Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 8549
Hei. Er det noen der som har prøvd spiritisme? hvordan gjør man det? Om du har prøvd det, kan du beskrive hvordan det var og hva som skjedde..
er så nysjerrig på dette. men veit ikke helt om jeg tørs sjøl
Sist endret av m0b; 17. august 2005 kl. 22:46. Grunn: Det heter Spiritisme og ikke Spiritimse, din tølper. :P
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg kjøpte The Satanic Bible av Anton Szandor LaVey og lastet ned en del andre bøker for omtrent 5 år siden og var litt interesserte i okkultisme o.l.
Jeg hadde dog allerede lært meg å tenke i de banene at alle rundt meg var guds dødfødte barn og betraktet "spiritismen" som forskjellige drittunger holdt på med som latterlig. Dypt inne tror jeg alle egentlig tenkte at de var litt teite når de skulle prate med satan ved å snakke med et speil i et mørkt rom eller bevege et glas over at ark som liksom skal forestille et ouija brett med "Ja" og "nei" i hvert hjørne og et feilskrevet alfabet i midten.
Jeg er 100% for å diskutere forskjellige livsfilosofier som tar i betraktning at det eksisterer noe mer enn det vi kan se uten videre, men dette blir for latterlig. Alt i alt synes jeg ikke at dette er et passende forum for denne slags tråder og ser helst at den blir lukket egentlig. Jeg orker ikke dette new age bullshittet.

Jeg har forøvrig noen bøker om okkultisme som du kan få om du klarer å lese engelsk.
hadde ei venninde som "mista" halve trynet i et speil i den bloody mary leken. hun trodde ikke på det selv sa hun, men etter den trettende bloody mary så forsvant halve speilbildet å hun hyyylte ut i gråt. var på klassetur på en hytte. litt creepy, men sikkert 167% psykisk ;P

Edit: må jo kanskje også legges til at dette var en 15 åring - for ca 4 år siden ;P
Sist endret av Bruun; 17. august 2005 kl. 22:13.
Er spiritisme noe man prøver? Trodde heller det var en tro/religion/levemåte...

Edit: Ok takker for rettelse.
Sist endret av icTus; 17. august 2005 kl. 22:53.
Spiritualitet er nok ikke det samme som spiritisme nei.
Spiritisme er vel leker hvor man ubevist flytter på ett glass og sier at det er spøkelser (eller hvordan det nå en foregår).
Jeg mener folk bør ha ett åpent sinn, og prøve ut nye ting. I denne sammenhengen er det spiritisme. Jeg har prøvd det en gang, og fikk en litt ekkel følelse, jeg ble ganske overbevist når merkelige ting begynte å hende rundt oss. Etter det har jeg holdt meg unna det. Men er det noen som sitter på en instruks på hvordan man lager ett slikt brett?
Sist endret av Freeloader; 17. august 2005 kl. 22:53.
Sitat av Freeloader
Jeg mener folk bør ha ett åpent sinn, og prøve ut nye ting. I denne sammenhengen er det spiritisme. Jeg har prøvd det en gang, og fikk en litt ekkel følelse, jeg ble ganske overbevist når merkelige ting begynte å hende rundt oss. Etter det har jeg holdt meg unna det. Men er det noen som sitter på en instruks på hvordan man lager ett slikt brett?
Vis hele sitatet...
Det er forskjell på å ha et åpent sinn, og å være komplett idiot. Tror man på spøkelser, ånder, Quijabord, voodoo og poltergeists er man definitivt det sistnenvnte.
Jeg sier ikke at jeg trur på noe av dette nå, men bare for at ting ikke er vitenskapelig dokumentert betyr jo ikke det at det ikke finns.
Sitat av DonTomaso
Det er forskjell på å ha et åpent sinn, og å være komplett idiot. Tror man på spøkelser, ånder, Quijabord, voodoo og poltergeists er man definitivt det sistnenvnte.
Vis hele sitatet...
så du mener at det er uansett du som har rett, at det kan umulig finnes ånder, poltergeist og spøkelser osv. osv. Hvordan kan du påstå noe slikt, mener du virkelig du vet så mye bedre en andre. Kansje du er spesiel og sitter på direkte kontakt til gud der du har fått innsikt i at disse tinga umulig kan eksistere? vist det ikke heller stemmer, er du kansje bare en komplett idiot som tror han vet bedre en andre...
∮ F dr = 0
Sitat av Bruun
hadde ei venninde som "mista" halve trynet i et speil i den bloody mary leken. hun trodde ikke på det selv sa hun, men etter den trettende bloody mary så forsvant halve speilbildet å hun hyyylte ut i gråt. var på klassetur på en hytte. litt creepy, men sikkert 167% psykisk ;P

Edit: må jo kanskje også legges til at dette var en 15 åring - for ca 4 år siden ;P
Vis hele sitatet...

