Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 4202
Her er scenariet. Om ti minutter, når du skal hente cola fra kjøleskapet, svartner alt for deg. Like etterpå våkner du i sentrum i nærmeste by i en søppelkasse uten klær med et sort hull i hukommelsen din. Du leter gjennom søppelkassene fordi du er redd for å vise deg naken i offentligheten - dessuten er det straffbart. Etter å ha laget et slags klesplagg av plastposer og melkekartonger, drar du hjemover med et sterkt ønske om å finne ut hva som har skjedd. Når du ankommer, derimot, oppdager du at du fremdeles er hjemme. En kopi av deg lever livet ditt. Det er klart hva du må gjøre: Enten få med klonen din på å danne et omreisende sirkus til inntekt for folk som har fått kreft fordi de bestemte seg for å røyke, eller drepe klonen og sørge for at ingen får vite om det.

Dette er en problemstilling mange møter i tenårene, utover den greia med pipestemme og plagsomme ereksjoner på skoledansen (hvem i helvete har skoledanser? Hæ? DET ER OGSÅ EN AKTUELL PROBLEMSTILLING). Det eksisterer en film med noe av samme plottet, kalt den sjette dagen hvor arnold skal drepe en klon av seg selv. I den ender han opp med å finne ut at HAN faktisk er klonen, og at de må slå seg sammen mot noen slemminger. De klarer å drepe dem, og Arnold drar ut i verden som en klon på slutten. Det viser seg at nesten alle er kloner. Hvis du synes jeg var slem som ødela slutten på deg fordi du enda ikke har sett Arnolds definitive filmografi - fuck you. Jeg gjorde deg en tjeneste.

Poenget er altså at klonen må tas av dage uten at noen andre merker det. Du har ingen ressurser annet enn det du kan stjele fra nærområdet Her er det lurt å tenke på vanene du har - når er du sårbar for et kjapt drap i hverdagen? Selv er jeg paranoid, men jeg har kommet fram til at det beste må være å drepe meg på vei hjem fra skolen på en bestemt ukedag (du får _ikke_ vite hvilken) fordi jeg på den dagen kommer meg hjem med trikk og går gjennom et forlatt forstadsområde mens jeg gjerne hører på musikk. Siden jeg er like sterk som meg selv burde et slag i bakhodet på meg gi meg overtaket - her kan jeg uten problemer skaffe et balltre eller lignende fra en eller annen småbarnsfamilie som lar slikt ligge i hagen når de er på skole og jobb. Selv om det kanskje ikke er lett å drepe et menneske, vil jeg ta sjangsen på at jeg klarer å få det unna uten for mye bråk eller ubehag for hverken meg eller meg selv. Så er det bare å grave ned liket i skogen i nærheten (husk, mitt eget DNA og fingeravtrykk på et lik av meg selv er ikke et problem - enn om ikke annet ville det blitt en artig sak for politimennene som sitter med samme person som mistenkt og offer) før jeg spaserer inn inngangsdøra hjemme og gjenopptar mitt gamle liv med å lage sære forumtråder i samfunn og politikk.
Det enkleste ville vært å vente på natta, låse opp med reservenøkkelen og finne fram jaktkniven som ligger i komoden. Men på en annen side er det en relativt kjedelig løsning.

