Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 6525
Har lenge hatt god erfaring med Lefdals fine prisgaranti. Har spart veldig mye penger på det i det siste uten at dem protesterer!

Har nå funnet et produkt som koster 11.000kr, men jeg har funnet det til en såpass grei pris at produktet med prisgaranti vil koste mellom 5100 og 6100kr avhengig av hvilken pris jeg skal/får bruke mot prisgarantien.

Tingen er at Lefdal ikke har produktet inne, og derfor må bestille det til meg. Lurer derfor på hva deres synes om å bestille produktet, for så å komme med prisgarantien når jeg henter det. De vil nok garantert tape på mitt skitne "triks", men kan dem egentlig nekte meg å kjøpe det?

Hvordan ville dere gjort det? Vurderer også å betalte fullpris(som gjør at jeg sliter økonomisk), for så å komme dagen etterpå å kreve penger tilbake på grunn av prisgarantien. Tingen er da at jeg kan risikere at dem ikke tillater det, selv om jeg ikke har hatt problemer med det før(vel og merke med mye lavere priser og besparelser). Vil helst ikke at dem skal nekte meg å bruke garantien, for i så fall har jeg et produkt til blodpris som vil få meg i litt økonomiske vansker.

Hvordan ville dere gjort det?
Du ringer til butikken å spørr om prisgarantien demmes gjelder for varer som også er bestilt inn, og vist du ikke vil at de skal vite hvem du er, så sir du bare "Ja hei Nils børger her" elns sant.
Man sku jo tru at vist de driver med prisgaranti, så gjelder det alle varene som de selger ut av butikken sin, enten om de må bestille dem eller ikke.
Garantien gjelder jo i 30 dager etter du har kjøpt, så den burde jo absolutt gjelde selg om du har bestilt.
Jeg kjøpte min xbox under 30 dager før det drastiske prisfallet på den, og når det skjedde, dro vi til lefdal og fortalte at den var mye billigere andre steder. Dermed fikk vi masse penger tilbake, pluss at microsoft ga oss to spill og en spake Xboxen ble nesten gratis til slutt den Så prisgarantien burde funke i ditt tilfelle også.
*glede meg til lefdal kommer til bergen*
Gnom
ZerBox's Avatar
Trådstarter
Er utrolig hvor billig man egentlig kan få mye av det de har hos lefdal om man bare bruker en OK prisguide på f.eks nettet! Får som oftest ting til rundt 1/2 pris! Denne gangen begynner jeg å stusse litt på grunn av at jeg får et produkt til 5100 når det egentlig skal koste 11.000!
Hvordan har dere brukt prisgarantien i praksis? Kjøper dere tingene til full pris, og så snakker med de i kassen, eller gjør dere de oppmerksom på prisforskjellen før dere handler?
Gnom
ZerBox's Avatar
Trådstarter
Sitat av covcon
Hvordan har dere brukt prisgarantien i praksis? Kjøper dere tingene til full pris, og så snakker med de i kassen, eller gjør dere de oppmerksom på prisforskjellen før dere handler?
Vis hele sitatet...
Til nå har jeg hatt med en utskrift av tilbudet på nettet. Har vist arket til selgeren som skal hjelpe meg med kjøpet. Han regner inn pris og rabatt og legger det inn på kjøpet mitt slik at den rette prisen kommer opp i kassen når jeg skal betale.

Er derimot litt usikker på hva jeg skal gjøre i det tilfeller jeg skriver om i første post i temaet.
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg vet at jeg nå drar opp en gammel tråd, men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre her. Man skal ikke starte nye tråder om samme emne og man skal ikke dra opp gamle tråder...
Uansett.. Denne prisgarantien.

For ca 6mnd siden kjøpte jeg en Sony Ericsson w810i hos lefdal for ca 600,-. Jeg betalte og rett etterpå gikk jeg tilbake til mannen i butikken og viser han lappen som beviser at denne modellen koster 1,- med samme abbonement på Elprice.
Han forteller meg at det stemmer, og at jeg skal få tilbake pengene mine. Ingen problem. jeg fikk tilbake 150% av mellomlegget, og merk: Dette er bare 6mnd siden.

