Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1475
https://www.b-one.net/

Virker veldig billig, nesten for godt til å være sant. Noen ulemper må det jo være?
320kr for 500mb et .com domene 1 år.

Noen her som har erfaringer med b-one?
Har selv hatt b-one.net og har ikke hatt noen problemer.
Målljkos
Stigern's Avatar
Trådstarter
Et kjappt spørsmål bare er det mulig å kjøre et phpbb forum ?

Req:
A webserver or web hosting account running on any major Operating System
A SQL database system, one of:
MySQL (3.22 or higher)
PostgreSQL 7.0.3 or higher (preferably 7.1.x or 7.2.x)
MS SQL Server (7 or 2000) directly or via ODBC
MS Access (2000 or XP) via ODBC
PHP (4.0.3 and above) with support for the database you intend to use above
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Skal gå fint det. Kjenner mange som bruker de og de virker fornøyde. En ting: har du tenkt å kjøre noen form for nedlasting av filer bør du sjekke med dem hvilke filtyper de tillater. Bl.a. tillater de ikke .mp3
Målljkos
Stigern's Avatar
Trådstarter
Sitat av Polar-
Skal gå fint det. Kjenner mange som bruker de og de virker fornøyde. En ting: har du tenkt å kjøre noen form for nedlasting av filer bør du sjekke med dem hvilke filtyper de tillater. Bl.a. tillater de ikke .mp3
Vis hele sitatet...
Hmm, finner det ikke på siden dems, hvor fant du det?
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
De er ikke så flinke å opplyse om det. Send dem en mail og spør hvis det er noen filtyper som er essensielle for deg. Jeg fikk iallefall som svar at de ikke tillot mp3, men om de sperrer serveren for opplasting av mp3 eller om det bare er retningslinjer vet jeg ikke.
Sitat av Stigern
https://www.b-one.net/

Virker veldig billig, nesten for godt til å være sant. Noen ulemper må det jo være?
320kr for 500mb et .com domene 1 år.

Noen her som har erfaringer med b-one?
Vis hele sitatet...
HAr brukt de i snart 2 år nå.. det eneste jeg har møtt på av "problemer" er at de ikke støtter cgi scripts.

G.
Styr langt unna b-one. Hadde et domene der og det var bare tull fra dag 1. Det er ingen komunikasjon mellom kunde og b-one + de gjør endringer på serverne sine uten å si ifra.
Hele web-siden min ble satt ute av drift da de bestemte seg for å fjerne sockets uten å si ifra til kundene sine.

Nå har jeg et domene på www.surftown.nu og er storfornøyd... www.clichehosting.com er også et godt valg
Jeg har 3 kontoer hos B-one. Jeg har aldri hatt noen problemer der, og de sier alltid ifra på mail når de forventer nedetid på serverene sine pga oppgraderinger og annet shit (pleier somoftest å være mellom 03-05 på natten). Ikke at dette skjer så veldig ofte. Er du ute etter en billig webhost så er b-one et godt valg.

PhpBB fungerer der ja.
Sist endret av dirtyp0p; 12. november 2005 kl. 03:25.
Sitat av dirtyp0p
Jeg har 3 kontoer hos B-one. Jeg har aldri hatt noen problemer der, og de sier alltid ifra på mail når de forventer nedetid på serverene sine pga oppgraderinger og annet shit (pleier somoftest å være mellom 03-05 på natten). Ikke at dette skjer så veldig ofte. Er du ute etter en billig webhost så er b-one et godt valg.

PhpBB fungerer der ja.
Vis hele sitatet...
Da har de forbedret seg siden jeg hadde et domene der for ca 6 måneder siden. Jeg nesten aldri en eneste e-mail fra dem og de gangene jeg fikk så hadde oppgraderingen allerede skjedd.