Hmm.. Vel, jeg kunne ha funnet fram en bunt med FireLine i garasjen og bindt den ene enden til ett tre nede i bakken, gått over veien, lagt meg bak en busk og ventet. Jeg er såpass uobservant når jeg sykler/kjører tidlig om morgenen at jeg ville ikke enset smertene engang.
Sist endret av okaminaru; 8. oktober 2005 kl. 22:05. Grunn: leif
Jeg kunne ikke ha drept meg selv på vei hjem fra skolen, pga skole veien er som oftes ganske folksom. Jeg ville ha ventet til jeg skulle ha gått tur med hunden min, jeg ville brukt en spadet "lånt" fra min egen garasje. Jeg ville ha sittet i skogen (jeg bor så og si i skogen), og ventet til jeg går forbi mellom kl 8 og 10. Da er det helt mørkt og det er ingen gatelys så du ser ikke inn forbi trerne. Så ville jeg ha stormet frem å slått som en gal mot hodepartiet til meg selv, jeg ville vært så overasket over at en person som ser ut som meg selv har stormet ut fra mørket at jeg kunne ikke ha reagert, forresten er jeg også for pysete. Så ville jeg ha dratt like mitt ute i skogen der ingen vil finne på å gå tur og begravd ham med spaden min. Så ville jeg ha kastet spaden på vei hjem. Så ville jeg ha gått hjem, forklart at jeg gikk en lengre tur en planlagt og fortsatt mitt vanlige liv.
Sist endret av voldern; 8. oktober 2005 kl. 22:13.
Hvis det hadde vært en klon som tenkte helt likt som meg hadde jeg først hatt sex med klonen for å så leve livet videre med klonen, hvor vi bl.a. delte opp skoleuka i skift så vi slapp å gjørra så mye. Syns det er mye greiere enn å drepe klonen min, noe jeg hadde hatt vanskeligheter med å få gjort.

Men hvis jeg måtte ha drept klonen hadde jeg klubban i hodet med noe tungt for å så pult'n. Og så hadde jeg tatt opp masse i lån i hans/mitt navn før jeg hadde kasta'n ned fra sjette etg. Død mann = Null gjeld. Ahh!

"When I told you screw yourself, I didn't mean for you to take it literally. lol"
Sist endret av Phun Q; 8. oktober 2005 kl. 22:13.
For det første - hva skjer med dine morbide interesser, IvIoyner?

Dersom jeg hadde oppdaget at jeg var blitt kopiert, og at en annen jeg levde mitt vanlige liv, ville jeg først og fremst tatt høyde for at kopien kunne være både smartere og sterkere enn meg, og at de som stod bak satt på betydlige mengder informasjon.
Altså ville jeg ikke regne med at jeg uten videre kunne spasere opp bak meg selv og klaske meg i bakhodet med en spade.

Jeg regner med at du var ute etter hvordan vi ville drept oss selv og kvittet oss med liket, IvI, men for meg ville det vært mye mer aktuelt å finne ut hva som lå bak. Hvis jeg er blitt kopiert, hvem vet om dama, mora, faren og bikkja mi ikke også er kopiert?
MOTORSAG

Det hadde vært så heftig det ;P
Hvis klonen min var med på å slå meg ut og legge meg i søppeldunken uten klær, venter han kanskje at jeg vil vende tilbake og ta hevn. Han ville i såfall vært "klar for meg" siden jeg kunne dukke opp når som helst. Greia da er å komme overaskende og få det fort unnagjort med pistol eller noe i den duren.

Det er litt synd, for det hadde vært litt kult å pine/torturere klonen min for å finne ut hvor smerteterskelen min er, og hvor mye jeg faktisk tåler. Så kunne jeg jo donert allt blodet til klonen min, og alle de indre organene for å tjene litt penger på han og.

Uansett, siden hans og mitt DNA er det samme vil det bare se ut som det er et selvmordsoffer. Må da huske å plassere pistolen i hånda hans. Men aller helst vil vi ikke at han skal bli funnet, siden man da finner ut at det finnes to av meg. Det jeg da ville gjort er å brenne liket ganske grundig, men ut i fra tennene og beinmarg ++ kan man fortsatt finne ut hvem personen er. Derfor ville jeg tatt tennene og beinrestene og gravd dem ned hver for seg rundt om i landet, eller jeg ville dumpet dem i vannet, naturligvis et sted der det er dypere enn at noen kan fiske den opp.

Det er kort og godt hva jeg ville/har gjort med klonen min :P
Sist endret av Leroy; 8. oktober 2005 kl. 22:52.
Drapet er forsovidt ganske enkelt, problemet ligger i å fjerne et lik fra "suburbia" uten bil eller lingnede uten å bli sett.