Jeg vet akkurat hva det der er for no. Har prøvd det ut selv. For det, det går ut på er at du ser deg selv i speilet i et halv-mørkt rom. Da blir synet forvirra eller noe og mister fokusen. Da ser det ut som om man skulle "miste halve trynet". Men at dette har ikke noe med satan eller noe annet crap å gjøre. Det er bare piss.
Sitat av modsuck
så du mener at det er uansett du som har rett, at det kan umulig finnes ånder, poltergeist og spøkelser osv. osv.
Vis hele sitatet...
Det er korrekt.
Sitat av modsuck
Hvordan kan du påstå noe slikt, mener du virkelig du vet så mye bedre en andre..
Vis hele sitatet...
Jeg mener akkurat det samme som alle fornuftige mennesker. Å tro på spøkelser er like patetisk som å tro på julenissen.
Sitat av modsuck
Kansje du er spesiel og sitter på direkte kontakt til gud der du har fått innsikt i at disse tinga umulig kan eksistere?
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke på Gud, like lite som jeg tror på spøkelser.
Sitat av modsuck
vist det ikke heller stemmer, er du kansje bare en komplett idiot som tror han vet bedre en andre...
Vis hele sitatet...
Igjen tar du feil. Grunnen til at jeg skrev det jeg skrev er at jeg er drittlei idioter som skal være så utrolig åpne for alt newagepiss bare for at de ønsker å være spesielle. Religiøse folk som påstår de har snakka med Jesus, eller har sett Gud i en åpenbaring er sinnsyke, og burde få behandling for det. Det samme gjelder folk som tror på ånder, sjelevandring osv.
Sitat av modsuck
så du mener at det er uansett du som har rett, at det kan umulig finnes ånder, poltergeist og spøkelser osv. osv. Hvordan kan du påstå noe slikt, mener du virkelig du vet så mye bedre en andre. Kansje du er spesiel og sitter på direkte kontakt til gud der du har fått innsikt i at disse tinga umulig kan eksistere? vist det ikke heller stemmer, er du kansje bare en komplett idiot som tror han vet bedre en andre...
Vis hele sitatet...
Nei, jeg mener ikke at jeg er et overhode her. Jeg sier bare att hvis du har ett åpent sinn og ikke trenger en viteskapelig forklaring på alt som er en smule over kanten så kanskje du innser att det er mer mellom himmel og jord en det øyet ser. Jeg er for all del ingen frelser eller en gud som jeg likte å tolke ditt utspill på.

EDIT: HE He, se han som bomma i kveld da!
Sitat av DonTomaso
Det er korrekt.

Jeg mener akkurat det samme som alle fornuftige mennesker. Å tro på spøkelser er like patetisk som å tro på julenissen.

Jeg tror ikke på Gud, like lite som jeg tror på spøkelser.

Igjen tar du feil. Grunnen til at jeg skrev det jeg skrev er at jeg er drittlei idioter som skal være så utrolig åpne for alt newagepiss bare for at de ønsker å være spesielle. Religiøse folk som påstår de har snakka med Jesus, eller har sett Gud i en åpenbaring er sinnsyke, og burde få behandling for det. Det samme gjelder folk som tror på ånder, sjelevandring osv.
Vis hele sitatet...
Det er noe av det dummaste jeg har hørt. Så jeg er patetisk hvis jeg tror det er mer mellom himmel og jord en det vi vet om?

