Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1113
∮ F dr = 0
Jeg kom på en liten ide. som mange andre er det nok ikke bare jeg som er lei av de kjedelige spillene på mobilen. Så jeg kom at å spille freeslots på mobilen hadde vært utrolig konge. Så jeg lurte på om det er mulig å omkode (vedlagt fil=slot500.zip) til Sony Ericsson T630?

Har for eksempel et annet dårlig slot spill som er til den samme mobilen CasinoWheel_tar.zip.


Edit: Java decompiler: DJ Java Decompiler
Sist endret av Adrian; 26. juni 2005 kl. 14:41.
Du har vel ikke kildekoden til programmet også? .java filene i stedet for de kompilerte .class filene?

Anntar at det er mulig å reverse engeenere programmene, men det har ikke jeg peil på vertfall.
∮ F dr = 0
Trådstarter
Det første CasinoWheel er jo ikke Java. glemte meg. Men her er et annet java spill til Mobil. Ingen som vet om en grei måte å gjøre det på? noen som kan det? et program av noe slag. Et eller annet?
Det er nok ikke så lett. API'ene er forskjellig fra telefon til telefon, og vil i noen tilfeller kreve stor omstrukturering av programmet. For ikke å snakke om det andre er innpå her at slikt egentlig krever kildekodefilene og ikke class-filene. Såkalte "dekompilatorer" kan lette jobben, men det er fortsatt ikke kjapt og enkelt.
Sitat av fuzzy76
Det er nok ikke så lett. API'ene er forskjellig fra telefon til telefon, og vil i noen tilfeller kreve stor omstrukturering av programmet. For ikke å snakke om det andre er innpå her at slikt egentlig krever kildekodefilene og ikke class-filene. Såkalte "dekompilatorer" kan lette jobben, men det er fortsatt ikke kjapt og enkelt.
Vis hele sitatet...
Den eneste forskjellen fra telefon til telefon er om den bruker MIDP 1.x eller MIDP 2... Så api'en er ganske lik. Hvis telefonen er ny så har den garantert støtte for MIDP 2.. API'en kan du finne på hjemmesiden til SUN...
Sitat av dword
Den eneste forskjellen fra telefon til telefon er om den bruker MIDP 1.x eller MIDP 2... Så api'en er ganske lik. Hvis telefonen er ny så har den garantert støtte for MIDP 2.. API'en kan du finne på hjemmesiden til SUN...
Vis hele sitatet...
Ikke helt rett. MIDP 1.0 har veldig begrensede API'er, blant annet finnes det ikke noe for lyd (bortsett fra en beep() funksjon som ikke kan garantere hva slags lyd mobilen spiller) derfor er alle spill skrevet for MIDP 1.0 avhengig av å bruke produsent-spesifikke tilleggs-API'er for å få lyd. Noen produsenter har også andre tilleggs-API'er for f.eks sprites, og det er ganske vanlig å benytte seg av disse ettersom MIDP 1.0 er så begrenset som det er.

Med MIDP 2.0 er heldigvis problemet mye mindre ettersom API'et er mer komplett i forhold til spillutvikling. Ulempen er at antall mobiler på markedet med MIDP 2.0 fortsatt er lav, så de fleste utviklere holder seg til "gammelmetoden" foreløpig.
API'en har ikke så mange forskjeller men den er forbedret på noen punkter, bla. Game API'en og MMAPI'en:
http://developers.sun.com/techtopics...ticles/midp20/
Som var akkurat det jeg sa.
Sitat av fuzzy76
Som var akkurat det jeg sa.
Vis hele sitatet...
Det var ikke ment som rettelse, det var ment som tillegs informasjon.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Vet at det er år og dag(ganske nøyaktig) siden det skjedde noe i denne tråden, men siden jeg er ny bruker tenkte jeg jeg kunne legge til noe allikevel.

Det finnes en veldig enkel og effektiv java decompiler gratis på nettet som heter DJ Java Decompiler

hvis noen fortsatt var interessert