Som sagt skal du bruke sockets så må du se en annen vei og hvis du vil etter vert overføre domenet ditt til en annen host så må du smøre deg med tålmodighet...det tokk 2 måneder får b-one fikk ut fingern og åpnet domenet for flytting (2 måneder etter avtalt dato mellom dem og den nye hosten som jeg måtte betale saksbehandlings gebyr på).

Når hele web-siden min sluttet å fungere pga de kuttet ut sockets så sende jeg dem en e-mail og som svar tilbake så sa de at serverne aldri har hatt støtte for sockets...bullshit...jeg spurte dem hvordan min web-side da kan ha fungert i nesten 2år og at den nå er helt dø og det kunne de ikke svare på...yea right...
Mahognygolfer
koop's Avatar
90 0
Så sent som idag så renset jeg ut filer fra kontoen min ettersom den ble suspendert pga "brudd mot villkår" elns..
altså, man får IKKE ha mp3, rar, wmv, mov-filer og lignende på kontoen, da blir de gale.

Jeg hadde hatt de filene der i to år før noen fant ut at de skulle stenge all http og ftptrafikk, men det er altså ikke lov.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Riktig, som Hawk også sa, surftown er tingen.
Målljkos
Stigern's Avatar
Trådstarter
Ser litt på surftown, og ser at det står "ASP.NET/MSSQL Nej" på den billigste pakken,
er dette noe som man helst burde ha?
Sitat av Stigern
Ser litt på surftown, og ser at det står "ASP.NET/MSSQL Nej" på den billigste pakken,
er dette noe som man helst burde ha?
Vis hele sitatet...
Det betyr at de ikke har windows servere på den billige pakken.
Jeg er storfornøyd med Linux serveren dems hvor jeg benytter PHP og MySQL fult ut.

Det om du trenger ASP.NET og MSSQL kommer helt an på om du kommer til å kode web siden din med det...det er ingenting du kan gjøre på en windows server som du ikke kan gjøre på en Linux server (Linux gør det mye lettere å endre retighetene på filer og mapper med CHMOD som de fleste FTP clienter har innebygd)

EDIT: Jeg har kun benyttet meg av Linux servere pga oppetid og drift sikkerhet.
Sist endret av Hawk; 12. november 2005 kl. 21:48.
Jeg har bare gode erfaringer med b-one.. For the record, liksom
Bare et tips... Søk på B-One her på forumet, så ser du en del tråder med en del negative erfaringer. De kjørte urgamle PHP-versjoner, store problemer med webmailen, treige til tider og dårlig service.
Målljkos
Stigern's Avatar
Trådstarter
Okai, tror valget blir surftown, eneste som stopper meg litt er:

- Har de noen filtype limit?
- Er det veldig viktig å ha mer enn en database? feks for et vanlig forum?
Sitat av Stigern
Okai, tror valget blir surftown, eneste som stopper meg litt er:

- Har de noen filtype limit?
- Er det veldig viktig å ha mer enn en database? feks for et vanlig forum?
Vis hele sitatet...
Det spørs ganske mye på hvordan du bygger opp forumet ditt
Send de en mail angående filtype limit
Sitat av Stigern
Okai, tror valget blir surftown, eneste som stopper meg litt er:

- Har de noen filtype limit?
- Er det veldig viktig å ha mer enn en database? feks for et vanlig forum?
Vis hele sitatet...
Da skal du vite at det styres av de samme folka som er bak B-One
Målljkos
Stigern's Avatar
Trådstarter
Sitat av Octavarium
Da skal du vite at det styres av de samme folka som er bak B-One
Vis hele sitatet...
Jepp, men sendte en mail, og de har ikke noen begrensning på filtyper.
eneste negative jeg har at med b-one er at de la oss ned når vi hostet nyeste dota mapet.....
Mahognygolfer
koop's Avatar
90 0
Yes, det står i reglene at om man bruker for mye båndbredde så har de lov til og stenge kontoen din.
Jeg har 4 forumer og 3 portaler kjørende på en database uten problemer