Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2179
Har hatt oppe en post om dette her før og fikk fikset problemet mitt.
Men har byttet skole nå så det er ikke samme admins.
Annet oppsett på pc`ene angående "sikkerhet"
Sist gang fikk jeg bare en browser som var zip`et. Så funka alt sammen men denne ganger det det tydeligvis litt værre. Lastet ned firefox og lagt det inn\unzippa men går ikke og ann og åpne browseren. Dermed kommer jeg nesten ikke inn på noen internett sider. Så det jeg lurer på om det finnes noen form for online browser , vet ikke hvordan jeg skal forklare men tenk deg hvordan webmessenger fungerer. Noe sånnt. Eller om noen andre har noen ideer.

Thnx *Larsen*
Høres ut som de har statset på en gjennomgående sikkerhet.

Det du beskriver er: 1) begrensninger på hva slags filer du kan kjøre. 2) proxy som bestemmer hva slags sider du kan åpne. og jeg er ganske sikker på at du MÅ gjennom den proxen for å komme ut på internett.
Sitat av Cybergasm
www.unipeak.com

Hvilken skole går du på?
Vis hele sitatet...
Går på kvadraturen. Til outsidere : I kr.sand


OnTopic:

Ja kjører proxy, litt etter jeg satt opp denne posten var jeg hos admin`s for og fikse en kompis sin bruker på skolen. Så fikk jeg sett det, men vet at admin`ene er strenge så får neppe noe ved og spørr. Men er det ingen annen mulig måte og komme seg på sperrede siderpå?
Sist endret av Mrlarsen; 1. september 2005 kl. 15:44.
Freshe opp posten , Om noen av dere går på vgs for tiden eller har gått er dere kanskje kjente med ISYD \ its learning. Det jeg lurer på om det finnes en sånn browser , som når du skal sende mail på isyd så loader java akkurat samme som outlook liksom tekst behandling osv.

Thnx
Jeg jobber med ISYD serverene og proxy serveren som du bruker, det kommer ikke til å bli åpnet noen nye sider eller porter i nær fremtid på proxyen. Kvadraturen kjører også en egen proxy i tilleg til vår.

Det du kan gjøre er å bruke den linken jeg postet til å komme inn på sperrede sider, det går litt treigt kanskje men bedre enn ingenting.

Skjønnte ikke helt det siste spørsmålet ditt...

Og bertel som er sys admin på kvadraturen vet hva han driver med så han kommer heller ikke til å åpne for noen sider eller porter med mindre du faktisk trenger dem..
Sist endret av Cybergasm; 5. september 2005 kl. 11:16.
Sitat av Cybergasm
Vis hele sitatet...
Sperret den også.
hmmm....så det er INGEN måte og komme inne på de sperrede sidene da.
Jaja ikke så stort og gjøre med det da. Takker for alle besvarelser.
peace out.


[SIZE=7]CASE CLOSED[/SIZE]
Det er flere måter å komme inn på.. Siden jeg drifter akkurat det systemet du sitter på så vil ikke jeg fortelle deg hvordan.. Men det er flere aktive tråder om akkurat dette...
hehe får bare holde et øye oppe på posten rundt forbi ;o)

Edit:
Tar tilbake det jeg sa just , har funnet en måte enkel men ganske treg.

http://www.Logmein.com/ works like charm..
så case OFFICALLY


[SIZE=7]CLOSED[/SIZE]
Sist endret av Mrlarsen; 13. september 2005 kl. 09:02.
Da skal jeg sørge for å sperre den i løpet av dagen...
Pealse dont go there man!
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Mrlarsen: Er du helt korka? Når Cybergasm skriver at han jobber med å drifte det nettet du sitter på, og sier at han har stengt ned de sidene du kommer med her og andre sider som ligger på nFF, så holder du jo selvsagt denne siden for deg selv!
Sier seg jo selv at han kommer til å stenge de! Neste gang bruker du litt vett, og ikke poster her hvilken side du har funnet som virker, så kanskje du kan få surfe litt mer fritt..?
eh...? ok. Hva han gjør er jo forsåvidt opp til han, Dette er et "nerd" forum der folk kommer spørr om spørsmål eller deler sider\ ting med hverandre. Jeg spurte om hvordan han svarte og om han sperrer velger han selv. Gidd stå og kritiser meg. Hold deg heller for deg selv, for meninger som det er ikke jeg intressert i å høre på.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Ok. Det jeg skulle frem til er at omdu ville ut igjennom sikkerheten til skolen, og du er klar over at cybergasm sitter å leser tråden. Så kunne du sikkert ha delt urlen med andre som vil ha på PM eller slikt. Så slipper du at han stenger den siden også. Og da slipper du å skrive en post som #12/13. Jeg Og mine meninger er mine egne, om du ikke vil høre/se de. Så overser du bare det vettu Jeg prøver jo bare å hjelpe til litt, slik at du ikke får stengt alle sidene du finner.
sant nok... hehe er kanskje ikke den skarpeste kniven i skuffen , men fikk det nå løst problemet selv om det muligens blir sperret...får leve med min ære og stolthet intill videre.. hehe
må innrømme at jeg ikke skal være så ond mot en nFF'er. Men hvis jeg merker økende trafikk på det domenet og andre lignende domener så blir de stengt akkurat som de andre..
<3 Cybergasm <3 viste du hadde det i deg! hehe Da kan vi trygt si

CASE CLOSED for siste gang
Du kan kanskje få noen som ligger utforbi nettet til Cybergasm til å scanne etter proxyer?!?
Scan port 8080 og 3128. Det er vanvittig hva som finnes av åpne proxyer.
Så når de finner "noen" som er digg så kan de skikkert sende dem som sms/mail??
Funker nok ikke det Gubbe..
Skjønnte ikke så mye av den , men nå funker dette her ihvertfall...takker og bukker for meg...