Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 8982
Hva er det man må si for og få utskrevet Valium? Angst eller noe?
Valium tabletter brukes ved behandling av angst, fobier, uro, spenninger, aggresjon, kramper og ved søvnvansker. Sammen med andre preparater benyttes Valium ved depresjoner med angst, uro og rastløshet. Valium brukes også som beroligende middel før operasjoner, undersøkelser og prøvetaking som kan skape uro.

Så nå kan du bare velge og vrake
Problemet ditt vil være at, om du i det hele tatt blir satt på noe preparat, vil det finnes mange andre alternativer som en lege eller evt. psykiater vil vurdere lenge før Valium kommer inn i bildet.
Her er det greiest å se hva du, som pasient, har krav på og så prøve å manøvrere seg gjennom systemet på den måten. Det skal også sies at noen leger lar seg kjøpes, samtidig som andre rett og slett bare er skoleflittige sinker.
Fikk 20 vival hos legen en gang jeg skulle til tannlegen.. Var ingen igjen når jeg hadde time tho
Hvis du er registrert som rusmisbruker, må du ha vært sprøtenarkoman over tid for å få utdelt noe av legen av type benzo, og da blir det sikkert stesolid, ikke valium.
Sjansen er større for at dem først prakker på deg truxal og slikt.
Uansett kan det være lurt å finne ut noe bakgrunnsinformasjon om legen først, slik som hans forhold til å gi ut resepter, min lege i harstad er streng på det, mens en annen deler ut i sleng.
Turnusleger(de som ikke er fullt utdannet) er snille på slikt, samme med nye leger, som ikke er vant til triksene som er foreslått tidligere i tråden.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Hvis man går til fastlegen og sier at man har angst, så blir man mest sannsynlig henvist til en psykolog/psykriater. Om du er villig til dette, for å få benzo, så velger du selfølgelig en psykriater, ettersom psykologer ikke kan skrive ut resepter. Om man går til en psykriater så er det ingen problem å få han overbevist om at du trenger benzo.
Sitat av Schizoma
Hvis man går til fastlegen og sier at man har angst, så blir man mest sannsynlig henvist til en psykolog/psykriater. Om du er villig til dette, for å få benzo, så velger du selfølgelig en psykriater, ettersom psykologer ikke kan skrive ut resepter. Om man går til en psykriater så er det ingen problem å få han overbevist om at du trenger benzo.
Vis hele sitatet...

Det er ikke helt riktig. Jeg har gått til en psykiatrer i snart ett Halvt år, og han vil fortsatt ikke skrive ut Benzo. Jeg gikk til fastlegen min og fikk han overbevist om at jeg trengte Benzo. Og nå sitter jeg med 150 Vival i Mnd. Men tro meg det er ikke altid like enkelt å få tak i Benzo. Benzo er for det meste siste alternativ for de fleste Leger og psykritaere. Beklager hvis det er litt skrive feil.

Edit: Bundy; Hvis du bor i oslo så kan du prøve legen på anker student hjem\Hotel. Har hørt han er ganske raus når det gjeller Benzo. Lykke til
Sist endret av Dr.Gonzo; 14. oktober 2005 kl. 20:39.
Dr.Gonzo: Bare av ren nyskjerrighet: Trenger du virkelig vivalen, eller er du bare keen på
å ha den til rusbruk? Jeg synes liksom 1 1/2 år hos psykiater og masse pes er litt
i overkant mye stress for å få vival.
Sitat av felix_poker
Dr.Gonzo: Bare av ren nyskjerrighet: Trenger du virkelig vivalen, eller er du bare keen på
å ha den til rusbruk? Jeg synes liksom 1 1/2 år hos psykiater og masse pes er litt
i overkant mye stress for å få vival.
Vis hele sitatet...

Jeg får Vival fordi jeg har veldig kraftig angst. Jeg har brukt det som rus midel, men ikke nå lengre. Gikk en Mnd på Benzo og Rohybnol, og husker ikke en dritt og møtte veggen. Etter det så har jeg sagt at jeg ikke skal bruke som ett russ middel, men som ett ledd i behandlingen min. Jeg sier bare, når du møter veggen så sier det virkelig PANG. Satt og grein i en 5-6 timer i strekk. og etter det har jeg ikke missbrukt det. Og ja Jeg trenger virkelig Vival, Ikke bare for angsten men også for å få sove noen ganger.
Ja da så. Jeg bare lurte. Angst er ikke noe hyggelig og medisinering er jo ofte
nødvendig for å i det hele tatt komme i gang med behandling.
Lykke til.
Vival er veldig lett å bli avhengig av det.Vær forsiktig.
Sitat av StaiN
Vival er veldig lett å bli avhengig av det.Vær forsiktig.
Vis hele sitatet...
Her må jeg si meg enig med StaiN. Det er lett og bli avhengi av Benzo.
Ja, da er det bare og prøve.
Fant en side på nettet som selger valium billigere enn andre steder på nettet. Har sett på nettet at de har tatt opp til 160$ for 60 10 mg tableter. Her er det 90stk for 165$ men det er da 5mg. Har selv tenkt å kjøpe meg ett lite lager der, så jeg har når jeg ikke får vival lengre
Altså de gir valium til de eldre osv, Vival er det du vil ha viss du skal ruse deg på tabbis menne jeg anbefaler ikke drug use =D menne vær forsiktig viss du finner ut du skal ruse deg på det for jeg tar 20 mg om dagen nå pga psykiske plager.Og har vel tatt vival i 1 måned ellerno og du blir helt hekta.
Både Valium, som er den langtidsvirkende varianten og gir deg en steady state rus, og Vival som er den kortidsvirkende varianten og gir deg instant rus, er meget avhengighetsskapende og man utvikler toleranse kjapt som faen for begge variantene.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Dr.Gonzo
Fant en side på nettet som selger valium billigere enn andre steder på nettet. Har sett på nettet at de har tatt opp til 160$ for 60 10 mg tableter. Her er det 90stk for 165$ men det er da 5mg. Har selv tenkt å kjøpe meg ett lite lager der, så jeg har når jeg ikke får vival lengre
Vis hele sitatet...