DET er det mest patetiske jeg har hørt. Det er Absolutt ingen konkrete bevis på atte dette ikke er fakta, heller ingen konkrete bevis på at det er det, utenom en tusentalls øyenvitner.
Men, hvorfor i helvete skulle det være så unaturlig at folk ble ånder etter døden? Kristendommen sier det er ånder som ikke får vile, hva med isteden at alle blir ånder, bare noen klarer å nå igjennom til denne "siden". Ikke vet jeg, men jeg tror det er mer mellom himmel og jord, og det er patetisk av deg å kalle meg patetisk fordi jeg tror det.
Sist endret av Dice; 17. august 2005 kl. 23:56.
http://www.paranormal.no
Gå inn der. Masse historier og bilder og forum som er dedikert dette med okkultisme og overnaturlige ting som gjenferd og spiritisme.
Sitat av Dice
Det er noe av det dummaste jeg har hørt. Så jeg er patetisk hvis jeg tror det er mer mellom himmel og jord en det vi vet om?

DET er det mest patetiske jeg har hørt. Det er Absolutt ingen konkrete bevis på atte dette ikke er fakta, heller ingen konkrete bevis på at det er det, utenom en tusentalls øyenvitner.
Men, hvorfor i helvete skulle det være så unaturlig at folk ble ånder etter døden? Kristendommen sier det er ånder som ikke får vile, hva med isteden at alle blir ånder, bare noen klarer å nå igjennom til denne "siden". Ikke vet jeg, men jeg tror det er mer mellom himmel og jord, og det er patetisk av deg å kalle meg patetisk fordi jeg tror det.
Vis hele sitatet...
Jeg forholder meg ikke til en diskusjon som baserer seg på boka Bibelen som igjen er årsaken til kristendommen. At det er tusenvis av folk som påstår og tror de har sett Jesus eller spøkelser betyr en av to ting : Folk som desperat ønsker å tro på ett eller ennet klarer å overbevise seg selv om at de har gjort det, eller at de lyver for å skaffe seg oppmerksomhet og/eller penger.

Hvorfor det er unaturlig at vi blir til ånder ligger nettopp i ordet "naturlig". kroppen består fysisk av muskler, fett, vann og masse annet. Tankene er elektroniske impulser i nervesystemet. Det er mye vi ikke vet om hvordan ting fungerer, men det betyr bare at vi ikke har klart å bevise det ennå. På samme måte som vi nå ikke tror at torden skyldes Tor med hammeren går verden framover jo større kunnskapsbanken vår blir. At noen fortsatt tror på at kroppen inneholder noe annet og overnaturlig er trist.

At du synes jeg er patetisk fordi jeg fremmer fakta har jeg respekt for, selv om jeg er uenig i det.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av DonTomaso
Jeg mener akkurat det samme som alle fornuftige mennesker. Å tro på spøkelser er like patetisk som å tro på julenissen.

Jeg tror ikke på Gud, like lite som jeg tror på spøkelser.
Vis hele sitatet...
Nå tar du kanskje litt mer i enn du egentlig mener, gjør du ikke? Jeg tror ikke julenissen, men det er stor forskjell på julenissen og ånder, spøkelser, Gud, etc.
Jeg er en agnostiker. Det burde egentlig du også være. Litt ydmykhet og toleranse har alle bare godt av. Derimot forstår jeg godt at du kanskje er lei av alle wiccaenedarkdate.com som leker hekser fordi at goth var på moten og regel #1 er å være særere og mer mystisk enn alle andre.

Jeg har ikke sett ånder og har aldri opplevd magi, men jeg forstår ikke hvorfor det ikke skulle kunne eksistere i en eller annen form. Jeg har ikke tenkt å si at det ikke eksisterer.
Men du skal få min støtte om du sier at de som skriver her en noen jævla tullinger. Adrian kom med en godt eksempel på hvorfor forresten.

Hvorfor leser dere dette forsatt? Følg linken som Oddgeirf postet og kom aldri tilbake med mer dritt som dette!

