Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 3887
Noen sigger jeg har laget i dag 25.nov

http://upload.gamerforum.org/sigtorment.png

http://upload.gamerforum.org/ironreon.jpg

http://upload.gamerforum.org/megareon.png

http://upload.gamerforum.org/oddworldreon.png

Flere sigger under Pimp my "sig" i forumet.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Nøyaktig hva har du laget? Har du laget all grafikken eller bare rippa ting du har funnet rundt på nettet? I så fall får du 20 minuspoeng på en skala fra 1 til nso.
Reon's Avatar
Trådstarter
14 0
Sitat av nso
Nøyaktig hva har du laget? Har du laget all grafikken eller bare rippa ting du har funnet rundt på nettet? I så fall får du 20 minuspoeng på en skala fra 1 til nso.
Vis hele sitatet...
Alt!! Utenom figura som du sikkert skjønner!
Takk for titten..

Jobber som webdesigner på heltid trenger neppe og "rippe" ifra andre..
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Da får du 20 minuspoeng på en skala fra 1 til nso.
Submitt ting som er ditt eget arbeid, så får vi heller revurdere poengsummen.

Du har ikke gjort annet enn å bruke brush og annet ferdig piss i PS og legge ferdige 'figurer' oppå.
Reon's Avatar
Trådstarter
14 0
Sitat av nso
Da får du 20 minuspoeng på en skala fra 1 til nso.
Submitt ting som er ditt eget arbeid, så får vi heller revurdere poengsummen.

Du har ikke gjort annet enn å bruke brush og annet ferdig piss i PS og legge ferdige 'figurer' oppå.
Vis hele sitatet...
Leste du ikke svaret mitt?
Jeg har laget alt utenom figuran..
Brushene har jeg laget selv, og scanlinene har jeg laget selv..
Det hadde vært ganske så dumt av meg og poste ting jeg ikke hadde laget selv..
Figura har jeg hentet på gamerenders..
Resten er mitt..
Sist endret av Reon; 25. november 2005 kl. 19:15.
Det var vel akkurat det han gjorde. Brush-whoring er så fælt, og spesielt det å lage signaturer. Waste of time.
Scanlines er jo ganske 1998.
Her har du fått til noe temmelig jævlig støgt ja. Gratulerer Hadde du vært "designer på heltid" hadde du vel ikke lastet ned figurene og laget de stygge bannerne i Photoshop? (For helvete, photoshop er et program for FOTOGRAFER) Dette minnet bare om noen av klassekameratene mine som sitter i photoshop og kaster på stygge filtere oppå hverandre uten å vite hva de driver med og skryter av det etterpå.
Reon's Avatar
Trådstarter
14 0
Smak og behag..
Disse er beregnet for gamere.. fikk helt annen respons på catchgamer.. skjønner at man poster helt feilt her.. Ikke mye gamere her..
hadde de ikke vært så inni h.. svære så! 1 x 1 milimeter hadde holdt mer enn nok
Du burde kanskje ha nevnt at de er for gamere i førsteposten. Da hadde du kanskje fått bittelitt mer positiv respons.
Jeg hadde heller sett at du lagde signaturer som var litt mindre enn bakenden til J. Lo, takk.
Sitat av mongeland
Du burde kanskje ha nevnt at de er for gamere i førsteposten. Da hadde du kanskje fått bittelitt mer positiv respons.
Vis hele sitatet...
Ærlig talt, du skjønte vel såppas da du så dem? Mye unødvendig nedrakking her synes jeg. Javel, så er det kanskje litt dumt med enorme signaturer i forum, men man trenger jo ikke å rakke så jævlig ned på folk fordi! Om man skal lage noe relatert til et allerede eksisterende emne så er det vel kanskje en idè å bruke noe fra det emnet?

Jeg deler ikke den generelle oppfatningen her. Synes du har gjort et fint stykke arbeid innen signatur-genren !
Reon's Avatar
Trådstarter
14 0
Takker veldig for den POSITIVE responsen.. Setter pris på det.
For at du ikke skal få fredagskvelden helt ødelagt må jeg si at bortsett fra at "siggene" er uakseptabelt overdimensjonert og at du ikke har laga alt fra scratch er de ganske behagelige å se på. Ingen glorete farger som skjærer. Jeg likte den nederste best - litke at figuren kom ut av bildet =)

Gj på en måte. =)
Sist endret av Croyfer; 25. november 2005 kl. 19:59.
Som mulige forslag til feks headere på spillsider eller spillforum syntes jeg de passet bedre, men det er fordi jeg lever i en idealverden der forumsignaturer holder seg innenfor 468x60 størrelsen, event mindre. Stygge var de absolutt ikke, og fargene passet jo fint.
Dritbra arbeid, syns jeg...selv om du ikke har laget figurene selv.
Greit nok at det er enkelt å lage, og at de er TOTALT ubrukelige som sigger, men de var meget pene

[edit]
Ok. Manga-siggen var ikke så bra at det gjør noe...
Reon's Avatar
Trådstarter
14 0
Takker enda en gang for resonsen.. TAKK..
Sitat av meitemark
Som mulige forslag til feks headere på spillsider eller spillforum syntes jeg de passet bedre
Vis hele sitatet...
Ganske så enig, de var jo fine på sitt vis, men så helsikes svære (som alle andre har sagt også..)

