Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2525
Sitter her med nextgentel og betaler for ei linje på 2500/600 mens den faktiske hastigheta mi er helt nede på 1004/213.
Synes dette er jævlig irriterende, og lurer på hvordan jeg skal angripe saken.
Nextgentel har jo faktisk et linjetilbud bedre enn det jeg kjører på pr ifag som er 128 kr billigere pr mnd enn det jeg betaler..


Dontommaso kanskje? Større enn Gud
Send en klagemail til dem?
Ja, ring og klag. Om det ikke hjelper sier ganske enkelt at det finnes flere ISP-tilbydere en NGT..
Ring å klag,skjer det ikke noe send mail
Men står det i routern at linja er det? vis ikke kan jo linje inn være dårlig? (skyt meg ikke vis jeg tar feil)


tadada, hos meg er det omvendt, betaler for 2500/600 men har 5000/800 <3
Og hva du enn gjør, ikke gå for tele2
Sitat av Stigern
Og hva du enn gjør, ikke gå for tele2
Vis hele sitatet...

Ja, seriøse, velbegrunnede meninger er virkelig det man hører mest på.
Har klaga på NGT før, og det var 3-4 uker helvete for å få dem til å forstå. Hadde det ikke vært for bindingstida, hadde jeg glatt bytta dem ut
NGT er jo på klage toppen da

Offtopic: Tele2 sine 4mbit linjer er ustabile. Jeg ligger mellom 2 og 4 mbit hele tiden.. Plutselig synker den og plutselig makser den. Men har faktisk mye bedre uthastighet enn det jeg skal ha..
Log på routeren med telnet, gå inn på quick view og se hva det står på under Default profile og rate.

Hvis hastigheten der er lavere enn den du skal ha er det enkelt for ngt å fikse. Hvis hastigheten stemmer med det du skal ha er problemet litt større. Da er kvaliteten på linja di for dårlig til å få hastigheten.
det var veldig rart dette her, for jeg opplever det samme som Destroyy at den er MYE høyere enn det den egentlig skulle ha vært..
PS: Hastigheten som vises i ruteren er alltid litt høyere enn den reele hastigheten pga. overhead.

Jeg har hastigheten jeg skal ha, men for tiden har den vært veldig ustabil. Blir frakoblet hele tiden. Men tror det har noe med telefonlinjen i huset å gjøre. Kablingen er veldig gammel.
Har nok sin grunn...

Bor ikke tilfeldigvis i Huttiheita/langt fra sentralen?
NGT snylter ikke sine kunder slik uten grunn
Det står faktisk i vilkårene til NGT

3 Tjenestene

3.1 Tjenestenes innhold

... Bredbåndstilgangen leveres til en definert kilobit per sekund rate og linjehastigheten vil være inntil den bestilte hastighetsklasse. Kunden må påregne at effektiv linjehastighet kan være noe lavere enn den definerte hastighet på grunn av signaltap på linjen. NextGenTel kompenserer etter evne signaltapet på linjen, hvis ikke annet er spesifisert, men særlig i perioder med stor belastning på nettet vil kunden kunne oppleve å få dårligere kapasitet og hastighet enn opplyst i prislisten.
Vis hele sitatet...
Men du burde vel egentlig bare gjøre som de andre sier, sende mail til NGT å si at du ikke er helt fornøyd med linjen du har pga dårlig linjehastighet.

Sitat av Stigern
Og hva du enn gjør, ikke gå for tele2
Vis hele sitatet...
Har aldri hatt problemer med Tele2 når jeg hadde dem, utenom at de sende meg brev om ulovlig nedlasting. Hadde bestandig bedre linjehastighet enn vi betalte for (Betalte for 704/124, men fikk 1024/256). Dette er en stund siden jeg hadde tele 2 (Skiftet til NTGT i mars en gang)
Sist endret av nPulz; 29. september 2005 kl. 17:54.
laumann: hvor langt unna bor du fra sentralen? det har og mye og si. etter 2km blir det bare mer og mer ustabilt jo høyere hastighet du får. og hvis NGT har gjort hastighetsøkningen sin så sier det seg selv at å overspenne linja noe jævlig på lang avstand kan gå dårlig. ring opp og hør, evt send en mail og si at du ikke er fornøyd.
Ring og klag. Sende mail er bare tull. Broren min kjenner en som jobber i NextGenTel sin kundeservice, og han sier mailboksen deres for kundeservice er noe de begynner på hvis de har lite å gjøre, som er så og si _aldri_.
svaret mitt til det er at det er renspikka bullshit, ngt har eget personale som svarer på mail og løser skriftlige saker. de som tar telefoner løser saker mens de tar telefoner - multitasking.
Har samme problemet, betaler for 3000/600 (- 100 kr fordi pappa har ein avtale gjennom jobben på Charlie abb) men får 1400/500. Me ringte til NGT, og snakka med dei, problemet er nemlig at den sentralen me er kobla til på, ligg ganske langt vekke her fra, og det går ikkje å presse linja til mer enn 1400. Så fekk eg høyre av ein kamerat i samme område med samme problem, at NGT hadde sagt til dei at telenor ikkje ville leiga ut den sentralen som er nermare før telenor hadde fått ein ny sentral som låg lenger ute. Så det er ikkje alltid NGT sin feil.

Eg er bare glad for at eg har internett, for eg trur me egentlig ligg utanfor grensa, for då me bestillte Breidband (2 år sidan) var det einaste NGT som ville gi oss linje.