Drapet ville nok skjedd med at jeg finner en jernstang eller noe sånt, ringer på døra når "jeg" er alene hjemme, utnytter WTF'en til "megselv" når "jeg" ser meg, og slår "megselv" i hodet. Jeg er relativt sterk men har ganske dårlige reflekser så det med WTF'en vil la meg slå "megselv" i hodet. Og etter det så er vel mr Klone ganske borte så jeg bare kan fortsette med mitt overfall på "megselv"

Fjerning av lik må jeg tenke litt på.

Leste mad-dj: Er jo litt deprimerende å tenke på at ingen ville savnet meg
Sist endret av Badeballen; 8. oktober 2005 kl. 23:06.
Ville nok sikkert tatt vare på han slik at jeg har reservedeler om jeg skulle finne på å bli syk.
Men om jeg var nødt til å drepe han hadde det jo vert greit å lurt han med uti skogen, slått han ihjel og derreter gravd han ned, ingen ville jo savne han uansett.
jeg hadde bindt han fast i en stol og matet han på havregryn. Og skjennerj eg meg selv rett ville jeg da ha sultet i hjel :P siden jeg ikke liker Havregryn :P
Heheh, ikke mange som har ett godt forhold til seg selv her
Hmm... Beste måten å drepe meg på? Nja. Kan vel vente til en dag da jeg slutter veldig tidlig på skolen og det er ingen hjemme, så går jeg etter meg selv inn døra, har funnet en kniv elns. og tar og ambusher meg selv når jeg sitter på pc'n. Er nok enklest, det, ja.
Jeg har alltid forbannet at jeg ikke kan suge meg selv, så jeg ville nok nødig ha drept klonen min med det første.
Hvis jeg skulle drept meg selv måtte det blitt når jeg hørte høy musikk fra rommet mitt. Jeg har en tendens til å spille musikken min høy når jeg skal slappe av, ergo vanskelig å høre om jeg bryter meg inn døren. Men det måtte vært en dag jeg viste ingen andre var hjemme ( å leve i skogen et par dager går jo fint det også ).

Men det å drepe seg selv etter å tatt opp lån som phun-q sier hadde jeg ikke klart, av den grunn at jeg ikke hadde klart å utsette mine venner for det sjokkket ved å finne meg ramme-pult i dusjen til fincken sin hemmelige garasje i fjellet til ullriken i bergen. Jeg er, faktisk, for glad i dem til å gjøre noe slikt.

Men en klone kunne vært fett, for ifølge min lærer så programmerer man bedre i par enn enkeltvis, kunne hatt 50% stilling (i realiteten 100%, siden vi deler) og tjent like bra, bare litt ekstra utgifter til klær og mat, mens jeg en dag slappet av, mens en annen jobbet (motsatt for klonen sin del).
Klonen vil da også ha en del av kaka hvis dere deler arbeid og du får all lønn?
Siden klonen tenker akkurat som deg så hadde han også sikkert tenkt "Dæven nå kan jeg utnytte denne stakkarn for det han er verdt og leve livet uten å gjøre så mye".
Og hvis du tenker at du skal klubbe han ned så tenker jo han akkurat det samme og bare venter på at du skal snike deg inn på rommet ditt om natta for så å slippe en anabol grevling løs på deg.

Edit: Duxo, _syke_ mann
Sist endret av TechLash; 9. oktober 2005 kl. 03:46.
Jeg antar at "klonen" har alle minner jeg har opplevd, altså en 100 % lik kloning.

Først og fremst ville jeg lurt på hvorfor jeg våknet opp i en søppelkasse, midt i sentrum, mens min kjære kone ehh... klone er hjemme og drikker cola.

Da vil jeg begynne å lure på om jeg er kopien. Kanskje Dr. Evil stod klar med en klubbe på kjøkkenet da jeg skulle hente cola, for så å stjele mitt DNA, slenge meg (originalen) i senga, og spasere til sin lab for å kopiere meg.

Dr. Evil har det jævli kjipt for tiden, så for å føle seg bedre velger han å ikke gi klonen noen klær.
Når klonen våkner opp, husker han bare at han skulle hente cola, og alt ble svart.
Da ville han sikkert tenkt: Hva i helvette?... Hvor er jeg?...Øhh naken?!..