*slår opp side 135 i den satanistiske bibelen og begynner å forberede et ritual med mammen din*
"Altar
Satanism is a religion of flesh, rather than of the spirit; therefore, an altar of flesh is used in Satanic ceremonies. The purpose of an altare is to serve as a focal point towards which all attention is focused during a ceremony. A nude woman is used as the altar in Satanic rituals because woman is the natural passive receptor, and represents the earth mother [...]"
Jajjamennsann!
Sitat av Malbolgia
Nå tar du kanskje litt mer i enn du egentlig mener, gjør du ikke? Jeg tror ikke julenissen, men det er stor forskjell på julenissen og ånder, spøkelser, Gud, etc.
Jeg er en agnostiker. Det burde egentlig du også være. Litt ydmykhet og toleranse har alle bare godt av. Derimot forstår jeg godt at du kanskje er lei av alle wiccaenedarkdate.com som leker hekser fordi at goth var på moten og regel #1 er å være særere og mer mystisk enn alle andre.
Vis hele sitatet...
Jeg har vurdert agnostisismen, men har kommet til konklusjonen om at alt tyder på at Gud ikke eksisterer, og at han er skapt i vårt bilde. Men jeg står fortsatt på å likestille troa på Gud og troa på spøkelser og lignende ting. De kristne slipper altfor lett unna i samfunnet, når det (etter mitt syn) er åpenbart at de lider av tunge vrangforestillinger. Jeg vemmes av folk som hardnakka påstår at de snakker med Jesus, og at de har fått åpenbaringer osv. Men du har helt rett i at jeg tar i, men det er fordi jeg er så utrolig lei av newage-trendnissene som er overalt. Det er liksom så kult å tro på "noe annet" og vitenskapelige materialister som meg blir sett på som sneversynt og konservative. Den eneste heksa jeg tror på er Willow i Buffy!
Galskap's Avatar
Trådstarter
HALLO! Det var ikke meningen at dere skulle diskutere om spiritisme er sant eller ikke.. Les topic da! De som ikke tror på den slags kan jo enkelt klikke seg ut og la oss andre være i fred! Det jeg sporte om var om noen av dere hadde opplevd noe sånt, og kunne fortelle om det. Håper det ikke vil komme så mye offtopic poster.. forsåvidt jeg vet så er det kun 2-3 poster som er On topic her.. takk
Sitat av DonTomaso

Sitat:
Opprinnelig skrevet av modsuck
vist det ikke heller stemmer, er du kansje bare en komplett idiot som tror han vet bedre en andre...

Igjen tar du feil. Grunnen til at jeg skrev det jeg skrev er at jeg er drittlei idioter som skal være så utrolig åpne for alt newagepiss bare for at de ønsker å være spesielle. Religiøse folk som påstår de har snakka med Jesus, eller har sett Gud i en åpenbaring er sinnsyke, og burde få behandling for det. Det samme gjelder folk som tror på ånder, sjelevandring osv.
Vis hele sitatet...
nei eg tror eg traff spikeren rett på hode, du er komplet idiot som ikke klarer og se lenger en din egen tanke, du tror din tanke overgår alle andres oppevelser, erfaringer og overbevisninger, rett og slett en liten guru er du i ditt hode, du sitter på den hele og fulle sannhet i følge deg. Alle andre har feil du har rett, følg min overbevisnig eller ver idiot sier du, oppfører deg mer idiotisk og latterlig en di du har så mye imot...

Eg tror heller ikke på gud eller spøkelser eller noe slikt men eg vet at et lite menneske som du så tror han vet alt som dette universet består av må settes på plass og fortelle han vet ingenting, absolut ingen ting, han er en liten energi klump, faktisk kansje tilogmed mindre smart en fleste av sine medmennsker, di som klarer og se mulighetene i dette universet ikke bare begrensingene. Og mulighetene er uendelige så lenge universet er uendelig.

Sorry for person angrep men orket ikke og sitte og høre deg kalle folk for komplette idioter vist di tro på noe annet en deg, det blirt bare så helt feil.....
Sitat av DonTomaso
...De kristne slipper altfor lett unna i samfunnet, når det (etter mitt syn) er åpenbart at de lider av tunge vrangforestillinger...
Vis hele sitatet...
Jeg beklager at jeg fortsetter offtopic, men jeg føler denne kommentaren ikke kunne stå ubesvart.