Og hvordan får du så det igjennom tollen ? I tilfellet er jeg med på spleiselaget. Er selv en god venn av vivalen.
Sitat av Bundy
Hva er det man må si for og få utskrevet Valium? Angst eller noe?
Vis hele sitatet...
har gått på valium i 4 år i strekk og sluttet med det.det var helvete så det er ikke å anbefale og begynne på
Har faktisk angst osv jeg da :P
Sitat av StaiN
Altså de gir valium til de eldre osv, Vival er det du vil ha viss du skal ruse deg på tabbis menne jeg anbefaler ikke drug use =D menne vær forsiktig viss du finner ut du skal ruse deg på det for jeg tar 20 mg om dagen nå pga psykiske plager.Og har vel tatt vival i 1 måned ellerno og du blir helt hekta.
Vis hele sitatet...
Vival er nøyaktig det samme som Valium bortsett fra fargen. Ingen forskjell på virkningstid eller halveringstid engang. Vival, Stesolid og Valium inneholder 5mg Diazepam, hverken mer eller mindre.. Og hjelpestoffer/bindestoffer og da såklart..
Øh? Det er forskjell på Vival og Valium.

Felleskatalogen:

Vival

Egenskaper: Klassifisering: Benzodiazepinderivat. Angstdempende, spenningsløsende, sedativ-hypnotisk, antikonvulsiv og muskelrelakserende effekt. Absorpsjon: Raskt og fullstendig. Maks. serumkonsentrasjon etter 30-90 minutter, med store individuelle forskjeller.



Valium

Egenskaper: Klassifisering: Benzodiazepinderivat. Angstdempende, spenningsløsende, sedativ-hypnotisk, antikonvulsiv og muskelrelakserende effekt. Virkningsmekanisme: Binder seg spesifikt til benzodiazepinreseptorer i CNS, hvorved den hemmende virkning av transmittersubstansen gamma-aminosmørsyre (GABA) på nervecellene forsterkes. Maks. effekt etter senest 4-6 uker. Absorpsjon: Raskt. Maks. serumkonsentrasjon etter 30-60 minutter med store individuelle forskjeller. Proteinbinding: Ca. 85% hos nyfødte, ca. 98% hos voksne. Fordeling: Lipidløselig. Passerer hurtig over i CNS og til perifert vev, bl.a. fettvev, hvorfra redistribusjon kan skje. Halveringstid: Voksne: 20-50 timer, eldre og leversviktpasienter 70-100 timer. Barn: Premature 40-110 timer, nyfødte fullbårne ca. 30 timer, inntil 1 år ca. 10 timer, over 1 år ca. 20 timer. Clearance for diazepam er på 20-30 ml/minutt. Terapeutisk serumkonsentrasjon: Ingen sikker relasjon mellom serumkonsentrasjon og klinisk effekt. Store individuelle forskjeller. Antatt effektiv antiepileptisk virkning ved serumkonsentrasjon 700-1400 nmol/liter (200-400 ng/ml). Metabolisme: I leveren. Hovedmetabolitt N-desmetyldiazepam, temazepam og oksazepam er farmakologisk aktive og har samme virkningsspektrum som diazepam, men dobbelt så lang halveringstid. Utskillelse: I urinen, hovedsakelig som konjugerte metabolitter.



Uannsett så tar jeg de selv. Vival kicker inn der og da og daffer kjapt av, mens Valium har mye lengre virkningstid. Diazepam innholdet er det samme, men ikke virkningen. Bindestoffene har jo ganske mye å si i denne sammenhengen.
Sist endret av Loketrollet; 2. november 2005 kl. 08:51.
Forskjellen er firmaet som lager dem, det er de som skriver pakningsvedleggne og.
Alle har vel en mening om dem synes Vival, Valium eller Stesolid er best, men etter min egen og faktisk legen min sin mening så er det overhodet ingen forskjell på dem
Hmm, litt merkelig da når en proff psykiater sier "Nei, du kan få Valium. " når jeg bestemt vil ha Stesolid..

Men, godt mulig det bare er folks oppfatninger av medikamentet som er forskjellige. Valium er vel f.eks oppskryt og "standard" pillen med holdning til media, filmer, osv.
Lønner seg å ha et kontrollert forhold til de pillene, de smaker så utrolig godt.
Sitat av Metamorphose
Lønner seg å ha et kontrollert forhold til de pillene, de smaker så utrolig godt.
Vis hele sitatet...
Syns bare at det er den siste lille delen av vival som er god og søt, i starten får du en sur(?) smak i munnen, nei jeg tar heller og svelger dem.