Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 858
Jeg har formatert for en stund siden, men lurer på om
jeg kan dele opp harddisken i forskjellige deler?
Vet det er mulig når du formaterer. men er det mulig når jeg har data på den?
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Ja. Med Partition Magic.
Partion Magic

edit: Kakcoo var før meg:P
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
eller med acronis disk editor
Mener å ha lest på forumet at det er opptil flere så har mistet data pga Partition Magic så jeg ville vært litt forsiktig.
Sitat av kjpuck
Mener å ha lest på forumet at det er opptil flere så har mistet data pga Partition Magic så jeg ville vært litt forsiktig.
Vis hele sitatet...

Jeg har alltid brukt partition magic og har _aldri_ hatt problemer med det.
Sitat av kjpuck
Mener å ha lest på forumet at det er opptil flere så har mistet data pga Partition Magic så jeg ville vært litt forsiktig.
Vis hele sitatet...

Sikkert ikke PM sin feil, menneskelige feil skjer hele tiden, en kompis skulle formater D: og så brukte han DOS diskett og skrev format D: som var en helt annen disk fordi den D: han ville formatere var i NTFS og ikke ble gjenkjent i DOS

Jeg har brukt det veldig mange ganger og har heller ikke mistet noe. Dessuten kan du lage noen såkalte "rescue disketter" men jeg gidder aldri det.
Partition Magic er lettforståelig og enkelt å bruke, men desverre ikke så stabilt. Har selv mistet data da PM henger seg opp rett før den er ferdig under oppstart. Men det går som oftest greit, bare ta kopi av det aller viktigste
Har vært borti og mista data med Partition Magic. Men det var 1 av ca 50 ganger. Som BakkiZ sier; det er mennskesklige feil.
Ja, men siden vi alle er mennesker så er det jo mulighet for at ting kommer til å gå galt.

Ta ihvertfall backup av viktig data før du begynner å lege deg med PM =)
PM har jeg dårlig erfaring med. om det er PM sin skyld eller ikke har lite med saken å gjøre. 5/10 ganger klikker jo skiten under formateringen.
Sitat av Psych|Com
PM har jeg dårlig erfaring med. om det er PM sin skyld eller ikke har lite med saken å gjøre. 5/10 ganger klikker jo skiten under formateringen.
Vis hele sitatet...
eller 1 av 2 ganger. men jeg støtter deg på den saken. PM er et elendig verktøy i forhold til diskmgmt.msc eller fdisk

mm