Semi-offtopic Jeg har vært på andre forum, fatter ikke en dritt,bilder og styr som flyter utover. Har tenkt å registrere meg fordi innholdet er noe jeg er intressert i, men takler ikke alle drittbildene overalt. Derfor jeg trives her. For da slipper man blinkende troll osv overalt.
Jeg må si at de to siste absolutt var de peneste. Personlig synes jeg de to første virket litt amatørmessige, men klarer ikke helt å sette fingeren på akkurat hva det er som gjør det. Kan vel kanskje også nevne at webadressen ikke kommer tydelig nok fram på noen av signaturene, på de to nederste er det "e" og "s" som gir meg problemer i allefall, og på nr 2 fra toppen er det altfor mye støy.

Og litt offtopic, hvilken font har du brukt på "reon" på nr 2 der? Ser ut som samme fonten som ungdomshuset her i bygda bruker i logoen...

Mer offtopic: De logoen du bruker i postene dine på designsiden.com har du betalt for de? Eller er det greit for icongalore.com at du linker direkte til deres server? Ser forresten ogs å at du bruker en annen server på den siste nyheten, så da regner jeg med at det blir ordning på det?
Sist endret av NoRemorse; 25. november 2005 kl. 22:07.
Enig i at de burde funke bra som headere på diverse spillsider, det passer de bra til, og fargene passer bra sammen. Menneh, det blir jo litt rart å si at du har laget "alt"... bortsett fra figurene. Da vil det jo si at du egentlig har laget bakgrunnen da. Scanlines vet jeg ikke helt om jeg ville ha skrytt så mye av å ha laget, men bakgrunnene er fine nok de, og brushene ser jo også greie ut, selv om den grungelooken begynner å bli litt slitt... (ooo... what a pun...) Alt til sitt bruk for å si det sånn.

Derimot var jeg ikke så voldsomt imponert over sida di, syns den passa usedvanlig dårlig til navnet sitt, for visuelt var den ikke mye å skryte av.
Hvis du jobber som webdesigner hvorfor lager du sigger da?

Vis heller frem noe av ditt webdesign arbeid, takk!
Jeg syns de var helt ok, passelig størrelse for feks gamingforums
som tillater ganske så store signaturer.
Flott arbeid, litt store da men. Unødvendig mye negativ respons her? Aner jeg et snev av misunnelse?
Mmmm. Likte de to siste, synes de var mer behagelige å se på. Og så er Abe søt da
Sist endret av Phun Q; 26. november 2005 kl. 10:44.
Jeg syns den nest siste ble den peneste. Den nederste var også litt stilig, men den ble liksom litt uballansert på et vis. Når figuren kommer ut av bildet trekker han kanskje til seg litt vel mye oppmerksomhet i forhold til det jeg ville forvente av en sigg. Den nest siste derimot var mer nøytral og mindre forstyrrende.
Oftopic :::
Jeg må bare få si at jeg er flau over oppførselen til mange av brukerne her på forumet i det siste. De hakker og klager på alt og ingenting. Ingen innenfor design-miljøet er så totalt blanke at de ikke sjønner at dette er sig's for gamere.

Er scanlines gammeldags? NEI! ingenting er gammeldags! De som følger moten slik den er nå, blir aldri store. De kan få store jobber, men de er fortsatt ikke gode designere. Å være en god designer er en som kan bruke virkemidler fra fortid, nåtid og fremtid i arbeidet sitt og få det til å se fint ut. Så den som mener noe er "ut", den personen bør vurdere et annet yrke.



Ontopic :::

- STØRRELSE
De kunne også ha passet fint inn i et webside-design. Ettersom de var litt i største laget. Men som sig's ville ikke jeg selv brukt dem.

- FARGER
Fargevalg var bra. Likte spesielt fargene på den siste. Alle sig'ene hadde farger som gikk fint sammen med figuren og formene.

- VIRKEMIDLER
Jeg ser at du er glad i "grunge" effekten. Er ganske glad i den jeg også. Liker også at du bruker scanlines og figurer som stikker ut av bildet.

- FIGURENE
Du hadde bra valg av figurer. Fine vinkler og farger.