Nå derimot har jeg planer om å kjøpe meg noe småtteri til den ene datamaskinen jeg har.
På Lefdal koster denne saken 895,- , og utrolig nok på Elkjøp koster samme saken 590,-.
Det er greit nok. Jeg vet at jeg får tilbake 150% av mellomlegget mellom Elkjøp & Lefdal, MEN:

Jeg finner denne samme greia hos Pixmania.com for utrolige 374 NOK. Dette vil tilsvare at jeg faktisk i teorien skal kunne gå ut fra Lefdal med denne greia for rundt 100-lappen...
Hvordan kommer dem til å stille seg til dette? Gjelder egentlig denne pris-garantien når vi har hentet pris fra en internettbutikk?

En annen ting er navnene Lefdal og Elkjøp bruker på produktene sine ikke helt er riktig. Man må søke gjennom google for å finne ut hva det riktige navnet på produktene faktisk er.
Kan dette være fordi dem vil lure seg litt unna disse prisgarantiene, slik at kunder skal slite med å finne tilsvarende produkter hos konkurrentene?
Tviler på at lefdal godtar at du tar tilbudfra en nettbutikk, da de holder lavere priser en vanlige butikker.
Men det kan funke om selgeren eller den personen viser denne lappen til er uoppmerksom...

Ellers hvordan funker prisgaranti ? du kjøper en vare hos lefdal, hvis du finner den samme varen billigere på en annen butikk, kan du stikke tilbake til lefda, vise tilbudet å få mellomlegget igjen ? eller får du mellomlegg + litt ekstra slik at du tjener åp det `?
Sitat av spelley
Tviler på at lefdal godtar at du tar tilbudfra en nettbutikk, da de holder lavere priser en vanlige butikker.
Men det kan funke om selgeren eller den personen viser denne lappen til er uoppmerksom...

Ellers hvordan funker prisgaranti ? du kjøper en vare hos lefdal, hvis du finner den samme varen billigere på en annen butikk, kan du stikke tilbake til lefda, vise tilbudet å få mellomlegget igjen ? eller får du mellomlegg + litt ekstra slik at du tjener åp det `?
Vis hele sitatet...
150% mellomlegg er jo nevnt 50 ganger i tråden, for faen.

Forresten.. er ikke pixmania en fransk butikk?

Glem det.. hvis de har seksjoner i norge, så skal seff prisgarantien gjelde der og.
Om den gjelder for nettbutikker eller ei, det vet jeg ikke.
Sist endret av patches; 16. desember 2007 kl. 13:39.
Sitat av seppolaatle
En annen ting er navnene Lefdal og Elkjøp bruker på produktene sine ikke helt er riktig. Man må søke gjennom google for å finne ut hva det riktige navnet på produktene faktisk er.
Kan dette være fordi dem vil lure seg litt unna disse prisgarantiene, slik at kunder skal slite med å finne tilsvarende produkter hos konkurrentene?
Vis hele sitatet...
Ja. Gammelt triks.
150% mellomlegg er jo nevnt 50 ganger i tråden, for faen.

Forresten.. er ikke pixmania en fransk butikk?

Glem det.. hvis de har seksjoner i norge, så skal seff prisgarantien gjelde der og.
Om den gjelder for nettbutikker eller ei, det vet jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Selve pixmania har avdelinger i store deler av verden.. No offence, men det finner du da ut hvis du sjekker pixmania.com for faen...

Ja. Gammelt triks.
Vis hele sitatet...
Skjønner at dette er ett gammelt triks når du sier det, men er det egentlig lovlig å praktisere på denne måten? Det er jo helt på styr at msn faktisk må lese gjennom ett amerikansk forum for å finne ut hvilket produkt det egentlig er...
Man finner jo faktisk heller ikke navnene lefdal bruker på produsentens egne internettsider...

Jeg skal hvertfall forsøke dette imorgen...

