Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1064
Jeg har lastet ned THC kalkulatoren fra Erowid.org. Jeg la den på skrive bordet. Kjørte filen, og skulle slette den men får opp feil meldinga

"Kan ikke slette cannabis_thc_calc: Filen brukes av en annen person eller et annet program
Lukk programmer som kanskje bruker filen og prøv på nytt."
Vis hele sitatet...
Jeg har skrudd av maskina noen ganger. Først jeg gjør prøver og slette den, men nei.

Prossene mine: http://home.no/aslak98/prosseser.JPG
Prøvd å starte opp i sikkerthetsmodus og fjernet den?
Ehh, nei.

Offtopic: Hvorfor har du 2 innlegg tellere?

Edit: Testa akkurat i Safe Mode. Funka ikke. Samme meldingen.
Sist endret av Luric; 1. desember 2005 kl. 16:18.
Prøv å gi filen et nytt navn og så slette den.
Får ikke lov til dette heller. Samme feilmelding.
Har hatt dette problemet før. Grunnen til at det ikkje går er at win stresser med å lage tumbnail til fila.
Har ikkje tid å leita etter dette nå, men du finner sikkert info om det viss du googler

Edit: Ehm... Dette gjaldt filmer... Såg seinere at det kanskje ikkje er det du stresser med.
Sist endret av 2rB; 2. desember 2005 kl. 08:43.
Prøvd å avslutte explorer.exe og slette gjennom kommandolinje?
He, har samme problemet med en fil kalt Fred.exe (eldre dos fil). Den lar seg ikke slette av hverken sikkerhetsmodus eller Dellater (som pleier funke fint for windowsbeskytta filer). Og går jeg i kommandolinjen, eksisterer den ikke.

Jeg ga opp, men hvis noen finner no svar...joho.
Boot opp med en linux livecd?
Beklager offtopic, men:

Sitat av Luric
Offtopic: Hvorfor har du 2 innlegg tellere?
Vis hele sitatet...
Vel, noen har det kjedelig på skolen, mens noen har det kjedelig på jobb.
Viss du klikker deg inn på «Properties» på fila og videre inn på «Security».

Sjekk kven som har rettigheter - eller om det av ein eller anna merkelig grunn har havna på noko det ikkje skal... Endre om nødvendig til administrator. (husker ikkje heilt korleis det var - men hadde problemet ein gang da administrator(!) ikkje hadde rettigheter til å slette fila... (Må berre vera M$...)

Sitter på Mac nå, så kan ikkje sjekka at eg har skrevet/tenkt heilt rett...
Måten du kan få slettet den på er å lage et program som lukker handlene som er åpnet til filen ved hjelp av CloseRemoteHande og deretter slette den.. Et eksempel er programmet forcedel: http://www.codeguru.com/Cpp/W-P/file...cle.php/c1287/
Jeg klarte og slette filen med hjelp av Safe Mode with Commando Promt. Skrev bare del cannabis_thc_calc.exe så var den fjernet. Takk for svar alle samme. Men til ingen nytte.