Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1019
Hei. Jeg har en SE k700i. Det er så sinsykt mye Entry reklame på den. Noen som vet hvordan jeg får fjernet den?
Software oppdatering. Må leveres inn og di fleste tar noen hundringser for det.
Trådstarter
16 0
Har hørt litt om det, men jeg har en USB kabel, og lurte på om jeg kunne gjøre dette via den hjemme på min pc uten å betale noe som helst.
Nope, ikke uten rett utstyr (ikke akkurat vanlig) Noen butikker har det, hvertfall i min butikk, så du kan jo forhørre deg om hvor mye de skal ta for det. Tar ca 10 min.
Trådstarter
16 0
ok. Hva heter butikken din, og hvor ligger den?
Telehuset på Sandnes hvis det hjelper noe? Men i mitt utgangspunkt så sa selger vi bare telefoner med entry, det vil si at vi får sponset telefonene våres av telenor til å selge alle telefonene med dette systemet. Jeg kan ikke dette selv og jeg tror ikke han som driver med dette heller ville gjort det, sorry. Men lever heller dette inn til noen som er uavhengige med dette hvis det er verdt pengene (ca 300 kr).
Mottok i går min bestilling av en slik USB-kabel. Den passer til alle Sony Ericsson telefoner, og jeg brukte den til å fjerne operatørlåsen på min k700i. Er ikke så sikker på hvordan fremgangsmåten for å fjerne ENTRY er, men vil nok regne med at man overskriver ISP sin software med den originale fra SE, noe som da vil medføre at ENTRY forsvinner.

For å gjøre det bruker du serverbasert programvare slik som TMS eller DaVinci. Du kobler deg da opp mot en server hvor du bl.a kan fjerne operatørlås og flashe software.

Merk deg at hver oppgave koster "1 credit". Credits kan du kjøpe fra f.eks her

En annen liten morsom ting er at man faktisk kan oppgradere sin k750i til w800i med et enkelt tastetrykk!

Du finner nok noen pakker med både kabel og 1 credit på qxl. Var iallefall der jeg bestillte min
Sist endret av Thysanoptera; 25. oktober 2005 kl. 21:34.
Trådstarter
16 0
Takk! Det tror jeg at jeg skal gjøre DarkStaar.
Vil bare gjøre deg obs på at hvis du debrander telefonen din så kan du glemme alt som heter garanti.
Jeg har en K750i som jeg har gjort om til en W800i ved å flashe den og byttet midtpartiet (den grå/sølv delen) med den (oransje) som W800i har (svart og oransje passer utrolig bra sammen)...måtte demontere hele telefonen for å bytte den...
hawk: din garanti er heeelt ute nå. sålenge man åpner telefonen er garantien ute.
verkstedet vårt oppgraderer telefonen med den softwaren som vi får fra SE. dvs, at kommer du med en entry SE, så har du entry når du får den tilbake...
Trådstarter
16 0
Takk, Det skal jeg huske på!
Sitat av Apelsinsatan
Software oppdatering. Må leveres inn og di fleste tar noen hundringser for det.
Vis hele sitatet...
Sony ericsson softeware opdatering er 100% gratis.

Bare si at telefonen henger seg så blir det fiksa gratis.
Hyllekjeks: Ikke med telefoner som er sponset av en operatør. Et eksempel er dette Entry-systemet til Telenor. De sponser telefonene til visse bedrifter som forhandler telenortelefoner.

Du kan heller ikke kalle det gratis. Det går på garanti og da blir den levert til samme forhandler som vil sende denne inn til softwareoppdatering (hvis de ikke gjør det selv, som er skjeldent). Denne forhandleren vil installere den samme software som var fra før.

Dette vet jeg ettersom jeg har jobbet i nesten 3 år med dette og har kommet over dette problemet 100 ganger før.
Sitat av fr0zty
hawk: din garanti er heeelt ute nå. sålenge man åpner telefonen er garantien ute.
verkstedet vårt oppgraderer telefonen med den softwaren som vi får fra SE. dvs, at kommer du med en entry SE, så har du entry når du får den tilbake...
Vis hele sitatet...
tell me something that I don't know