke akkurat problemet, men kan være greit å vite...

Ang. google bør du søke på 'cf card recovery'
Tredje treff så ut som det kunne være noe ( http://faq.arstechnica.com/link.php?i=1017 )
Vis hele sitatet...

Batteriene er merket First Price, anbefaler de ikke til kamerabruk
Kostet 25 for 8 stk. Litt for billig til å være sant...
Kameraet er et 2 år gammelt Nikon Coolpix 3100. Står nå i mass storage modus(dukker opp som usbdisk) har prøvd PTP modus også.
Men er ikke kameraet det er noe galt med, har som sagt prøvd å ta bilder med et annet CF kort og de lagres og overføres uten problemer.

Takk for tipsene, skal prøve de
(Kanskje bortsett fra formatering, klovnen, hvordan hjelper det å få tilbake bildene? )
Sitat av Henriken
Kanskje bortsett fra formatering, klovnen, hvordan hjelper det å få tilbake bildene?
Vis hele sitatet...
Quick Format er ikke ordentlig formatering, snarere sletting. GetDataBack er som navnet tilsier at program for å gjenopprette slettet data. Har vært min venn en del ganger.

Edit: Om dette løser problemet ditt, skal jeg ikke uttale meg om.
Sist endret av raze; 3. desember 2005 kl. 23:52.
Ser ut som det inneholder adware?
(Klikk her og rull ned til kommentaren)

Takk for hjelpen men har heller ikke funnet noen gratis programmer som funker hittil...
Sånn, nå har jeg klart å få ut noe via et program som heter zar.
Har endt opp med en god del jpeg filer i omtrent samme størrelse (kB) som de andre bildene jeg har på dataen tatt med det kameraet.
Men får ikke opp noe bilde fra noen av disse jpeg bildene
Bare feilmelding.
Så... Finnes det et program som reparerer jpegfiler?
IrfanView sier at file headeren ikke kan leses.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
IBAS har jo i nødstilfelle da... dei koster 1500 pr minnekort, gratis viss dei ikkje får det til. Har brukt det etter å ha mista kamera i sjøen sjølv. Dei greide det
Klarte å få ut noen bilder med et nytt forsøk med zar!
Satte i noe annet enn first price batteriene og da gikk det å redde ut noe med zar.
Fikk ut 200 bilder, noen tatt den kvelden og noen fra i sommer og utrolig nok et bilde tatt for et og et halvt år siden også!
Men de første bildene tatt den kvelden kortfeilen kom klarte den ikke å hente ut
Noen av bildene var også halve: Litt bilde, litt støy og mye grått...
Kan legge ut et av de hvis noen vil se skadet jpeg fil
Skal prøve å fiske ut filmsnuttene jeg tok den kvelden også.

Så var det det om disse bildene er verdt 1500, slashdot men takk for tips
Jeg har hørt at hvis noe skulle skje minnekortet ditt er det beste du kan gjør å levere det inn til en photobutikk, uten å triksemiksefikse for mye selv med det. Men jeg skjønner jo at en del på forumet her har kompetanse og sikkert programmene som trengs for å hente opp filer fra "ødelagte" minnekort.

Og dette er jo tips man leser i tabloidene før hver eneste sommer slik at familie fedre ikke begynner med MacGyver triks og mister alle bildene av barna som bader og vakre koner.

Men det er nok overhodet ingen dum idé å gi det en sjanse hos fotobutikken din..