Jeg har forståelse for ditt livssyn DonTomaso, og respekterer dette. Jeg håper og du er enig i at toleranse for andre livssyn er både viktig og nødvendig - for denne kommentaren synes jeg bryter med en slik aksept av andres livssyn.
Dette virker fryktelig generaliserende; her sier du at den kristne tro forholder seg lik hos alle som kaller seg kristne, og at kristne er en monoton gruppe med ETT syn på livet. Jeg vet ikke hvilke assosiasjoner du har til kristendommen, men det er en tro som er like individuell som personene som støtter seg til den.
Flere velger å følge den kristne ideologi, og se tekstene i lys av den tid de er skrevet i - en "mindre opplyst" tid - og en tid der det viktigste ikke nødvendigvis var å vite _hvordan_ ting var blitt som de er, men _hvorfor_ de var det. Slik mange lever ut kristendommen er det en menneskevennlig, fredelig religion, og tanker rundt hvordan grunntekstene tolkes er opp til den enkelte. Og ingen _vet_ hva som er 'rett'.

Mange trenger en slik støtte i å vite at det kanskje finnes noe ukjent som kan rettlede oss, uansett hvordan dette ukjente manifesterer seg. Tro er noe som kan være det som driver et menneske gjennom livet tross mye motgang. Uansett om troen er et placebo eller ikke er det ikke det som teller; En slik kommentar kan virke som et forsøk på å rive vekk en del av flere menneskers livsgrunnlag.
Jeg er klar over at kristendom ikke er kristendom, og at det finnes både gode og onde kristne. Jeg har selvsagt mye mer respekt for en soldat i frelsesarmeen som har via livet sitt til å hjelpe mennesker som har havna utenfor samfunnet, enn jeg har respekt for psycho-fundamentalistene i Livets Ord og slike sekter. Men det generelle problemet med kristendommen, andre religioner og lignende overtro er at den er så etablert i samfunent og så allmen akseptert at vi tror det er naturlig å ha en slik tro. Hvis en person står fram i offentligheten og sier han har daglige samtaler med Elvis eller Hitler vet vi alle at personen er gal, men hvis man har samtaler med Jesus er det av en eller annen grunn greit. Det er dette jeg ikke lengre aksepterer.

At mennesker finner støtte i religion og spiritisme er på en måte bra, men likevel er det katastrofalt at det er slik. Jeg er absolutt ikke for å forby ting, eller sensurere meninger jeg er uenige i, men jeg er lei av at religion "slipper så lett unna", hvis du forstår. Jeg godtar ikke lengre at man skal godta det jeg oppfatter som en akseptert galskap, som i tillegg har ødeleggende konsekvenser.

Hvis jeg river ned folks livsgrunnlag, som du sier, så får det heller være. Kanskje enkelte trenger litt motstand så man til slutt stikker fingeren i jorda.
Sitat av DonTomaso
...det generelle problemet med kristendommen, andre religioner og lignende overtro er at den er så etablert i samfunent og så allmen akseptert at vi tror det er naturlig å ha en slik tro.
Vis hele sitatet...
Slik jeg ser det er det som ligger i menneskets natur å stille spørsmålstegn ved tilværelsen. Mange føler de finner svar i en religion. Du mener selv at du kan avvise noen utenommenneskelig kraft, men å kalle troen på dette "unaturlig" - Er ikke det litt sterkt?
Jeg ser en vesentlig forskjell på det å be - "ha samtaler med Jesus..." - og å påstå at du nettopp har snakket med elvis. Mange ber for å søke hjelp, sette sin lit til at det finnes mer enn bare oss. Å prate med elvis virker som det ligger mer på det menneskelige plan enn på det åndelige. Jeg har heller aldri i kristne kretser hørt noen påstå at de snakket med Jesus eller fikk førstehåndsinformasjon fra Gud, men derimot har jeg hørt folk som sier de føler seg lettere til sinns etter å ha sluppet noen slike 'hjertesukk.' Sukkerpille eller paralgin forte, det er ikke det som er poenget...
Hvilke ødeleggende konsekvenser mener du religion har? Jeg har ennå igjen å finne en direkte menneskefiendtlig religion...