Og uten å nøle pakker klonen seg inn i svartposer, bæsjebleier og det som verre er.
Han går hjem, illeluktende og sliten. I vinduet ser han seg selv, og da begynner han å tenke hva jeg har skrevet i starten av posten. Er jeg klonen?...

Kanskje, kanskje ikke.. Uansett, jeg er forhåpentligvis et normalt menneske, og mitt instinkt sier meg at selvmord ikke er en passelig løsning.
Da må jeg tenke ut en slumsk plan for å drepe meg selv.

Hmm.. Jeg vet om et vindu i huset som går an i snike seg gjennom, så jeg går inn dit og venter i kjellern til neste dag. Når meg (originalen) er på skolen, går jeg inn i huset.
Jeg går opp på mitt rom, henter noen klær og dusjer. Min mor er sikkert hjemme, så jeg forteller henne at jeg og en kompis skal gjøre noe kødd i helga. (Hun får ikke vite hva).

Klokken nærmer seg middag, og originalen er på vei hjem. Jeg (kopien) tar på meg finlandshette, og venter klar på mitt rom med min brors baseball-bat. Originalen springer opp trappa, på vei til sitt rom.
"SMOKK, KLÆSJ, KAKK ##!!%#&" osv..."

Etter noen harde slag i huet på originalen er han ferdig. Jeg har fortsatt på meg finlandshetta, så min mor vil antakeligvis se originalens hode (blodig og knust skalle)... Hun kommer mest sannsynlig til å få sjokk, så jeg tar bilnøklene, slenger liket i baksete med et ullteppe over, og kjører langt inn i en skummel skog hvor "ingen sku tru nokon kunne bu"..

Jeg kommer sikkert til å angre på dette når jeg ligger på sykehus med nyreinfeksjon, men jeg tenner på liket. Aske, resterende bein og kroppsdeler må plukkes opp, og hives i svartpose.
Jeg hiver litt jord, stein og søle i posen, slik at det blir vanskelig å skjønne at det kunne vært noe annet i posen. Så kjører jeg til søppelfyllinga, og dumper svartposen.

Vel hjemme igjen, etter en slitsom helg forteller jeg min mor som er glad for å se at jeg er ok og i live, at jeg og en kompis jeg traff på internett skulle lage en grøsserfilm.
Så sier jeg at grunnen til at jeg hadde tømt griseblod over trynet og blitt bært inn i bilen av kompisen, var så hun kunne tenke over hvor verdifull jeg er.

"Tenk hvor lei deg du ville ha blitt mor, om det virkelig skjedde at jeg ble drept"...
Min mor ville mest sannsynlig sagt at det var en slem og ondskapsfull spøk som hun aldri vil tilgi meg for, men hvordan jeg får henne til å stole på meg igjen blir en annen historie.
Filmen som har et veldig lignende scenario heter The Butterfly effect.

Tilfelle ingen har nevnt det.
Jeg ville hold lav profil i 1-2 månder, siden klonen jo er pokka-nødt til å vite at det finnes en ektte "meg".
På den måten ville klonen forhåpentligvis blitt mer uforsiktig og gått til bake til "sitt" vanlige liv og ikke tenke på ekte-meg.
Så ville jeg ha ventet til kvelden når jeg sitter foran pc'n og er midt i et stort slag på Rome Total War, for da er jeg HELT i min egen verden. Jeg ville så tatt en av de 5 knivene jeg har liggende rundt pulten og kjørt den inn i overgangen mellom hodet og nakken. Jeg vile ikke satset på nærkamp siden jeg er kanske kjapp og übergod i Tae Kwon Do og kan en del Ju Jitsu

Så ville jeg brendt liket, på en eller annen måte skaffet en sterk syre(saltsyre, salpetersyre ol) og senket liket ned i det. Da ville tilslutt kjøtt, sener, ytterste kalket fra knokklene og alt være etset bort og kun etterlatt selve skjelletet.
Så ville jeg gracd ned knokklene laangt fra hverandre.
Sist endret av Rexxar; 9. oktober 2005 kl. 16:26.
En annen ting, jeg tviler egentlig på at det er noen fysisk klon. Og at hvis du dreper klonen på et hvis vil den ekte deg også dø.