Ellers hvordan funker prisgaranti ? du kjøper en vare hos lefdal, hvis du finner den samme varen billigere på en annen butikk, kan du stikke tilbake til lefda, vise tilbudet å få mellomlegget igjen ? eller får du mellomlegg + litt ekstra slik at du tjener åp det `?
Vis hele sitatet...
Prisgaranti fungerer slik:
Du MÅ kjppe ett produkt som koster f.eks 200kr hos Lefdal. Deretter (innen 30dager, og gjerne bare 2 min etterpå) finner du samme produkt hos noen andre for 100kr.
Da tar du med deg ett bevis på at dette produktet koster 100kr hos noen andre, og du vil få 150% av MELLOMLEGGET tilbake. I dette tilfellet 150,-. Da vil du med andre ord kun ha betalt 50,- for produktet. Det er en slags finnerlønn for å ha funnet produktet billigere hos en annen...
Veldig greit egentlig. Jeg er fornøyd med Lefal, så jeg ville igrunnen ikke hatt noe imot å betale full pris hos dem heller, men hvem takker vel nei til ett så og si gratis produkt når dem selv har kommet med en slik garanti... :s

Det eneste jeg vil finne ut er om denne garantien faktisk fungerer dersom jeg finner dette produktet billigere i en norsk nettbutikk, som i dette tilfellet er Pixmania.com....
Jeg skal ringe dem i morra og sjekke, men tror det kan være verdt å sjekke i butikk også.

Det som irriterer meg med Lefal og Elkjøp er at dem benytter ett kundesenter.. Det betyr at ikke jeg kan ringe direkte til butikk, men snakke med noen forbanna konsulenter på ett kundesenter som ikke har peiling på en forbanna dritt... Det er vel igrunn den eneste grunnen til at jeg faktisk ikke velger Lefal eller Elkjøp når jeg lurer på noe før jeg kjøper ett produkt..
Husker sist jeg kjøpte meg flatskjerm.. Da valgte jeg IKKE lefal fordi jeg rett og slett ikke fikk snakke med selgeren direkte i telefonen.. ELENDIG av Lefdal & Elkøp spør du meg...
Jeg har faktisk aldri hørt om denne prisgarantien før det ble nevnt i denne tråden. Fant ikke noe om det på siden heller.
Skal jeg faktisk utnytte meg av neste gang jeg skal ha noe elektronisk.
Jeg trodde ikke Lefdal fikk fortsette med denne prisgarantien, fungerer den fortsatt?

Fikk DVD Box med Alle elsker Raymond og 100 kroner fra Lefdal på prisgarantien (ja, jeg FIKK 100 kroner av Lefdal).
Jeg vet at da jeg forsøkte å benytte meg av lefdals prisgaranti for et års tid siden, fikk jeg tydelig svar på at dette gjelder ikke i forhold til nettbutikker. Og en ting til, har ikke/hadde ikke elkjøp også tilsvarende prisgaranti? Det morsomme er at Elkjøp og lefdal, som av mange oppfattes som kanskje de to største aktørene på forbrukerelektronikk for "folk flest", og da store konkurrenter i forhold til hverandre, faktisk har samme eiere.
Sitat av Murdoc
Det morsomme er at Elkjøp og lefdal, som av mange oppfattes som kanskje de to største aktørene på forbrukerelektronikk for "folk flest", og da store konkurrenter i forhold til hverandre, faktisk har samme eiere.
Vis hele sitatet...

Litt OT.
Sånn er det med de fleste butikkene i norge. Både el, mat, sport osv
Derfor det ikke er noe stor priskrig i norge, ting koster stort sett det samme i alle butikker. (Med unntak av noen gode tilbud i ny og ne).
▼ ... over et år senere ... ▼
En liten bump her på en gammel tråd.

Er det noen som vet om lefdal fortsatt har denne prisgarantien? Sitter å sikler på et produkt som var dyrere på lefdal enn en butikk i Oslo. Kan jeg da få bevis fra butikken i Oslo, dra hjem til lefdal og legge beviset på bordet for så og få varen til den prisen?
Ah, bummer. Er det ingen andre butikker som opererer med prisgaranti nå? Expert? Elkjøp? Om så bare 100%.
Ingen, det er som sagt ikke lov. Både Elkjøp og Lefdal har blitt dømt for dette.
Ser ut som det var mye penger å spare her.

Spare? Sa jeg spare? Jeg mente tjene!
Hvis dere ser på re:member kredittkort kan man første året få med en gratis forsikring - prisgaranti. Dvs at man kan kjøpe en vare hvor man vil i Norge, finner den billigere i en annen butikk, får mellomlegget av re:member! Minimum 400, maksimum 7500! En grei måte å løse problemene over på...
Good point ;-)