Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2039
Den var på 200,- før, eller er foreløpig?
Den er på 200, blir sannsynelig vis økt.
Fint for oss som gjerne tyr til nettet for å handle varer som ikke er å finne innenfor landets grenser. Synd for norske aktører som må konkurrere på utenlandske nettbutikkers premisser.
Er villig til å sette ganske mye penger på at dette aldri blir en realitet..
moyd: tør jeg spørre hvorfor?

Edit: ah, det var her det kom fra; http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/09/06/442535.html
Sist endret av okaminaru; 13. september 2005 kl. 14:27.
Takk GUD jeg Stemte Stoltenberg.
Stoltenberg er så rå, at jeg vet han kommer til og gjøre det til en realitet.
koskos
Dette er vel noe av den beste nyheten en "netthandler" kan få. Håper den blir innfør snart!
Skal jeg handle så det begynner å ryke av visa-kortet mitt! ^^
Takk Gud for VISA
Sitat av okaminaru
moyd: tør jeg spørre hvorfor?

Edit: ah, det var her det kom fra; http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/09/06/442535.html
Vis hele sitatet...
Tror du LO, som holder Stoltenberg oppreist går med på dette? Aldri..

Skulle gjerne handlet billig på nett jeg, men eneste muligheten for at vi får noe slikt er ved å gå inn i EU..
▼ ... over en måned senere ... ▼
Politikere er til for å bryte sine egne løfter.
Synd at det ikke ble noe av..
Faen så utrolig typisk!
jepps, er jo heilt utroligt da at dei ikkje kan holde en dritt.
Vist dette hadde blitt aktuelt, hva ville endra seg i forhold til idag?
Jeg handler litt for mye fra utlandet men blir aldri tollet for varer under 1000 siden jeg bruker "gave" trikset.
Men vist grensa hadde blitt heva fra 200 til 1000, hva ville blitt forandra?
"oh yes, nå trenger jeg ikke å kalle dem for gaver lengere"?
Eller hadde "gave" grensa også blitt hevet?
Irriterende for oss, ja, men det er bra for norsk næringsliv. Og til dere som alltid skal kritisere den rødgrønne regjeringa, ikke ork. Dere hadde kritisert de så evig mye mer om de faktisk hadde gjennomført en heving av tollgrensa.
Saken er jo ikke det at heving av grensa er en svær sak, men det gjenspeiler litt av holdninga til regjeringen. De høstet inn haugevis av stemmer på fronting av denne saken, og nå som de har kommer til regjeringa så legger de hele saken flat. Flott jobbet. Bedre tillitserklæring får man ikke.
Veldig sant det du sier. Jeg personlig skulle gjerne hatt økt tollgrense, og er forbanna for at de ikke holdt løftet sitt. Både fordi dette senker folks tillit til de rødgrønne og fordi jeg handler en del fra utlandet. Men det jeg prøver å reservere forumet fra(kanskje litt rart ordvalg), er sinte høyregutter som kritiserer de rødgrønne uansett hva de gjør. For vi vet alle hvilke utspill vi ville fått servert om de hadde gjenomført en økning av tollgrensa.
Sitat av AppendiX
Irriterende for oss, ja, men det er bra for norsk næringsliv. Og til dere som alltid skal kritisere den rødgrønne regjeringa, ikke ork. Dere hadde kritisert de så evig mye mer om de faktisk hadde gjennomført en heving av tollgrensa.
Vis hele sitatet...
Prinsippet her, er at regjeringen har lovet noe som de ikke har holdt!
Enkelt og greit. Du kan vri og vende så mye du vil, men du kommer ikke bort ifra det faktum.
Tollgrensen har stått på stedet hvil i tiår, selv om priser og kjøpekraft har endret seg dramatiskt - uforståelig.

Tollgrensen er på 200kr, noe som er typisk pris for en vid rekke produkter som er vanlig og kjøpe (bøker, film, musikk etc.), og med en tollgrense på 200kr er det veldig hipp som happ hva som skaper unødig mye byråkrati og ekstra utgifter for forbrukere.

Den nye regjeringen lovte å øke tollgrensen, men plutselig frafallt forslaget - uforståelig.

Og selv mener jeg det er litt dumt at siden Norge er et lite land så kan det være vanskelig for en del å finne produkter (som bøker, film og cd kanskje) her innenlands og må importere, men så blir "straffet" for det.
Sitat av Kinseek
Tollgrensen har stått på stedet hvil i tiår, selv om priser og kjøpekraft har endret seg dramatiskt - uforståelig.
Vis hele sitatet...
Eigentleg vil eg ikkje sei det er så vanskleg å forstå kvifor tollgrensa ikkje vert heva. Når tollgrensa på 200kr blei innført representerte sjølvsagt dette beløpet meir kjøpekraft enn det gjer idag. Likevel var det få personar som nytta seg av denne moglegheiten til å kjøpe varer i utlandet. Dermed var det mindre kjøpekaraft som forsvann ut av landet, på trass av at det var mogleg å handle for større veidiar. Skulle ein derriot heve tollgrensa no ville det nok forsvinne betydleg større verdiar ut av landet, og ein ville truleg merke konsekvensar for norsk næringsliv.
▼ ... over et år senere ... ▼
Ja, følger ikke helt med så..

Er toll grensen hevet no eller er den fortsatt 200,-
Den er fortsatt 200,-