Det er kanskje heller en litt rar form for skizofreni?

Men hva vet jeg :s
Jeg ville sneket meg inn mens klonen var på skolen, å demontert ene benkpressen min litt. Så ville jeg bare ventet til "jeg" kom hjem å skulle løfte stål.. Når du detter rundt om en halvmeter med 120kg over deg så sliter du rimelig bra. Kunne altids fått det til slik den røk slik at kun overkroppen falt og jeg hadde fått den over halsen og knust hodet og det som er.
Enkelt og greit ulykke. med bare litt søl, skulle jeg skjult liket ville jeg partert det inne i ene boden og lagt delene i frysern der, pakket i plast.
Så hadde jeg kastet en del om gangen.
Hadde fått det opp i ca mustein size med vinkelsliper og kniv. Blitt endel søl, men bare dekke gulvet med plast der inne. Og så kastet plasten. Jeg hadde uten videre returnert fortsatt som normalt fra der klonen slapp
Sitat av Dark
Filmen som har et veldig lignende scenario heter The Butterfly effect.

Tilfelle ingen har nevnt det.
Vis hele sitatet...
Har vi sett samme film?

Det er kanskje heller en litt rar form for skizofreni?
Vis hele sitatet...
Schizofreni er ikke det samme som å ha to personligheter. Beklager, men det er en feiloppfatning jeg irriterer meg over.


Selvsagt er det jo mulig at det er du som er klonen også, men det spiller jo fint lite rolle. Dere har omtrent samme forholdet til livet deres begge to.
Sitat av Dark
En annen ting, jeg tviler egentlig på at det er noen fysisk klon. Og at hvis du dreper klonen på et hvis vil den ekte deg også dø.

Det er kanskje heller en litt rar form for skizofreni?

Men hva vet jeg :s
Vis hele sitatet...
Den ekte deg vil jo ikke dø selv om du drepre din kloning. Det er jo bare helt høl-i-hue tenkning. Selv om kloningen er en kopi av deg, er han fortsatt et separat individ.
eller man kunne fòret ham til griser.. bare sulte dem noen dager, så spiser de opp knokler og alt.
Jeg ville kanskje ikke gått for å drepe han (evt. henne, hvem vet om klonen velger å skifte kjønn, men jeg har ingen planer om det med det med første) med en gang. Heller ta en skikkelig aften på byen hvor du straffpuler samtlige heite chix, robber nok mat og klesbutikker til å klare meg litt lenger enn til neste lørdag, samt at jeg tester ut ideen om å få mye penger fra et bankran. (Viktig viktig: Legg igjen masse DNA spor)

Sørger for at hr. Klon er hjemme mens jeg tyster på politiet så han blir huket med en gang og ikke du, han får nok straff til at jeg kan leve livet noen år til. Da han kommer ut skjønner han fortsatt ikke hva som har skjedd og du gjentar businessen. Han er jo på ullersmo så jeg har alibi for alt jeg gjør så lenge den innsatte møter til alle måltider og lufteturer..

Skulle jeg derimot drept han/henne som tråden handler om ville det enkleste og beste vært å lure seg inn i huset mitt mens han bader for så å slenge oppi en mikrobølgeovn på full styrke mens jeg spiller trekkspill og ustemt banjo... !SMERTE!
jeg hadde kvælt meg mens jeg sover. Jeg låser aldri døra, (hvorfor skulle jeg? hvis du greier å finne fram dit jeg bor, har du lagt så jævlig mye arbeid i det at du har fortjent å stjæle noe.) så det er bare å gå rett inn. Jeg sover så tungt at jeg ikke våkner av NOE, så det skulle bli piece of cake å komme innpå. kveling blir ikke så mye søl, siden jeg ikke liker å vaske er det best å ikke søle.