...Forøvrig synes jeg Voltaires utsagn til Helvetius er meget klokt. "I disagree with everything you say, but I will fight to the death for your right to say it."
Sist endret av daofeishi; 18. august 2005 kl. 02:49.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Voltaire var ikke akkurat glad i kriken heller. Han kjempet mot den katolske kirken fordi at de undergravde de verdiene du selv prøver å fremme her, daofeishi. Jeg forstår hvorfor du kanskje ikke ser det, men DonTomaso står nok nærmere Voltaire i dette enn du gjør.
"Jeg har ennå igjen å finne en direkte menneskefiendtlig religion..." Omg Herregud lzm

You know when you really want something, you close your eyes and wish for it really hard? God is the guy that ignores you.
Sist endret av Mullah; 18. august 2005 kl. 03:02.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Jeg ser en vesentlig forskjell på det å be - "ha samtaler med Jesus..." - og å påstå at du nettopp har snakket med elvis.
Vis hele sitatet...
Ja. Jesus døde Langfredag et sted mellom år 27 og år 36 mens Elvis døde 16 august, 1977.
Ellers er vel sjansen omtrent like stor for hvem av dem man møter etter en våt kveld på byen.

Greia her er at de erfaringene og påstandene folk kommer med i en tråd som denne er oppspinn og fantasi fra ende til annen.

Du må bare ikke bli skuffet hvis opplevelsen ved spiritisme ikke lover opp til forventingene, da resultatet av leken kun er opp til deg.

PS: Drit i å be meg åpne sinnet mitt for bull og nærkontakt av annen grad. Takk!


Kos og klem. God natt.
Sist endret av Kakcoo; 18. august 2005 kl. 03:20.
Det er helt korrekt at man stiller spørsmål ved tilværelsen. Problemet kommer når man forklarer den fysiske tilværelsen med ikke-fysiske midler og metoder som religion jo i bunn og grunn er. Religionene blir hele tiden tilpassa samfunnet for at den skal bli lettere akseptert blant folket. Det er f.eks bare kristenfundamentalistene som nå påstår at kvinner skal tie i forsamlinger, mens den "vanlige" kirkegjenger har et mer progressivt syn på saken.

Jeg bor på vestlandet (har dog ikke vokst opp her) og har snakka med endel mennesker som kalelr seg kristne, og det er merkverdig mange av dem som har et fysisk forhold til enten Gud eller Jesus. Jeg tror det er flere enn du tror som faktisk tror/mener at Jesus er med dem, uansett hvor de befinner seg. Folk som blir "frelst" påstår jo nettopp dette, at de fikk et "kall" fra Gud/Jesus, at han snakka til dem og befalte dem om å vende om og vie livet til kristendommen. Det er nok, som du sier, mange som føler trøst i troen, men det synes jeg faktisk er uvesentlig.
Jeg så et innslag på lokal-TV her i Stavanger som en mann fra Sandnes som hadde fått et kall fra Gud om å gå gjennom hele Afrika på langs for å fortelle om Jesus. Intervjueren spurte mannen glad og fornøyd om han var godt forberedt, om han hadde kjøpt gode sko, hvor han skulle få mat fra osv. Ikke ETT eneste kritisk spørsmål var det å finne, og mannen fikk lykkeønskninger fra slekt og naboer osv. Jeg mener det er åpenabrt at mannen er gal, men fordi det er kristendommen som er årsaken til galskapen har man ikke lov til å ytre seg mot det. Det er det som irriterer meg mest.

Når det gjelder ødeleggende konsekvenser mener jeg ikke, som veldig mange andre hevder, at religion fører til krig. Det er et fåtall av de senere større krigene som reelt sett har religion som hovedgrunn. Det jeg mener er ødeleggende, med unntak av den tidligere nevnte aksepterte galskapen, er den manglende viljen til å se dobbeltmoralen i de troendes meninger.

I Norge er det titusenvis, kanskje i hundretusener, av fundamentalister som er motstandere av homofilt samliv, skillsmisser, samboerskap, abort, samtidig som man påstår man preker om Guds grenseløse godhet mot menneskeheten. I USA har man en sterkt religiøs president som mener at det ikke er usannsynlig at menneskene IKKE stammer fra apene, men at menneskeheten bare er omtrent 7000 år gammel. Men du vet sikkert dette fra før.

Forøvrig er jeg like sterk motstander av Islam, Hinduisme osv som jeg er av kristendommen, det er bare at kristendommen er den som påvirker meg mest i hverdagen.
Sist endret av DonTomaso; 18. august 2005 kl. 03:12.
Galskap's Avatar
Trådstarter
Hærregud,, kan dere ikke lese topic? Dette har gått over til å bli en tråd hvor folk diskutere kristendom.. var ikke det som var meninga.. kan KUN dere som har tenkt og svare på det jeg sporte om i første post poste heretter?