- GENERELT
Du har et fint utgangspunkt. Ser frem til å se mere fra deg av fargetypen "megaman"(altså lite og klare farger).
Min favoritt var klart 'megaman' og rett etter kommer 'oddworld'.
Men husk at sig's burde være litt mindre og ikke rotete, vertfall ikke animasjoner. Dette tar oppmerksomheten bort fra visdomsordene du skriver ned.
20 minuspoeng på en skala fra 1 til duxo. Og da mener jeg holdningen til noen av brukerne her. Sier meg enig med han som nevnte at alt blir slakta her, uansett hva det er.
Synes dem var relativt fete jeg, spesiel de to i midten.
Kontrax: Joa, greit nok at man skal kunne sette sammen virkemidler fra alle mulige tidsepoker osv. MEN: Å skryte av at man har laget scanlines? Hallo? DET syns jeg er tåpelig. Videre, som du også sier, en god designer følger ikke bare moten: Nei så definitivt ikke - er du virkelig god, så SKAPER du moten, du gjør ting FØR alle andre gjør det, ikke ETTER.

Men selvsagt - alt til sitt bruk; er det et sted noe passer - så bruker du det der. Her syns jeg scanlinene passer greit inn sånn de er brukt, og derfor er det greit. Samme med brushinga, men begge de punktene der er faktisk ting som ikke er noe "nytt" lenger - det er ting som "alle" kan nå, og derfor er det tåpelig å skryte av det.

Videre - det du virkelig legger merke til i disse sig'ene, er jo tross alt figurene. Fjern dem, og plutselig er ikke sig'en så fet alikevel. Når dette ganske vitale elementet da ikke er noe han har laget selv, men faktisk bare klippet ut og lagd ting rundt, så blir det egentlig ikke så mye igjen å skryte av.

Forøvrig sier jeg som jeg har sagt tidligere - til sitt bruk er de fine, farger og brushes funker bra, men det er ikke noe nytt med det heller.
Sitat av atomet
Videre - det du virkelig legger merke til i disse sig'ene, er jo tross alt figurene. Fjern dem, og plutselig er ikke sig'en så fet alikevel. Når dette ganske vitale elementet da ikke er noe han har laget selv, men faktisk bare klippet ut og lagd ting rundt, så blir det egentlig ikke så mye igjen å skryte av.
Vis hele sitatet...
I dette tilfellet er figurene ganske så viktige og derfår kan du ikke si "VISS". Denne typen sig's er poenget å få en figur til å se fin ut i en sig og lage bakgrund.
Dette blir som å si
"Ta bort musikken og teksten, så er ikke britneys cd'er noe spesielt. Ettersom at musikken og teksten er ikke noe hun har lagd selv"
Jeg kunne kommet med en STOR bunsj med eksempler..
Sitat av KonTrax
I dette tilfellet er figurene ganske så viktige og derfår kan du ikke si "VISS". Denne typen sig's er poenget å få en figur til å se fin ut i en sig og lage bakgrund.
Dette blir som å si
"Ta bort musikken og teksten, så er ikke britneys cd'er noe spesielt. Ettersom at musikken og teksten er ikke noe hun har lagd selv"
Jeg kunne kommet med en STOR bunsj med eksempler..
Vis hele sitatet...
Hva i helvete du snakker om? Husk at Britney har _sunget_ tekstene over lyden, og nei, de færreste med en viss peiling på musikk synes ikke hun er noe særlig. Hadde han tegnet figurene utifra konseptene bak spillfigurene (fanart) så kunne jeg alltids forstått sammenligningen din, men det der gir ikke mening.
Sitat av IvIoyner
Hva i helvete du snakker om? Husk at Britney har _sunget_ tekstene over lyden, og nei, de færreste med en viss peiling på musikk synes ikke hun er noe særlig. Hadde han tegnet figurene utifra konseptene bak spillfigurene (fanart) så kunne jeg alltids forstått sammenligningen din, men det der gir ikke mening.
Vis hele sitatet...
sunget jah, men uten tekst og musikk er det ingen tekst å synge og ingen musikk å ha i bakgrunden.
Nei, sammenlikningen er ikke så dum den... Fjern musikken og effektene, så hører du _virkelig_ hvor dårlig britney er. Skal du virkelig være slem så lar du henne skrive teksten selv også.

Det blir på en måte som å skryte av en logo du har "laget" der det eneste du faktisk har gjort er å skrive en tekst inni en boks og velge farger på boks og font, og der teksten er en helt standard font. Det er rett og slett ikke ditt arbeid som gjør det til noe spesielt.

Ellers er jeg helt enig i at det ikke går å si hverken "VISS" eller "derfÅr" siden begge deler er totalt på trynet feil skrevet.
Sist endret av atomet; 26. november 2005 kl. 18:10.
figuren på første bildet skulle ha hvert mere i midten hadde blitt mye tøffere
#1, #2 og #4:
Disse synes jeg ikke du hadde integrert figuren godt nok i. Figurene i seg selv var veldig bra (credits til han som har laget de), og det bak var også greitt nok. Ikke så sans for scanlines lengre, men... Men de passet ikke sammen. Det virker ikke som om du hadde figuren i tankene når du lagde det greiene du skulle lime de oppå.