Liket ville jeg gravd ned oppi fjellet et sted. tatt bilen, kjørt oppover, lagd ei svær grav nedi ei dølp, hive meg nedi, grave igjen. når jeg graver opp tar jeg vare på torva/øverste laget hvis det er mulig, og legger det fint til igjen. dekker over med litt stein og kvist og sånn, men ikke så det ser unaturlig ut.

å drepe meg på dagtid vil være vanskelig, så paranoid som jeg er. med mindre man skyter da, men det er så mye søl. nei til søl!
kommer nok ikke her å gir bort mine eventuelle svakheter,om de da eksisterer, til en gjeng med blodtørstige nff folk. men kan si såpass: ta meg ut på avstand. å ta meg ut riktig første gang.
5-6 revolverskudd mot hodet på en øde vei.. Dumpet liket på en øde plass.. Solgt noen indre organer selvsagt.. $$$ Lommepenger er alltid kjekt å ha..
Tror jeg hadde ladet et par patroner i min fars jakthagle og ventet i buskene ved den løypa jeg pleier å jogge om morgenen.
Dere har jo driti dere ut...alle utenom han med det lange innlegget :P

Fordi husk at hvis dere dreper klonen, altså Cola-drikkeren, så har dere gjort det ganske åpenlyst, slik at folk finner liket av "deg", og da kan jo ikke du tre tilbake i livet ditt igjen O_o Du er jo "død"...

Jeg ville ventet til klonen spilte cs elns, også tatt en plastposte over hodet og smekket til med en stump gjenstand... også ville jeg lagt en nyre i fryseren, deretter skåret av fingertupper, og hodet osv, så hadde jeg dumpet det langt til sjøs, og liket på en dynge elns...

også hadde jeg fortsatt å levd livet vanlig
Hva om synet av deg selv lide gjør at du ikke klarer å drepe klonen? Jeg tror ikke jeg hadde klart å drepe meg, selv om det er nærliggende. Min nysgjerrighet angående omstendighetene hadde fått meg til å observert klonen og sett om han levde mitt liv, eller bare snyltet på kjærestens gode underliv og solgte alt mitt stasj for så å stikke av, og kaste MASKEN! Hvordan kan du vite at det faktisk ER en klone av deg selv uten å forske litt på det først. Jeg hadde kanskje oppsøkt han til slutt bare for å få svar. Kunne ikke ha levd med alle spørsmålene etter drapet, og i alle fall ikke den dårlige samvittigheten etter å ha drept et tilsynelatende uskyldig menneske, faktisk deg selv.

Om jeg så skulle drept meg hadde det skjedd med ALLE variabler nøye gjennomtenkt. Uten søl(kvelning eller stump vold), og med mye plast. Hadde dumpet i sekk eller stor bag på et søppelbrenneri, og siden ingen savnet meg ville der ikke blitt noen etterforskning. Ville skjedd på natten, stealth og kjapt!
alizm0 har et godt poeng. men tror de fleste hadde vridd tankegangen til at det er en jævel der som prøver å ta over ditt liv. ta det tilbake,,
Tenkte litt...jeg ville prøvd å slått meg sammen med klonen ved nærmere ettertanke..tenk så mye svindling osv man kunne gjort da? Hadde jo vært skoj..
Sitat av duxo
Jeg har alltid forbannet at jeg ikke kan suge meg selv, så jeg ville nok nødig ha drept klonen min med det første.
Vis hele sitatet...
BLØÆØÆAÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ! :S *kvalm!!!*
Ville du latt din eneggede tvilling suge deg?

Er jeg den eneste som ikke ville drept klonen, fått utløp for syke fantasier eller gjort ulovlige ting? Driter enkli i loven, men vil ikke gjøre sånne onde ting som dere fantaserer om!
Sist endret av adrian nor; 14. oktober 2005 kl. 14:51.
Skal vi se.. i en skuff på rommet mitt ligger:
- To kniver
- En håndøks
- Noen pinner fra sist laiv
- MYE skarp ledning egnet til kvelning.

I tillegg har jeg litt for mye DÅRLIG musikk her..

Resten sier seg selv.

Heter ikke topic hvordan drepe en kopi av seg selv? Mye her som ikke har noe med saken å gjøre..