(vil ikkje få pappa til å sette ned til ein anna fart slik at me får det me betaler for, då setter han det aldri opp igjen viss dei skulle fikse linja..)
Sist endret av One_ar; 30. september 2005 kl. 00:50.
Når du nevner telenor der, så kan eg fortelja dykk at eg har det. Og for tre veker sidan fekk me eit brev der det stod at me hadde fått 4000/512 linje. For to veker sidan fekk me eit brev der det stod at me hadde fått 4000/512 linje. På tirsdag fekk me eit brev der det stod at me har fått 4000/512 linje.

Og framleis har me 2000/256, irriterande å måtte ringe telenor kvar veka å sei at dei må fikse det, for så at me får eit usannt brev om at det er fiksa.

Alle breiband har problemer
Ikke Catch =) har iaffal ikke hatt noe problemer foruten når de oppgraderer sentraler i nærheiten menne da får man e-mail også er det rask kundeservice.
en "sh in wan0" skal vise deg faktisk linjehastighet og hva den faktisk KAN klare. prøv det.
Jeg har somregel 300kb/s kjappere linje enn det jeg skal ha... Aldri hatt noen problemer med NGT...
om du bor langt fra sentralen er det ikke mye du kan gjøre. Ettersom det står at de tar forbehold om signaltap som sagt tidligere.
Her er det jeg har skrevet, og fått til svar. mener svaret er helt på vidda;

Viser til din henvendelse vedrørende hastighet på din bredbåndsforbindelse.

ADSL-løsningen vår bygger på en overføringsprotokoll som stjeler litt av
båndbredden (eks. PPPoA og PPPoE). Dette gjør alle protokoller i en eller annen
grad, og som regel merker du dette bedre jo høyere båndbredde du disponerer. I
ADSL-løsninger er linjekvaliteten gjerne varierende, dette har også en del å si
på båndbredden. Normalt mister du 2-8 prosent av båndbredden til de overliggende
protokollene samt linjesvinn. NextGenTel har satt opp linjehastighet litt for å
kompenserer for dette svinnet.

Den beste måten å sjekke at du faktisk får den linjehastigheten du skal ha, er
ved å benytte de raskeste filoverføringsprotokollene Internett har å by på,
nemlig FTP.

Få tak i en god FTP klient, for eksempel CuteFTP fra denne linken,
http://www.globalscape.com/download/cuteftp.asp

Når klienten er lastet ned, konfigurerer du den til å bruke PASSV MODE, altså
passiv modus. Lag så en ny forbindelse, eventuelt velg quick-connect, og knytt
deg til følgende med anonym login: ftp.uio.no
Her går du inn i katalogene / - og laster ned filen som heter: find.gz. Denne
FTP serveren gir normalt korrekte resultater.

Med en 2 mbit-linje (2000 kbit) skal du få opp i mot 220 - 250 KB/s.

Hva er forskjellen på en kilobit (kb)og en KiloByte (KB)?
Hver Byte er bygget opp av 8 bit. Når vi sier at linjen din er på 1200/384 kbps,
kan man da dele 1200 kilobit på 8 (8 bit i en Byte) og få 150 KiloByte - som er
den maksimale overføringshastigheten du kan oppnå.

Husk at kilobit del på 8 gir deg KiloByte per sekund. Eksempel: 1700 kilobit
(kbit) / 8 = 215,5 KiloByte (KB)
Dette er altså maksimalt av det en Charlie-linje kan overføre. Normalt vil
høyeste overføringshastigheten ligge på mellom 170 KiloByte (KB) og 190 KiloByte
(KB) per sekund.


Med vennlig hilsen
Kundeservice
NextGenTel

Vi gjør oppmerksom på at denne epostadressen ikke er betjent.
Har du spørsmål, benytt kontaktskjema:
https://www.nextgentel.com/kundeside...jema/index.php
----------------------------------------------------------------------------------------------------



Kundenummer: 189666
Navn: Pål Laumann
Epost:
Oppkobling:
Ruter:
OS:

Angåene min hastighet på breibåndet:
Betaler 398/mnd for Bravoløsningen deres, men har til dags dato ikke hatt
hastighet på stort over 1mb ned, og rundt 300kb opp, noe som tilsvarer
Alfaabonnementet. Synes da det er totalt urimelig at jeg da skal måtte betale
for en tjeneste jeg ikke får.
Med hilsen Pål Laumann
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Fortsetter denne jeg
Ble fra midten av november lovet ei linje på 3500/600, og hastigheta ligger nå på 1766/212. Synes det er temmelig langt unna det jeg er lovet i allefall.. Hva f kan en gjøre mot sånn???
Her kommer verstingen
Har nettopp flyttet og tok med meg abonementet fra NGT.
Abbonementet mitt er SHDSL 2000 (2312/2312 Kbps).
So far so good.. linja var slik før jeg flytta.

Etter flytting og Endelig fått internett igjenn (tok 4 uker så innafor tiden)
Målt hastighet og faktisk hastighet nå = 192/192 Kbps
Har ringt inn å klaget, men TTT med stooore t`er.... betaler blodpris for 192k i hvertfall.

verste av alt med ngt er:
Du må ringe de hver gang, de svarer ikke på mail !!!
----No Reply adressen deres er som den sier----
så forresten tv2 hejlper deg tok opp ngt forrige uke, de hadde fått 1300 klager som omhandlet NGT bare iår
Hehe laumann sett det.. Å hva i h.... gjør jeg enda med ngt.. :roll: jeje en ting skal sies, når de får det til pleier det å være vanvittig stabilt i det minste.
spiller ingen rolle, for hos meg har det vel enda ikke gått så fort som det skal. gir de meg halve linja, burde jeg egentlig gi dem halve prisen. Blir bluecom med en gang bindinga går ut