#3:
Her har du brukt stilen i figuren, og overført det til det bak, slik at de passet sammen som hånd i hanske. Det er slik det skal gjøres! Jeg er ikke over-imponert over det du har laget, men jeg synes denne var mest "helhet" i. Og det er viktig i en header/signatur at det ikke bare er tilfeldig klipp og lim.
Til ulysses: post(ene) dine ble slettet fordi du bare skrev "jeg er enig med x". Som du selv sa "så slipper jeg å skrive mye OG får uttrykket en mening". Hvis du har innvendelser, så kan du henvende deg til meg eller en administrator over PM.

Beklager for avbrytelsen.
hehehe... er det nå jeg skal si "jeg er enig med han over"...? (vær så snill å la denne posten leve da crew...!)
Ikke bra og heller ikke dårlig
Reon's Avatar
Trådstarter
14 0
Steike ka med tilbakemeldiner det ble her da!! WoW.. Imponert!!!
Vet i allefall nå at dette er et bra forum og poste ut ting på.. FreakForum RoX!!

Ellers vil jeg bare si at de siggene er laget til andre.. brukte bare mitt navn for og kunne hindre "rippoff"
Du kan se at den første brukes nå i CG (Catch Gamer) av en som kaller seg Gurgel..
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Må bare si at jeg synes det var ett bra stykke arbeid. Samme f*** om du har tatt selve figurene fra ett sted..
Er enig i at brukerne her bør få -20 på en skala fra 1 til duxo, spesielt ble jeg overrasket over kommentarene til waffel, mongeland og nso. Trodde dere var litt mer voksne enn det. Har sett MYE dårligere ting postet på dette forumet.
Uansett Reon: I like, keep it up så lager du kanskje dine egne figurer en dag også?
-totto
Reon's Avatar
Trådstarter
14 0
Her er den siste jeg har laget.. håper den får bedre tilbakemelding enn de forrige..

http://upload.gamerforum.org/fantasticreon.png
her lagde folk sirkus uten like ja...
...syntes de var bra jeg! bedre enn hva jeg får til

Sitat av KonTrax
sunget jah, men uten tekst og musikk er det ingen tekst å synge og ingen musikk å ha i bakgrunden.
Vis hele sitatet...
akapella? instrumental?
her er det en som kan sært lite om musikk ja
Reon ::: Den nye var herlig.. Behagelig plastikk..
har ikke lest alle postene her så kan godt hende noen har sagt dette, men du må ikke bli sur når du får dårlig kritikk på bildene dine da kommer du ingen vei. ta til deg alt for så å forbedre feil. Kom ikke her å legg inn sigs å forvent solskinn og englemusikk. Folk har forskjellige meninger og da skal du ikke bli sur når dem sier dem.
Du har helt klart talent. Hadde jeg vært en gamer og hatt sansen for store signaturer, så hadde det vært en ære å fått en laget av deg. Den siste du la ut var skikkelig bra
Jeg likte den nr. 3 som var i 1 post.
Den var ikke like grell som alle de andre.
For ikke å snakka om de glorete spillkarakterene du har brukt.

Brushene er fine, har lite peiling på sånn type photoshoping, men mye bedre enn hva jeg hadde
klart å mekke.
Sitat av IvIoyner
Scanlines er jo ganske 1998.
Vis hele sitatet...
Heller 1988. Men da var det jo phat.
Syns de var dødsfete. Nr 1 og 2 var utrolig rå! Og nr 5. Syns de andre var sånn middels, men likte 3d effekten på nr 4 da. Det er ikke bare negativt
▼ ... noen uker senere ... ▼
Av de responsene som jeg har lest i denne tråden, får jeg inntrykk av at det ikke er noe vits i å spørre om feedback her i hvertfall... I allefall ikke på signaturer....
On-topic: Jeg synes de faktisk var greie... jeg er ikke akkurat den som bryr meg om størrelse på sig'ene. Keep up the good work...
Ministry of Love
sptz's Avatar
Vel problemet her ser jo ut til at trådstarter ikke fulgte god netiquette i den føste posten. Om det var pga han ikke kjenner til god skikk og bruk eller siden han ville ta creed for figruene, er igrunnen irrelevant. Hadde han gitt creeds til de som hadde laget figurene i sin føste post så hadde nok den meste av de negative kommentarene forduftet. Forøvrig er gjengmentaliteten er ganske fremtredene synes jeg, folk kaster seg fort på bølgen om et par i crewet har noen meninger uten og tenke selv... Bli såret den som vil